Blauwalg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Blauwalg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-18 16:16

In het water achter ons huis zit waarschijnlijk blauwalg. Waar niet met dit warme weer.

Ik sproeide de weides met dit water maar daar ben ik maar mee gestopt. De paddocks moet ik echter wel sproeien omdat het anders echt enorm gaat stuiven en ik longeert hier ook in. Nu vraag ik me af of en hoe lang die blauwalg bacterie op het droge overleeft. Mijn shet staat namelijk ook in de paddock en eet hier ook zijn hooi en snoept wat van de kantjes gras. Zou dit kwaad kunnen?


japielover

Berichten: 3521
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Ede & Varsseveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 16:18

Uhm je weet dat het momenteel verboden is om met oppervlakte water te sproeien?!

je kan daar flinke boetes voor krijgen dus ik zou momenteel of een grondpomp laten slaan.
of toch met de slang vanaf je kraan.

Of gewoon zo als wei even lekker niks en de paarden ook even lekker ontlasten met deze hitte

Japie&Nodin :+:
Maystro Y;(


damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: Blauwalg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-18 18:21

In Noord-Holland geldt geen verbod. Hier wordt nog volop gesproeid.

japielover

Berichten: 3521
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Ede & Varsseveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 23:48

damian23 schreef:
In Noord-Holland geldt geen verbod. Hier wordt nog volop gesproeid.



Zou even goed kijken want volgens mij mag het niet meer met oppervlakte water en wel met grond.

puur als tip

Japie&Nodin :+:
Maystro Y;(

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Blauwalg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 00:27

Blauw alg kan dodelijk zijn voor paarden! Dus als het wel mag zou ik even contact opnemen met je da!

Hutcherson

Berichten: 7332
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Blauwalg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 01:11

Wij hebben een poel in onze weide waar de paarden helemaal doorheen kunnen. Op gegeven moment zagen we daar ook een laag alg op komen. We hebben de poel toen afgezet maar na 2 weken hadden de paarden door dat er geen stroom op stond. Nu is de poel bijna opgedroogd en de laag alg is bijna helemaal weg. Het heeft ook nooit gestonken of iets van geur gehad. We hebben gezocht naar testkits die we dagelijks in het water kunnen houden maar die zijn of schreeuwend duur of niet te vertrouwen. Watermonster heeft weinig zin vrees ik, aangezien het een momentopname is.
Vandaag trof ik weer een paar aan die tot zijn knietjes het water in is gegaan. Ze hebben overigens vers drinkwater ter beschikking in een grote container.
Blauwalg is trouwens in sommige gevallen maar giftig voor paarden!
Al s het stinkt naar rotte vis zou ik even de rand afzetten met extra prikpaaltjes. Tip:zet stroom op de draad.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers