Golfers op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
lovefi

Berichten: 1199
Geregistreerd: 07-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Golfers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-18 11:20

Hi allemaal,

Sinds kort ben ik begonnen met golfen. Ik ging al wel is met mijn vader naar de driving range, maar inmiddels heb ik mijn eerste 3 lessen gehad en mijn baanpermissie gekregen voor de par 3 baan. Doel is om dit jaar wel mijn GVB te halen.

Ik ben nog een echte beginner dus en vroeg me af of er op bokt nog meer mensen zitten die golfen? In mijn omgeving ken ik weinig mensen die spelen en ik zou het gezellig vinden om met mede spelers te praten.

Het lijkt me leuk om ervaringen en moeilijkheden van het golf te delen hier op bokt :) !

Obi Wan <3 (L1+16; PR 212.5)


benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Golfers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:40

10 jaar teug mijn gvb behaald en daarna letterlik nooit meer een club aangeraakt.
Golf is een spel waarbij je veel moet oefenen en die tijd ontbreekt nog steeds

...

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:01

Hier ook, bloedfanatiek.... oefenen oefenen oefenen en elke avond naar de driving range. Alle spullen aangeschaft en heerlijk op vakantie met mijn vriend de baan op.
Maar nu helaas geen tijd naast de paarden en wat een dure hobby die 18 holes...

Een lastig spelletje en ook best frustrerend soms. Hahahah...
Heb tig jaar gesoftbald dus het leek er wel op.
Eigenlijk is afslaan het leukste - Oja en putten! Maarja als ik dan enthousiast begon te juichen keek elke zonneklep mij weer vreemd aan. :+

Veel golf plezier en wie weet... haal ik mijn set ooit wel weer eens onder het stof vandaan.

Take a smile :)

Vanny_

Berichten: 1459
Geregistreerd: 18-08-06
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:04

Ik ben ook sinds kort begonnen met golfen. Mijn ouders golfen ook en ging ook af en toe mee naar de driving range, maar nu ben ik aan het lessen samen met mijn vriend.
Wij hebben na 4 lessen ook onze par3 baanpermissie gekregen en willen ook graag onze GVB halen.

Je moet inderdaad wel echt de tijd vrij maken om regelmatig te oefenen. Nu trainen we 1x per week na het werk en 1x per week les, maar daarnaast moet ik nog trainen met m'n paard en straks begint de uni ook weer dus ik ben benieuwd of ik het bij kan houden.
Ik vind het wel echt leuk, vooral nu ik merk dat het steeds beter gaat! Na een paar lessen ging het echt slecht als je daarna zelf moet oefenen, omdat je er dan zoveel bij nadenkt en dat moet je juist niet doen.


Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Golfers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:05

Mijn vader golft actief, mijn moeder ook een tijdje gedaan maar ondertussen afgehaakt. Ik hoor erg veel golf en ken er wat van, zonder het te spelen :+

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:14

Only2Bianca schreef:
Hier ook, bloedfanatiek.... oefenen oefenen oefenen en elke avond naar de driving range. Alle spullen aangeschaft en heerlijk op vakantie met mijn vriend de baan op.
Maar nu helaas geen tijd naast de paarden en wat een dure hobby die 18 holes...

Een lastig spelletje en ook best frustrerend soms. Hahahah...
Heb tig jaar gesoftbald dus het leek er wel op.
Eigenlijk is afslaan het leukste - Oja en putten! Maarja als ik dan enthousiast begon te juichen keek elke zonneklep mij weer vreemd aan. :+

Veel golf plezier en wie weet... haal ik mijn set ooit wel weer eens onder het stof vandaan.


Jij hebt de verkeerde hobby! Jij hoort bij ons thuis www.minigolfbond.nl :D is ook wedstrijdsport maar beduidend beter betaalbaar en niemand kijkt raar als je juicht bij een goede put :D

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Golfers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:19

Ah daar ben ik ooit lid van geweest.
Golfen lijkt me wel een gave sport, genoeg banen hier in de buurt. Alleen tjsa die einden lopen is wat lastiger, midgetgolf vind ik leuk maar ben er niet super best in. Aan wat voor bedragen moet je denken dan per maand/keer?

Een tussen oplossing die ik wil gaan oppakken is pitch en put. Groter dan minigolf maar veel kleiner en betaalbaarder dan gewoon golf. Veel banen hier in de buurt. Is gewoon golfen maar dan kleiner

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:27

karuna schreef:
Ah daar ben ik ooit lid van geweest.
Golfen lijkt me wel een gave sport, genoeg banen hier in de buurt. Alleen tjsa die einden lopen is wat lastiger, midgetgolf vind ik leuk maar ben er niet super best in. Aan wat voor bedragen moet je denken dan per maand/keer?

Een tussen oplossing die ik wil gaan oppakken is pitch en put. Groter dan minigolf maar veel kleiner en betaalbaarder dan gewoon golf. Veel banen hier in de buurt. Is gewoon golfen maar dan kleiner


Ik schrok van wat pitch & put kost. Ik was als sporter bij een minigolf vereniging zo'n 110 euro per jaar kwijt daarvoor had ik gedurende het seizoen 1x per week clubavond en mocht altijd vrij trainen op onze baan en op banen van andere verenigingen betaal je dan paar euro om de hele dag te mogen spelen. Kosten kunnen wat verschillen per vereniging. Wedstrijden hebben meestal inschrijfgeld zo rond de 5 euro voor de hele dag wat meestal 4 rondes is. Enne we hebben in de sport echte toppers maar ook zat mensen die het nooit zullen leren maar met heel veel plezier spelen. Wedstrijden zijn ook geen verplichting trouwens. En dan zijn de bondskosten ook nog lager.

Je materiaal is wel vrij prijzig maar kan je zo gek maken als je zelf wil. In welke omgeving zit jij?

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:33

Ik heb wedstrijden geminigolft toen, :+ ouders woonden dicht bij een baan. :j vind het heel leuk maar ben gewoon niet constant. :') net als met bowlen. Ben goed in bal bijna bij hole en dan nog drie keer ernaast slaan of zo. Pas lol gehad met adventure golf in valkenburg. Pittige baan :P

Pitch en put hier gemiddeld 7 euro per keer of zo. Valt nog mee. Toch geen tijd voor iedere week,

Benieuwd naar de kosten van golf. Zie regelmatig de tot par 3 opleiding voorbij komen betaalbaar. Maar daarna geen enkel idee van wat het kost -O-

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Golfers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:20

Hier ook een golfer, nou ja als ik tijd heb.

GVB gehaald, ik sta nog vrolijk op HC 54 :D

Weinig tot niet gespeeld, wel wat driving range gedaan.

We zijn er nog niet. Maar we zijn onderweg. Maar ineens houdt de weg op te bestaan.


BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Re: Golfers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 20:21

Hahaha ... Midget golf!!
Geloof dat ik met mijn driver niet op de minigolf baan moet gaan staan! Hahaha...
Ken mijn eigen kracht niet!

Wel goede herinneringen aan midget golf en dat ik dan mag juichen is ook wel prettig! #sporty

Take a smile :)

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 20:24

Afbeelding

100% paardenmeisje - ook op de golfbaan!

Take a smile :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Golfers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:21

Ik heb hier een paar oa van disney staan.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:29

karuna schreef:
Ik heb wedstrijden geminigolft toen, :+ ouders woonden dicht bij een baan. :j vind het heel leuk maar ben gewoon niet constant. :') net als met bowlen. Ben goed in bal bijna bij hole en dan nog drie keer ernaast slaan of zo. Pas lol gehad met adventure golf in valkenburg. Pittige baan :P

Pitch en put hier gemiddeld 7 euro per keer of zo. Valt nog mee. Toch geen tijd voor iedere week,

Benieuwd naar de kosten van golf. Zie regelmatig de tot par 3 opleiding voorbij komen betaalbaar. Maar daarna geen enkel idee van wat het kost -O-


Bij welke vereniging ben jij lid geweest dan? Ken er overigens weinig die echt constant zijn haha. Ik speel nu alleen nog op de adventure baan in Bussloo. Was hiervoor lid van Duno Doorwerth, maar had er niet veel lol meer in. Tijd gestopt geweest en nu dus alleen nog adventure golf. :D

Bij Bussloo is de prijs van pitch & putt heel wat hoger helaas. Heb het 1x gedaan, vond het heel leuk, maar veel te prijzig. Op jaarbasis 250 euro geloof ik. := En dat schijnt niks te zijn ten opzichte van gewoon golf :+

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Timbers
Berichten: 1398
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:50

Hier ook een golfer, zij het de laatste 2 jaar eigenlijk niet meer :o met 2 paarden en fulltime werk is tijd een factor.

Mijn man golft wel nog steeds en ik wandel nog wel eens met hem mee, maar zelf spelen doe ik nauwelijks meer. Ik heb wel mijn GVB al weer een jaar of 8 :j

"Begin bij het begin", zei de koning plechtig, "en ga door tot je bij het einde komt. Stop dan" ~Lewis Carroll, Alice in Wonderland

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:50

Only2Bianca schreef:
[ [url=m/vjV0wT.jpg]Afbeelding[/url] ]

100% paardenmeisje - ook op de golfbaan!



Haha

Hier ooit GVB gehaald. Ff fanatiek geweest, maar vind het verschrikkelijk duur. Nu af en toe voor de Lol met familie en vrienden. Te weinig om te verbeteren helaas....

Morgen naar Midden Delfland met mijn vader. 9 holes en hapje eten. Meer voor de gezelligheid

lukka63
Berichten: 1405
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:52

wij hebben een appartement op een golfresort in Spanje,kijk er graag naar als we op terras zitten.
We gaan zeker een keer les nemen.

voor golfers the place to be 8-),we verhuren ook.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:00

Ah vertel meer info is wel handig.

Vereniging in beuningen gld, lang lang geleden toen ik nog student was. Hihi baan is helaas niet meer. Nieuwbouw op gezet nu. Adventure ook in bussloo. Mm dat is ook dichtbij, papendal heeft een mooie pitch en put baan. Dat voelt als echt golgen ook 8-)

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:14

karuna schreef:
Ah vertel meer info is wel handig.

Vereniging in beuningen gld, lang lang geleden toen ik nog student was. Hihi baan is helaas niet meer. Nieuwbouw op gezet nu. Adventure ook in bussloo. Mm dat is ook dichtbij, papendal heeft een mooie pitch en put baan. Dat voelt als echt golgen ook 8-)


We trainen in principe elke maandagavond, je kan kosteloos een keer komen meespelen om het uit te proberen als je dat leuk zou vinden, wie weet raak je verslingerd :D
Beuningen is de Houtduif toch? Daar heb ik nog wel indoortoernooien van gespeeld (die leggen ze neer in een sporthal of iets dergelijks). Maar heb jij dan op lang of op kort gespeeld? Want ik ken Beuningen alleen van de 'lange baan/Nederlands systeem' en niet van eterniet. Maar misschien destijds wel?

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

lukka63
Berichten: 1405
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Golfers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:16

weet niet of dat ik link naar website mag vermelden.
Google anders eens op penthouse riquelme.

lovefi

Berichten: 1199
Geregistreerd: 07-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Golfers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-18 22:23

Wat leuk allemaal enthousiastelingen!

Het is inderdaad een dure sport, maar mijn vader heeft heel lief aangeboden om mijn 'opleiding' te betalen. Mijn paard gaat weg dus ik heb binnenkort ook naast de uni en werk hopelijk nog wel tijd om regelmatig te spelen.

Ik speel momenteel op golfbaan Delfland, lekker dichtbij huis. Ik zag dat iemand anders daar morgen gaat spelen, veel plezier! Ik oefen zo'n 2 a 3x per week momenteel, lekker veel tijd door de vakantie. Dan nog 1 a 2x per week les. Het is inderdaad wel echt een concentratie/oefen sport. 1x niet opletten en ik sla volledig mis haha.

Vanavond nog 9 holes op de par 3 baan gespeeld. Ging wat minder dan vorige keer maar lang niet slecht.

Pitch en putt is ook leuk inderdaad, heb ik vroeger ook wel gedaan.

Obi Wan <3 (L1+16; PR 212.5)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:25

Klopt was de houtduif, de baan lag naast het zwembad en tegenover de speeltuin. Wat poe geen idee het is alweer 30 jaar geleden of zo :+ waren grijze "beton" banen eterniet ga ik vanuit dan. :j alwien ik ga even kijken of ik dat kan inplannen. Van mijn huis is het best een eind. Van huis van gv een stuk dichterbij.


Lukka ik ga eens kijken.

Maar wat zijn kosten voor golf gemiddeld per maand of jaar?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:38

Mijn vriend en ik hebben de smaak ook een beetje te pakken.
Zijn ouders gingen een tijdje terug regelmatig golfen, en toen zijn we een keer mee geweest, dat was in Exloo.
Eerst oefenen met afslaan, en toen de baan op. Het ging op een gegeven moment steeds beter en beter en ik had de smaak te pakken :D
En net voordat we op vakantie gingen naar Schotland kon ik 2 golftassen met golfcaddy's , en alles erop en eraan voor een spotprijsje overnemen, en heb er geen spijt van gehad, want we hebben 1 golftas meegenomen en hebben toen nog in een hotel overnacht compleet met een golfbaan erbij :j
Dat was gaaf; golfen met bergen op de achtergrond!
Misschien dat we in de toekomt nog wel ons GVB proberen te halen.
Maar we gaan binnenkort eerst naar pitch en put, om weer eens te oefenen.

We zullen jullie nooit vergeten,Nora&Durante....

Profiel is in onderhoud.....

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: Golfers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:55

Mijn man golft met zijn vader wekelijks als het werk en weer het toelaat. Hij golft gemiddeld par+2 geloof ik, maar het is een uitdagende baan waar ze spelen.
Inmiddels is hij het mij ook aan het leren. Hij had laatst zijn 20jarig jubileum op t werk en heeft een dames golf set uitgezocht uit de catalogus onder het mom van 'jou wekelijks door je knietjes zien gaan en je kont naar achter zien steken is ook een kadootje' _O-
Ben nu nog in de tuin aan het frotten en wat groter werk oefenen op de driving range, maar ik kom er wel. Heb mijn paarden in Nederland achter moeten laten en mag nog niet werken tot ik mijn greencard heb, dus heb tijd zat nu. Hopelijk voor de winter nog een keer echt de baan op. ~~}>

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 16:38

Zijn hier nog actieve golfers?

Ik zit nu op handicap 39. Ik ben zeker nog niet stabiel. De driver gaat vaak wel als een speer, de ijzers wat minder. Inmiddels een hybrid gekregen, kan ik wat meters maken door de baan.
Naast de baan in, heb ik ook les.

We zijn er nog niet. Maar we zijn onderweg. Maar ineens houdt de weg op te bestaan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EmmyAJ, GoogleAdsense, IASCrawler, Kayleigh__, Letje01, Maren, mariettek, Nathalie18x, Snuitje52 en 132 bezoekers