Vloeropties veranda voor baby?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Vloeropties veranda voor baby?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 14:56

Wij hebben gewoon klinkers op onze veranda. Maar nu vroeg ik me af of er nog ideeën of tips zijn om iets op de vloer te leggen waardoor onze dreumes ook op de veranda kan spelen/kruipen.

Het zou mooi zijn als onze veranda ook toegankelijk kan worden voor haar, maar onze honden komen er ook dus het moet ook goed schoon te houden zijn. En bij voorkeur niet te duur. :D

Iemand ideeën of tips?

Muga

Berichten: 2067
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Vloeropties veranda voor baby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 14:58

Ik dacht zelf aan zo'n buitentapijt. Hier een beetje hetzelfde dilemma namelijk. Ik lees dus even mee!

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 14:59

Hodde of Sommar tapijten van IKEA, kun je nadien mooi oprollen en weg zetten en bij viezigheid afspuiten

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:02

Is de veranda groot? Anders gewoon kijken voor een stukje zeil / linoleum?

TeSzZz
Berichten: 1755
Geregistreerd: 17-02-05
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:03

Wij gaan foam achtige tegels neerleggen. Maakt t ook niet uit als mijn dochter een keer valt en ze zijn goed te reinigen. En met slecht weer ook weer makkelijk op te ruimen. Ik ken t omdat we ook wel eens met de honden demo's geven op deze vloeren.

https://lockfast.nl

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 15:05

pmarena schreef:
Is de veranda groot? Anders gewoon kijken voor een stukje zeil / linoleum?

Ja best wel :j 4 bij 7-8 ofzo..

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 15:08

linda_arnold schreef:
Hodde of Sommar tapijten van IKEA, kun je nadien mooi oprollen en weg zetten en bij viezigheid afspuiten

Dat lijkt me wel een drama met haar van de honden of niet?

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Vloeropties veranda voor baby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:14

Oh dat is wel aan de maat inderdaad als je dat hele stuk wilt bedekken! Dan zou ik eerder kijken naar een broek met goede stevige kniestukken tegen het slijten bij kruipen over de stenen :D

En dan een fijn wasbaar speelkleed of foam speeltegels neerleggen ofzo waar die kleine comfortabel kan liggen / zitten / spelen. Ik heb hier nog een hele kudde foam speeltegels liggen, daar hebben we echt veel plezier van gehad voor die kleine.

BigOne
Berichten: 38223
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Vloeropties veranda voor baby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:17

Ik snap goed dat mensen alles zo goed mogelijk willen regelen voor hun kleintjes, echter, wat is er mis met kruipen op stenen ?? Niets toch.

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:22

Ik had onze dochters schoentjes aan met een stevige neus( geen leer)bv van de kringloop.En een oud tuinbroekje waar ik knielapjes opgenaait had.

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 15:30

bigone schreef:
Ik snap goed dat mensen alles zo goed mogelijk willen regelen voor hun kleintjes, echter, wat is er mis met kruipen op stenen ?? Niets toch.

Het lijkt mij niet prettig, maar ze kruipt nu heel soms wat. Meestal tijgert ze. Met het buikje over klinkers.. Mnehhh :Y)

Bo_Y

Berichten: 4558
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Vloeropties veranda voor baby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:33

Plavuizen of keramische buitentegels

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Vloeropties veranda voor baby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:36

En een stuk afzetten en dan een goedkoop vloerkleed erop.

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:55

Limoen schreef:
linda_arnold schreef:
Hodde of Sommar tapijten van IKEA, kun je nadien mooi oprollen en weg zetten en bij viezigheid afspuiten

Dat lijkt me wel een drama met haar van de honden of niet?


Nee valt echt enorm mee! Sommar is soort pvc geweven en hodde is donker en dicht geweven. Zou prima moeten gaan, hele gladden matten.

BigOne
Berichten: 38223
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:17

Limoen schreef:
bigone schreef:
Ik snap goed dat mensen alles zo goed mogelijk willen regelen voor hun kleintjes, echter, wat is er mis met kruipen op stenen ?? Niets toch.

Het lijkt mij niet prettig, maar ze kruipt nu heel soms wat. Meestal tijgert ze. Met het buikje over klinkers.. Mnehhh :Y)

Ook baby's laten dingen die ze niet fijn vinden al snel achterwege, gewoon een dubbel shirtje aan, eventueel een spijkerbroek met extra stukken en klaar.

JeaDH

Berichten: 2162
Geregistreerd: 18-09-08

Re: Vloeropties veranda voor baby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:24

Kunstgras niet wat?

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Vloeropties veranda voor baby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:33

Rubber tegels die ze ook in de speeltuin gebruiken? Ik heb ze in de ponystal liggen, als dochterlief mee scharrelt vind ze dat heerlijk om overheen te rennen met blote voetjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:37

Speeltuintegels/rubberen tegels zijn daar heel fijn voor, al kunnen die in de zomer wel flink warm worden als de zon er de hele dag op staat. Naast de gewone zwarte zijn ze er ook gekleurd, maar ik heb geen idee of die ook warm worden.

De tegels zijn wel duur, maar op marktplaats zijn regelmatig partijtjes te vinden.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:15

bigone schreef:
Ik snap goed dat mensen alles zo goed mogelijk willen regelen voor hun kleintjes, echter, wat is er mis met kruipen op stenen ?? Niets toch.


Nou, al de broeken gaan er dan binnen een week aan. := Vond ik wel erg zonde. Je blijft broeken kopen.

Ik zou hem gewoon kniebeschermers omdoen en hopen dat ie gauw gaat lopen :+

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Vloeropties veranda voor baby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:40

Wat ik trouwens bij dochterlief deed toen ze kroop (afgekeken van de gastouder), was ducktape op de knietjes plakken. Slijt het? Plak je er gewoon weer nieuw op. En dat ging echt heel goed, gaan we bij de volgende ook doen!

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:42

Laatst bijgewerkt door Kaka op 02-08-18 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

lastig
Berichten: 791
Geregistreerd: 30-09-09

Re: Vloeropties veranda voor baby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:52

Wij gebruikte zo'n foamspeelmat. Met van die cijfers. Kost niet zoveel. Is zacht en meteen een grote puzzel.

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Vloeropties veranda voor baby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:10

Rubber tegels zou ik niet doen hoor, die zijn nog vrij ruw en worden inderdaad erg heet in de zon + niet echt fris om overheen te kruipen. Zowel qua smerig worden als de rubber dampen die er uit komen -O-

Foam speeltegels (die geen gif dampen, even op letten bij kopen!) zijn dan echt nog het fijnste. Of iets van een glad en wat schokdempend kleed ofzo :j

Wij hadden een flink speel-eiland gemaakt van puzzel-foamtegels en dat werkte super +:)+
Enige nadeel was dan wel dat die van ons het super leuk vond om de boel steeds af te breken, dus tegels losmaken en ook de puzzelplaatjes er uit slopen, als je er zo 1 hebt dan blijf je bezig met de boel herstellen :=

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Vloeropties veranda voor baby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:36

Je dreumes kruipt maar 1 zomer, ik zou dus geen permanente oplossing zoeken.. Je hebt die schuimrubbere puzzelstukjes. Die vond ik zelf erg handig. Daaronder hadden we een antislipmat voor in je voortent gelegd. Dat werkte prima :j

Yvette81

Berichten: 462
Geregistreerd: 29-08-15

Re: Vloeropties veranda voor baby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:39

Gewoon een dekentje of bokskleed. Honden er niet op laten.