Hond in wespennest

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Set_Elkol
Berichten: 14831
Geregistreerd: 06-06-06

Hond in wespennest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-18 10:28

Ik pas op het huis van mijn ouders die een ontzettend groot terrein hebben. Terwijl ik bezig was liep mijn hond in de bosjes stokken te zoeken en heeft daarbij blijkbaar een wespennest in de grond verstoord. Ineens kroop hij dicht bij mij weg in het lange gras en toen ik samen met hem terug liep naar huis zag ik ineens de wild gonzende wespen op de plek waar hij was geweest.
Nu is hij snel voor mij uit naar binnen gevlucht en ben ik hem gaan zoeken.
Bizar genoeg bleken de wespen diep in zijn lange rugvacht te zitten en was hij uiteraard erg van streek. Ik heb alle wespen eruit gehaald.

Nu is het rare dat de wespen allemaal compleet versuft en opgekruld waren diep in zijn vacht en ik kon ze er zo uit plukken. Kan dit komen door zijn Seresto halsband?
En zullen ze hem dan überhaupt nog gestoken hebben?
Hij is erg van streek maar ik kan nergens uit op maken of hij ook gestoken is. Waar zou ik dit aan kunnen merken? Ik zie of voel geen bulten en hij hapt of krabt of likt ook niet.

Afbeelding


Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Hond in wespennest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 10:32

Zo dan.... dat zijn er ook niet een paar...
Kan je angels vinden? HOu je hond in de gaten voor allergische reactie, dan meteen naar DA.
lange vacht is natuurlijk lastig zoeken naar steken, maar 1 kan er al genoeg zijn voor een ernstige reactie als hij allergisch zou zijn.
Controleer zijn bek ook goed.

Als hij allergisch reageert zie je bij kortharige honden vaak haartjes overeind gaan staan en kop kan opzwellen, allemaal lastig te zien bij langhaar....

DA, kan sowieso iets geven waardoor hij minder last heeft van de steken ongeacht of hij allergisch is of niet, met deze hoeveelheid wespen lijkt me dat wel fijn, want ga er toch wel van uit dat die gestoken hebben.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Majabeestje
Berichten: 3792
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 10:37

Jeetje, wat veel ook!
Goed letten op benauwdheid, misselijkheid/braken, opzwellen (bij de ogen zie je dat goed) etc.
Mijn hondje had bovenstaande na een steek van een beest (weet niet wat) en heeft bij de dierenarts een injectie gekregen.
Sterkte!

Set_Elkol
Berichten: 14831
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-18 10:38

Bedankt voor de goede tips, ik hou hem zeker goed in de gaten voor alles wat maar ongewoon lijkt. Zal hem zo eens heel goed bekijken tussen de haren en ook in zijn bek, goede tip.


Zerena

Berichten: 3878
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 10:39

Is je hond erg onrustig?

Ik heb het een keer gehad met onze rottweiler, die was helemaal in paniek.
Ben ook gelijk doorgereden naar de dierenarts voor pijnstillers.

Set_Elkol
Berichten: 14831
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Hond in wespennest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-18 10:44

Nee hij ligt wel kalm maar volgens mij erg onder de indruk en geschrokken

Zerena

Berichten: 3878
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Hond in wespennest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 10:52

Ok dat geeft inderdaad minder de indruk dat hij meerdere keren gestoken is.
Die van mij was echt in paniek en kon zelfs na de pijnstillers niet echt rustig liggen.

Hou hem wel goed in de gaten.
Hij kan natuurlijk ook "versuft" zijn.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Hond in wespennest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:00

Waarschijnlijk door de Serestoband idd gedood. De werkzame stof werkt ook wel tegen wespen dus onlogisch is het niet.

Set_Elkol
Berichten: 14831
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Hond in wespennest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-18 11:04

Ik heb niet het idee dat hij in bek tong of keel gestoken is gelukkig,hij heeft gelijk rechtsomkeert gemaakt denk ik.
Bedankt voor de tips, bokt is altijd wel behulpzaam bij dit soort dingen en wist nu alleen even niet wat het beste te doen.

Afbeelding

Majabeestje
Berichten: 3792
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 14:06

Och.. arm beessie. Die blik ook in zijn ogen.. :(:)

Jessix

Berichten: 16382
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Hond in wespennest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 14:14

Hij zou wel heel erg geschrokken zijn. Gelukkig gaat het goed met hem. :)

Set_Elkol
Berichten: 14831
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Hond in wespennest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-18 14:57

Hij heeft wat ongemak maar godzijdank geen gekke reacties of hevige pijnen. Had nog wat metacam dus heb hem daar een klein beetje van gegeven.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hond in wespennest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 15:01

Wat fijn dat jullie er met de schrik vanaf zijn gekomen! Geef m maar extra knuffels vandaag :)

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Hond in wespennest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 21:21

Geluk gehad die van mij had dat eens en binnen een kwartier allergische reactie. Over de 40 koorts, apathisch en benauwd.

Set_Elkol
Berichten: 14831
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Hond in wespennest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-18 21:45

Ik ben inderdaad ontzettend opgelucht dat het zo is afgelopen, heb hem het eerste uur geen seconde uit het oog verloren. Was heel erg bang voor een allergische of heftige reactie.

Anoniem

Re: Hond in wespennest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 21:55

Gelukkig dat het goed met hem gaat!
Wat een prachtige kop heeft hij trouwens! Aparte vachtkleur, heel mooi <3

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Hond in wespennest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:04

Wat een geluk! ik denk dat de serestaband hem heeft gered. Doordat je een grote hond hebt, is de band ook groter en sterker dan voor de kleintjes en de wespen kunnen er dus net als de vlooien en teken niet tegen.

Anoniem

Re: Hond in wespennest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:09

Pfoeh, wat een geluk hebben jullie gehad!

Jorinda

Berichten: 13455
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:09

Oh wow, gelukkig geen enge allergische reactie! Ik ben nog even een keer extra blij dat die van ons ook een Seresto band om hebben. :o

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Hond in wespennest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 08:45

Wow, heftig!
Mijn pup ging een aantal dagen geleden ook in een wesp staan en werd gestoken in zijn zooltje. Heb zijn pootje toen gekoeld en een beetje met azijn gedept. Heb hem ook goed in de gaten gehouden voor het geval hij allergisch zou kunnen zijn, maar gelukkig was het na een paar uur weer helemaal goed.

Maar wat een prachtige hond heb je TS <3

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Set_Elkol
Berichten: 14831
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-18 08:47

Ja heel fijn dat die band ze heeft versuft! Maar aan de andere kant zie je dan wel heel goed hoe heftig en sterk zo'n band dan dus is :7

Dank je repelsteel en charming, hij is ook een hele leuke hond :D
Ik wou dat ik hem had kunnen koelen of deppen maar het gaat zo lastig met die vacht en meteen onder de douche leek me niet fijn toen hij al zo geschrokken was. Onder een pootje gestoken is ook sneu zeg

Afbeelding

Afbeelding

xLaraaj

Berichten: 3668
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Hond in wespennest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 10:23

Zo hoe bizar ! Mijn pup van 4 maand is ook in een wespennest terecht gekomen die onder de grond zat.
Zij is tog aantal keren gestoken geweest (ze jankte) en ook lang haar. Wij hebben zowel dode(?) als levende wespen uit haar vacht gehaald. Wij moesten haar goed spoelen met koud water om haar huid af te koelen en dan opletten dat ze nergens zwellingen kreeg

https://rockingmills.weebly.com/ - Australian Shepherds

Set_Elkol
Berichten: 14831
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Hond in wespennest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-18 11:33

Wat maf dat er bij haar ook dode wespen in de vacht zaten, ik vond het hel erg apart in elk geval.

Set_Elkol
Berichten: 14831
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-18 13:35

Omdat ik zo'n solidair baasje ben heb ik vandaag zelf een ander wespennest verstoord en ben ik zelf 14x gestoken :+ heb het nu nog meer met hem te doen hoe hij zich gevoeld moet hebben.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:36

Set_Elkol schreef:
Omdat ik zo'n solidair baasje ben heb ik vandaag zelf een ander wespennest verstoord en ben ik zelf 14x gestoken :+ heb het nu nog meer met hem te doen hoe hij zich gevoeld moet hebben.


Heel sportief van je :')
Sterkte :(:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot, ComscoreBot, Lukasje en 41 bezoekers