Voor de compu experts

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Voor de compu experts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 14:07

Ik wilde mijn compu defragmenteren, maar hij begint steeds bij nul omdat de systeem bestanden steeds gewijzigd worden of zo iets.
Dus draait er stiekem iets op de achtergrond mee.

Met ctrl – alt - delete , heb ik alles uit gezet. Daar zal vast een makkelijkere manier voor zijn maar weet niet welke Haha!
En ook had ik de stekker van internet eruit gehaald.
Maar hoe kan ik nu zien wel programma er mee draait.
De virus scanner zegt dat alles ok is.


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 14:12

Verward Ik dacht ook alleen met ctrl+alt+del maargoed schijnbaar niet helemaal... hoewel ik soms idd ook wel iets nog heb meedraaien terwijl het niet in dat schermpje staat. Kijk eens als je bij start -->> uitvoeren en dan msconfig intypt [enter] en dan bij opstarten of er niet iets opgestart wordt wat hij bij Ctrl+alt+del niet laat zien ofzo? Kan je het daar ook uitschakelen...

Erik34

Berichten: 176
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Nijmegen

Re: Voor de compu experts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 14:12

runningkawa schreef:
De virus scanner zegt dat alles ok is.


En dat is waarschijnlijk degene die het veroorzaakt, deze ook tijdelijk op "non actief" zetten. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 14:15

Stond ook uit Lachen
Ik ga nu ff kijken wat syph bedoelt.

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 14:26

en als je windows 98 hebt, dan duurt het defragmenteren soms wel een nacht. Dus gewoon om 6 uur aanzetten, en pas om 11 uur weer kijken en anders 's nachts laten draaien.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 14:30

Weet ik Germie
Maar als hij elke keer bij nul begint duurt het wel erg lang Lachen
Ik heb de compu wel vaker gedefragmenteerd, maar dit heeft hij nog nooit gedaan.

En syph, ik heb net gekeken, maar weet niet wat alles is, dus uitzetten durf ik ook niet zomaar.
En ik zal straks een kijken wat er allemaal in mijn ctrl-alt-del lijstje stond, want dat is nu nog steeds een beetje leeg Lachen
En dan vergelijk ik de boel eens
Eerst opnieuw opstarten Lachen

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 14:48

Windows opstarten in veilige modus (dacht F8 indrukken tijdens het opstarten, is anders ook wel te vinden in de helpfunctie) en dan defragmenteren, dan weet je zeker dat er niks op de achtergrond draait. Dat is de enige manier waarop het bij mij werkt, anders begint 'ie ook steeds opnieuw, geen idee waardoor.
Een virusscanner wil de boel ook nog wel eens verprutsen, die denkt dan dat een virus de harde schijf aan het veranderen is.

Nulla tenaci invia est via

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 15:40

yup margreet, in velige modus opstarten en dan de defragment vanuit daar opstarten en dan laten draaien kijken of dat lukt

om in velig modus op te starten:
- PC uit zetten *duh*
- PC waar an doen en meteen F8 drukken
- voor de rest denk ik wel dat je het kan vinden Lachen

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 18:14

Ok, Thanks

Ga ik dat eens proberen.
Maar toch blijf ik het wel raar vinden wat er allemaal mee draait zonder dat ik er van weet, beetje eng idee

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 20:21

Bij mij (Win98) was het volgende het geval : ik heb op de taakbalk een aantal programma's in de balk 'snel starten' staan. Als ik wil defragmenteren, moet ik eerst die balk verbergen en uiteraard ook de processen die draaien stoppen. Dan werkt alles als een zonnetje.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T, Anoukjuuuhh, C_estmoi, DexterM, Domi_94, GoogleAdsense, Ik_is_Ik, Maaaarije, Molly1230, redbutton, RoronaZorro en 98 bezoekers