Premiera Latina met keelriem!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Han21
Berichten: 445
Geregistreerd: 30-06-14

Premiera Latina met keelriem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 19:43

Hoi allemaal! :D

Een tijdje terug had ik mijn oog laten vallen op het volgende hoofdstel: https://hypostore.nl/premiera-latina-zw ... tails.html

Maar aangezien ik zo nu en dan wedstrijd rijd is deze niet ideaal, want er zit geen keelriem aan.
Nu keek ik even op de site, zie ik dat ze nu de keuze met, en zonder keelriem hebben! *\o/*

Ik vroeg mij daarom af of iemand dit hoofdstel al met keelriem heeft besteld, en hoe het er dan uit ziet (Rondgenaaid of niet, etc.) Foto's zijn natuurlijk ook altijd welkom.

Han21
Berichten: 445
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Premiera Latina met keelriem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 15:25

Niemand...? :)

Braampje

Berichten: 120
Geregistreerd: 06-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 08:40

Ik probeer precies hetzelfde uit te vinden.. is er iemand met een foto??
Ik vindt het een prachtig hoofdstel op de foto van de site en mijn hoofdstel wat ik al heb van premiera is al vier jaar super mooi. <3 Maar ik wil nu graag een hoofdstel met een anatomisch kopstuk ipv losse riempjes achter de oren.

Dus mocht iemand foto’s hebben heel graag!! *\o/*

Tyshely
Berichten: 12
Geregistreerd: 03-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 12:09

Afbeelding


Weet niet zeker of ik het goed doe zo maar wij hebben een premiera met keelriem rondgenaaid

Braampje

Berichten: 120
Geregistreerd: 06-05-08

Re: Premiera Latina met keelriem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:04

Dat lijkt hem te zijn idd mooi!
Heeft u ook een foto van de zijkant?

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Premiera Latina met keelriem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 00:39

Ik ben al meerdere keren gestart met mn premiera zonder keel riem. Blijft natuurlijk wel een beetje een gok maar tot nu toe gaat ie prima haha.

Ben overigens ook wel heel benieuwd naar een foto van de zijkant!

Tyshely
Berichten: 12
Geregistreerd: 03-01-16

Re: Premiera Latina met keelriem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 07:40

Afbeelding

Dit is hem van de zijkant

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Premiera Latina met keelriem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 12:51

Oh dat is eigenlijk ook wel prima!

Braampje

Berichten: 120
Geregistreerd: 06-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:44

Dat ziet er heel mooi uit *\o/* Ik ga dan niet de gok nemen en hem met keelriem nemen. Hoe bevalt het hoofdstel qua kwaliteit?

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Premiera Latina met keelriem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:46

Wat grappig, ik las net binnen een ander topic dat je sinds eind juni (26) zonder keelriem mag starten.

Spenk
Berichten: 21767
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:50

Dat is niet waar Ailill dat mag niet met dit hoofdstel... Het is niet vrijgegeven zonder keelriem te startenhet is alleen met hoofdstellen met gecombineerde keel en kaakriem (zoals Ps of Sweden) niet meer nodig om er een keelriem aan te hangen.

Tyshely
Berichten: 12
Geregistreerd: 03-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:58

Alonjah schreef:
Dat ziet er heel mooi uit *\o/* Ik ga dan niet de gok nemen en hem met keelriem nemen. Hoe bevalt het hoofdstel qua kwaliteit?


Leer is erg soepel na het invetten, ik vind prijs kwaliteit verhouding echt meer dan prima

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 19:53

Ik overweeg dit hoofdstel aan te schaffen maar wil dan de sperriemlus (laten) verwijderen. Kunnen jullie mij vertellen of het witte deel onder de neusriem doorloopt? Of krijg ik een gat als de lus weg is? Foto's zijn ook welkom :).
Bedankt!

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 20:02

Akke_sSpring schreef:
Ik overweeg dit hoofdstel aan te schaffen maar wil dan de sperriemlus (laten) verwijderen. Kunnen jullie mij vertellen of het witte deel onder de neusriem doorloopt? Of krijg ik een gat als de lus weg is? Foto's zijn ook welkom :).
Bedankt!

Bij alle andere hoofdstellen loopt dit wit gewoon door, dus neem aan dat dat bij deze ook gewoon het geval is :)

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 20:03

Ik vind het een ontzettend fijn hoofdstel, super soepel en de frontriem ging ook snel mooi hangen. Wat ik wel jammer vind is dat ik na 3 maanden al aantal steentjes mistte maar dat is best wel snel goed op te lossen.

Ik ben wel gestart zonder keelriem pas en kreeg er geen commentaar op ( wist ook niet dat het niet mocht )

Akke, hij stopt volgens mij wel. Niet zeker, anders zit er gewoon een flinke deuk in.

Ik kan voor de geinteresseerde maandag wel even wat foto's maken. Ik hoor graag van wat dan stuur ik het later allemaal door.

Hier nog paar foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xCynthiaVos op 15-09-18 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 20:04

xCynthiaVos schreef:
Ik vind het een ontzettend fijn hoofdstel, super soepel en de frontriem ging ook snel mooi hangen. Wat ik wel jammer vind is dat ik na 3 maanden al aantal steentjes mistte maar dat is best wel snel goed op te lossen.

Ik ben wel gestart zonder keelriem pas en kreeg er geen commentaar op ( wist ook niet dat het niet mocht )

Akke, hij stopt volgens mij wel. Niet zeker, anders zit er gewoon een flinke deuk in.

Ik kan voor de geinteresseerde maandag wel even wat foto's maken. Ik hoor graag van wat dan stuur ik het later allemaal door.


Als je dat aangeeft sturen ze je nieuwe steentjes op of kun je je frontriem terug sturen en word het gerepareerd :j

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Re: Premiera Latina met keelriem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 20:06

Joscaa, Oh super! Ga ik doen :)

Sterrenpony

Berichten: 562
Geregistreerd: 16-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 20:11

xCynthiaVos schreef:
Ik vind het een ontzettend fijn hoofdstel, super soepel en de frontriem ging ook snel mooi hangen. Wat ik wel jammer vind is dat ik na 3 maanden al aantal steentjes mistte maar dat is best wel snel goed op te lossen.

Ik ben wel gestart zonder keelriem pas en kreeg er geen commentaar op ( wist ook niet dat het niet mocht )

Akke, hij stopt volgens mij wel. Niet zeker, anders zit er gewoon een flinke deuk in.

Ik kan voor de geinteresseerde maandag wel even wat foto's maken. Ik hoor graag van wat dan stuur ik het later allemaal door.

Hier nog paar foto's.

[ [url=m/cwpdvY.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zL48fp.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lnOwZP.png]Afbeelding[/url] ]


Ik zou je bakstuk en neusriem van gesp wisselen zodat je neusriem voorzit en je bakstuk achter zeg maar

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Re: Premiera Latina met keelriem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 20:18

Sterrenpony, Jaa klopt zit nu al goed :)

Sabszz
Berichten: 1338
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Den Ilp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 19:18

@cynthia: welke maat hoofdstel heb jij?

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:42

Full :)

Pony is 1,57

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:26

Al even niet gepost, maar ik ben benieuwd naar ervaringen met dit hoofdstel.

Ik twijfel zelf heel erg om hem te bestellen, maar mijn paard heeft echt een erg groot hoofd en ik ben dus benieuwd naar de pasvorm.

Ook twijfel ik erg over wel of geen kinriem. Zelf vind ik zonder mooier, maar zonder kinriem mag je niet starten (waarom eigenlijk niet?). Dus daar dub ik nog even over door.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 02:25

Bij mijn paard van 1.74 met doorsnee hoofd past de full maar net. Heb op het laatste stukje van de neusriem een gaatje moeten prikken om m te kunnen gebruiken.

Edit: ik start er gewoon mee in de dressuur en ben de ring nog niet uitgehaald. Met springen durf ik het niet aan maar vind dat zelf ook minder veilig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Premiera Latina met keelriem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 07:55

Ah crap :\. Zal straks mijn hoofdstel eens meten en dan mailen of dat gaat passen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Premiera Latina met keelriem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:23

Ik heb net gemeten, mijn merrie moet van bit naar bit (over het hoofd) 110cm lengte hebben.

Zou dat passen met dit hoofdstel?