Pech

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Pech

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 00:01

Ik reed van stal naar huis toen er op de weg terug ineens het acculampje ging branden.
Na de 2de rotonde ging ook ineens het lampje van gordel aan branden. Beide gingen aan en dan weer uit.

4de rotonde haperde mn radio, ramen wilden niet meer omhoog, stuurbekrachtiging viel uit en bij het verlaten van de rotonde geen motor meer en bijna het stuurslot erop.
Alarmlichten meteen aangedaan en gelukkig kon ik al rollend de bushalte bereiken (sta op een N-weg)

Inmiddels zit ik al vanaf 22.13 uur te wachten op de ANWB. Uiteraard heb ik een drukke avond uitgekozen om met een lege accu/ kapotte dynamo langs de kant van de weg te gaan staan.

Mn alarmlichten vielen na een minuut of 20 ook uit en al snel stopte voorbijganger nummer 1.
Ik ben niet zichtbaar, nee dat snap ik met een zwarte auto zonder lichten op een weg langs het bos.

Nummer 2 bood me een rit naar huis aan, hele aardige man. Maar nee ik wacht, bovendien staat mn auto open.

Nummer 3 stopte, maar reed weer weg.

En terwijl ik weer met de ANWB bel dat ik het nu toch wel te lang vind duren en ik me inmiddels ook niet meer veilig voel stopt nummer 4, bied me ook aan om te helpen/ naar huis te brengen.

Wederom heb ik vriendelijk bedankt voor het aanbod.

Volgens de centrale ben ik wel de eerstvolgende, maar zijn ze nog bezig bij andere reparaties.

Ik zou ook niet zomaar bij iemand instappen. Weggaan is sowieso geen optie, mn autoramen zijn open en op slot heeft toch geen zin. Was bezig met de paardenspullen verhuizen dus godzijdank is hij zo goed als leeg.

Mn huis is 9 km lopen en mn telefoonbatterij zit op 47%.


Huh nog 13 minuten dan zit ik al 2 uur naast mn auto bij de bushalte.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Pech

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 00:04

oliebol vrouw wat een ellende! Succes!

Hhilde

Berichten: 7436
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 00:04

Ah, crisis, wat een stomme situatie zo. Wel fijn dat er mensen willen helpen, al snap ik ook dat je niet bij je auto weg wil. Zorg je zelf dat je veilig zit mocht er iemand op jouw auto klappen als hij die over het hoofd ziet?

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 00:06

Ik zou de ANWB nog een keer bellen en uitleggen dat je je niet meer veilig voelt op die plek. Of er niet ajb sneller iemand kan komen. Zelf een keer met een baby langs de kant gestaan en dat was wel reden voor spoed. Ik denk alleen niet dat het bij jou spoed wordt. Maar je kan allicht eens vragen wat de verwachting is. Kan je niemand bellen die even bij je kan komen tot de wegenwacht er is?

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 00:07

Bel anders de politie, dan kunnen ze iig van die lichtgevende dingen neerzetten.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 00:07

He bah wat vervelend.
Hopelijk is de ANWB er gauw!

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 00:08

Jeetje.. Altijd die rot anwb. Wel betalen maar als er iets gebeurt merk je daar weinig van vind ik.

Zo hebben wij ook eens 2 uur moeten wachten op een andere band. Kwamen ze eindelijk, verkeerde band. Nog een uur moeten wachten

Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 00:12

Jeetje, dat is mooi poedersuiker zeg.. ANWB laat wel vaker lang op zich wachten helaas.. Succes!

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 00:15

Ik heb eens in stromende regen gestaan 2uur van huis. Wilde wat uit mijn kofferbak pakken en mijn auto vergrendelde zich. Alles handtas jas gsm lag in de auto. Een voorbijganger heeft voor mij de anwb gebeld en mij laten schuilen in zijn auto.alleen moest hij helaas naar een examen. Dus nogmaals gebeld en ook het feit dat ik.met weinig kleding aan in de regen stond maakte voor de anwb niks uit. 2 uur later kwam de pechverhelping. Auto open maken heeft 30 sec geduurd.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Pech

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 00:21

Ah wat een rotplek dan om te stranden. Heb je wel je gevarendriehoek neergezet?

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 00:29

Wat poedersuiker !

Ik ben altijd zeer tevreden over de ANWB. Maar door drukte kan het wel lang duren.
Heb je geen familie/vrienden die je gezelschap kunnen houden,?
Mijn dochter heeft weleens om 23.30 met pech en slecht weer langs de kant gestaan en toen is mijn man naar haar toe gereden. Was toen niet heel ver, half uurtje rijden.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 00:32

sharon488 schreef:
Jeetje.. Altijd die rot anwb. Wel betalen maar als er iets gebeurt merk je daar weinig van vind ik


Nou ja zeg! Die mannen doen hun best met de weinige auto's die ze hebben op een land vol recreërende vakantiegangers terwijl bij dit weer wel meer auto's niet meer functioneren. Een beetje creatief denken als je lang moet wachten kan ook. Bel dan iemand die bij je kan wachten zoals familie of een andere bekende. Heb dat ook in een zelfde situatie gedaan. Stond ook echt midden in het bos in het donker al 2 uur te wachten.

Sabri

Berichten: 1388
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 00:37

Heb je wel gevaardriehoek? Anders inderdaad politie bellen dat je onveilig met pech staat, kijken wat zij adviseren.

Amber_anne

Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Pech

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 00:45

Jeetje wat vervelend, is er al iemand van de ANWB?

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 00:50

sharon488 schreef:
Jeetje.. Altijd die rot anwb. Wel betalen maar als er iets gebeurt merk je daar weinig van vind ik.

Zo hebben wij ook eens 2 uur moeten wachten op een andere band. Kwamen ze eindelijk, verkeerde band. Nog een uur moeten wachten

Je bent natuurlijk helemaal niet verplicht bij de ANWB aangesloten te zijn, hè. ;) Als het niet bevalt zeg je het op en zorg je dat je zelf een reserveband bij je hebt en eronder kunt zetten.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 00:57

Palmera schreef:
sharon488 schreef:
Jeetje.. Altijd die rot anwb. Wel betalen maar als er iets gebeurt merk je daar weinig van vind ik.

Zo hebben wij ook eens 2 uur moeten wachten op een andere band. Kwamen ze eindelijk, verkeerde band. Nog een uur moeten wachten

Je bent natuurlijk helemaal niet verplicht bij de ANWB aangesloten te zijn, hè. ;) Als het niet bevalt zeg je het op en zorg je dat je zelf een reserveband bij je hebt en eronder kunt zetten.


Of in dit geval een bak met gereedschap en bak met onderdelen. :')

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17977
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Pech

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 01:14

Ik hoop voor je dat je er inmiddels weg bent, maar als je gevaarlijk staat (of onveilig, als vrouw alleen) dan kan en mag je ook de politie bellen. Met een beetje geluk zijn die dichter bij en kunnen ze je gezelschap houden en een auto mét verlichting erbij zetten.

Je staat op een N weg, dus veemoedelijk geen weg van RWS, anders had je ook hun kunnen bellen.

Maar voor nu, als je er nog steeds alleen staat, gewoon de politie bellen.

Sterkte, hopelijk ben je er snel weg!

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 02:09

Ik heb de melding bij de ANWB gedaan om 22.13 uur, om 23.23 uur nogmaals contact opgenomen. Om 0.07 uur de politie gebeld. Die vroegen zich af wat ik nu precies wilde, ze wilde niet langskomen of iets dergelijks konden mij alleen even mn hart laten luchten.

Inmiddels kwam helper nr 7 ook, die heeft nrs. 8 t-m 10 ook aangehouden, omdat niemand startkabels bij zich had. Uiteindelijk iemand gevonden, hebben toen met dat beetje stroom mn ramen dicht kunnen doen.
Terwijl ik wederom de ANWB belde, maar werd in de wacht gegooid.
Helper nr 7 heeft me naar huis gebracht, weer de ANWB gebeld om 0.47 uur.
Die vertelde me dat ik illegaal stond en als rijkswaterstaat erachter zou komen ik weggesleept zou worden en de kosten waren voor mij.

Inmiddels was ik zo boos dat ik het niet echt netjes meer was aan de telefoon met die meneer. Ik moest het of zo laten in de hoop dat rijkswaterstaat er niet achter zou komen of ik moest met de taxi terug naar de auto gaan. Toen ik vroeg hoelang ik nog moest wachten op hulp gaf hij aan dat hij dat niet precies wist.
Al vloekend ben ik op de fiets teruggegaan en heb na het laatste telefoontje nog ruim 50 minuten gewacht voordat de ANWB kwam.
Mn dynamo is stuk, dus ik kreeg even een tijdelijke pacemaker voor mn auto en kon naar huis terugrijden.
Al met al duurde het dus 3 1/2 uur en waren de mensen die mij zagen staan vele malen behulpzamer dan de ANWB en de politie.

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 02:16

Heb gelukkig een goede (en helaas verre) vriend die me telefonisch gezelschap heeft gehouden :+:

Maar ik had meer van de politie verwacht en de ANWB heeft me ook goed teleurgesteld vanavond. Deze man kwam vanuit Apeldoorn, terwijl het laatste telefoontje van de ANWB zei dat er iemand op 5/10 km van mij bezig was al 47 minuten lang, dus dat kon niet lang meer duren. Toen ik een sarcastische opmerking daarover maakte werd de meldkamer meneer ineens een stuk korter met mij.


Verder erg bedankt voor jullie berichtjes, hoewel ik ze nu pas kan lezen. :+:

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 03:00

Wat een ontzettend nare ervaring Onali :(:)
Gelukkig ben je door andere geholpen en nu lekker thuis, Zou trouwens ook niet meer netjes zijn gebleven hoor, Ze hebben je echt veel te lang laten wachten!

yvje86

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 04:28

Anwb... praat me er niet van.
Vorig jaar met de auto in Noorwegen gestrand om 8.00 uur de anwb gebeld, uiteindelijk om 18.00 savonds nog geen oplossing voor een terugreis.
Toen ik op dat moment door ANWB werd teruggebeld en ik het even niet meer aankon de telefoon aan mijn man gegeven. Ging mevrouw anwb helemaal uit dr plaat omdat ze maar met 1 persoon wilde spreken.
Ja als je al een hele dag aan het regelen ben dan kan het je toch teveel worden?
Afijn doordat anwb geen fatsoenlijke oplossing kon bieden met kapotte auto verder gereden.
Uiteindelijk volgende ochtend om 7 uur wederom gestrand met de auto, toen was hij echt kapot.
En weer anwb gebeld, 3 uur later nóg geen terugreis geregeld. Toen heeft mijn man de ns gebeld voor mogelijkheden en hadden we binnen een kwartier een terugreis op schema.
Anwb gebeld of ze die kosten zouden dekken, ze gingen akkoord 'thank god' en zo konden we eindelijk naar huis.

Linnie050

Berichten: 11797
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Pech

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 05:04

Nou wat ontzettend balen!

Ik heb regelmatig pech gehad en ze waren er altijd snel.
Hier ook geen woorden voor.

Fijn dat je toch thuis bent gekomen.
En wat fijn dat er tegenwoordig toch nog mensen zijn die willen helpen!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Pech

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 06:39

Rot anwb. Die stinkzakken hebben mij drie dagen langs de kant van de weg laten wachtten in hongarije. Na dat fiasco gelijk opgezegd. Bij mij ook gelukkig een paar omstanders die mij hielpen.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Pech

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 07:12

Ik heb juist goede ervaringen met de ANWB. Wel eens met de trailer aan de kant gestaan en ze waren er binnen no time.
Ook een keer zonder en toen waren ze er snel. Ook met thuisservice nooit lang hoeven wachten. Ik ben juist heel tevreden.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 07:15

Het is ook maar waar je jezelf op instelt.

De amwb met deze periode/drukte duurt zowieso vaak zeker 2 uur.(normaal zeggen ze ook anderhalf uur altijd erbij)
De politie heeft belangrijkere prioriteiten dan uren bij een voertuig staan.
Pech hebben is ook echt gewoon pech.
Ik heb het ook altijd op van die hatelijke momenten en bel vaak iemand om mij tijdelijk bij te staan. :o