[VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-18 16:19

poes schreef:
Hoe is het met Zara?


Leuk dat je het vraagt! Qua rijden gaan we echt heel goed, super tof. In de maand mei heeft mijn instructrice wat met haar gewerkt en sindsdien gaan we nog beter haha.

Helaas kampen we nog steeds (of alweer) met hoesten. Ze lijkt enorm gevoelig te zijn voor stof, nu helemaal met dit droge weer. Voor haar longen rijden we nu dus eigenlijk vrijwel niet. Tijdje terug contact gehad met de DA en die raadde aan om de stallen volledig schoon te maken en het hooi ergens anders op te slaan. Schoonmaak is gebeurd en het hooi ligt grotendeels ergens anders, de bedoeling is zelfs de volledige schuur te verbouwen om de stallen nog luchtiger te krijgen. Mijn paard is namelijk niet de enige die zo hoest. Twijfel nog wel om toch weer even te bellen en om equisolon of iets in die richting te vragen, hopen dat dat net dat extra zetje geeft in de goede richting.


poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 17:30

Oei als er nog hoesten klinkt het idd als een structureel probleem! Maar het is ook zo droog buiten. Pff echt lastig in combinatie met de hitte. Wel fijn dat het rijden beter gaat :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-18 17:36

Ja het ging een tijd eigenlijk heel goed, dat ze enkel paar kuchjes had met rijden en verder niks. Nu is het weer erger geworden sinds het zo droog is buiten, echt balen. Ze krijgt ook supplementen voor de luchtwegen, gestoomd hooi, brandschone stal, staat op vlas, veel buiten in de wei. Meer kunnen we op dit moment eigenlijk niet doen :(

Dierenarts weet ook niet waar het hoesten vandaan komt. In eerste instantie gingen we uit van de stoffige schuur, maar die is nu grotendeels schoongemaakt. Frappant ook dat het 3 van de 4 paarden betreft..

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 18:35

Idd merkwaardig toch. Geen schimmel in de muren of iets?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 15:40

Helaas staat ze sinds gisteren nog slechter. Dierenarts erbij gehad vandaag en die heeft direct een afspraak gemaakt voor aankomende maandag op de kliniek. Ze gaan nu van binnenuit onderzoek doen. Ze denkt toch iets van een allergie of bacterie, dus we moeten uitzoeken waar het vandaan komt voordat we kunnen gaan behandelen.

Echt ontzettend klote dit. Lijkt wel alsof bij ons altijd alles mis gaat ;(

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:31

O wat ellendig inderdaad :( ik ga voor je duimen.

Het is echt rotweer voor de slijmvliezen wel.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 15:32

Even een update, aangezien we vandaag op de kliniek zijn geweest.

Zoals ik al had gezegd ging het vorige week erg slecht, ze had ook een terugslag in haar ademhaling waardoor we dachten aan een longontsteking. Nadat de dierenarts is geweest dus direct een afspraak gemaakt op de kliniek voor een echografie en een bronchoscopie en nog wat andere onderzoeken. Met andere woorden, ze is weer van voor tot achter doorgelicht :roll: Uit de bronchoscopie viel direct op dat ze erg veel slijm in haar luchtpijp had, verder zag het er eigenlijk niet bizar slecht uit. Dus heeft de dierenarts aan staaltje genomen van het slijm om daarmee onderzoek te doen. De echoscopie daarna was eigenlijk ook geruststellend, de longen waren in principe prima.

Het slijm uit haar luchtpijp is dus onderzocht en daaruit kon er een soort 'diagnose' gesteld worden: Equine Asthma. Het staaltje wat ze onderzocht heeft was eigenlijk gewoon een overload aan allergische cellen, ze is dus gewoon ontzettend allergisch voor onder andere pollen. Zoals de dierenarts het uitlegde kan ze dit al haar hele leven hebben (genetisch) en komt het dan tussen 8 en 12 jaar naar boven, of ze ontwikkelen het totaal uit het niets. Beide zou mogelijk kunnen zijn, maar dat weten we niet en hoeven we ook niet te weten uiteraard. Maar het is dus chronisch.

Het behandelplan is als volgt: Twee weken lang 2x daags puffen met een babyhaler (ventolin en flixotide). En alle mogelijke stoffige plekken in/rondom stal helemaal schoonmaken. Dit zou haar uit de vicieuze cirkel moeten halen en het onder controle moeten houden.

Voor mezelf heb ik al besloten, mocht dit niet aanslaan na twee weken en ze blijft zo tobben met haar gezondheid.. Dan ga ik haar verhuizen naar een 24/7 buiten pensioenplekje. Ze gaat dan op een soort prepensioen, waar ze lekker paard mag zijn en af en toe wat recreatieve ritjes kan maken. Ik wil haar sowieso niet meer fanatiek in de sport hebben natuurlijk. En gezien haar verleden, het traumatische gedeelte, maar ook de afgelopen 2.5 jaar waarin haar gezondheid aardig wat te verduren heeft gehad, komt er een moment dat het genoeg is geweest. Haar gezondheid staat nog steeds boven mijn ambities en als dat betekent dat ze op een soort 'pensioen' moet om het draaglijk te houden, dan zij het zo.

Financieel is het voor mij haalbaar om een tweede pony aan te schaffen, gezien ik nog steeds wel wedstrijdambities heb. Deze optie houd ik op dit moment dus zeker even open. Zara blijft natuurlijk gewoon bij mij, die gaat echt echt echt niet meer weg. Ik wil haar alleen niet te veel meer belasten met allerlei onderzoeken, medicatie en dat soort dingen.. Alleen maar omdat ik per se wil dressuren? Dat vind ik gewoon oneerlijk tegenover haar. Ze krijgt haar behandeling waar nodig, alleen afhankelijk van hoe ze erop reageert wordt het wel of geen 'prepensioen' :)

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:39

Fijn dat jullie nu tenminste weten wat het is, en van daaruit aan de slag kunnen. Hopelijk helpt het behandelplan dat jullie nu voor ogen hebben Zara om aan de betere hand te komen!

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

jeetje77

Berichten: 3436
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:33

Wat ongelooflijk knap en goed dat je dit voor haar kan doen. Chapeau.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:16

Heftig hoor. Je hebt er nog niet veel geluk mee gehad.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:32

Heftig zeg. Wel balen zeg.
Maar super hoe je zo voor haar zorgt.

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-18 17:20

Inmiddels twee weken verder en er is veel veranderd:

1. Met Zara haar gezondheid gaat het nog steeds erg slecht. De medicatie heeft niet geholpen, hooguit 1 of 2 dagen was het minder. Dat heeft mij doen besluiten dat ze definitief op vervroegd pensioen gaat en dus ook gaat verhuizen naar een andere stalling. Mocht ze het op een nieuwe stalling beter doen qua gezondheid, dan mag ze nog lekker recreatieve ritjes doen. Maar enkel zolang haar gezondheid/lichaam dat nog trekt uiteraard. Ze vindt het nu al prima om lekker niks te doen, ze geniet er duidelijk van. Misschien was het dressuurmatige geneuzel gewoon ook niks voor haar :o

2. Ik ben vandaag dus ook bij een stalling wezen kijken voor Zara. Het is een stukje rijden (hemelsbreed 12km, maar 2 rivieren over dus 30-40 minuten met de auto haha). Afstand boeit me echt totaal niks, het gaat me om de plek voor Zara natuurlijk. Meteen positief verrast! Enorm aardige mensen, erg mooie stalling met veel weides. Het stalgebouw wat ze hebben is nieuw en stofvrij, het dak is enorm hoog en de stallen zijn super geventileerd. In de zomer staan ze lekker 24/7 buiten en verder zo veel mogelijk (tot zover mogelijk is met het weer en de grond). Er zit ook een prima bak bij, voor de eventuele recreatieve ritjes.

Maar, ik heb via bokt ook een heel lief aanbod gehad voor een plekje voor Zara! En daar ga ik binnenkort ook even een kijkje nemen. Daarna ga ik een definitieve keuze maken :)

3. Goed, Zara is dus definitief met pensioen. Hoe zit het dan met mijn ambities? Ik heb, voor zover dat kan in 2 weken haha, goed nagedacht over wat ik wil EN wat financieel mogelijk is. Daarop heb ik besloten dat ik opzoek ga naar een tweede pony, die op de plek van Zara's huidige stalling komt te staan. Het heeft geen haast, uiteraard, maar dat betekent niet dat ik stil zit..

Ik ben vandaag dus bij de eerste potentiële pony wezen kijken :o Een ontzettend brave ruin, maatje groter dan Zara met 1.47m (Zara is 1.40m) dus ideaal voor mij. Hij was echt bomproof gewoon. Het rijden was echt ongecompliceerd, wat een heel gek gevoel gaf voor mij. Ik moest wel erg wennen aan zijn bewegingen, die een stuk groter en wat lomper zijn dan Zara. Er zit nog wat werk aan, aangezien hij nog de juiste bespiering mist. Maar dat vind ik niet erg. Dit proefritje heeft mij wel even wat realiteit gebracht: Ik zoek geen spectaculaire sportpony met geweldige bewegingen en blabla, nee ik wil een ongecompliceerde allround pony, opstappen en wegrijden en lekker doen wat ik altijd al wilde! Dat is dus onder andere dressuurwedstrijden, springen, crossen, buitenritten, lol met je knol etc. :))

Dus wie weet...

Saaams

Berichten: 13245
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:03

Samen met mij crosslessen volgen bij Rob Janssen en elders! *\o/*

Laerkens Beauty

senna21

Berichten: 11748
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 22:26

:oo Dit is ontzettend zuur. Voor jou en je pony. Jullie hebben samen zo hard gewerkt en zijn door fikse dalen gegaan. En nu dit.
Chapeau voor hoe je het belang van je pony voorop stelt, maar ik kan mij voorstellen dat je hier ook wel heel verdrietig om bent.
Sterkte hiermee en hopelijk straks positieve updates.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 22:56

Wat zuur dat Zara op pensioen moet. Wel heb ik van dichtbij gezien hoe een gecompliceerd paard het rijden onbewust compleet kan vergallen. En bijna altijd eindigt het bij fysieke onoplosbare problemen. Daarna opstappen op een simpel gezond dier kan zeer ontnuchterend werken. Ik wens je veel veel succes. Je hebt er zoveel voor over!!!!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-18 16:02

senna21 schreef:
:oo Dit is ontzettend zuur. Voor jou en je pony. Jullie hebben samen zo hard gewerkt en zijn door fikse dalen gegaan. En nu dit.
Chapeau voor hoe je het belang van je pony voorop stelt, maar ik kan mij voorstellen dat je hier ook wel heel verdrietig om bent.
Sterkte hiermee en hopelijk straks positieve updates.

Dankjewel! Zeker zuur. Zelfs mijn vader had er de balen in, terwijl ik met hem nog ontzettende ruzie heb gehad dat ik een paard ging kopen (maar uiteindelijk wel overal met trailer heen crost haha)
Vanavond ga ik weer bij een stalling kijken, die ik hier via bokt aangeboden heb gekregen :)

poes schreef:
Wat zuur dat Zara op pensioen moet. Wel heb ik van dichtbij gezien hoe een gecompliceerd paard het rijden onbewust compleet kan vergallen. En bijna altijd eindigt het bij fysieke onoplosbare problemen. Daarna opstappen op een simpel gezond dier kan zeer ontnuchterend werken. Ik wens je veel veel succes. Je hebt er zoveel voor over!!!!

Zeker waar, daarom ben ik nu ook specifiek opzoek naar een 'ongecompliceerd' paard. Uiteraard mag het best een pony met een beetje pit zijn, maar graag wel een nuchter karakter.

Komende dagen ga ik nog bij een aantal pony's kijken. Volgende week zaterdag ga ik 2 weken op vakantie en ik hoop Zara ergens rond september te verhuizen naar een nieuwe plek. De zoektocht naar een nieuw paard heeft geen haast, maar ik wil bij zoveel mogelijk paarden kijken om erachter te komen wat ik nou precies zoek (en wat NIET haha).

Afgelopen week wel even zonder zadel en enkel halstertje even een paar rondjes in de bak gestapt met Zara. Ze is mentaal enorm veranderd, als in super relaxed. Letterlijk opstappen en zonder teugels rondstappen. Ze sprong 1x in de spagaat omdat ze serieus ergens van schrok, maar dat geeft niet :') Meer dan stappen met een los teugeltjes en zonder zadel doen we niet. Ze staat overdag lekker op de wei en 's avonds als ik er ben mag ze los in de bak spelen (en de wilg naast de bak snoeien). Af en toe heeft ze nog haar gekke momenten dat ze door de bak rent, maar dan is ze wel direct heel benauwd.

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 10:53

Ghostattack schreef:
senna21 schreef:
:oo Dit is ontzettend zuur. Voor jou en je pony. Jullie hebben samen zo hard gewerkt en zijn door fikse dalen gegaan. En nu dit.
Chapeau voor hoe je het belang van je pony voorop stelt, maar ik kan mij voorstellen dat je hier ook wel heel verdrietig om bent.
Sterkte hiermee en hopelijk straks positieve updates.

Dankjewel! Zeker zuur. Zelfs mijn vader had er de balen in, terwijl ik met hem nog ontzettende ruzie heb gehad dat ik een paard ging kopen (maar uiteindelijk wel overal met trailer heen crost haha)
Vanavond ga ik weer bij een stalling kijken, die ik hier via bokt aangeboden heb gekregen :)

poes schreef:
Wat zuur dat Zara op pensioen moet. Wel heb ik van dichtbij gezien hoe een gecompliceerd paard het rijden onbewust compleet kan vergallen. En bijna altijd eindigt het bij fysieke onoplosbare problemen. Daarna opstappen op een simpel gezond dier kan zeer ontnuchterend werken. Ik wens je veel veel succes. Je hebt er zoveel voor over!!!!

Zeker waar, daarom ben ik nu ook specifiek opzoek naar een 'ongecompliceerd' paard. Uiteraard mag het best een pony met een beetje pit zijn, maar graag wel een nuchter karakter.

Komende dagen ga ik nog bij een aantal pony's kijken. Volgende week zaterdag ga ik 2 weken op vakantie en ik hoop Zara ergens rond september te verhuizen naar een nieuwe plek. De zoektocht naar een nieuw paard heeft geen haast, maar ik wil bij zoveel mogelijk paarden kijken om erachter te komen wat ik nou precies zoek (en wat NIET haha).

Afgelopen week wel even zonder zadel en enkel halstertje even een paar rondjes in de bak gestapt met Zara. Ze is mentaal enorm veranderd, als in super relaxed. Letterlijk opstappen en zonder teugels rondstappen. Ze sprong 1x in de spagaat omdat ze serieus ergens van schrok, maar dat geeft niet :') Meer dan stappen met een los teugeltjes en zonder zadel doen we niet. Ze staat overdag lekker op de wei en 's avonds als ik er ben mag ze los in de bak spelen (en de wilg naast de bak snoeien). Af en toe heeft ze nog haar gekke momenten dat ze door de bak rent, maar dan is ze wel direct heel benauwd.


Vraag me af als je wil crossen en springen of je niet beter een wat grotere koopt. [naam] is bij mij 1,58 oid. Mooi klein maatje voor mijn lengte maar kan goed meekomen met hoogtes en afstanden tussen de paarden. Voor de pony's is dat echt geen doen als je uiteindelijk wedstrijden wil rijden tussen de paarden. En voordeel van grote e pony's die eigenlijk als paard gefokt zijn, ze zijn vaak wat gunstiger geprijsd.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

Saaams

Berichten: 13245
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 12:56

suikermeisje schreef:
Ghostattack schreef:
L
Dankjewel! Zeker zuur. Zelfs mijn vader had er de balen in, terwijl ik met hem nog ontzettende ruzie heb gehad dat ik een paard ging kopen (maar uiteindelijk wel overal met trailer heen crost haha)
Vanavond ga ik weer bij een stalling kijken, die ik hier via bokt aangeboden heb gekregen :)


Zeker waar, daarom ben ik nu ook specifiek opzoek naar een 'ongecompliceerd' paard. Uiteraard mag het best een pony met een beetje pit zijn, maar graag wel een nuchter karakter.

Komende dagen ga ik nog bij een aantal pony's kijken. Volgende week zaterdag ga ik 2 weken op vakantie en ik hoop Zara ergens rond september te verhuizen naar een nieuwe plek. De zoektocht naar een nieuw paard heeft geen haast, maar ik wil bij zoveel mogelijk paarden kijken om erachter te komen wat ik nou precies zoek (en wat NIET haha).

Afgelopen week wel even zonder zadel en enkel halstertje even een paar rondjes in de bak gestapt met Zara. Ze is mentaal enorm veranderd, als in super relaxed. Letterlijk opstappen en zonder teugels rondstappen. Ze sprong 1x in de spagaat omdat ze serieus ergens van schrok, maar dat geeft niet :') Meer dan stappen met een los teugeltjes en zonder zadel doen we niet. Ze staat overdag lekker op de wei en 's avonds als ik er ben mag ze los in de bak spelen (en de wilg naast de bak snoeien). Af en toe heeft ze nog haar gekke momenten dat ze door de bak rent, maar dan is ze wel direct heel benauwd.


Vraag me af als je wil crossen en springen of je niet beter een wat grotere koopt. Jap is bij mij 1,58 oid. Mooi klein maatje voor mijn lengte maar kan goed meekomen met hoogtes en afstanden tussen de paarden. Voor de pony's is dat echt geen doen als je uiteindelijk wedstrijden wil rijden tussen de paarden. En voordeel van grote e pony's die eigenlijk als paard gefokt zijn, ze zijn vaak wat gunstiger geprijsd.



Oneens. Ik start met mijn D pony tussen de paarden. Afstanden red ze prima in het parcours en de cross is een uitdaging. Maar of je pony nu groter is of niet. T blijft even hoog :+
Hier de cross in renswoude bijna alles op B hoogte gesprongen. Gaat prima alleen zal niet iedere pony het kunnen. Je moet wel een grote pony galop hebben.

Laerkens Beauty

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 14:51

Zijn er meer niet dan wel die het goed redden. Heb je er 1 met voldoende vermogen dan redden ze het inderdaad wel. En als ze daarbij ook de juiste instelling hebben. Ze zijn wel een keer sneller met een krabbel erbij en in die zin zijn pony's makkelijker met springen. Toch, B hoogte is normaal al M-D pony's, Lpaarden zullen sommige wel redden, maar veel verder zal het niet snel worden. Vaak is cross nog makkelijker rondkomen dan springen. Daarin zijn afstanden veel minder belangrijk.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1


Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-18 14:55

Scheelt dat ik geen wedstrijden springen/cross wil gaan rijden, maar gewoon voor mezelf :) Gaat mij meer om het ongecompliceerd bezig zijn met een nieuwe pony, waarbij ik wat dressuurwedstrijden mee wil pakken (ik hoef echt niet in één jaar van B naar Z). Verder voornamelijk lekker bezig zijn, spring- of crosslesje meedoen, buitenritjes maken en lekker relaxed rijden.

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 14:57

Dan kan t idd prima hoor. Maar was meer ter attentie bedoeld ;)
En in 1 jaar B TM Z door is ook wel behoorlijke uitdaging anders :P. Snap wat je bedoelt hoor. Lekker relaxed vanalles kunnen doen.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-18 17:11

Ja precies, er mag zeker wel wat werk aan de nieuwe pony zitten maar het karakter moet voornamelijk nuchter zijn. Laten we zeggen, totaal het tegenovergestelde van Zara wat betreft sensibel/kijkerig/etc :')

Vandaag bij een pony wezen kijken die qua karakter echt perfect is, nog een relatief jonge pony met 5 jaar. Er zit dressuurmatig nog vrij veel werk aan, maar hij pakt het snel op en zet geen stap verkeerd. Daar gaat het mij eigenlijk om, een beetje werk vind ik niet erg en ik heb goede begeleiding ook daarbij. Dinsdagavond ga ik nog een keer kijken samen met mijn instructrice. Het is wel weer een heel apart kleurtje _O-

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-18 19:42

Ik denk dat ik het nu wel mag plaatsen aangezien hij betaald is en we hem over 3 weken gaan ophalen :o

Mijn nieuwe aanwinst *\o/* Hij krijgt nog een nieuwe naam, aangezien ik zijn huidige naam totaal niet bij hem vind passen. Hij is 1.46m en 5 jaar oud, kent dressuurmatig nog niks, maar hij is topbraaf. Opstappen en wegrijden eigenlijk. Enorm nuchter karakter, super chill en heel knuffelig. Compleet het tegenovergestelde van Zara. Er zit nog wat werk in, zoals hoefsmid/tandarts etc maar vooral dressuurmatig. Ik heb er zin in om met hem aan de slag te gaan! Eind augustus gaan we hem ophalen.

Afbeelding Afbeelding
PS. Dit is zijn wetlook... Droog lijkt ie gewoon egaal wit :')

Afbeelding

Past wel in de collectie qua kleur... :+ Volgens zijn paspoort is het een albino, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het een fewspot appaloosa moet zijn.

jeetje77

Berichten: 3436
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 20:09

Gefeliciteerd, wat een leukertje lijkt het zo op de foto's.

KirstenHorse

Berichten: 1286
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:01

Ja wat leuk dat je deze gekozen hebt! Wat een knappert! <3

Wij zouden qua pony smaak beste vriendinnen kunnen zijn haha.

Dit zijn mijn vriendinnetje en vriendje op de manege.

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Nelis M2+1


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Otti1977, Patriesje, Vagabondo en 33 bezoekers