Help! Stage Ijsland?! Wat te regelen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Astrid_Brann

Berichten: 462
Geregistreerd: 19-03-10
Woonplaats: Wageningen

Help! Stage Ijsland?! Wat te regelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-18 20:00

Hey!

Ik ben aan het overwegen om een stage in Ijsland te gaan doen, maar voordat ik contact opneem met het bedrijf wil ik inventariseren of het uberhaupt wel te doen is.

Dus hierbij mijn vraagstuk!:
Wat voor dingen moet ik aan denken?
Ik zat er aan te denken om op Ijsland een auto of motor te kopen, maar begreep van een snelle zoektocht dat daar ook weer dingen bij komen kijken.

Ik kan door de bomen het bos even niet meer zien en aangezien er wat mensen hier op dit forum zijn die ervaring met Ijsland hebben, dacht ik dat ik de vraag hier neer kon zetten!

Wie kan mij een beetje op weg helpen?

Rafi Tarzan


Elanor

Berichten: 6767
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 05:23

Ik zou eerst eens kijken of je een werkvisum en werkvergunning nodig hebt. Dat kun je vast vinden op de website van de Ijslandse ambassade. :) Dan je reisverzekering (“spullen” en afhankelijk van je zorgverzekering aanvullende medische module). Verder even checken bij de huisarts/reisprik of je vaccinaties nodig hebt. Als je wilt rijden kijken of je voor Ijsland een internationaal rijbewijs nodig hebt bij van de ANWB. Met IJsland heb ik geen ervaring trouwens, maar ik zit nu in hartje Afrika en ben zo eens begonnen. :D

En ja er komen snel “dingen bij kijken” als je langer naar het buitenland gaat. Dat hoort erbij. Dus laat je meteen afschrikken, maar neem gewoon rustig de tijd om uit te pluizen hoe het zit. Echt alles is wel te vinden. Ik zou aanraden vooral “betrouwbare” bronnen te gebruiken. Dus geen forum (...) maar bijvoorbeeld sites van de ambassade, reis- en zorgverzekering en reisprik. Kom je er zeker wel uit. :)

Lola. <3

Britta31

Berichten: 13066
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Help! Stage Ijsland?! Wat te regelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 11:08

Lange onderbroeken :+

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Astrid_Brann

Berichten: 462
Geregistreerd: 19-03-10
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-18 13:44

Bedankt voor je reactie, Elanor!
Visum had ik al naar gekeken, dat valt gelukkig onder de "europaregeling".

ANWB, daar had ik nog niet aan gedacht! Fijn!

Ja dat er meer bij komt kijken ben ik mij bewust van en laat ik mij niet door afschrikken! Ben nu een jaar van te voren al bezig met uitzoeken. Het belangrijkste voor mij zal zijn of het financieel "goed" te doen is met het oog op vervoer, huisvesting en eten.

Ik zal de andere sites doornemen!

@Britta31 :+

Rafi Tarzan


Drico

Berichten: 4489
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 14:01

Ik kan je niet heel erg helpen maar ik weet wel dat je veel paardrijdkleding nieuw moet hebben ivm het kunnen meebrengen van ziektes. Wellicht kun je lid worden van de Facebook pagina IJslandse paarden of iets in die richting? Waarschijnlijk genoeg mensen die je kunnen voorzien van meer informatie.

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3

Astrid_Brann

Berichten: 462
Geregistreerd: 19-03-10
Woonplaats: Wageningen

Re: Help! Stage Ijsland?! Wat te regelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-18 11:21

Dat had ik inderdaad ook ergens gelezen! Zal er verder nog wel wat over opzoeken

Rafi Tarzan

Anoniem

Re: Help! Stage Ijsland?! Wat te regelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:33

Ik ga voor mijn studie ook een paar maanden naar het buitenland, maar buiten Europa. Binnen Europa kan je als het goed is een Erasmusbeurs aanvragen en daarnaast kan je ook je OV geld tijdelijk stopzetten waarbij je een vergoeding van ongeveer 90 euro per maand krijgt. Niet veel, maar beter dat niets :)

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: Help! Stage Ijsland?! Wat te regelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:45

Ik heb stagegelopen in IJsland. Hoelang wil je gaan? Wij kregen in ruil voor de stage huisvesting en eten, dus de enige kosten die we hadden waren voor de dingen die we in IJsland zelf wilde doen. Alles is in IJsland heel erg duur, dus daar moet je echt rekening mee houden en als je alles zelf moet regelen kan het dan ook echt nog wel eens gaan tegenvallen.. verder is je rijbewijs gewoon geldig, alleen rekening mee houden dat 90 km/u de maximale snelheid is op het hele eiland. Autorijden daar is heel simpel want er gaat een doorgaande weg het hele eiland rond dus als je die weg gewoon volgt kom je 9/10 keer uit waar je moet zijn en wij hebben hele roadtrips kunnen houden zonder navigatie omdat je vanzelf komt waar je moet zijn :D Mocht je nog vragen hebben kan je altijd een berichtje sturen!

Muisbal

Berichten: 2361
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:47

Een grote zak geld! IJsland is duur namelijk! Maar wel een prachtig land <3

Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:50


There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 13 bezoekers