Peuter krijst de hele nacht

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Peuter krijst de hele nacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-18 19:49

Het onderwerp zal vast wel vaker aan bod zijn gekomen, en iedere ouder maakt slaap problemen mee. Vandaar dit topic juist, zodat ik wat ervaringen kan horen en hopelijk advies vind dat past

Mijn zoontje van bijna 2 jaar slaapt zo ontzettend slecht de laatste tijd. Ruim een jaar wordt hij bijna iedere nacht wakker. Wil dan alleen bij ons in bed slapen. Door chronisch slaaptekort hebben wij hierin toegegeven onder het mom van: dan slapen we in ieder geval.
Maar nu de laatste weken is het schreeuwen, brullen en krijsen als een speenvarken.
Tussen ons in slaapt hij nu ook niet meer, dan gaat hij liggen huilen of zeuren voor vanalles.
In zijn eigen bed schreeuwt ie non stop.
Wij weten echt niet meer wat te doen, we zijn wanhopig naar slaap.

Kind en gezin raad aan om hem te laten huilen en zeker niet meer uit bed pakken. Uiteraard wel iedere 5 a 10 minuten even gaan kijken zonder aandacht te geven.

Maarrrrrrrt, dat resulteert dus in oorverdovend lawaai dat niet stopt. Onze buren hebben al aangegeven dit duidelijk te horen.
Naar ons gevoel kunnen we het dus niet maken om hem maar te laten huilen. Maar wat dan?

Wat heeft bij jullie eigenwijze kindjes geholpen?

Don't Worry, Don't cry, Drink Vodka and fly


MirandaMalik

Berichten: 9868
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Peuter krijst de hele nacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 19:53

Hij heeft geleerd, als ik hard genoeg en lang genoeg krijs dan komt er vanzelf iemand.
Als je voet bij stuk houdt zal hij vanzelf merken dat het niet meer werkt.
Maar dat kost wel wat tijd want eerder was het een succeservaring.
Dus consequent zijn, dat is het enige wat werkt.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Annikab

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-05-08
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 19:53

Oortjes al eens laten checken? Als die ontstoken zijn, komt er bij het liggen veel druk op wat erg veel pijn kan doen. Of kiezen...
Al eens geprobeerd een paracetamol te geven om uit te sluiten dat het pijn is?

1 juli 2015: Enzo

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Peuter krijst de hele nacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 19:56

Kind even na laten kijken wat betreft oren idd, en dan idd rust reinheid regelmaat, hoe ziet zijn dagprogramma er uit en heeft hij ook last van eczeem plekjes??

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Suzanne F.

Berichten: 48953
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 19:57

Jeetje dat lijkt me niet normaal. Eerst wat dingen uitsluiten, heeft hij honger of dorst? Slaapt hij overdag nog? Heeft hij pijn? Geeft hij dat aan of kan je dat ergens aan merken? Heeft hij nachtmerries?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:00

Slaapt hij nog in een ledikant? Anders kun je misschien samen met hem een nieuw bed uitzoeken, met mooie lakens. Misschien wat nieuwe accessoires of een kleurtje op de muren waarin hij mag meebeslissen. Zodat hij het gevoel krijgt dat t echt zijn (grote jongens) kamertje is? Bij onze peuter slaapt sindsdien een stuk beter.

Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-18 20:03

Donderdag zijn we bij de huisarts geweest, bleek inderdaad een lichte oorontsteking te hebben en opgezette kliertjes. Daar hebben we medicijnen voor mee gekregen.

Speentje heeft hij niet meer en daar vraagt hij ook nooit meer naar.

Hij mag een beetje water drinken en neemt meestal ook een slokje, vooral met deze hitte.
Hij doet nog een middagdutje van ongeveer een uurtje. Dit heeft hij wel echt nodig.

Hij slaapt nog in zijn ledikant, ik ben bang daf hij anders helemaal niet meer in zijn bed blijft. Maar ik zat er toch ook wel aan te denken dat hij dat misschien niet meer wil.

Don't Worry, Don't cry, Drink Vodka and fly


Utixo

Berichten: 6556
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:06

Ik vind eigenlijk sowieso niet dat je een kind "maar kan laten huilen". Jij kent je kind het beste, is het een boze huil, of echt een angsthuil? Lekker tussen je innemen, mijn dochter (21 maanden) sliep tot vorige week sowieso bij ons in bed. We zijn nu aan het oefenen met haar eigen bed, de eerste nachten mocht ze zodra ze wakker werdt gewoon weer bij ons, nu slaapt ze door. Ze sliep soms later dan wij toen ze bij ons lag, ze kreeg als ze niet wilde slapen wat speelgoed en een flesje, wakker zijn is prima, maar dan wel op bed blijven. Kind viel vanzelf wel in slaap en wij hadden rust.
Overigens heeft ze echt nooit in een ledikant willen slapen, ze heeft nu ook een groot bed.

Kijk goed na of hij ergens laat van kan hebben, geef hem eens een paracetamol voor de nacht. En anders, maak het jezelf en hem zo comfortabel mogelijk, het gaat echt weer over. Hoe geergerder jij wordt, hoe meer hij dat merkt.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:06

Wat je ook doet, niet laten huilen. Hij heeft je nodig. Laten huilen is het ergste wat je hem aan kan doen.
Ga uitzoeken waarom hij zo doet. Hij doet het ECHT niet om je te pesten, voor hem is het net zo erg als voor jou. Ga anders eens naar een kinderarts, maar neem hem serieus alsjeblieft. En echt niet alleen laten dat arme mannetje.

Is het al lente?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:06

Lastig zeg maar wel helaas herkenbaar hier, dus lees ook even mee.
Wij hebben dit met ons dochtertje, al van alles geprobeerd, ook laten huilen, dit gaat dan een week goed dat ze wel doorslaapt maar daarna Begint ze vervolgens net zo lang te huilen tot er uiteindelijk iemand komt.
Wij hebben alles al laten checken, oortjes etc etc, niks kunnen vinden.
Enige wat bij ons enigszins helpt is voordat ze heel erg moe is naar bed doen, als ze te moe al is krijst ze alles bij elkaar.
Als ze snachts wakker word gaan we wel naar haar toe en geven haar wat te drinken, meestal een melkfles met iets pap er in, als ze die gehad heeft slaapt ze meestal de rest vd nacht door.

Enige tip die ik je kan geven is om eens voordat hij naar bed gaat een zetpil geven, om uit te sluiten of hij geen pijn heeft.
Frustrerend hè dat gekrijs en een verstoorde nachtrust -O-

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:07

En anders de tip uit je onderschrift?

Is het al lente?

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:09

Je moet eerst zien te achterhalen wat de oorzaak is. Hoe is zijn ritme overdag, slaapt hij nog wel overdag? Hoe laat gaat hij naar bed s avonds.

Vaak is onrust in de nacht te verklaren vanuit het ritme. Soms is het een kwestie van een trucje leren om zelf in slaap te kunnen vallen en zich veilig genoeg voelen om s nachts weer zelf verder te slapen.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:11

MirandaFuego schreef:
Hij heeft geleerd, als ik hard genoeg en lang genoeg krijs dan komt er vanzelf iemand.
Als je voet bij stuk houdt zal hij vanzelf merken dat het niet meer werkt.
Maar dat kost wel wat tijd want eerder was het een succeservaring.
Dus consequent zijn, dat is het enige wat werkt.


En dan leer je je kind dat hij kan schreeuwen wat hij wil maar dat zn ouders die hij het meest vertrouwt toch niet naar hem luisteren? -O-
Ik vind het zielig dat er nog mensen zijn die dat toepassen, na al het onderzoek dat hiernaar gedaan is :o

TS; ik vind dat je het goed doet. Als het huilen echt niet ophoudt moet er wat aan de hand zijn. Hopelijk gaat het beter als de medicijnen voor z’n oren aanslaan.
Hij slaapt wel goed in zo te lezen maar halverwege de nacht is het bal? Wij hebben ook regelmatig zulke periodes en het zijn dus altijd maar periodes, hoewel ze vaak wel heel lang zijn :P Hij slaapt dan gewoon bij ons in bed. Ook niet altijd, soms is het feest ‘s nachts. Maar ze voelen zich vaker wel geborgen bij de ouders in bed.

En door de warmte kunnen ze heftigere dromen krijgen, misschien is hij bang geworden ‘s nachts als hij wakker wordt?

[o]

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Peuter krijst de hele nacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:15

Wat fijn om te lezen dat steeds meer mensen inzien dat laten huilen heel erg is en er ook andere oplossingen zijn.
TS er staan een hoop goede tips in het topic, laat je kindje alsjeblieft niet huilen, hij heeft je nodig.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:17

Och wat naar zeg, en zielig voor je kleine mannetje.

Inderdaad: niet laten huilen hoor! En niet alleen laten, dat is echt heel zielig. Hij voelt zich blijkbaar al miserabel genoeg anders zou hij niet zo huilen.

Vind het wel gek dat hij ook huilt als hij bij jullie in bed ligt. Het kan natuurlijk best van de zere oortjes komen. Ook met medicatie is dat niet direct over.

Ik zou overdag zorgen voor voldoende slaap, misschien kan je dan zelf ook even plat ;) En niet te veel prikkels of te moe laten worden voor het slapen gaan.

Als hij 's nachts weer zo huilt terwijl hij bij jullie ligt, misschien lekker op je schoot in bed nemen, wat wiegen en zachtjes zingen?

Lukasje
Berichten: 11147
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Peuter krijst de hele nacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:33

Ben je al een keertje bij een (kinder)osteo geweest? Een collega van me haar zoontje huilde ook zo 's nachts en bleek dat hij last had van zijn nekje. Na 1 (of 2) behandelingen had het ventje geen last meer.

Don't take anything for granted

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:36

Mijn dochtertje heeft ook zo'n periode gehad. Ik nam haar bij me in bed en ging haar heel rustig masseren met een klein beetje lavendelolie. Werkte heel erg ontspannend voor haar en zo viel ze terug in slaap.

Is het al lente?

sayenti
Berichten: 570
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:43

Dochtertje haddit ook zij f
Draaide zofel snachts dat ze steeds stoten tegen de 'hekjes' saampjeseen mooi bedje endekentjes gekozen ging best goed voor enkele maanden tot ze plots weer begon te wenen snachts.
2weken later moesten we savonds weg en zijn ze bij mijn ouders gaan logeren heeft ze zelfs geen moeite gedaan om te huilen.
Dus misschien ook eens een optie om ze laten uitslapen?

Geloof er niet te fel in
Maar dochter is nu 3,5 wij zitten in renovatie en ze mocht zelf haar kamertje kiezen in behang etc..
Maar haar bed mocht absoluut niet op een bepaalde plaatst in de kamer staan dan kon ze niet goed slapen. Bedje verzet en voila.

onderschriftloos .

Pluttersput

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:48

Onze dochter van anderhalf heeft (vooral nu met die warmte) ook moeite met inslapen. Voorheen nooit problemen gehad, en nu een half uurtje dutten om dan weer brullend en jengelend in bed te staan.

Ik weet niet of hij zich fijn voelt als je hem gewoon bij je hebt? Ik heb op haar slaapkamer een schommelstoel staan, en zij heeft op zulke momenten behoefte aan net een beetje extra aandacht. We pakken haar lekker bij ons op schoot.
Wel in haar eigen kamertje, op de schommelstoel. Vaak wil ze nog wat vertellen en doen, maar uiteindelijk doezelt ze dan toch wel weg. En zodra ze moe is leggen we haar terug en valt ze in slaap.

Mocht ze weer wakker worden, dan doen we dat weer. Zelfde ritueeltje. Eruit halen, bij je pakken, zo weinig mogelijk prikkels, en knuffelen.
We zijn nooit meer dan 2x moeten gaan.

Scheelt overigens ook wel dat wij een babyfoon hebben waar je door kunt praten. Als ze onrustig begint te worden en gaat staan, kunnen we via de babyfoon zeggen dat ze moet gaan liggen en dat we dan haar slaapliedje nog eens zingen. Dan is het een kwestie van 2 minuutjes zingen, en dan slaapt ze weer verder.

Misschien ook en tip, doe het om en om. Ga om en om uit bed, dan kan de ander net dat beetje extra slaap mee pakken. Idem smorgens met opstaan. Doe dat ook om en om, tenzij je natuurlijk allebei moet werken. Ook dan kan de ander net even 10 minuutjes extra blijven liggen.
Voor mij heeft het enorm gescheeld dat mijn man afwisselt.

Succes, het lijkt me vreselijk, zon klein dumpeltje wat het moeilijk heeft, en jullie die het minstens even moeilijk hebben en ook nog een slaapgebrek.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:07

sayenti schreef:
Geloof er niet te fel in
Maar dochter is nu 3,5 wij zitten in renovatie en ze mocht zelf haar kamertje kiezen in behang etc..
Maar haar bed mocht absoluut niet op een bepaalde plaatst in de kamer staan dan kon ze niet goed slapen. Bedje verzet en voila.



Vind dit wel een goede. Kan je zijn bedje op een andere plek in de kamer zetten? Dit kan enorm goed helpen!


Hoef niet in herhaling te vallen wat betreft het huilen. Daar is al genoeg over getypt hierboven

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

sonrisa

Berichten: 330
Geregistreerd: 24-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:14

Onze zoon heeft dit ook en is nu 5
Er zijn periodes dat het heel goed gaat en er zijn maandag dan is hij elke nacht wakker.
Wij hebben hem toen hij kleiner was ook mee naar bed genomen zodat hij en wij slapen.
Maar goed dat kan niet voor altijd. Wat wij daarna hebben gedaan is hem een grote jongens bed gegeven en hij was super trots het slapen ging beter want 1 van ons ging bij hem liggen als hij moest slapen. Eenmaal in slaap gingen wij weer weg, werd hij wakker dan er weer even bij en in het begin is dit ook heel vermoeiend maar hij voelt zich nu meestal wel weer veilig en vertrouwd in zijn eigen kamer en bed. Nu zitten wij er soms in een stoel bij op de kamer als hij moeite heeft met in slaap komen. Mischien kan je er wat mee succes in iedergeval
Laatst bijgewerkt door sonrisa op 04-08-18 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Arethe
Berichten: 2555
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:15

Is het verdrietig huilen of echt paniek huilen?

Bij ons meisje van ruim anderhalf merken we echt het verschil. Wij proberen haar eerst te troosten in haar eigen kamertje, maken soms wat melk warm en troosten haar zo goed mogelijk. Vaak werkte dit genoeg om haar terug te kunnen leggen.
Soms geeft ze aan naar ons bed te willen, dit mag als ze rustig gaat slapen/liggen. Gaat ze spelen en klieren is het terug in haar eigen bedje.

Zij heeft sinds last van nachtangsten. Ze kwam altijd rond bepaalde tijden en was dan zo in paniek. Wij probeerden haar voor die tijd even wakker te maken en dan weer te laten gaan slapen. Dit werkte redelijk, het CB en de huisarts konden niet veel voor ons hierin betekenen. Behalve een soort dagboek bij houden waarin je misschien een ritme kon ontdekken. Ik ben toen naar zo’n spirituele winkel gegaan waar je allerlei (edel) stenen kan kopen, wierook etc. Zij hebben mij een steentje geadviseerd en deze hebben wij onder het matras liggen. Sindsdien slaapt ze weer als een roosje en hebben we zelden tot nooit meer slaap problemen met haar. Ik weet niet of je er voor open staat maar maar inziens kan het weinig kwaad. Het valt altijd te proberen. Je mag me altijd een pb sturen voor meer info.

:)ddd Live a life you will remember. :)ddd

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Peuter krijst de hele nacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:29

Onze vorige buren hadden dit ook (nou ja, hun kind). Ging zo hard dat ik er wakker van werd, en ik ben best een vaste slaper. Zijn zijn naar een chiropractor geweest, als laatste hoop. Dat werkte heel goed! Kindje (was anderhalf geloof ik) had behoorlijk wat scheef staan en kreeg daar enorm veel last van als ie in bed lag.

Sabri

Berichten: 1385
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 23:58

Ach, niet laten huilen hoor. Misschien kun je het naar bed gaan weer als iets positiefs gaan maken. Bv naar bed gaan is fijn, dan stukje voorlezen, zacht slaapliedje zingen en wachten tot hij in slaap valt. Misschien is de kamer ook te donker en kun je een zacht kleurig nachtlampje voor bv baby's kopen met daarop een sterrenhemel waar hij naar kan kijken? Of bv iets zachts, lieve knuffeltjes bij hem in bed die ook samen met hem mogen slapen. Je moet denk ik iedere frustratie en negatieve emotie bij jezelf proberen om te zetten in positiviteit. Anders wordt het een drama, negatieve bevestiging en met als gevolg een bang kindje. Hechting en liefde is heel belangrijk. En volhouden, in slaap zingen tot hij daadwerkelijk slaapt. En anders bv een lavendeldruppel op hoek van zijn kussen wil ook nog wel helpen ter geruststelling en voor de slaap.

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 04:01

Je kan hier echt met een goede week vanaf zijn maar dan moet je een paar nachten echt opofferen. Wellcht afspreken dat de ene nacht jij en de andere nacht je man/partner “dienst” heeft.

Niet maar laten krijssen. Dat is niet nodig en niet goed voor je kind.

Wat ik deed is je kindje uitleggen waarom het weer in zijn eigen bedje moet gaan slapen(ja ook aan een peuter)en en een duidelijk en gezellig bedritueel maken. Dus in badje/ tandjes poetsen/verhaaltje voorlezen/knuffels wel te rusten zeggen maakt niet uit wat als je het ritueel maar iedere dag hetzelfde herhaalt. Waarbij voorlezen echt fijn is om lekker rustig te worden. Laatste louwe melk geven overigens ook.

Daarna ga je weg. Als je kindje dan gaat huilen direct er naar toe om te troosten en te zeggen dat we echt gaan slapen, dat alles goed is, dat je er bent als er iets is en daarna weer weg gaan.
Niet boos klinken en je niet ergeren maar gewoon herhalen.
Niet extra gezellig maken in de nacht, niet gaan ronddragen maar gewoon vriendelijk zeggen zo en nu gaan we weer slapen. Om te troosten ook niet uit bed halen. Gewoon aai over de bol, handje troostend vasthouden, lekker instoppen etc.
Als je kindje dorst heeft gewoon water geven(als ik dorst heb kan ik ook niet slapen) en daarna ga je weer.

Maar heel strikt zijn en niet meer bij je laten slapen. Je kindje moet echt leren zelf in te slapen en dat dat niet eng is.
Door steeds als ze beginnen met huilen naar ze toe te gaan leren ze dat het veilig is, dat als er iets is jullie er zijn.

Met vanaf zijn bedoel ik overigens bij je in bed laten slapen. Peuter leeeftijd kan nu eenmaal een intensieve periode zijn waarbij ze s’nachts onrustig kunnen slapen.

Ik kan me inderdaad avonden en nachten herinneren dat ik op de gang zat om steeds naar die van mij toe te lopen om te troosten en gerust te stellen. En de ene avond deed ik het de andere avond mijn man. Pffff zeer vermoeiend maar het gaat weer over.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BeFunny, dollyspikkel, GrapeshotBot, IASCrawler, Marijkeeee, tiwi1969, Traiectum en 37 bezoekers