Fotoverslag WK Jonge Dressuurpaarden, dag 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14027
Geregistreerd: 20-04-16

Fotoverslag WK Jonge Dressuurpaarden, dag 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-18 11:28

bokt.nl
Dressuur
Door Tezzy

Dag 2, vrijdag.
Waar er gister wat feedback is gegeven over de inhoud van het topic icm de titel zal ik vandaag in mijn verslag een stuk meer schrijven dan alleen iets over de ‘subrubriek’. Toeval wilde namelijk dat mijn lijf na de kleine finale 5 jarigen aangaf het staan zat te zijn en zo werd ik verplicht tot het kijken van de kwalificatie van de 6 jarigen. Tussendoor heb ik nog wel een deel van de Inter 1 Freestyle gezien.

Al vroeg uit de veren bij mijn logeer adres en een half uur later in Ermelo staan, waar er al hard gewerkt werd. De ruiters al druk aan het trainen en losrijden, standhouders druk met hun stand bezig en de pers, tja die waren vast ook druk. Ik heb mezelf geïnstalleerd in het pers centrum en ben zo snel mogelijk naar de tweede baan gegaan om te kijken hoe het daar gesteld was met het licht bij de kleine finale 5 jarigen.

Deze finale was opgebouwd uit de nummers 14 tot en met 41 van de eerste kwalificatie op donderdag.

Eerste combinatie aan start was de Zweedse Madelene Engelke met Shizeido GJ (Sezuan 2 x Danzas), met een 9 voor de stap reden zij vandaag naar een gemiddelde van 8.42 punten en een uiteindelijke 7e plaats.
Afbeelding

Niet veel later kwam Victoria E. Vallentin de ring in met Straight Horse Ascenzione, de merrie van Blue Hors Zack x Blue Hors Don Schufro scoorde vandaag een 9.4 op de draf en een 9.0 voor zowel submission als perspective. Daarmee kwamen ze uit op 8.90 punten en hebben ze een lange tijd op de eerste plaats gestaan. Uiteindelijk zijn ze op een tweede plek geëindigd met een ticket voor de finale.
Afbeelding

Eerste Nederlander aan start was Joyce Lenaerts met Beukenvallei’s Iconic B (Bing x Jazz). Ze eindigden uiteindelijk op een 8e plaats met 8.28 punten.
Afbeelding

Na de eerste pauze kwam Asgard’s Ibiza (Desperado x Jazz) aan start met amazone Juliane Brunkhorst, wat een verschijning in de ring! 
Met twee keer een 9.3 op de draf en de galop en een 9.0 voor perspective kwam de combinatie op de eerste plaats met 8.96 punten en daarmee mogen zij ook deelnemen aan de finale.
Afbeelding
Afbeelding

De volgende Nederlander was Robin van Lierop met Zus Gluck RS2 (Zonik N.O.P. x Florestan I), tijdens de kwalificatie kwamen ze op de 14e plek en daarmee net niet genoeg punten om door te gaan naar de finale. 
Alle cijfers werden vandaag verbeterd, maar helaas was het niet genoeg voor een top 3 notering. Ze eindigden op een nette 5e plaats met 8.62 punten.
Afbeelding

Iemand die dat wel gelukt is, is Simone Pearce, die uit komt voor Australië, met Lindballe’s Just Perfect (Johnson Tn x de Niro 6). Ze liet een nette proef zien en dat werd beloond met 8.84 punten en een derde plaats. Het laatste ticket voor de finale is daarmee vergeven.
Afbeelding


De top vier bij de Freestyle Intermediaire 1 kleurde rood-wit-blauw. 

Kirsten Brouwer kwam met Sultan Des Paluds (Soliman de Hus x de Niro) als laatste aan start, maar zij liet met haar kür zien waarom zij vorig weekeind Nederlands Kampioene Lichte Tour is geworden. Met 76.375% ontstond er een gat van bijna 3% met de nummer twee.
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Plaats nummer twee was voor Vai Bruntink en Darabel (Westpoint x Don Schufro) met 73.833%
Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding


Een derde plek voor Veronique Roerink en Flanell (Apache x Don Schufro) met 72.667%
Afbeelding

Vierde Nederlander op rij was Geert Jan Raateland, hij reed zijn Painted (Painted Black x Sandro Hit) naar een score van 71.875%
Afbeelding


En dan de kwalificatie 6 jarigen. Hiervan mag de top 12 rechtstreeks door naar de finale op zondag, de overige deelnemers mogen de kleine finale starten.

Plaats nummer 1 was voor Villeneuve (Vitalis x Dancier) onder Laura Strobel met twee keer een 9.0 voor de galop en perspective reden zij 8.86 punten bij elkaar.
Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding


Adelinde Cornelissen reed met Henkie (Alexandro P x Upperville) een behouden proef, maar scoorde wel een 9.2 op de draf. Met 8.76 punten behaalde ze de tweede plaats.
Afbeelding

De derde plek was voor Severo Jurado Lopez met d’Avie (Don Juan de Hus x Londonderry) 8.72 punten
Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding


Andreas Helgstrand reed met Ferrari OLD (Foundation 2 x Blue Hors Hotline) 8.26 punten bij elkaar wat goed werd voor een 8ste plaats.
Afbeelding


Vandaag staat de kleine finale 7 jarigen en uiteraard de finale 5 jarigen op het programma. Tenminste als alles loopt zoals ik het gepland heb.

Gerelateerd bericht:
[VN] Fotoverslag WK Jonge Dressuurpaarden, dag 1

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Fotoverslag WK Jonge Dressuurpaarden, dag 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 11:44

d'Avie was mij vorig jaar al positief opgevallen, daar gaan we nog veel van horen. Ik vind het jammer dat Don Martillo er dit jaar niet bij is, ook een Don Juan de Hus hengst.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Fotoverslag WK Jonge Dressuurpaarden, dag 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 11:58

Zooo, d'Avie vind ik gaaf! En Henkie natuurlijk :+:.

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Fotoverslag WK Jonge Dressuurpaarden, dag 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 12:15

Henkie is een machtig dier en ik denk dat die onder een andere ruiter écht kan knallen. Ik vind alleen zijn naam heel truttig maar dat doet natuurlijk niets af aan zijn kwaliteiten.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Fotoverslag WK Jonge Dressuurpaarden, dag 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 12:17

Een 2e plek is niet knallen dan? :+

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Fotoverslag WK Jonge Dressuurpaarden, dag 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 12:19

Oh vast maar de manier waarop krijg ik plaatsvervangend bekkramp van. Ik denk dat er nog veel meer in zit.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 12:20

Oh geweldig die Henkie. Hij is en blijft machtig. Weinig punten verschil met de nummer 1 zeg.

Wat is die Ibiza een plaatje om te zien zeg.

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Fotoverslag WK Jonge Dressuurpaarden, dag 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 12:37

Sultan des Paluds is ook een prachtig dier, heeft veel kwaliteit van bewegen. Ik ben heel benieuwd wat die ons gaat brengen in de toekomst. Ibiza is inderdaad ook een plaatje!

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 12:42

Ik vind d'Avie,Ibiza en Henkie erg gaaf !

En Adelinde heeft gewoon heel goed gereden, ook met Governor !

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 13:59

Electra63 schreef:
Ik vind d'Avie,Ibiza en Henkie erg gaaf !

En Adelinde heeft gewoon heel goed gereden, ook met Governor !


D’avie mogen ze hier ook zo brengen. :j

Strikje niet nodig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 14:09

Tazzey schreef:
Henkie is een machtig dier en ik denk dat die onder een andere ruiter écht kan knallen. Ik vind alleen zijn naam heel truttig maar dat doet natuurlijk niets af aan zijn kwaliteiten.

Huh, Henkie loopt de sterren van de hemel.

En ik vind zijn naam echt geweldig :D. Lekker kort en simpel, in tegenstelling tot veel andere paardennamen :+.

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 14:12

Mooie foto's, van gave paarden.

Iconic ziet er ook goed uit! en Soliman de Hus..sowieso spat de kwaliteit van het scherm af.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Fotoverslag WK Jonge Dressuurpaarden, dag 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 14:48

Ach.... de paarden die meelopen zijn natuurlijk allemaal van een buitengewone kwaliteit. <3

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Fotoverslag WK Jonge Dressuurpaarden, dag 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 14:12

Iconic B is een zoon van Bon Bravour.

bij de foto staat Bing :)