Te vroeg voor leasepaard?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eee2000
Berichten: 29
Geregistreerd: 06-08-18

Te vroeg voor leasepaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 15:10

Haiihaii!
Ik heb net een halfjaar ervaring met paarden, ben er helemaal dol op. Ik ben 15 jaar oud. Is het voor mij al goed om een lease paard te nemen of ben ik hier dan te vroeg mee?

*D :9
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 07-08-18 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel duidelijker gemaakt

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:15

Gewoon zorgen dat je goede begeleiding hebt.. Een "eigen" paard is altijd heel anders dan lesjes op de manege.. Zorg voor goede instructie en wees niet bang om vragen te stellen aan mensen met meer ervaring.. Succes!

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Te vroeg voor leasepaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:14

Nee ik zal wel iemand meenemen dan. Half jaar is heel erg kort.

Special_Da
Berichten: 150
Geregistreerd: 14-01-16
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Te vroeg voor leasepaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:17

Vind ik zeker niet te vroeg, hoe vroeger hoe liever lijkt mij! Lessen op eigen paarden is zoveel leerzamer dan op manegepaarden. Zorg dus inderdaad dat je niet alleen wat gaat liggen aanmodderen, maar neem goede lessen en zorg voor begeleiding. Dan ga je zien dat je veel sneller vooruit zal gaan dan op een manege ;) veel plezier alvast moest je een leuk paardje vinden!

scrabbel

Berichten: 947
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Te vroeg voor leasepaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 23:31

Of het te vroeg is, is niet te zeggen zonder verdere uitleg.
Zo heb je leasepaarden met aardig wat pit. Waar je veel alleen rijdt en jij jezelf moet kunnen redden. In dit geval zeg ik nee

Het andere uiterste is dat iemand bijvoorbeeld door een auto ongeluk langdurig geblesseerd is en zelf niet kan rijden en zijn rustige paardje aanbied te lease. Deze persoon geniet ervan als iemand komt trainen en heeft alle tijd om je dingen uit te leggen. In dit geval zou ik zeggen het kan prima.

Het is dus echt afhankelijk van het type paard en de begeleiding die jij erbij kunt krijgen.