Bestelling bij webshop annuleren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Bestelling bij webshop annuleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-18 18:15

Situatie: twee weken terug heb ik een bestelling gedaan bij een webshop. Twee producten: hetgeen ik echt nodig had, de Sectolin Itch Balm, en omdat ik nu toch bezig was, had ik er nog een hoofdborsteltje bij gedaan. Nergens een melding van vertraagde levering of langere verzendperiode. Bestelbevestiging gehad waarin ook weer niets opmerkelijks aangegeven werd.
Vorige week woensdag nog altijd geen pakketje ontvangen, dus ik stuur een mail naar de webshop. Ik krijg op vrijdag antwoord dat de Sectolin Itch Balm niet meer beschikbaar is en dat het overige deel van mijn bestelling maandag verzonden zal worden. Ik antwoord meteen (dezelfde dag dus nog) dat ik mijn bestelling dan graag wil annuleren. Een hoofdborsteltje van anderhalve euro voor 4 euro verzendkosten uit Nederland laten komen, is me toch wat te gaar.
Op deze mail krijg ik geen reactie. Maar net krijg ik wel een verzendbevestiging dat mijn pakket eraan komt. Hierop heb ik meteen weer gemaild dat ik in mijn mail van voor het weekend aangaf mijn bestelling te willen annuleren.

Tot nu toe heb ik er wel goede hoop in dat het goed komt, vergissing kan altijd gebeuren, maar ik wil graag weten waar ik sta, moest het straks toch een dingetje worden. Ik sta toch in mijn recht om de bestelling te annuleren wanneer niet aan de koopovereenkomst voldaan kan worden? Moet ik het pakketje weigeren wanneer dit morgen of overmorgen bij mij geleverd wordt?


Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 18:18

Kan het niet gewoon geretourneerd worden? In theorie heb je 14 dagen bedenktijd, maar ik weet niet of er verzendkosten zitten aan retourneren... Anders bedrijf even bellen.

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Veulen84

Berichten: 10872
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Bestelling bij webshop annuleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 18:32

Als ze het toch afleveren. Weigeren aan de deur en retour laten gaan.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.



EQFix

Berichten: 38
Geregistreerd: 02-08-18

Re: Bestelling bij webshop annuleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:47

Je hebt sowieso retourrecht, dus je hoeft het niet te houden als het pakket toch geleverd wordt. Discussie is dan alleen voor wie die kosten zijn..

EQFix, de gratis app voor het beheer van je paarden, maken van afspraken en bijhouden van trainingen en buitenritten. Download nu in de appstores!

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Bestelling bij webshop annuleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:07


Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Bestelling bij webshop annuleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-18 19:48

Ik krijg geen reactie meer op mijn -ondertussen- 3 mailtjes. Morgen ga ik beginnen bellen, maar ik heb liever dingen zwart op wit. Telefonische afspraken zijn waardeloos. Goede hoop is ondertussen beetje weg. Op Bokt had ik nog goede ervaringen gelezen, maar op andere sites als Trustpilot krijg ik gelijkaardige klachten als die van mij en die mensen hebben nooit meer hun geld gezien.
Volgens de wet mag ik het pakket inderdaad retour sturen, maar dan zijn de verzendkosten voor het terugzenden voor mij. Ik zal er dus in ieder scenario waarschijnlijk wel een paar euro's aan verliezen.

Manny

Berichten: 2319
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:54

Als je de mogelijkheid hebt bestelling weigeren bij de deur. Dan heb je zelf geen verzendkosten voor de terugzending.

Dorith
Berichten: 316
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 20:13

Ik werk atm bij een webshop. Bellen is altijd sneller.. vraag ter bevestiging een email. Bij mijn werk geldt: Je opties zijn weigeren aan de deur, neemt de pakket bezorger het weer mee en komt het vanzelf terug en krijg je je geld terug (plus verzendkosten) indien je het aanneemt kan je binnen de herroepingstijd op hun kosten het pakket retour sturen en krijg je ook je geld + verzendkosten terug. Indien het nog onderweg is terwijl je belt kan de webshop ook het bezorgingsbedrijf bellen/mailen dat het retour mag komen. Lees voor de zekerheid de voorwaarden door op de website.

“The feelings we have about slavery today are the feelings people will have about our treatment of animals used in entertainment — circuses, rodeos, theme parks, etc. — tomorrow.”
– Phillip Robinson

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Bestelling bij webshop annuleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:22

Waarom verwachten mensen dat webshops binnen een uur moeten reageren?
Er zijn wel meer klanten die mailtjes sturen enzo :+
En afhankelijk van het soort webshop, mensen werken vaan weekenden niet.

You Know Who | ykw-gypsyhorses.com
Ruim 9 jaar kleurfokker van Irish Cobs in dun, pearl & meer!

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:37

chimello schreef:
Waarom verwachten mensen dat webshops binnen een uur moeten reageren?
Er zijn wel meer klanten die mailtjes sturen enzo :+
En afhankelijk van het soort webshop, mensen werken vaan weekenden niet.


Dit inderdaad, bel ze even voortaan als iets snel opgelost moet worden.

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-18 19:26

chimello schreef:
Waarom verwachten mensen dat webshops binnen een uur moeten reageren?
Er zijn wel meer klanten die mailtjes sturen enzo :+
En afhankelijk van het soort webshop, mensen werken vaan weekenden niet.


Waar staat dat ik dat verwacht? Mijn oorspronkelijke bestelling is op 22 juli geplaatst en tot op heden is deze kwestie nog niet opgelost. Ik denk dat je me dan moeilijk van ongeduld kunt beschuldigen, toch?

Dorith
Berichten: 316
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Zweden

Re: Bestelling bij webshop annuleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 16:49

Ik weet niet hoe die webshop werkt, maar bij mij is het dat we werken met mailtjes op datum (dus oudste eerst) en als jij steeds mailt, je weer als nieuwste komt te staan = nog niet aan de beurt. Gewoon even bellen en vragen of ze het kunnen bevestigen per e-mail

“The feelings we have about slavery today are the feelings people will have about our treatment of animals used in entertainment — circuses, rodeos, theme parks, etc. — tomorrow.”
– Phillip Robinson

Nicje87

Berichten: 9846
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Bestelling bij webshop annuleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 02:00

Ts hoe is dit afgelopen?

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Bestelling bij webshop annuleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-18 19:05

Het is nog steeds niet afgelopen, ook nog wel iets helemaal niet handig langs "mijn" kant nog gebeurd, maar dat de communicatie zo ontzettend moeizaam verloopt (lees: onbestaande is), stoort me echt. Dat je als webshop niet overal meteen bovenop kan zitten, wil ik echt nog wel aanvaarden, maar kom op, dit is een maand. Ach ja, als het uiteindelijk opgelost is, zal ik wat meer in detail kunnen vertellen.

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Bestelling bij webshop annuleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:17

Is het een vrij beginnende zaak? Kan me voorstellen dat ze dan bijvoorbeeld de voorraden nog niet goed in hebben kunnen schatten (of iets dergelijks), maar degelijk communiceren lijkt me dan weer het minst moeilijke. Hoop voor je dat het nog met een soort van sisser afloopt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Elegance en 54 bezoekers