RBC tuig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

martikaW
Berichten: 44
Geregistreerd: 09-03-10

RBC tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-18 12:50

is er in de achterhoek iemand met een kunststof RBC tuig dat ik eens mag bekijken. Het lijkt mij een mooi tuig maar ik zou het graag eens in het echt willen zien en voelen. De Dealer zit me te ver weg om er even langs te rijden.


Pipskadilly
Berichten: 17
Geregistreerd: 06-04-18

Re: RBC tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 23:18

Niet echt Achterhoek, maar wij wonen in Amersfoort en hebben een RBC-tuig op ons welshje liggen. Je mag komen voelen, maar kan me zo voorstellen dat de dealer dan dichterbij zit... :P

Is een fijn tuig, ziet er goed uit, blijft mooi soepel, en het is gewoon heerlijk dat je het met de tuinslang kan afspoelen.
Het gaf in het begin wel verschrikkelijk af (ik weet niet of dat normaal is bij een nieuw kunststoftuig?), dan zat er een soort zwart goedje op de vacht van onze schimmel. Was er wel goed af te wassen verder.
De maatvoering is een beetje apart, zo heb ik in de rugriem, staartriem en borsttuig een paar gaatjes moeten bijmaken. In de strengen heb ik uiteindelijk 8 gaatjes extra gemaakt :')

Praatje bij het plaatje:
Afbeelding

martikaW
Berichten: 44
Geregistreerd: 09-03-10

Re: RBC tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-18 08:22

inderdaad, Amersfoort, dan kan ik bijna net zo goed naar de dealer rijden. Afgeven vind ik wel een beetje raar. Ik heb nu een enkelspan tuig van DTS in kunstof en dat heeft nooit afgeven. Is een perfect mooi sterk tuig, maar kost een godsvermogen. daarom wilde ik voor tweespan iets voordeliger. idaal vindt ik zo'n stug materiaal, vandaar dat ik even wilde 'voelen'

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: RBC tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 00:00

Hier eerst de leren rbc gehad, super fijn tuig.
Nu de synthetische rbc en super tevreden over


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 bezoekers