Rommel dumpen in natuur

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-18 19:34

Steeds vaker zie ik met rijden gedumpt afval in de berm, in het bos of waar dan ook liggen. Van straatstenen tot vloerbedekking. Het lijkt steeds erger te worden.

Nu was ik van de week met familie het huis van een overleden oom aan het opruimen. We hadden een aanhanger vol met afval en brachten het naar het mileupark. Kosten € 62,50!!

Mijn man bracht laatst een stoel (eentje) naar het milieupark en moest € 18,00 betalen. Dat was de prijs per zitdeel, dus een bankstel met 3 zitplaatsen zou 3 keer zo duur zijn.

Ik begin er haast begrip voor te krijgen dat mensen de troep maar dumpen.

De oplossing zou zijn: gratis afval kunnen aanleveren of bijv. max. 10 keer per jaar bij milieupark (dat was voorheen zo in onze gemeente). En dan maar iedereen wat meer betalen aan afvalbelasting. Per slot van rekening moeten we het opruimen van de rotzooi in de natuur ook met zijn allen betalen.


siskeh
Berichten: 8676
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:40

Als wij naar de gemeente gaan vind ik het altijd erg meevallen de tarieven, dat is ook wel ernstig krom(ik dacht oprecht dat dit per gemeente wel dezelfde zou zijn..)

Overigens afval ergens achter laten is een no-go voor mij, altijd, overal, alles...

Niet alle dwalers bennen verdwaald

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:48

Sommige gemeentes rekenen in gewicht, anderen in volume, dus wij rijden nog wel eens naar een andere gemeente als we heel licht spul als piepschuim enzo kwijt willen :+
Maar het is inderdaad ook hier enorm duur. Voor een kleine aanhanger zijn we al snel €35 kwijt..

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

siskeh
Berichten: 8676
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:52

Echt joh, hier is veel wat je gratis in kan leveren(piepschuim, witgoed, ijzer enz.) , daarbij is een enkel-asser 10 euro, een dubbelasser 20 euro (eigenlijk gewoon 10 euro per kuub)

Niet alle dwalers bennen verdwaald

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:53

Allemachtig, ik sta er van versteld, hier in Bussum en Huizen is het gratis, zolang je niet meer dan 1x per week komt. Volume ben ik niet zeker van, zal vast een limiet aan zitten maar dat limiet is volgens mij 1 aanhanger vol. Wat ze wel doen is controleren of je niet in een ander dorp in de omgeving ook afval brengt diezelfde week.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

_CS_

Berichten: 4697
Geregistreerd: 02-07-05

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 20:00

Hier 1,80 per 10 kilo.
Tikt lekker aan als je wat zwaarder spul hebt.

Voorheen 1000 kilo gratis, daarboven betalen.
Terug geschroefd in loop der jaren naar 100 kilo gratis, en dan betalen.
Sindsdien is het dumpen ook meer en meer geworden.

Wij rijden bij echt grote dingen liever een eindje weg, daar betaal je een schijntje vergeleken met hier, en qua benzinekosten is dat nog voordeliger dan hier wegbrengen.

I am not perfect, I am a limited edition
Ik leef in mijn eigen wereld, ze kennen me daar

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 20:02

Ik vind het niet meer dan eerlijk dat de vervuiler betaalt.
Hier in de buurt is het nu nog gratis, maar als het betaald was zou ik het alsnog wegbrengen. Ik betaal liever per kilo contant voor mijn eigen zooi dan via de belasting voor die van een ander. Die belastingen zijn al hoog genoeg voor een stel milieubewuste tweeverdieners zonder kinderen -O-

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 20:08

Hier wordt een kalender uitgedeeld aan nieuwe bewoners wanneer ze grofvuil gratis aan de weg kunnen zetten. Is ongeveer een keer per maand.

Mensen houden zich er alleen niet aan dus er staan eigenlijk elke dag wel meubels, vloerbedekkingen, koelkasten, wasmachines en zo op straat bij de vuilcontainer.

Levert soms best leuke gratis meubels op :))

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Kaka

Berichten: 4812
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 20:14

In onze gemeente mag je gratis grofvuil en chemisch afval wegbrengen en kun je grofvuil ook nog op laten halen (na het maken van een afspraak). Maar dan nog wordt er en masse gedumpt. Pure luiheid en gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel :r

Wit beyond measure is man's greatest treasure

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 20:17

Ongelooflijk, wat een prijzen! Hier betaal je voor een volle aanhanger 6 euro en veel is ook gratis, zoals witgoed, groenafval en chemisch afval.

Diddykong

Berichten: 1470
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 20:24

Ik woonde eerst in de betuwe. De avri vond ik fijn en had echt wel redelijk goede tarieven. Veel mocht je gratis inleveren en eigenlijk alleen puin/sloopafval/geimpregneerd hout vond ik prijzig. Nu woon ik in Brabant maar daar schrik ik enorm van de prijzen. Zelfs groenafval moet ik voor betalen :wow:. Al t grof vuil is ook betalen. Ik geloof dat textiel en oud papier nog net gratis is. En snoeihout, maar dan mogen er dus niet teveel bladeren aanzitten, dan valt het onder groen %). (En 1e keer wist ik t niet, heb ruim 25 euro moeten betalen voor een aanhangwagen met tuinafval) En eerlijk, ik rijd nu dus helemaal naar mn oude woonplaats, maar zelfs ik ben in staat om mn snoeihout wat niet in de groene container past ergens in t bos te dumpen. Zo'n onzin vind ik het. Alleen ik durf niet hahaha

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:28

Hier is de vuilstort gewoon gratis. :j

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:33

Hier is het ook gratis. Al worden het steeds meer zeikerd met afval scheiden. Nu donder ik vaak dingen achter in de groene kliko en spullen er boven op zodat niemand het ziet omdat ik het anders niet meer kan inleveren :-(

“If you keep on doing what you’ve always done, you’ll keep on getting what you’ve always got”

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:34

Hier is de vuilstort gratis... was eerst tot 1 kuub p/j gratis, werd binnen een half jaar 3 kuub en nu alweer een tijd gewoon gratis. Is ook best druk elke keer weer.

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:44

Hier betaal je 6ct de kilo voor groen, 12ct de kilo voor grof vuil. Snoeiafval wordt geloof ik 2x per jaar gratis opgehaald.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:49

Hier is de vuilstort gratis, voor alles.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:52

Hier is het ook gratis.
Wat ik beter vind, omdat er dan denk ik minder gedumpt wordt?
Dat zie ik hier ook niet namelijk.

~Turbohoof Solutions ~

Machie

Berichten: 15998
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:58


luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:00

In onze gemeente kan je per jaar gratis 3 kub naar de stort brengen.
Op de stort wel alles in de daar voor bestemde containers gooien.
Je kan ook 2 kub grofvuil gratis laten ophalen. Moet je wel eerst een afspraak maken.

Helaas toch nog veel zwerfvuil. Mensen zijn asociaal.
Blikjes drinken meenemen naar het park of strand, maar daarna opruimen is dan te moeilijk.

[o]


Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:04

Toen wij onze tuin hebben afgegraven, moesten we 15 euro per aanhanger betalen om het te lozen op het stort.
Het betrof schone grond... die ze zelf weer verkopen.

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:05

Bij de gemeente brengen, dat is gratis

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101660
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:17

Het is bij ons zolang ik mij kan herinneren gratis geweest om grofvuil weg te brengen. Maar sinds april dit jaar kost het €0,70 per 10 kg. Dat valt dus eigenlijk best mee. Maar heb wel in de week voordat dit inging alles weggedaan wat ik nog had liggen. Kostte mij dus niets. Tuingroen is gratis. En ook harde grondstoffen, metalen, papier en karton, klein gevaarlijk afval, banden zonder velg, brandblussers, gasflessen, frituurvet, textiel, asbest, elektrische apparaten, vlak glas en spiegels, PMD, matrassen, vloerbedekking en piepschuim.

De restafval kost €0,77 voor 30L en €1,44 voor 60L. (ondergrondse containers)

Maat is het idd schandalig dat men zijn troep in de natuur dumpt...je wilt niet weten hoeveel zooi aan aanspoelt op de stranden...of de vissen blijven erin hangen of gaan eraan dood... :\

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

purny

Berichten: 27460
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:56

watchthesky schreef:
Ik vind het niet meer dan eerlijk dat de vervuiler betaalt.
Hier in de buurt is het nu nog gratis, maar als het betaald was zou ik het alsnog wegbrengen. Ik betaal liever per kilo contant voor mijn eigen zooi dan via de belasting voor die van een ander. Die belastingen zijn al hoog genoeg voor een stel milieubewuste tweeverdieners zonder kinderen -O-

We betalen al genoeg. Dus waarom nog meer. Ik zal eens kijken of ik het ergens kan vinden of ik iets moet betalen. Heb wel een afvalpas gehad.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 23:20

Wij betalen hier een tientje per aanhanger. Als het stenen oid zijn dan wordt het per kuub berekend :).

Hier gaat dus gewoon regelmatig een aanhanger naar ds stort. Snap idd wel als je 18,50 moet betalen voor een stoeltje dat mensen eerder kiezen om het te dumpen. ( ben het er uiteraard evengoed niet mee eens en mag wat mij betreft flink gestraft worden.)
Wat een prijzen zeg :oo

[o]

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 23:47

Dat is aardig aan de prijs. Dan begrijp je inderdaad ineens waarom er zoveel gedumpt wordt. Mensen die al niet veel te besteden hebben kan ik helemaal begrijpen dat je zoveel niet gaat betalen. 62 euro voor een aanhanger met troep is belachelijk duur.

Hier kan je volgens mij 10x gratis per jaar. En daarna moet je wel iets betalen.
Ook al heel wat langs de kanten zien staan/liggen. Van koelkasten, bankstellen tot aan asbestplaten aan toe. Hier in de buurt is er weleens 1 geweest die ook z'n nummerplaat achter liet na het dumpen van afval. _O-

Dumpen kan eigenlijk niet maar als gemeente of omliggende gemeente werk je het wel in de hand. Als je hoge prijzen hebt. En uiteindelijk kan de gemeente dan alsnog de boel gaan opruimen. Waardoor het ook voor hun nog duurder wordt.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 bezoekers