Help ! Mijn haar valt uit

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fierefluiter
Berichten: 199
Geregistreerd: 03-08-17

Help ! Mijn haar valt uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-18 21:42

Ik zit (letterlijk) met mijn handen in het haar.
Een maandje geleden besloot ik dat ik mijn bruine haar grijs wilde hebben, en ben daarvoor naar de kapper geweest. Daar hebben ze het geblondeerd en met een toner grijs laten kleuren.
Alleen, sindsdien valt mijn haar echt heel erg uit. Zo erg dat ik gewoon een pluk in mijn handen heb na het borstelen. Ik doe er heel erg voorzichtig mee, en kam het voorzichtig. Ook was ik het nog maar 1 keer per week omdat ik echt bang ben om mijn haar nat te maken. (aangezien je haar dan het breekbaarst is) Ik was mijn haar met Kerastase shampoo, conditioner en haarmasker. Ook was ik het met ijskoud water en gebruik ik nooit hitte om het te stijlen. Maar nog steeds is mijn haar veel dunner geworden, sinds mijn kappersbezoek |(

Ik ben al langs de kapper geweest, met mijn verhaal maar die zegt dat het waarschijnlijk hormonaal is. Dat kan, maar het uitvallen is echt precies sinds ik het heb laten bleken? Ik merk dat mijn haar gewoon geen weerstand heeft; als ik er zachtjes aan trek laat het al gelijk los. Terwijl daar eerst een veel hardere ruk voor nodig was. Ik heb al het internet geraadpleegd maar daar werd ik niet veel wijzer van.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft ? Of die weet wat ik moet doen om mijn haar te doen stoppen uitvallen?

Toevoeging: Mijn haar voelt en ziet er nog gewoon gezond uit. Het enige probleem is dus dat het uitvalt.

_Lina

Berichten: 392
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Lokeren

Re: Help ! Mijn haar valt uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 21:47

Phoe wat vervelend TS... Ik zou het ook niet meteen weten, maar denk dat de kans groot is dat het met je laatste kappersbezoek te maken heeft en misschien willen ze dit niet toegeven. Misschien kan je eens een andere kapper raadplegen over het probleem?

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 21:49

Ik heb dit ook gehad, mijn kussen zat altijd vol met haar en mijn rug ook als ik het los droeg. Ik ben langs de huisarts gegaan en die heeft mij doorverwezen naar de dermatoloog, die arts had binnen 5 minuten al een diagnose en ik ben nu al 2 maanden bezig met medicatie op de hoofdhuid. Als het goed is gaat het vanzelf over alleen met de medicijnen gaat het iets sneller en heb ik het gevoel dat ik er iets aan kan doen. Het heet telogeen effluvium zo uit mijn hoofd, bij mij kwam het hoogstwaarschijnlijk door alle inentingen die ik tegelijk had gekregen voor een minor in het buitenland. Mijn oorzaak was dus niet hormonaal maar had echt te maken met mijn haarzakjes die de haarcyclus niet meer snapten.

Als je je er niet fijn bij voelt gewoon langs de huisarts gaan, er kunnen zoveel oorzaken zijn voor haaruitval en de kapper weet ze lang niet allemaal.

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 21:50

Kan ijzertekort zijn, even op laten prikken.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 21:54

Ik heb laatst een Youtube filmpje bekeken van iemand die haar haar ging bleken met een product wat niet geschikt was voor haar haar. Het haar viel ook uit en ze werd zo goed als kaal. Ze heeft uiteindelijk alles af moeten scheren.
Ik hoop dat een kapper toch wel weet wat hij doet.

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 22:13

Ben je toevallig onder narcose geweest? Dat kan ook oorzaak zijn van haaruitval.

Sowieso wel erg naar voor je! Hopelijk snel beterschap.

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: Help ! Mijn haar valt uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 22:18

Kan vitamine tekort zijn. Mijn moeder had ook zo veel last van haar uitval. Ze koopt van die potjes bij de etos voor haar en nagels met vitamine b12 geloof ik en heeft er veel minder last van. Proberen kan altijd?

fierefluiter
Berichten: 199
Geregistreerd: 03-08-17

Re: Help ! Mijn haar valt uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-18 22:20

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga morgen even bellen naar de dokter. En vitamines kan ik ook proberen.

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 22:22

Valt het echt uit ( zie je de haarwortels ) of breekt het af? Is overal even veel of krijg je kale plekken?

Ik was laatst bij een andere salon als waar ik normaal gesproken naar toe ga en deze salon was een beetje te fanatiek met blonderen waardoor het op sommige plaatsen is afgebroken. Daar heb ik nu piekjes haar. Naar die salon ga ik dus nooit meer >;)

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 22:28

Zit je momenteel in aardige stress?
Ik heb extreme haaruitval met stress.

Als het afbreekt of uitvalt is ook nog wel een verschil.

Ik heb spierwit met zilver ombre van haar maar mijn haar heeft daar geen last van.

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Help ! Mijn haar valt uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 23:06

Wat rot zeg! Mijn zus had dit ooit ook eens en kreeg kale plekken. Dat was een. Schimmel op haar hoofdhuid. Ik heb ook wel altijd dat mijn haarborstel aardig vol zit na 1x borstelen maar krijg geen kale plekken (nog) en mijn haar is gelukkig vrij dik. Wel iets om in de gaten te houden en in jouw geval naar de dokter te gaan. Denk dat de kapper er erg weinig mee kan.

fierefluiter
Berichten: 199
Geregistreerd: 03-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-18 23:08

har166 schreef:
Valt het echt uit ( zie je de haarwortels ) of breekt het af? Is overal even veel of krijg je kale plekken?

Ik was laatst bij een andere salon als waar ik normaal gesproken naar toe ga en deze salon was een beetje te fanatiek met blonderen waardoor het op sommige plaatsen is afgebroken. Daar heb ik nu piekjes haar. Naar die salon ga ik dus nooit meer >;)


Het valt uit. Dus met de haarwortels.
En het is zover ik weet op elke plaats gelijk. Ik heb dus geen kale plekken.

Wel heb ik het gevoel dat m'n hoofdhuid de laatste tijd pijnlijk is. Het brandt een beetje en ik wil het bijna onder de koude kraan stoppen om het te koelen.

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Help ! Mijn haar valt uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:43

Als het met wortel en al is dan komt het niet door de verf. Verf komt immers niet bij de haarwortel ( was het maar zo'n feest ). Ben je wellicht op dieet of veel afgevallen de laatste tijd?

Tova

Berichten: 1031
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:02

har166 schreef:
Als het met wortel en al is dan komt het niet door de verf. Verf komt immers niet bij de haarwortel ( was het maar zo'n feest ). Ben je wellicht op dieet of veel afgevallen de laatste tijd?


Dit, Hoeveel vetten krijg je binnen? Je hebt vetten nodig voor je hormonen, als je te weinig vetten binnen krijgt krijg je last van haaruitval.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Help ! Mijn haar valt uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:50

Ik kreeg enorme haaruitval door een hormoonspiraal. En niet meteen hoor, pas toen hij er zo'n 3/4 jaar inzat begon het.
Misschien ook iets om naar te kijken, als je hormonale anticonceptie gebruikt.

Anoniem

Re: Help ! Mijn haar valt uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:59

Het kan heel veel zijn. Tekort aan b12/ijzer/ eiwitten/vetten/calorieën, teveel stress, hormonen ect. Ik heb er ook last van, maar het wordt wel minder gelukkig.

fierefluiter
Berichten: 199
Geregistreerd: 03-08-17

Re: Help ! Mijn haar valt uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 23:26

Ja, ik heb wel sinds een tijd veel moeite met eten en ben ook een hoop afgevallen. Maar nu ben ik juist weer wat aangekomen. Nog niet helemaal op gezond gewichf , maar wel bijna