Pijnbestrijding bij blaaskramp?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Pijnbestrijding bij blaaskramp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-18 21:03

Ik ben eergister geopereerd aan mijn blaas, en nu heb ik een katheter voor een aantal dagen. En ik heb PIJN meennnnn :(
Na google en bellen met ziekenhuis conclusie dat het blaaskrampen lijken te zijn, daar heb ik nu Vesicare voor gekregen. Helaas helpt dit nog niet echt, lig echt te creperen soms :(

Anyone een goede tip? Kan ik om morfine vragen? Al is het maar voor 's nachts. Of zijn er homeopathische middelen, tips m.b.t. eten / drinken?

Edit: daarnaast slik ik 4x daags 2 paracetemol 500mg. Helpt ook niks.


Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 21:06

Mag je geen ibubrofen en/of paracetamol? Gecombineerd werkt het nog beter. Best aan je dokter vragen of het mag en hoeveel.

09/10/2023 <3

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: Pijnbestrijding bij blaaskramp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-18 21:08

Ja sorry, net toegevoegd :-) slik 8 stuks paracetemol op advies van de uroloog.

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Pijnbestrijding bij blaaskramp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 21:24

Er bestaat een geneesmiddel, oxybutine, dat helpt vaak wel.
Wat mijn ervaring leert is dat heel veel mensen (maar niet iedereen helaas) er veel baat bij hebben naar het toilet te gaan, en te doen of ze plassen, ondanks de catheter.

Sterkte hiermee.
Waarschijnlijk de combinatie van de blaas die al geprikkeld is door de operatie, en dan de ballon van je blaascad. die zit te irriteren op je blaaswand.

Je zou ook kunnen overleggen met de hap of ze wat water uit de ballon halen, dat wil ook nog wel eens helpen.

Julius <3

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-18 21:33

Ok, thanks voor de tip! Als het niet beter wordt morgen weer met het ziekenhuis bellen en dit medicijn opperen.

De boel is denk ik gewoon heel erg geirriteerd inderdaad, mn onderbuik is echt heel erg opgezwollen. Allemaal prima, maar die krampen doen zoveel pijn ;( blij als het allemaal achter de rug is ooit.

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Pijnbestrijding bij blaaskramp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 22:54

Ik geef Buscopan aan katten met blaaskrampen (door ontsteking, gruis, of stenen), wie weet helpt het jou ook? Wel eerst even overleggen met je arts hoor, ik ben alleen thuis in de katten :')

There was a man who entered a local paper's pun contest. He sent in ten different puns, in the hope that at least one of the puns would win. Unfortunately, no pun in ten did.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Pijnbestrijding bij blaaskramp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 00:08

Wij spuiten op de hap vaak buscopan voor blaaskramp, je kan altijd even bellen voor overleg.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Diddykong

Berichten: 1470
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Pijnbestrijding bij blaaskramp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 00:38

Mag je nsaid's hebben? Diclofenac helpt vaak heel erg goed tegen blaaskramp namelijk. Maar niet iedereen mag dit. Buscopan ken ik wel als pijnstiller bij bijv nierstenen of zo, maar niet zozeer als pijnstiller bij blaaskramp bij een verblijfskatheter. Loopt je katheter wel goed af? Omdat je zegt dat je buik ook opgezet is namelijk. Houdt even in de gaten dat de katheter niet half verstopt zit door bijv een stolseltje. Dan komt de pijn van een overvolle blaas en daar helpt geen pilletje tegen ;)


orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Pijnbestrijding bij blaaskramp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 02:23

Ze zullen waarschijnlijk tramadol voor schrijven icm de paracetamol. Voor oxy is het nu nog te vroeg. Slik je 1000mg paracetamol per keer?

Belangrijk is om je spiegel hoog en constant te houden. Dus trouw om de 6 uur te slikken

xEliine

Berichten: 657
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: België

Re: Pijnbestrijding bij blaaskramp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 05:15

Ik zou ook oxybutinine vragen, dat is tegen de blaaskrampen. Gaven wij altijd op de poli uro aan mensen met een sonde en blaasspasmen

The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams
Follow my Canadian adventure on : http://elinescanadiandream.reislogger.nl/

Jacky ♥

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-18 10:35

Thanks voor jullie reacties!
De nacht is wel prima gegaan moet ik zeggen, als het zo blijft red ik het wel. Hoe meer rust, hoe minder ik beweeg, hoe beter het gaat lijkt wel. En misschien begint de Vesicare ook te werken.

@studiemiep: Ik slik idd 4x daags 1000mg paracetamol per keer, op redelijk vaste tijden (om de 4u adviseerde het ziekenhuis).

@Diddykong: katheter loopt als een malle :D ik drink liters water en het loopt allemaal vlot door de katheter heb ik het idee. Letwel heel erg op dat er geen knikje in zit enzo. Opgezette buik komt waarschijnlijk doordat ze vanalles in m'n blaas hebben gedaan / gesneden, zal even herstel nodig hebben denk ik?

Goed, vandaag weer heel rustig aan en hopen dat het wat minder wordt. Gister was echt dramatisch man man man :7

Melvern
Berichten: 4409
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 10:57

Ik heb idd ook Buscopan gekregen toen ik last had voor nierstenen en daardoor krampen. Dat werkte erg goed. Toen het even stopte ( douchen, ging via infuus ) kon ik het al snel weer voelen. Heb ook tramadol en oxycodon gehad. Dat laatste is onwijs sterk en zo'n verademing. De oxybutinine heb ik ook gehad en dat vond ik ook erg goed werken. Verder heb ik nog pethadine gehad tegen de krampen maar dat wordt gespoten en volgens mij mag dat alleen bij een opname.

Was ook blij toen de katheter eruit mocht want ik had ook gewoon puur reactie op dat ding.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-18 10:59

_AAASCHAAA_ schreef:
Was ook blij toen de katheter eruit mocht want ik had ook gewoon puur reactie op dat ding.


Pff ja dat gevoel heb ik ook. Blij als het zover is! Ben wel heel bang voor de pijn daarna en of plassen wel gelijk goed lukt :( had jij daar nog problemen mee?

Melvern
Berichten: 4409
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Pijnbestrijding bij blaaskramp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 11:33

Ik had wel dat het wat brande toen de katheter er net uit was. Kwam doordat ze flink hebben moeten wroeten in mijn plasbuis, urineleiders en nieren. Iets wat branderig en wat bloed maar verder alleen maar opluchting.

Succes en beterschap, hopelijk ben je er snel vanaf.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: Pijnbestrijding bij blaaskramp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-18 11:40

Ja branderig gevoel reken ik sowieso al op, heb al antibiotica klaar liggen ook (altijd blaasontsteking na katheter). Als het daarbij blijft.. :D

Melvern
Berichten: 4409
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Pijnbestrijding bij blaaskramp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 11:44

Heb idd ook antibiotica gehad tijdens/na de katheter. Als het brand met plassen wel proberen door te plassen, Dat werd mij gezegd. Anders blijft het veel gevoeliger.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, Annash, Fly_high, Rox87 en 167 bezoekers