Het leed dat BH’s heet..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Het leed dat BH’s heet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-18 02:06

Damn, al 100e topics over bh’s, maar ik kan niks vinden wat ik gebruiken kan..

Zoals de titel al zegt, het leed dat bh’s heet..
ik moet zo vaak nieuwe bh’s kopen. Een RAMP! Die krengen zijn (als je iets fatsoenlijks wil) nog duur ook.

Voorheen had ik regelmatig bh’s van een euro of 7/8. Want tja ze gingen toch elke maand kapot..
uiteindelijk vond vriendlief het zat. En moest ik ergens anders mijn bh’s vandaan halen, waarbij de kans op langer leven groter is.

Naja, zo gezegd zo gedaan. Bonprix ideaal. Want ik hou er niet van om in winkels te passen, en dan van die (goedbedoelde) adviezen waarbij ze uitgebreid je borsten gaan bekijken.

Maat tabel erbij, alles opgemeten, net nog een keer :+
Cupmaat klopt met de maat van bh’s die ik draag.

Maar dan elke keer, keer op keer, zo nu net ook weer. Ik doe gewoon de dagelijkse dingen, en dan ineens KNAK! En weer een beugel door midden.. om chargerijnig van te worden. En elke keer bij dezelfde borst.

Ja de bh’s van de bonprix gaan langer mee.. (zo’n 2 maanden langer..) maar om elke 3 maanden een berg geld uit te geven aan bh’s komt mijn neusgaten ook wel voortaan uit.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem. En dan ook nog een flink eisenlijstje voor wat ik in een bh zoek..


Nouja, lingerie winkels zoals livera kunnen al niet aan mijn verwachtingen voldoen.

- voorgevormd
- beugels
- stevig

En dat met een flinke omvang en een cup E word het me heel lastig gemaakt..

Iemand hier DE tip, naar een goeie bh die net wat langer leeft weer dan 3 maanden? :+

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Het leed dat BH’s heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 02:08

Gekke vraag maar hoe doe jij je bh om ? Van voor vast maken en dan naar achter draaien of via de rug gelijk vastmaken ? Als je snapt wat ik bedoel haha

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 02:08

Hoe was jij je bh’s?
Dit is zo indd een dure “hobby”

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-18 02:46

biggirl schreef:
Gekke vraag maar hoe doe jij je bh om ? Van voor vast maken en dan naar achter draaien of via de rug gelijk vastmaken ? Als je snapt wat ik bedoel haha



Bh gaat meteen goed aan. Ben vaak te lui, dus dan maakt vriendlief hem vast :=

roxiie schreef:
Hoe was jij je bh’s?
Dit is zo indd een dure “hobby”


Ze gaan altijd in een netje O:)
Maar toen ik nog thuis woonde gingen ze zo tussen de was, en daar heb ik altijd het zelfde probleem..
heb zelfs bh’s apart gewassen. Maar ook daarbij leven ze een maand of 3.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: Het leed dat BH’s heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 05:05

marlies Dekkers. hartstikke duur, maar doe er al 2 jaar mee. perfect voor de grotere maten. tja het is gewoon een dure hobbie, zeker als je niet in de standaard maten past.

Tuttebel

Berichten: 636
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 05:08

Saphh behas zweer ik bij. Ik heb een grote cup. Lees G. Maar ik zweer bij die behas. Ik gooi ze niet in zo'n waszak naar gewoon los in de trommel en dan gaan ze makkelijk en jaar mee, sommige zelfs langer ..

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Het leed dat BH’s heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 05:19

Ik heb echt nog nooit gehad dat een beugel breekt. Was je ze te heet?

Ik koop ze bij de primark. Kost geen drol en zitten bij mij goed. Gaan ook lang mee.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Het leed dat BH’s heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 05:46

Heb je altijd maar 1 beha?
Ik heb er tegenwoordig meerdere en die draag ik om en om
Dat je beha 'rust' heeft schijnt beter voor het behoud te zijn.

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Het leed dat BH’s heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 06:14

Ga gewoon naar een goede winkel en laat je opmeten en ga verschillende merken passen.
Er is niks mis mee met zelf dingen proberen en passen maar blijkbaar ben je daar niet zo goed in :*
Soms wijken borsten ondanks dat je ze goed meet toch wat af .
Dus hup naar een goede lingerie zaak.
En mocht er dan toch een beugel knappen da zo kort kun je er mooi mee terug voor een nieuwe (lang leve garantie)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Het leed dat BH’s heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 06:18

Prima donna :) enige merk dat ik nog koop :)
Maar wel aangemeten en gepast bij een goede lingerie speciaalzaak

Marrit89

Berichten: 506
Geregistreerd: 16-02-06
Woonplaats: *****

Re: Het leed dat BH’s heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 06:29

De tip is voor mij geweest het opzoeken van een echt goede, kleine lingeriezaak en het laten aanmeten van een BH, elke keer weer. Het lichaam verandert continue. Waar een bepaald merk mij een jaar geleden goed zat, is dat nu niet meer het geval.
BH’s was ik altijd heel voorzichtig op de hand, nóóit in de wasmachine is het advies van mijn lingeriewinkel en een aantal BH’s aanschaffen waardoor ze ook “rust” krijgen.

Qua merken is dit maar net wat jou goed zit. Sapph, Marie Jo, Prima Donna, Marlies Dekkers zijn prima merken (en dit zijn ze nog niet eens allemaal). Marlies Dekkers kun je af en toe met leuke kortingen scoren op Vente Exclusive.

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 06:34

Keet schreef:
Prima donna :) enige merk dat ik nog koop :)
Maar wel aangemeten en gepast bij een goede lingerie speciaalzaak


Precies, super merk!

En uh bij een lingeriezaak gaan ze niet ‘uitgebreid je borsten bekijken’ hoor. Nooit meegemaakt iig. Ze meten je op, je past bh’s en ze kijken mee naar de pasvorm etc.

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Het leed dat BH’s heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 06:56

Hier ook! Ze knakken zo vaak. Ik heb de moed opgegeven :+
(Nee even zonder grap, ik heb nu ivm borstvoeding aan mijn zoontje beugelloze voedingsbh”s, nog nooit heb ik zo lang met een bh gedaan) maar ik wil dalijk weer beugelbh’s en dat word weer een ramp

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Het leed dat BH’s heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 06:59

Marlies Dekkers, ik zweer erbij

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Het leed dat BH’s heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 07:06

Hier gewoon bij hunkemuller minimizer bh met beugels, heb altijd zelfde model in meerdere kleuren. Als de sale is koop ik er meerdere. Heb er 6 in totaal, en die was ik 1x per week op de hand. Gaan hier makkelijk 2 jaar mee op deze manier.

Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Re: Het leed dat BH’s heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 07:22

Ik heb oa bh's van Esprit en Triumph (gehad) en nog nooit gehad dat de beugel is gebroken. Ze gaan meestal 5-8 jaar mee voor ze ineens wat gaan schuren (stof wordt zo dun dat de beugel en haakjes door de stof heen irriteren).

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 07:33

Mars schreef:
Keet schreef:
Prima donna :) enige merk dat ik nog koop :)
Maar wel aangemeten en gepast bij een goede lingerie speciaalzaak


Precies, super merk!

En uh bij een lingeriezaak gaan ze niet ‘uitgebreid je borsten bekijken’ hoor. Nooit meegemaakt iig. Ze meten je op, je past bh’s en ze kijken mee naar de pasvorm etc.


Dit dus. En denk je dat jouw borsten anders zijn dan de duizenden die ze al "gezien" hebben?
Hier in de winkel hoef ik het pashokje niet uit. Je krijgt je eigen verkoopster toegewezen die heen en weer loopt voor je. De paskamers zijn ruim zodat je er met minimaal 3 in kan als je wilt :+
En de service is gewoon top
Had laatst een model gekocht die heerlijk zat maar van een voor mij onbekend merk, maar technisch niet zo geschikt bleek te zijn voor mijn cupmaat. Dus na 3 weken omgeruild voor een nieuwe en de oude opgestuurd naar de fabrikant. Helaas bleek na een week dat de constructie echt niets was, en het dus niet aan de eerste lag.
Toen direct weer omgeruild voor een Prima Donna. Zonder problemen, zonder morren en zelfs zonder bonnetje want dat stond gewoon allemaal in het systeem opgeslagen.

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Het leed dat BH’s heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 08:07

Heb je wel de juiste maat? De meeste maattabellen stammen nog uit de tijd dat bh's niet zo elastisch waren en nog niet bekend was dat het borstweefsel vrij ver door loopt onder de oksel. De meeste dames passen eigenlijk beter in een (veel) grotere cup met kleinere omtrek. Voor het idee; als ik mijzelf opmeet zou ik 80AA of 75A hebben, maar 70D past mij vele malen beter. In de betere lingeriezaken kunnen ze je daar mee helpen. Klikt het niet met de verkoopster, vraag dan een collega of kijk ergens anders, maar geen reden om je ongemakkelijk te voelen ;)

Wel bijzonder dat het steeds aan dezelfde kant kapot gaat... jij (of je vriend) doet hem toch niet té strak vast? Hoop dat je een oplossing vindt want dit klinkt verre van grappig.

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Het leed dat BH’s heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 08:18

Als de beugels knakken denk ik dat de de cupmaat en of omtrek te klein is.
Zou naar een goede speciaalzaak gaan (dus niet hunkemoller of livera) en daar om advies vragen.
Ze meten dan je omtrek en aan de hand daarvan gaan ze verschillende maten, merken en modellen met je doorpassen.

Wij kunnen hier nu wel verschillende merken gaan roepen maar daar heb je niks aan. Elk lichaam en dus elk paar borsten is anders.

Anoniem

Re: Het leed dat BH’s heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 08:27

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een beugel brak, dan moet er denk ik wel iets mis gaan in gebruik of maat.
Eens met meisje hierboven, merken en modellen roepen heeft weinig zin, we hebben allemaal andere borsten en allemaal zo onze eigen wensen. En dat wisselt ook nog flink. Ik ben van jarenlang trouw Saphh en Dekkers naar 1 bepaald model van Hunkemoller gegaan. En die heb ik nu in zowat alle kleuren en koop ik gemiddeld voor 15 euro in de aanbieding.

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Het leed dat BH’s heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 08:33

2 maanden? Jeetje, ik doe járen met BH's. 2 dagen aan en in een netje bij de gewone was op 30/40 graden.

Ik heb overigens Hunkemoller, Prima Donna en Freya. Maar zelfs de verdwaalde BH die ik heb van de Primark of de H&M gaat zo lang mee!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 08:34

Ik zou je eens op laten meten inderdaad. Denk dat je een verkeerde maat hebt!

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 08:38

Ik denk ook een kleinere omvang met grotere cup. Ik dacht altijd dat ik 75aa had, blijkt gewoon 65c te zijn :+ (en 70c in de tweede helft van m’n cyclus).

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 08:42

LizMD schreef:
2 maanden? Jeetje, ik doe járen met BH's. 2 dagen aan en in een netje bij de gewone was op 30/40 graden.

Ik heb overigens Hunkemoller, Prima Donna en Freya. Maar zelfs de verdwaalde BH die ik heb van de Primark of de H&M gaat zo lang mee!


Hetzelfde als hierboven en jouw verhaal herken ik totaal niet. Ik koop overal mijn bh’s en heb nog nooit een beugel gebroken, zou niet eens weten hoe := Wat ik dan weleens heb dat een bh na een tijdje (jaren) ergens in een hoekje bij de beugel, kapot gaat. Dat de beugel er uit gaat.
ponyparadijs schreef:
Heb je altijd maar 1 beha?
Ik heb er tegenwoordig meerdere en die draag ik om en om
Dat je beha 'rust' heeft schijnt beter voor het behoud te zijn.

Dat vroeg ik me ook af, hoeveel bh’s heb je. Wissel je genoeg af?

Retlaw

Berichten: 3640
Geregistreerd: 17-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 08:43

Het beste advies is en blijft toch naar een goede lingeriezaak gaan. Sinds ik dit doe heb ik geen problemen. En inderdaad Prima Donna!. Ik heb er nu 4 van liggen, deze wissel ik af. Het is een flink vermogen maar onmisbaar en zou niet anders willen!