Rex_Rolfo schreef:H
Hybrides als een Mitsubishi Outlander PHEV zijn ook prima trekauto's, wat die mogen trekken ook even zelf nazoeken ajb. Bijvoorbeeld op autoweek.nl merk en model invullen en dan op specificaties klikken.
Myca schreef:Hybrides kunnen doorgaans helemaal niet trekken, daarvoor is het koppel namelijk te laag.
Citaat:Een hybride mag toch niets trekken? Dat was vroeger....
Zelfs de Toyota Prius mag tegenwoordig al een kleine caravan trekken (725 kg). Veel andere auto's voorzien van elektrische (hulp)aandrijving mogen grotere caravans trekken.
Citaat:Doordat het koppel van een elektrische auto enorm groot en direct beschikbaar is zijn de prestaties van de 4WD Tesla fenomenaal
8nnemiek schreef:Denk er wel aan dat je wellicht een tesla powerwall of ander systeem nodig hebt om stroom op te slaan zodra het terugtellen van de meter wordt afgeschaft. Als je overdag buitenshuis werkt iig.
Verder zijn die oudere elektrische auto's inderdaad niet geschikt om te trekken, maar een hybride is wel een optie, ik zou alleen niet weten welk merk/model twee paarden kan trekken. De Mitsubishi schijnt wel enórm onzuinig te zijn zodra hij op benzine rijdt, echt héél onzuinig.
8nnemiek schreef:Hij schijnt 1 op 5 te rijden als je op benzine rijdt
Mijn vader wilde hem kopen, maar door dat enorm hoge verbruik is hij toch maar voor een gewone benzineauto gegaan.
Misschien nog een idee om een volledig elektrische auto te nemen en daarnaast een goede betaalbare trekauto?
Ik weet niet of jullie nu twee auto’s hebben en of dat mogelijk is met werk enzo, maar wellicht is dat een optie.
Anne_GTI schreef:Hybride kom je uit in een Porsche Cayenne, Mercedes E klasse, Range Rover, Volvo XC 90 enz. Die mogen 2 paards trekken... maar daar moet je ook de portemonnee flink voor trekken
Anne_GTI schreef:Voor auto erbij volledig elektrisch raad ik de golf af... actieradius van 250 kilometer op papier. Van Zwolle naar Apeldoorn en terug red ik amper zonder bijladen. En dan rijd ik netjes toegestane maximum snelheid. Heel leuk speelgoed maar je moet er de stad niet mee uit willen.
Tarico schreef:Ik heb een Volvo V60 hybride met een dieselmotor die 1800 kg mag trekken. Meestal red ik zo'n 35-40 km elektrisch (zonder trailer). Ik kan de auto op m'n werk laden dus woon-werk verkeer rij ik geheel elektrisch. Als de trailer erachter hangt heb ik meestal de dieselmotor aan maar het gebeurt vaak genoeg dat 'ie op de snelweg weer overgaat naar elektrisch als de accu weer is opgeladen. Dieselverbruik valt enorm mee (vind ik).
Dorine92 schreef:We rijden eigenlijk bijna nooit ver. Meestal ritjes van 20 min half uurtje. Maarja je wil niet stil komen te staan
Rex_Rolfo schreef:Dorine92 schreef:We rijden eigenlijk bijna nooit ver. Meestal ritjes van 20 min half uurtje. Maarja je wil niet stil komen te staan
Over de snelweg of door de polder? Met een hybride sta je niet stil vanwege doorrijden op benzine of diesel, een Model X heeft voldoende range.
Jij en je partner zijn geen van beide als ondernemer ingeschreven?
Tarico schreef:Dorine92 schreef:En de wegenbelasting? Want die is mega toch als je diesel rijdt? Wij maken niet echt veel kilometers. Vooral hele dure kilometers haha
Voor plug-in hybride auto’s geldt tot en met 2020 een halftarief in de mrb.
MarlindeRooz schreef:Mijn vader heeft een Volvo v60 hybride en die kan 1 op 22 rijden als je op let. (Woon werk is meer dan de accu kan leveren, zelfs dan)
En die kan trekken!
Mijn baas heeft een tesla model X voor de foodtruck. Dat is hetzelfde gewicht als een trailer die vol is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 bezoekers