Nieuwe telefoon gezocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
BalouArera
Berichten: 1304
Geregistreerd: 23-01-12

Nieuwe telefoon gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-18 16:47

Hoi,

Ik heb al 2 jaar de Samsung Galaxy J5 en die is nu toch wel echt versleten. De batterij gaat nog maar een halve dag mee en soms valt hij ineens uit. Over 3 weken vertrek ik voor 2 maanden naar Nieuw-Zeeland dus dan wil ik gewoon een goed werkende telefoon hebben, dus het is tijd voor een nieuwe.
Maar, er zijn inmiddels zoveel telefoons op de markt, dat ik echt geen flauw idee heb waar ik moet zoeken. Ik wil het liefste een telefoon met goede camera zodat ik in Nieuw-Zeeland leuke foto's kan maken zonder een aparte camera mee te moeten nemen, maar het hoeven echt geen technische hoogstandjes te zijn. Scherpe, heldere foto's (ook met frontcamera) zijn prima. Ik geef het liefste niet meer dan €250-300 uit.
Verder heb ik eigenlijk vrij weinig eisen, ik heb geen voorkeur voor een merk, maar een telefoon waarvan de batterij een goede dag mee gaat en het geheugen voldoende is, zou gewaardeerd worden.

Ik ben benieuwd wat voor telefoons jullie hebben en wat daar de ervaringen mee zijn! :)


_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Re: Nieuwe telefoon gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 16:49

Ik ben heel tevreden met mijn Huawei p20 lite!

          Waarom mag zomaar verdwijnen... wie zo onmisbaar is?

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Nieuwe telefoon gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 16:52

De iPhone SE ligt rond die prijs, en het is een héérlijke telefoon die erg lang mee gaat.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Nieuwe telefoon gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 16:55

Ik heb sinds een paar jaar nu een Motorola en die bevalt heel erg goed. Wel het gemak van Android, maar niet de lasten (zoals het geheugen dat al voor de helft gevuld is bij een Samsung). De moeite waard om eens naar te kijken!

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Nieuwe telefoon gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 17:07

Net een iPhone SE gekocht en zeer tevreden

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 17:09

Sonja_vR schreef:
Net een iPhone SE gekocht en zeer tevreden


Hier nog iemand is een aanrader!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Nieuwe telefoon gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 17:14

Is tenminste niet zo een koelkast
En verder doet ie alles wat ie moet doen en vlot
Had hier voor een iPhone 5s, deze is dezelfde maat
Ideaal ding

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 17:15

Ik ben al jaren fan van Sony. Heb nu de Xperia X (compact), maar eerder ook de Xperia Z3 gehad waar ik ook erg tevreden over was! :j

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Nieuwe telefoon gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 17:22


De Turtle.

Eef_Bam

Berichten: 4091
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 17:23

Samsung A8 kan ik aanraden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 17:23

Ben al jaren tevreden met Huawei!

Sterrendief

Berichten: 339
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 17:31

LG G6 werkt ook als een tierelier! Weliswaar iets boven je budget (€320 bij Belsimpel) maar de telefoon werkt toppie en de camera is goed (heeft ook een groothoeklens voor panoramafoto's of grote groepen :D)

[o]

gaucho

Berichten: 9517
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 17:39

Jaren Samsung gehad, nu Huawei. Bevalt toch net wat beter. Batterij verbruik is beter en camera is heel veel beter. Ik heb een P10.

Voor werk een Iphone SE en dat is ook een prima telefoon, ik vind android als besturingsysteem echter veel fijner.

Life begins at the end of your comfortzone.

Evelyne79

Berichten: 3993
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 17:42

gaucho schreef:
Jaren Samsung gehad, nu Huawei. Bevalt toch net wat beter. Batterij verbruik is beter en camera is heel veel beter. Ik heb een P10.

Voor werk een Iphone SE en dat is ook een prima telefoon, ik vind android als besturingsysteem echter veel fijner.



idem, alleen geen ervaring met Iphone, maar verder alles gelijk :P

weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet!
Paardrijden > De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 17:45

Ik heb de A5 2017
hele mooi foto's geheugen prima, batterij gaat lang mee.
heel tevreden over :j

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 17:47

Ik was een trouwe Huawei gebruiker eerst de p7 (ruim 4 jaar) nu de P smart. Helaas is deze veel te kwetsbaar voor mij... 8)7 Geen gorilla glass en in 3 maanden tijd al 3 schermen kapot. De eerste keer laten vallen (best hard dus oké begrijpelijk), de tweede keer lucht onder het scherm en ineens een barst en de 3e keer viel er iets op wat niet eens hard ging of hard was.. Weer een mega ster. Op de kwetsbaarheid na vind ik het een heerlijke telefoon

Ik ga de Motorola moto G6 kopen. Ken verschillen de mensen die deze hebben en het schijnt een top telefoon te zijn (met gorilla glass :=)

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 17:50

Ik heb een Huawei Y5 II, deze heb ik al twee jaar en werkt nog steeds zoals ik hem de eerste dag kreeg! Super fijn dingetje, was geloof ik €100,- bij Bol.com toen en heb er bij T-Mobile een abonnement opzitten waar ik €21,- voor betaal. Dan heb ik onbeperkt bellen en sms'en, en 5000 MB internet wat ik echt niet opkrijg binnen een maand. :')

Prima camera zit erop, batterij doe ik een hele dag mee en heb er een goedkoop SD kaartje in zitten waarmee het geheugen behoorlijk is. :)

BalouArera
Berichten: 1304
Geregistreerd: 23-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-18 11:20

Naar aanleiding van dit topic en aanraders van vrienden had ik 4 telefoons op mijn lijstje staan. De Iphone SE, Samsung Galaxy A6, Huaweii P20 Lite en de Motorola Moto G6 Plus. Ik heb deze vandaag alle 4 bekeken bij mediamarkt en daar om advies gevraagd.
De Samsung werd me eigenlijk al meteen afgeraden omdat er in die prijsklasse telefoons zijn met betere specs. De Iphone is erg breekbaar en ik ben bang dat ik het scherm toch te klein ga vinden. Nu twijfel ik dus nog heel erg tussen de Huaweii en Motorola omdat het allebei vergelijkbare telefoons zijn. Ik vind de Huaweii mooier maar die is wel meteen een stuk duurder. De Motorola is net iets beter maar heeft wel een (asociaal) groot scherm.

Wie heeft toevallig ervaring met een van deze (of beide) telefoons en kan me helpen met mijn dilemma! :)

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Nieuwe telefoon gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:39

Ik zou voor de Huawei gaan. Mijn huidige en vorige telefoons zijn van dit merk (p9 lite, 10 en nu p20 plus) en over alledrie zeer tevreden. Groot gebruiksgemak, goede cameras, lange levensduur en goede batterij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:44

Tutti_Frutti schreef:
Ik zou voor de Huawei gaan. Mijn huidige en vorige telefoons zijn van dit merk (p9 lite, 10 en nu p20 plus) en over alledrie zeer tevreden. Groot gebruiksgemak, goede cameras, lange levensduur en goede batterij.


Ja, inderdaad Huawei. Blijven gewoon goed, geen problemen mee. Mijne maakt ook genoeg mee (werk in veehouderij) spatwater/melk , laten vallen, andere viezigheid etc...

Jenn_Mellow

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Nieuwe telefoon gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:07

Ik heb ook een Samsung Galaxy J5 gehad en heb nu sinds een paar maanden de Xiaomi Mi A1 en ben daar zeer tevreden over! Prijs ligt rond de €200 volgens mij. Succes met je zoektocht!

Mellow!
    (L)
*Het is niet de bestemming, maar de reis er naartoe die belangrijk is*

anne_joy

Berichten: 983
Geregistreerd: 22-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:11

Mijn vriend heeft de Motorola Moto G5plus. Daar is hij erg tevreden over en ik denk er ook aan om de volgende keer een Moto als telefoon te nemen. Ik merk dat zijn batterij veel langer meegaat dan bij mijn Samsung S7 en er staat verder geen onnodige apps op die wel bij de Samsung erop gezet worden. Mijn zus heeft de Moto G5 i.p.v. de G5plus en ook zij is tevreden met de telefoon :)

Fotoshoot gezocht? AvdBurg Fotografie | Volg mij op Facebook

pjotrg

Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:23

De Nokia 5 is ook wel handig. Geen supersuper foto function, maar redelijk goed en als handigheidje.... dual SIM, zodat je je NL SIM naast een Nieuw Zeelandse SIM kunt gebruiken.
De Nokia 6 en 8 zijn beter en duurder, maar daag kun je extra slot gebruiken voor een extra SIM of voor extra geheugen.

Groetjes,
Pjotr en Junkie: Spikkels rule :P

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:23

ellepel schreef:
Ik heb de A5 2017
hele mooi foto's geheugen prima, batterij gaat lang mee.
heel tevreden over :j


:j :j deze heb ik ook en erg tevreden mee! En betaalbaar.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Condor, Dier_en_arts, Dorien_Boy, Flying_Angel, Paardje02, Tatjanaa en 81 bezoekers