Ervaringen Tunnel naar UK

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Ervaringen Tunnel naar UK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-18 19:52

Ik kwam een aanbieding tegen en zit toch te twijfelen of ik zou durven. Wie is er weleens doorheen gegaan en hoe was het? Voelde je je echt opgesloten of voelt het ruim aan? Is het snel voorbij?

Vliegen vind ik ook niet super leuk, dus alleen varen blijft over. Maar de tunnel gaat wel makkelijk.


luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 19:57

Wij zijn vorige week met de auto de kanaaltunnel ingegaan.
Nou ja met de auto op de trein.

Wewaren op tijd in Calais, drive-thru dierenarts gedaan met de hond.
Keurig de wachtrij in voor douane. Die vertelde welke baan/letter wemoesten volgen.
Op borden stond welke letters gingen boarden. Dan sluit je aan in de rij en je rijdt aan boord van de trein.
Je kan als de trein rijdt uit je auto. Maar wij zijn die 35 moniten blijven zitten.

Afbeelding

Afbeelding

[o]

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 19:58

Wij gaan het proberen voor het eerst deze zomer. Ook erg benieuwd. :))
Het is in ieder geval een heel snelle manier en de auto mag mee. :)

@luuntje: Met hoeveel auto's zit je in zo'n compartiment ongeveer?

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ervaringen Tunnel naar UK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-18 20:03

luuntje is dat in de trein? Die trein is dus extra groot? 35minuten?? Ik dacht langer.

Ik zeg gewoon eerlijk dat ik het idee echt heel eng vind, maar wil me er overheen zetten.

MarrieLeen :) proberen kan niet, hahah Als je erin zit, kan je er echt niet uit.

Sequinoa

Berichten: 570
Geregistreerd: 01-04-12

Re: Ervaringen Tunnel naar UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 20:18

Ben ook met de auto door de tunnel gegaan een aantal jaar geleden. Voelt totaal niet benauwd of opgesloten en het vloog echt voorbij! In tegenstelling tot de boot, daar verveel ik me meestal te pletter na een uurtje rondsjouwen :+

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Ervaringen Tunnel naar UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 20:29

Ik vond het echt perfect. Je rijdt naar binnen, doet oortjes in of luistert radio en je bent er weer uit.

Ik ben niet de grootste fan van tunnels, maar het voelde totaal niet zo. Ook omdat je dus in je auto zit.

IG: @arabierjoep

_kimm

Berichten: 1784
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Ervaringen Tunnel naar UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 20:44

Ik ben twee jaar geleden met de bus naar Engeland geweest. De busreis vond ik vreselijk maar de tunnel is mij alles meegevallen. Je gaat inderdaad in de trein en wij konden kiezen of we bleven zitten of dat we door de trein wilde wandelen. Ik heb ervoor gekozen om te blijven zitten en de tijd ging zo voorbij

Goof

Berichten: 28753
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ervaringen Tunnel naar UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 20:48

Pfoe. Ik vond die tunnel altijd doodeng en was niet van plan er ooit doorheen te gaan totdat we met werk ons jaarlijkse uitje naar zuid Engeland deden en men besloten had dit keer de tunnel te pakken ipv de ferry. Dikke paniek had ik, er is zelfs nog gekeken of ik wel met de ferry kon en ze me dan met de bus aan de anderw kant konden oppikken maar dat vond ik flauwekul.
Dus ik ben de tunnel door gegaan en vond mezelf achteraf een aansteller eerste klas :+
Niks aan de hand. Ruim genoeg om niet opgesloten te zitten en je bent er zo. Succes en veel plezier.

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Ervaringen Tunnel naar UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 20:52

Je merkt er werkelijk helemaal niets van. Je hebt niet het idee dat je naar beneden gaat of feitelijk ergens onder zit. Gewoon een wat grote trein in het donker.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

gaucho

Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 21:15

Ik ben dit voorjaar met de tunnel geweest. Heb claustrofobie dus vond het van te voren een heel eng idee maar is me echt enorm meegevallen. Trein is licht en doet ruim aan.

Life begins at the end of your comfortzone.

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Re: Ervaringen Tunnel naar UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 21:26

Wij zijn dit jaar met de hond naar Crufts geweest. Gewoon doen, binnen een half uur sta je weer buiten. Wat betreft dat opgesloten worden daar merkte ik niets van.

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 21:30

Ik ben met de trein gegaan (zonder auto, gewoon zo als passagier) na mijn idee waren het niet eens 35 minuten :P Maar eerder 25, maar dat was mijn gevoel. Gewoon lekker muziek luisteren, boekje er bij. De trein is best ruim en comfortabel. Tijdens de reis mag je gewoon door de trein lopen.
In veel tunnels aan land zegmaar ploppen me oren, maar dat was in dit geval ook helemaal niet zo. Dus dat scheelde ook wel een stuk. Ik keek er eerst ook een beetje tegen op, maar het viel echt mee!

Insta: @Orrie_the_belgiandraft

crazycactus

Berichten: 10928
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Ervaringen Tunnel naar UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 21:34

Gaat prima hoor SP, die tunnel. Ik ben er vorig jaar ook doorheen gegaan en op wat knappende trommelvliezen na ging het prima. Als claustrofoob vond ik het idee ook echt eng, maar t gaat zo snel voor je het weet ben je aan de andere kant. Je gaat eerst nog een heel stuk over het land, dan is het een half uurtje donker en daarna ben je in Folkstone.
Alleen vind ik het behoorlijk duur in verhouding tot de boot. Kijk daar goed na want de prijzen voor de tunnel varieren echt enorm!! Het scheelde ons van het voorjaar €170 (boot was goedkoper).

Deel met de mensen van wie je houdt. Deel je muziek, je eten, je recepten, je talenten. Door de mooie dingen in het leven te delen met anderen verspreid je meer geluk en. liefde.

Zorry
Berichten: 1385
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: Ervaringen Tunnel naar UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 21:38

Ik ben in mei voor het eerst met de trein gegaan. Normaal elk jaar met de boot, maar vond dit veel beter we waren met nog geen 30 min aan de overkant. Het is heel ruim en trein gaat ook niet heel hard (of dat lijkt zo).

Dogs Of Dylano's
Staffordshire bull terrier.

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Ervaringen Tunnel naar UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 23:22

Dat viel ons idd ook op, de trein is wel echt stuk duurder. En helemaal als je te lang wacht met boeken. :=

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ervaringen Tunnel naar UK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-18 23:31

Oke, bedankt!

We hebben nog niks gepland, maar mn man heeft het er weleens over en ik las een aanbieding. Ik zei eerst, dat doe ik nooit. Maar vliegen vind ik ook niet zo geweldig. De boot vind ik prima, maar wel langzaam in verhouding.

De een zegt, je merkt er niks van, trein is licht en de ander zegt; het is even donker...... Wat is het nou?

Wordt er gezegd wat je moet doen bij een defect , probleem etc? Neem aan dat er geen uitgangen zijn voor noodgevallen, want je kan nergens heen, toch?

Een half uur is goed te doen op zich, maar ik ben wel iemand die een half uur gaat zitten hyperventileren en elke minuut aftellen. In een vliegtuig ook en dat duurt langer en kan je ook geen kant op.

Ik heb ooit lang vast gestaan in een file in de Gothart tunnel en vond het echt vreselijk.

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Ervaringen Tunnel naar UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 23:39

Er is een extra tunnelbuis waar je heen moet/kunt in geval van nood. En de trein zelf is goed verlicht, buiten is het natuurlijk wel even donker. :)

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ervaringen Tunnel naar UK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-18 23:42

Ik kan nergens vinden of er al eens iets mis gegaan is, al dan niet een klein dingetje. Wat heb je aan een 2e buis als het instort, scheurt etc? Dat ding zit diep in een zee.

Zelfde als in een vliegtuig....Krijg je een zwemvest....Wat heb ik daar aan? Ik wil een parachute als een vliegtuig neer gaat storten.

onpaard

Berichten: 2961
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Ervaringen Tunnel naar UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 00:06

Als je zo denkt kan je zelfs niet veilig thuis zitten. Gewoon doen.

Voor mij is het alweer lang geleden dat ik door de tunnel ben geweest maar ik vond het niet eng ofzo. Het gaat veel sneller dan met de boot.

*****

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 00:10

Al zeker een keer of 5 met de tunnel (auto met hond) naar Engeland gegaan. Inderdaad nooit problemen gehad. Totale reis is iets van 35 minuten, maar eerste en laatste stuk ben je gewoon boven grond, die zo'n 25 minuten onder de grond. Zodra je onder de grond gaat is de tunnel inderdaad donker, maar het licht in de trein is aan.
Wij bijven altijd gewoon in de auto. Muziek aan, wat lezen. Enige wat ik altijd vervelend vindt, is dat de airco in de auto niet aan kan (motor moet uiteraard uit), waardoor het wat warmer wordt. En dat mijn oren wel ploppen... Er is ook gewoon wc aan boord. Verder mooi tijd om even een dutje te doen, na 3,5 rijden naar Calais ;)
Er is inderdaad een extra tunnel buis voor noodgevallen. Geloof dat er wel ooit eens brand is geweest, niemand gewond geraakt dacht ik. Maar hee, als je last hebt van fobie, kan iedereen nog zoveel zeggen, dat gaat dan niet helpen... Ik heb er geen enkel probleem mee, nooit gehad ook. Boot ook vaak gedaan, is goedkoper. Trein is veel sneller en vind ik veel comfortabeler dan de boot, zeker met honden. Op de boot mag je zelf niet in de auto blijven en moet je hond daar juist wel blijven. Ik vind dit ideaal. Bovendien gaan ze heel vaak. Als je er 1 mist, kun je makkelijk een volgende pakken (of juist een eerdere als je vroeger bent).

Ben trouwens wel benieuwd welke aanbieding jij hebt gezien, want ik moet nog boeken voor eind augustus :D ;)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-18 00:12

onpaard schreef:
Als je zo denkt kan je zelfs niet veilig thuis zitten. Gewoon doen.

Voor mij is het alweer lang geleden dat ik door de tunnel ben geweest maar ik vond het niet eng ofzo. Het gaat veel sneller dan met de boot.


Dat is echt niet hetzelfde. Mensen die de tunnel eng vinden, zoals ik, beleven dat echt anders dan een huis.


onpaard

Berichten: 2961
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Ervaringen Tunnel naar UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 00:14

Ik bedoelde meer het doom denken.

*****

Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 00:16

Ojee, hou op met die horror scenario's, ik moet er over 1,5 week doorheen |(

Ben heel benieuwd hoe ik het ga ervaren, vind het idee niet heel prettig eigenlijk, maar denk dat als je er daadwerkelijk doorheen gaat je daar niet echt bij stil staat. Muziekje op, een boekje lezen of een spelletje doen met vriendlief o.i.d. en dan zijn die 35 minuten zo om. Hoop ik. :+

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-18 00:17

Deborah2 schreef:
Al zeker een keer of 5 met de tunnel (auto met hond) naar Engeland gegaan. Inderdaad nooit problemen gehad. Totale reis is iets van 35 minuten, maar eerste en laatste stuk ben je gewoon boven grond, die zo'n 25 minuten onder de grond. Zodra je onder de grond gaat is de tunnel inderdaad donker, maar het licht in de trein is aan.
Wij bijven altijd gewoon in de auto. Muziek aan, wat lezen. Enige wat ik altijd vervelend vindt, is dat de airco in de auto niet aan kan (motor moet uiteraard uit), waardoor het wat warmer wordt. En dat mijn oren wel ploppen... Er is ook gewoon wc aan boord. Verder mooi tijd om even een dutje te doen, na 3,5 rijden naar Calais ;)
Er is inderdaad een extra tunnel buis voor noodgevallen. Geloof dat er wel ooit eens brand is geweest, niemand gewond geraakt dacht ik. Maar hee, als je last hebt van fobie, kan iedereen nog zoveel zeggen, dat gaat dan niet helpen... Ik heb er geen enkel probleem mee, nooit gehad ook. Boot ook vaak gedaan, is goedkoper. Trein is veel sneller en vind ik veel comfortabeler dan de boot, zeker met honden. Op de boot mag je zelf niet in de auto blijven en moet je hond daar juist wel blijven. Ik vind dit ideaal. Bovendien gaan ze heel vaak. Als je er 1 mist, kun je makkelijk een volgende pakken (of juist een eerdere als je vroeger bent).

Ben trouwens wel benieuwd welke aanbieding jij hebt gezien, want ik moet nog boeken voor eind augustus :D ;)


Dus de ruimte waar je in staat, voelt wel een beetje aan als op ene ferry, want je kan de auto open doen en uitstappen? Maar dan staan er toch nog meer auto's? Het is toch geen echte normale trein?

De voordelen die je noemt hebben ervoor gezorgd dat ik er toch over na wil denken. Ik kan het wel eng blijven vinden, maar als het nu al jaren misgaat, kan ik ook eens realistisch zijn en me eerst eens verdiepen ipv alleen de angst van het opgesloten zijn.

Sorry, geen idee meer. We zagen een aanbieding en zei meteen nee. Vorig weekend fietsten we over het spoor en begon mn man weer; anders doen we eerste en trein reisje naar Maastricht, Parijs of Amsterdam of zoiets.
Ik zeg te vaak, te snel nee, dus wil me er overheen zetten.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-18 00:20

onpaard schreef:
Ik bedoelde meer het doom denken.


Dat kun je toch echt niet voor een ander beoordelen, als iemand dat eng vindt. En als ik er niks aan wilde doen, had ik het hier niet gevraagd. Maar hoe meer positieve ervaringen je hoort en leest, hoe makkelijker het misschien wordt om te relativeren. Maar voor mij is denken aan een half uur door een tunnel onder de zee, echt al benauwend. Ik vind onder het IJ door al echt een dingetje.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 en 171 bezoekers