Wei met heel veel kamille, kan dit kwaad?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Wei met heel veel kamille, kan dit kwaad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-18 09:38

Over een paar weken moeten onze paarden een weekend van hun eigen wei af omdat deze een dagje als parkeerplaats gebruikt gaat worden.

Nu mogen we van de buren een wei lenen. Super fijn natuurlijk. Maar deze staat helemaal vol onkruid.

Als eerste hebben we natuurlijk alle jacobskruid verwijderd. Maar nu staat hij nog wel helemaal vol met kamille. Voornamelijl gedroogde.

Kan het kwaad om ze hier op te zetten? We mogen deze wei waarschijnlijk ook van de winter gaan gebruiken zodat we onze eigen wei kunnen omzetten en opnieuw kunnen zaaien.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]


Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Wei met heel veel kamille, kan dit kwaad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 09:52

Kamille is een gezonde kruid :)

Ik zie geen problemen

Ché ( Hemmingway x Gervantus) ~ Dressuur M2+11 Springen 1.30+2 ~SGW L+2

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Wei met heel veel kamille, kan dit kwaad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 10:08

Op de wei waar mijn paard staat groeit ook veel kamille. Niks mis mee.

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 10:12

Dat is geen wei, maar een droogboeket. :+ Lijkt me overigens geen probleem, mits je ervoor zorgt dat ze over voldoende hooi kunnen beschikken.

hwn
Berichten: 4688
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Wei met heel veel kamille, kan dit kwaad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 10:18

Nee, kamille is een gezond kruid. Ik durf wedden dat er na dag 1 geen kamillebloempje meer op die wei staat, paarden zijn er verzot op. :)


tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Re: Wei met heel veel kamille, kan dit kwaad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:43

Kamille is goed voor het paard en kun je zeg als kruid kopen bij bijv de paardendrogist. Dit is stukje omschrijving van de paardendrogist

Kamille is rijk aan ingrediënten die het paard op verschillende vlakken kan ondersteunen.

Kamille bevat o.a.:
Etherische olie
Bisabolol (tegen krampen)
Looistoffen
Vitamines A,B en C
Mineralen IJzer en Fosfor
Stress verminderen

Nerveuze, gespannen paarden kunnen veel baat hebben bij Kamille. Kamille heeft namelijk een ontspannende en kalmerende werking waardoor stress en angst kan worden verminderd. Maar Kamille is ook goed voor het verbeteren van de spijsvertering. Het verhelpt gasvorming en verlicht buikpijn.

Voor paarden met stijve gewrichten kan Kamille ook een uitkomst zijn, het ondersteunt namelijk het soepel houden van gewrichten en vermindert daardoor gewrichtspijn.
Oogontstekingen

Maar waarschijnlijk kennen de meeste mensen Kamille van het gebruik bij oogontstekingen. Kamillewater is effectief bij het schoonmaken van ogen. Door de antiseptische werking is het ideaal om de ogen van het paard te reinigen en zo beginnende ontstekingen te verhelpen. Kamillewater kan je gemakkelijk zelf maken door 2 handen vol kamillebloemen in een groot theeglas met kokend water te doen. 20 minuten laten trekken, zeven met behulp van een papieren koffiefilter (ter voorkoming dat er deeltjes in de ogen komen) en af laten koelen. Met een wattenschijfje kan je dan het kamillewater aanbrengen op de ogen en voorzichtig de ogen schoon deppen.

Jetsknot.nl!! Leuke unieke paracord halsters, touwen, vliegenfrontriemen, hondenhalsbanden enz
Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
Lieve Guus ik zal je boevenstreken gaan missen.......

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-18 13:52

Top dank je! Ik dacht als dat het wel zou kunnen, maar wist niet of het in grote hoeveelheden kwaad zou kunnen.

We voeren inderdaad gewoon hooi bij.

Pff kalmerend.. die van mij is al super relaxed denk dat ie dan helemaal omvalt ;)

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 121 bezoekers