Helpp goed blijvende zittende hoefschoen welke

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Helpp goed blijvende zittende hoefschoen welke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-18 18:06

Wie weet een goed merk hoefschoen
Die echt goed blijft zitten.

Mega brokkelhoef het ijzer zit mega los hopelijk kan de smid het oplossen morgen
Alleen Ik heb een kampioenschap mennen zaterdag enige zou een hoefschoen misschien nood oplossen zijn, al heb ik ze maar achter de hand
Welk merk blijft nu echt goed zitten.
Ik heb een haflinger.


Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Helpp goed blijvende zittende hoefschoen welke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:28

Dat ligt aan de hoefvorm. Als je de hoef even opmeet en de gegevens invult op hoofwear.com, kun je zien welke schoenen mogelijk geschikt zijn. Dan kun je over die schoenen hier wellicht ervaringen lezen.

Ik heb voor mijn ruin Renegade Vipers, daar ben ik erg tevreden over. Blijven eigenlijk altijd zitten, alleen als ze net iets te krap zijn (oftewel, hoef iets te groot), willen ze wel eens draaien. Dat komt omdat de hoef met het aandoen niet goed naar de bodem van de schoen zakt. Als het paard dan even loopt, zakt de voet en zit de schoen dus iets te los. Even draaien tot ie recht is en opnieuw vastzetten is dan voldoende.

Oy with the poodles, already

Diddykong

Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Helpp goed blijvende zittende hoefschoen welke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:58

Ik zou mijn hoop niet op hoefschoenen zetten nu in jouw geval. Het komt nogal precies of hij past of niet, draait of gewoon uitschiet. En wat bij de een perfect past, geeft bij een ander echt problemen. Het is altijd een kwestie van testen in elk geval. En dat ga je morgen allemaal niet redden. Hopelijk heeft je smid wel een goede oplossing.

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 17:47

je kunt voor deze ene keer misschien plak- hoefschoenen eronder doen. doen ze voor endurance wedstrijden ook. en daarna kijken of en welke hoefschoenen je wilt.
en je vooral goed laten adviseren door bijv. hoofwear.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Helpp goed blijvende zittende hoefschoen welke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-18 02:49

Opgelost met de smid
Zo blij
En super lief op de wedstrijd vandaag een smid aanwezig die me via bokt een bericht stuurde dat ik hem mocht bellen

Diddykong

Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Helpp goed blijvende zittende hoefschoen welke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 10:18

Kijk, gelukkig! En heel veel succes met je wedstrijd vandaag. Als je nu toch hoefschoenen in de toekomst overweegt, dan zou ik komende tijd rondkijken en passen enzo, scheelt stress voor zo'n wedstrijd :D. Want wat bij de een wel goed past, doet dat bij een ander gewoon niet. (Even los van dat ik sowieso niet zo'n fan van die dingen ben ;) )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Noblesse_ en 6 bezoekers