[VOLG] Vogelkooi knuselen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

[VOLG] Vogelkooi knuselen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-18 17:41

Mijn broertje heeft een vogel, ik vind de kleine kooi zielig (hij zit wel altijd als mijn vader of broertje thuis is los, maar alsnog), ik heb tijd over, dus ga ik maar een kooi proberen te knutselen voor hem. Ondanks dat ik niks met die vogel heb. Mijn broertje is op vakantie, dus leuke verassing als die terug komt.

Ik wil eigenlijk het raam gewoon als basis gebruiken. Ik dacht aan de voor en achterkant vogelgaas. (Echte tralies kan ik niet vinden) Alleen zit ik te denken hoe de onderkant moet. Er moet een soort bak in die schoon gemaakt kan worden. Of kan dit ook door een soort plastic of plexiglas aan de onderkant te maken? Dat je de kooi leeg kunt scheppen zegmaar.

Iemand nog goeie tips?

Ik zal updates plaatsen! :D Dinsdag ga ik een bezoekjebedoel brengen aan een soort volière winkel hier in de buurt en ga ik gaas kopen.


Afbeelding


Ps; dat ik het raam verknutsel is geen probleem, mijn broertje heeft al jaren het idee het raam te gebruiken maar het komt er niet van..
Dat hij alleen zit ben ik ook op tegen, maar ik heb hier verder weinig over te beslissen. Er wat over zeggen doe ik al zolang hij er is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-08-18 07:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

When was the last time you did something for the first time?


Telpeva

Berichten: 14683
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 17:46

Die lijkt mij in verhouding best klein inderdaad, wel een leuk hokje om te zien maar het lijkt mij meer iets voor een (veel) kleiner vogeltje. Ik heb geen tips maar vind het leuk dat je voor het vogeltje aan de slag gaat en ik wil wel volgen hoe dat gaat :D Succes!

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Vogelkooi knuselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 17:56

Mooi idee, ik denk dat de vogel veel prettiger zal zitten als je het gehele raam kunt gebruiken.
Ik zou geen kippengaas gebruiken, maar volièregaas, kleine vierkantjes. Dat kun je ook goed strak spannen. Afhankelijk van hoe sterk het kozijn is, kun je misschien beter een frame maken van hout en daar het gaas op spannen, en dan het frame met een scharnier op het kozijn vastzetten. Dan is het hele voorstuk tevens een deur.

Onderin zou je dan misschien eigenlijk gewoon een plastic bak kunnen maken die je in zijn geheel eruit kunt halen om schoon te maken.

Saul

Berichten: 9648
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 17:57

Wij hebben een inbouwkast omgetoverd tot vogelkooi.
Er een lade ingemaakt maar die gebruiken we niet :+

Mijn vriend heeft er een deur voor gefabriekt die open kan dus zo maken wij schoon. Mocht je willen kan ik straks wel een foto maken. Wij hebben overigens gewerkt met vogel gaas. En in de deur zitten tralies van een oude kooi.

Succes met je project, als je hem nu ruim opzet past er misschien nog wel een bij?

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Vogelkooi knuselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 21:33

Ik denk dat het handiger is een kooi/frame te maken die precies in die ruimte past, die je er kan inschuiven/inzetten zeg maar.
Van 3 kanten (zijkanten en achterkant) zou ik onderste deel, een stuk bv 25cm, dicht maken, dus een plank ipv gaas. Vooraan zou ik een deur maken over de ganse voorkant die open kan draaien.
Pfff, lastig uitleggen wat ik bedoel %) .

Of anders even om marktplaats kijken of je niets leuks vindt wat hopelijk binnen die oppervlakte past?

Wel erg lief dat je de vogel een ruimer vertrek wil geven +:)+ .

Don't take anything for granted

Sabri

Berichten: 1387
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 21:47

Hartstikke leuk dat je een grotere kooi gaat maken. Eventueel op marktplaats zijn tweedehands volières ook niet duur. Doe er dan svp gelijk een tweede vogel van hetzelfde soort als kameraadje bij, vogel weer blij ipv depressief, eenzaam ongelukkig te worden opgesloten, en broerlief mooi verrast en weer wat bijgeleerd door zijn zus bij thuiskomst! Liever een actie die een lijdensweg voor het dier stopt door alleen te moeten zitten, dan even een verontwaardigd broertje.

Mri

Berichten: 15304
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Vogelkooi knuselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 21:59

Volière gaas op een houten/alu frame maken.
Maar wel zorgen dat het raam bv nog gewoon open kan. Dus gewoon precies opmaat maken in die nis

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

jibberjabber

Berichten: 785
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Re: Vogelkooi knuselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:06

Goed idee en super dat je je, ondanks dat je niets met de vogel hebt, toch "druk" maakt dat hij het beter gaat krijgen. Top.

Misschien is dit een goede tip: je hebt van die wateropvangbakken die onder de wasmachine kunnen staan. Als dan de slang knapt vangt die het water op. Maar ik zie op internet dat er ook nog andere bakken te koop zijn met diverse afmetingen.
Zoiets:
https://www.tuinkassenwinkel.nl/tuinkas ... vangbakken

http://www.bokt.nl/markt/ad/32393/bijzondere-oornetjes
"Moed betekent niet de afwezigheid van angst. Moed betekent angst voelen en toch je hart volgen!" Verberg nooit je angst in stilte !
Be like a duck. Remain calm on the surface and paddle like crazy underneath.

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Vogelkooi knuselen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-18 23:08

Bedankt voor alle reacties :D
Ik ga morgen alles lezen en reageer dan uitgebreider op iedereen.

When was the last time you did something for the first time?

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Vogelkooi knuselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 23:16

Sjeu da's idd flink klein voor een pyrrhura! Leuk dat je er een projectje van maakt!
Let bij al je materalen op stevigheid en dat het allemaal goed vast zit/hij het niet los kan klooien.
Denk dat als je een frame voor het raam maakt, je al een leukere kooi hebt als hij daarnaast veel vrij vliegt. Mss is je broer ook te porren voor een 2e eens er een grotere huisvesting is? Deze worden veel gelukkiger met twee en blijven vaak nog goed tam, ook in koppel.

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Hutcherson

Berichten: 7326
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Vogelkooi knuselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 23:50

Een pyrrhura past inderdaad niet in het standaard parkietenkooitje.
Bovendien zijn deze vogels vaak veel gelukkiger met zn 2e.
Pyrrs hebben het wel snel warm, dus weet niet of het handig is om een kooi te maken voor het raam? Hebben vaak last van tocht (van de winter).

Waar je deze vogels het blijst mee maakt is een java speelboom. Lekker vrijuit spelen op hun speeltuin!

Anoniem

Re: [VOLG] Vogelkooi knuselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 07:42

Succes met knutselen Sofie! :D

En omdat dit een volg-topic is, verplaats ik je topic van BB naar BB-HK


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 bezoekers