Kitten valt hond aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
xLaraaj

Berichten: 3678
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Kitten valt hond aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-18 22:59

Wij hebben deze avond een kleine kotten gevonden. Super lief en kwam meteen naar ons toe en had super veel dorst en honger.
Nu proberen we in de woonkamer samen met onze pup van 4 maand australische herder. Nu gaat die kitten echt de hond opzoeken en aanvallen. Dus naya heeft er schrik van en durft niets terug te doen.

Weet iemand hoe we dit het best aanpakken?

https://rockingmills.weebly.com/ - Australian Shepherds


Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Kitten valt hond aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 23:02

Gescheiden houden tot je hebt uitgezocht of het kitten een baasje heeft?

xLaraaj

Berichten: 3678
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Kitten valt hond aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-18 23:04

Wij willen inderdaad maandag naar de dierenarts gaan op te zien of ze een chip heeft.
Maar zou leuk zijn om ze ondertussen ze los te kunnen laten want ze jankt heel erg omdat ze tot bij ons wilt komen
Zijn ook aan alle buren enzo gaan vragen

https://rockingmills.weebly.com/ - Australian Shepherds

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Kitten valt hond aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 23:18

Allereerst, top dat je een beestje wat wellicht in nood was geholpen hebt!

Ik zou tot uitsluiting vd dierenarts ze even apart houden. Ook qua gezondheidscheck. En misschien ook om je er niet aan te hechten. Er loopt nu misschien een heel bezorgd baasje rond!

Succes :)

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

ultimate
Berichten: 123
Geregistreerd: 28-10-05

Re: Kitten valt hond aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 23:38

Ik zou ze niet apart houden, zeker als het over een kitten en een pup gaat. Het komt wel in orde en ze gaan best friends worden.

Schuur_

Berichten: 4865
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Kitten valt hond aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 23:44

Stomme vraag misschien maar weet je zeker dat het een kitten is en geen kleine schrale zwerfkat? Als je pup bang is, hou die kat weg.

Mijn hond is 2x door een kat aangevallen op straat waarvan 1x als pup op zijn eerste wandeling. Hij heeft nu een ongelofelijke angst voor katten en jammer genoeg mogen die beesten wel vrij rondlopen. Ik wens het niemand toe en hoop voor je dat je pup er niks aan overhoudt. In zijn veilige thuis aangevallen worden door een vreemde is niet niks

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kitten valt hond aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 00:21

Wordt de hond echt aangevallen of wil het kitten gewoon iets te wild spelen?? Hoe dan ook zou ik altijd uit elkaar houden als je niet in de buurt bent, als je hond het zat is en 1 keer flink van zich af hapt is het einde verhaal voor het kitten.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

dierenfan
Berichten: 9601
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Kitten valt hond aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 07:07

Als het kitten 1x goed hakt recht in de ogen van je pup dan levenslang problemen dusss scheiden. En als je uiteindelijk beiden wil. Houden pup in bench en kitten giga laten schrikken zodra ze aan wil vallen.

Kitten komt van straat, hou rekening ermee dat deze zo goed als zeker vergeven is vd vlooien. Zo niet dat ze dan vast een thuis heeft. Woon je in NL? Bel amivedi ;)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Kitten valt hond aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 07:42

Meestal halen katten uit uit zelfverdediging. Heb nog nooit een hond gezien die dat "corrigeert" en niet echt een flinke kras kreeg als kado.
Zorg dat de kat ergens veilig kan zitten, als ze rustig aan elkaar wennen gaat het meestal over maar ik ken ook katten die elke hond blijven wegjagen.

Romeo15
Berichten: 395
Geregistreerd: 20-08-09
Woonplaats: sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 07:47

Hoezo bel je de dierenambulance niet?

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Kitten valt hond aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 07:53

Hier in België is helemaal geen dierenambulance en de asielen zijn bijna allemaal dicht op zondag. Als je dan belt blijft het dier het hele werken in een klein hok op het politiebureau. En voor katten komen ze meestal nieteens, enkel voor honden. (Hier in de buurt toch)
Ze wennen wel. Ik zou niet te hard moeien. Eens nya door heeft dat de poes de baas is, is er meestal geen probleem meer.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Kabayo

Berichten: 13895
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 08:26

Romeo15 schreef:
Hoezo bel je de dierenambulance niet?

Dat snap ik ook echt niet? Wat moet je met een ander zijn dier in je huis? Hoe goed bedoeld ook... mijn kat is ook eens in huis genomen en gevoerd. Kon hem nooit meer los laten want liep altijd weg. Mensen moeten van andermans dieren af blijven....

En ten tweede. Je wilt toch niet dat je eigen hond eronder lijdt voor een dier dat niet eens van jou is? :o Kat dan maar in de gang en de dierenambulance bellen!

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Kitten valt hond aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 08:34

Kabayo. Lees mijn post boven je! Lara woont in België. Hier bestaat dat niet

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

xLaraaj

Berichten: 3678
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Kitten valt hond aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-18 08:45

Inderdaad. Hier in België bestaat er geen dierenambulance en dierenarts werkt niet op zondag.
We hebben ze inderdaad gescheiden gehouden, in eerste instantie voor ziektes etc.
Ze is ook nog niet echt geraakt geweest. Kitten komt met bolle rug en klauwen eruit naar mijn hond toe maar hond gaat weg en ik stond er tussen. Heb inderdaad vooral bang voor haar ogen.

https://rockingmills.weebly.com/ - Australian Shepherds

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Kitten valt hond aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 08:48

Lijkt me vooral ook veel stress. Wellicht toch gescheiden blijven houden


Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Kitten valt hond aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 09:06

Het is ook wat voor zon klein poesje. Eerst op straat, danwel gedumpt danwel verdwaald misschien, en dan opgepakt worden en in een ander huis met jonge hond geploempt. Diertje heeft misschien wel nog nooit een hond van dichtbij bekeken :)

Ik zou ze lekker even gescheiden houden inderdaad. Je wil niet dat voor die korte tijd (misschien dan, mits je hem niet zelf gaat houden) er iets fout gaat met een van de twee.

Mocht je besluiten het kitten zelf te houden zou ik het zeker ook tijd geven. Laat ze rustig aan elkaar wennen. Maar bovenal, laat de kitten eerst even aan huis wennen :)

Succes, hou je ons op de hoogte? Ik zou trouwens best graag een foto van de kitten willen zien, ben daar altijd erg nieuwschierig naar!

xLaraaj

Berichten: 3678
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-18 10:11

Dank jullie voor de tips. We houden de kat op de bovenverdieping nu.
We weten nog niet echt of we ze gaan houden of niet. Maar naar een asiel brengen willen we niet want de asiels hier zitten al vol met katten en kittens tegenwoordig.
Niet heel makkelijk om een foto te trekken omdat ze heel de tijd op je schoot wilt zitten. Ook denken we dat ze iets mis heeft aan de staart want die ligt altijd recht over de rug. Ik denk dat ze misschien 800 gram weegt en ze is zo groot als mijn voet :+

Afbeelding

Afbeelding

https://rockingmills.weebly.com/ - Australian Shepherds

Beauty26
Berichten: 2033
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Kitten valt hond aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 10:21

Goed dat je ze ff gescheiden houd... Wbt de staart, wij hebben ook 'n kat, die houd z'n staart ook plat op z'n rug zelden of nooit omhoog laat 'm wel gewoon "hangen" maar dat plat leggen komt me bekend voor

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 10:23

Meld hem in ieder geval aan bij het asiel en amevidi enzo, nogal knullig als je andermans kat onbewust steelt :o

xLaraaj

Berichten: 3678
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Kitten valt hond aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-18 12:37

Zal straks eens kijken naar amevidi. Is dit ook voor België? En maandag naar de dierenarts :) en hoezo aanmelden bij het asiel?

https://rockingmills.weebly.com/ - Australian Shepherds

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 12:50

Hier is geen Amivedi, asiel kan je wel melden dat je een katje gevonden hebt. Stel dat er daar een eigenaar naar zijn katje komt zoeken, dan weten ze er van.

De oogjes zijn al gekleurd dus hij zal toch wel iets ouder zijn.

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Kitten valt hond aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 13:14

Heb je geen bench waar je het kitten in kan zetten? Zo hoeft hij niet gescheiden, kan hij rustig wennen aan de pup maar hem toch niet aanvallen.
En inderdaad, check het kitten ook op vlooien!

Don't take anything for granted

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 13:15

Wat een leukerd! Straks ze toch proberen samen te doen, dat komt wel goed zeker bij een kitten en zoals ik het hoor heb je een lieve hond, de kat leert er wel mee omgaan.

Knip wel even de nageltjes van de kitten! Gewoon de puntjes eraf zo'n millimeter, want kittens hebben scherpe nagels dat als ie uithaalt naar de hond de hond geen oogletsel ofzo oploopt.

Ik denk dat de kitten zich heeft moeten verdedigen buiten en een klein trauma heeft, dat slijt wel bij vertrouwen. Super dat je um hebt opgevangen.

xLaraaj

Berichten: 3678
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Kitten valt hond aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-18 16:53

Oh ok ik wist niet dat je de nagels van een kat ook kon knippen :P dan gewoonzo lichtjes duwen dat die er uit komen?
Ja zeker met deze temperaturen .. het is hier 34graden.
Ik ben vandaag weg met de hond en de kat is los in huis met mijn vriend. Blijkbaar altijd op schoot willen liggen en spinnen. Ga eens kijken voor het aanmelden bij asielen maar de asielen zijn zeker 25km verder dus weet niet of dat dan kan.

https://rockingmills.weebly.com/ - Australian Shepherds

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Kitten valt hond aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 16:58

Aanmelden bij het asiel bedoel ik mee dat je op zoek gaat of hij al een baasje heeft. Meestal bellen mensen vrij snel het asiel als ze hun kat kwijt zijn. Advertentie op lokale Facebook groepen met dat je een kat gevonden hebt en chip laten controleren zijn ook logische stappen.

Als hij nog geen baasje heeft houd je hem?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, Kirrietje en 107 bezoekers