Sterk hooinet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-18 23:46

HippoLogic schreef:
Heb je je paarden wel leren eten uit een slowfeeder? Dat leren ze het beste als ze niet hongerig zijn en niet gefrustreerd raken. Ik heb het Kyra uiteindelijk ook kunnen leren (nou ja ze leren het zelf als je ze de gelegenheid geeft ;)). Ik heb ook heel wat netten moeten vervangen voordat ik slimmer werd.

Geloof me, mijn merrie is gewoon voedsel geobsedeerd....er is er altijd wel zo eentje :-).
Tuurlijk kennen ze de slowfeeder, zo voer ik ze al 10 jaar...mijn merrie is ALTIJD hongerig :-)


anselma

Berichten: 8
Geregistreerd: 28-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 00:04

Ik gebruik visnetten. Die zijn niet kapot te krijgen.
Meerdere netten geprobeert maar deze houden het heel goed vol zit nog geen enkel gat in.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 18:51

Carl123 schreef:
Geloof me, mijn merrie is gewoon voedsel geobsedeerd....er is er altijd wel zo eentje :-).
Tuurlijk kennen ze de slowfeeder, zo voer ik ze al 10 jaar...mijn merrie is ALTIJD hongerig :-)

Mijn merrie ook. Ik dacht ook dat ze het niet zou leren. Mijn merrie heeft EMS en het is er een die bijna niet eens ophoudt met eten. Ik vermoed zelfs dat ze het hormoon mist dat het hongergevoel verminderd na het eten. Heb jij er ook zo een?

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-18 23:36

HippoLogic schreef:
Carl123 schreef:
Geloof me, mijn merrie is gewoon voedsel geobsedeerd....er is er altijd wel zo eentje :-).
Tuurlijk kennen ze de slowfeeder, zo voer ik ze al 10 jaar...mijn merrie is ALTIJD hongerig :-)

Mijn merrie ook. Ik dacht ook dat ze het niet zou leren. Mijn merrie heeft EMS en het is er een die bijna niet eens ophoudt met eten. Ik vermoed zelfs dat ze het hormoon mist dat het hongergevoel verminderd na het eten. Heb jij er ook zo een?

Ja, dat vermoed ik. Heel lange weg afgelegd, maar ze doet het echt super nu!
Ze heeft geen insuline resistentie, is verder gezonde merrie, maar vermoed dat er wel wat scheef zit, idd dacht ik ook aan dat hormoon.
Ach ja, ze is echt fantastisch nu,blaakt van de gezondheid en elk paard heeft wel wat...ik ben alle dagen bij ze zodat ik ze gedoseerd kan eten geven. Ze maakt het verder super maar heeft idd een obsessie voor eten. Ik ook trouwens. Gelukkig sport ik veel, maar ik ken het probleem maar al te goed.
Slechtste wat je kan doen met zulke paarden, is op dieet zetten. Dan fixeren ze nog meer. Ik heb het zelf geprobeerd en ging kapot.
Ik wissel nu stro met hooizakken af, ze doet het echter ongelofelijk goed!

muppetmayo

Berichten: 3392
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 21:24

Wij hebben de zeldenrust slowfeeders van 2x2 in een kuubkist liggen (wel vast in de hoeken aan de ringen) Oersterk, ze staan er met 4 paarden aan te sleuren en krijgen het niet stuk (de kuubkist wordt er zelfs aan opgetild zo hard trekken ze...)

https://www.zeldenrusthaystack.nl/c-449 ... owfeeders/

Onderschriftloos....

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:20

anselma schreef:
Ik gebruik visnetten. Die zijn niet kapot te krijgen.
Meerdere netten geprobeert maar deze houden het heel goed vol zit nog geen enkel gat in.

Waar haal jij die? Heb je een foto?

Relax. Nothing is under control.

MaritB

Berichten: 8624
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:21

Carl123 schreef:
Ik ben super tevreden over de Shires hooinet 2x2cm, maar mijn paarden trekken er gaten in.
Weet iemand of er sterke hooizakken bestaan van 2x2cm maaswijdte in soort polyester uitvoering (dus niet van die groene netten, stugger)?



Ik ben net als mijn voorganger erg tevreden over de netten an Zeldenrust! (Zie ook onderschrift)

Ga je ook naar Equiday? Daar kun je de netten ook in het echt bekijken en voelen!

De netten worden met de hand afgewerkt (gehaakt) en bied daardoor echt ook veel stevigheid en er zijn leuke kleurtjes mogelijk!

Instructeur Human and Horse methode*
Instructeur Natural Horsemanship
Natuurlijk bekapper*
*in opleiding
Standplaats Bodegraven

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-18 23:36

MaritB schreef:
Carl123 schreef:
Ik ben super tevreden over de Shires hooinet 2x2cm, maar mijn paarden trekken er gaten in.
Weet iemand of er sterke hooizakken bestaan van 2x2cm maaswijdte in soort polyester uitvoering (dus niet van die groene netten, stugger)?



Ik ben net als mijn voorganger erg tevreden over de netten an Zeldenrust! (Zie ook onderschrift)

Ga je ook naar Equiday? Daar kun je de netten ook in het echt bekijken en voelen!

De netten worden met de hand afgewerkt (gehaakt) en bied daardoor echt ook veel stevigheid en er zijn leuke kleurtjes mogelijk!

Thx! Zal eens kijken want netten zijn echt kapot, zijn echt 4 grote slopers!

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Re: Sterk hooinet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-18 23:39

Ziet er super uit, mooi materiaal, maar is het sterk? Ziet er redelijk fijn uit...wat voor materiaal is dit?


muppetmayo

Berichten: 3392
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re: Sterk hooinet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 12:35

Ik heb geen idee wat voor materiaal het is, daar ben ik erg slecht in.
Ik vind de netten echt super sterk, bij ons trekken er 4 paarden tegelijk aan, die van mij gaat er echt niet zachtzinnig mee om, daar is niets van te zien.

Onderschriftloos....

MaritB

Berichten: 8624
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 12:44

Carl123"
[quote="MaritB schreef:
Carl123 schreef:
Ik ben super tevreden over de Shires hooinet 2x2cm, maar mijn paarden trekken er gaten in.
Weet iemand of er sterke hooizakken bestaan van 2x2cm maaswijdte in soort polyester uitvoering (dus niet van die groene netten, stugger)?



Ik ben net als mijn voorganger erg tevreden over de netten an Zeldenrust! (Zie ook onderschrift)

Ga je ook naar Equiday? Daar kun je de netten ook in het echt bekijken en voelen!

De netten worden met de hand afgewerkt (gehaakt) en bied daardoor echt ook veel stevigheid en er zijn leuke kleurtjes mogelijk!

Thx! Zal eens kijken want netten zijn echt kapot, zijn echt 4 grote slopers![/quote]


Dan zijn deze echt aan te raden :) je kunt altijd eens een berichtje naar zeldenrust sturen voor meer info.
Als je een andere maat wilt is dat ook mogelijk :)

Het is trouwens niet stug maar voelt juist zacht. En het gaat niet zomaar kapot.

Instructeur Human and Horse methode*
Instructeur Natural Horsemanship
Natuurlijk bekapper*
*in opleiding
Standplaats Bodegraven


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers