Kleine knal en rare geur uit Ford Fiesta?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Kleine knal en rare geur uit Ford Fiesta?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-18 00:07

Hoi allemaal,

Mijn vaste auto monteur en stief vader zijn met vakantie dus die kunnen me niet helpen.. vandaar dat ik het eens hier wil vragen.. wie weet dat iemand mij kan helpen..

Vandaag wilde ik naar mijn werk rijden met mijn zusje dus ik stap mijn hete Ford Fiesta in en start de auto. Gordel om, airco aan.. schakel in zn achter uit en laat de rem iets los en rol achteruit de oprit af. Er kwam nog verkeer aan dus gestopt en gewacht. Op het moment dat ik de rem loslaat en de koppeling iets op liet komen hoorde ik een knal, en kort daarna een vreemde geur.. niet echt een brand of benzine lucht maar misschien een smeulende geur? Ik kan de geur moeilijk plaatsen..
Ik ben toen wel naar de 1 geschakeld en heb een stukje vooruit gereden maar durfde het niet aan.. straks stond ik halve wege en dan heb ik niks, nu konden we nog snel de auto van mijn zusje pakken.

Weet iemand wat we aan de hand is?
Mijn bougies zijn/waren wel kapot (auto schokt een beetje en trekt soms moeilijk op, ik kon er nog mee rijden zei de monteur en de kabels zijn besteld) heeft het hiermee te maken? Ik rij al zeker 2 dagen zo.. nog niet eerder een knal gehad..

Ik heb de automonteur wel geappt of hij weet wat het is maar hij appt terug “nee. Gewoon starten” maar vind dat altijd maar lastig want ik weet niet wat wel en niet goed is bij een auto..

Dus misschien weet iemand hier meer :) auto blijft nu gewoon staan tot ik zekerheid heb..


c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Kleine knal en rare geur uit Ford Fiesta?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 00:11

Is niet een van je pakkingen gecremeerd? :D

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)


_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Re: Kleine knal en rare geur uit Ford Fiesta?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-18 00:22

Hoe kan ik daar achter komen? :p :+
Zou niet zo mooi zijn geloof ik want dat is dan een duur grapje of niet?

Britta31

Berichten: 13127
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Kleine knal en rare geur uit Ford Fiesta?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 00:24

Kan je niet je vaste garage bellen of er naar toe rijden?

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-18 00:28

Punt is dat die vaste monteur een goede kennis van ons is, hij regeld dat altijd op de garage en ik weet nu niet wie er is en hoe het geregeld is.. ik ga hem morgen bellen en dan kijken of ik er heen kan maar ik dacht, ik kan altijd eens hier vragen.. voel me zo bezwaard, wil hem ook niet zo maar bellen.. en aangezien ik totaaaal geen verstand heb van auto’s, straks is dr niks aan t handje en was er alleen maar iets oververhit ofzo... :o?

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Kleine knal en rare geur uit Ford Fiesta?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 07:31

Het kan zoveel zijn.
Van kapotte pakkingen tot een vuiltje in je tank wat eruit is gekomen.

:¨·.·¨:
`·.
Kaya

c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 11:25

Pakkingen van een oude auto kosten niet veel... het erin zetten vaak wel.
Maar het kan ook je uitlaat zijn, dat de demping verbrand is, sommige oude uitlaten hebben een wol achtig iets erin zitten, maar dat zie je bijna niet meer.
Maar voor alles geldt dat je hem moet laten nakijken door iemand die weet waar die naar moet zoeken :+

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

maj0

Berichten: 6571
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Kleine knal en rare geur uit Ford Fiesta?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 11:27

ik zal straks mijn man eens vragen. Die heeft ook altijd bij Ford gewerkt misschien dat hij het zo kan zeggen.

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-18 14:19

Dank voor het meedenken!

Mijn eigen auto monteur die nu op vakantie is weet het ook altijd meteen als ik de situatie omschrijf.. alleen nu niet (ik denk ook omdat ie vakantie aan t houden is :p)

Maar goed, ik zal eens kijken of ik er zo uit kom en anders wachten we gewoon dat ie terug is.. :)

Britta31

Berichten: 13127
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Kleine knal en rare geur uit Ford Fiesta?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 14:27

En dan langs de snelweg of midden in de nacht met pech komen staan.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Kleine knal en rare geur uit Ford Fiesta?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 14:29

Hoe ziet het er nu uit onder de motorkap? Niet toevallig ontluchting van de koelvloeistof eraf? Dat stinkt ook aardig! (ik vind het een aparte, haast vis-achtige geur)

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Re: Kleine knal en rare geur uit Ford Fiesta?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 14:48

Welk bouwjaar?

Ik heb autisme, en zal soms bepaalde dingen anders verwoorden of opvatten als bedoeld.

Sabri

Berichten: 1387
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:51

Waarschijnlijk een terugslag wegens onvolledige verbranding vanwege de bougies. Mogelijk is er ook een klep niet goed. Niet best voor je auto om daarmee te rijden. Belast je de motor teveel

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:34

khirshanta schreef:
Hoe ziet het er nu uit onder de motorkap? Niet toevallig ontluchting van de koelvloeistof eraf? Dat stinkt ook aardig! (ik vind het een aparte, haast vis-achtige geur)


Hier moest ik ook meteen aan denken, dat geeft een bijzondere geur, bijna zoetig :=

                                                                              alles is liefde

maj0

Berichten: 6571
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Kleine knal en rare geur uit Ford Fiesta?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:51

Mijn man zegt dit:

Lastig te zeggen maar ik denk dat het ook met de bougiekabels te maken heeft. Ervaring met Ford en doorrijden met slechte/kapotte bougiekabels of bobine, niet mee rijden. Kan grote schade opleveren vooral bij de duratec motoren. Heb meerdere voorbeelden gezien van een dat er een gat in de katalysator gebrand is, al na een stukje van 2 km.
De wat oudere motoren gaat het vaak wel goed.

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Kleine knal en rare geur uit Ford Fiesta?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 20:56

Was t een zwavel geur? Want mijn een na laatste auto (automaat trouwens) deed t zelfde, knalletje, zwavel lucht en reed nog wel, maar de dag daarna wilde ik weg rijden en bleek mn versnellingsbak kapot te zijn.

Sabri

Berichten: 1387
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 21:32

Oja, en ook niet meer eerst die airco aanzetten met probleem van de bougies want dan wordt je motor nog meer belast

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Kleine knal en rare geur uit Ford Fiesta?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 22:36

Bokt, voor alles wat met PK's te maken heeft :+

KimD

Berichten: 20407
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kleine knal en rare geur uit Ford Fiesta?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 22:46

Ik kan je niet helpen, we hebben al veel aan onze auto gehad, maar nog geen knal. *klopt af*

Vind het niet netjes dat je de monteur tijdens zijn vakantie appt. Bel de garage waar de monteur werkt en maak een afspraak, de andere monteurs die daar werken hebben ook vast verstand van zaken. :j


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Kleine knal en rare geur uit Ford Fiesta?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 23:13

Jou omschrijving ook gehad begin vorig jaar. Alleen bij mij waren de voor veren gebroken en door de band geslagen :+
Was mijn pap en automonteur en eigen zaak niet blij mee :)

_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-18 23:24

Britta31 schreef:
En dan langs de snelweg of midden in de nacht met pech komen staan.

Ik rijd er niet mee tot ik zeker weet wat het is/dat het kan


KimD schreef:
Ik kan je niet helpen, we hebben al veel aan onze auto gehad, maar nog geen knal. *klopt af*

Vind het niet netjes dat je de monteur tijdens zijn vakantie appt. Bel de garage waar de monteur werkt en maak een afspraak, de andere monteurs die daar werken hebben ook vast verstand van zaken. :j

Die monteur is een goede kennis van ons, mijn stiefvader helpt hem in zn vrije tijd en hij ons. Het is de beste kameraad van mn stiefvader die zelf aangaf dat ik m moest appen.. ik voel me ook heel bezwaard maar zomaar naar de garage gaan vind ik ook niet netjes als we met hem de afspraak hebben dat hij het voor ons regeld.. dan had hij dat zelf ook kunnen reageren om naar de garage te gaan..


Thanks allemaal voor het meedenken! Ik zelf zie niks afwijkends onder de motorkap.. maar weet er ook niet zo heel veel vanaf..
Ik ben ook nog niet veel wijzer verder.. ik wacht af en reis ondertussen met vervangend vervoer..

Bouwjaar is 1999


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: iphyn, OmgiliBot, spookyfan en 132 bezoekers