Welk vliegenmasker blijft wel zitten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Welk vliegenmasker blijft wel zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-18 13:40

Ik heb er zo onderhand al 10 geprobeerd bij mijn paarden, met klittenband sluitingen, van lycra die je over het hoofd trekt of met elastische randen.. echt geen van allen blijft goed zitten.
Zelfs geprobeerd met een touwtje aan een vlechtje in de manen vast te maken, maar ook dan gaat het af.

Dus mijn vraag is welk masker blijft wel zitten? Het maakt me niet uit hoe het er verder uitziet, als het maar blijft zitten.
Laatst bijgewerkt door Faline op 01-08-18 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt


moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:41

Dus je paard krijgt zo'n lycra ding af?
Lekkere houdini dan, ik ga voor de optie superlijm..

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-18 13:42

Alle 3 mijn paarden krijgen de lycra af :oo
Had ze zelfs een maat kleiner besteld want ze vielen te groot en zo sloten ze dus wel goed aan.. maar kom sochtends op stal en ze zijn af.

En 2 van de 3 hebben al wat ontstoken ogen dus is wel van belang dat die maskers blijven zitten. Want zoals overal ook hier een vliegenplaag.

fiedelll
Berichten: 43
Geregistreerd: 16-05-17

Re: Welk vliegenmasker blijft wel zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:59


Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Welk vliegenmasker blijft wel zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:04


loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:49

Zal eens kijken vanavond wat voor merk wij hebben.
Is nog nooit af gegaan zelfs nu er een veulen bijloopt die er aan zit te peuzelen *D

Rosanneh1
Berichten: 633
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Westland

Re: Welk vliegenmasker blijft wel zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:55

https://www.premierequine.co.uk/Mobile/ ... 2x21449452

Ik heb deze en ben daar erg tevreden over! Omdat de oren en voorpluk eruit komen, zit het naar mijn idee wel erg stevig. De mijne heeft hier wel een halster omheen. Misschien is het een idee om een pluk van de manen in de voorpluk vast te vlechten bij een soortgelijk masker?


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Welk vliegenmasker blijft wel zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:37

Mn ene ruin doet hem de laatste tijd ook steeds af. Hij had met klitteband onder de kaak en neusnetje, maar heb geruild met mn merrie voor de lycra die hij eerder ook wel heeft gehad en die doet hij ook af. Hij loopt periodes met graasmasker en die krijgt hij ook af, dus hij is er gewoon goed in. Dat zit wel aan weidehalster, dus die hoort ook af te kunnen gaan.

Mn andere ruin heeft hem laatst 1x afgekregen en de shet een keer een oor eruit, dus de rest laat ze wel zitten.

Sinds 2 dagen smeer ik wel sudocrem tegen de vliegen op open plekken en vandaag had hij zijn masker nog om. Wel 1 oor eruit, maar toch.

Ik hoorde dat de cashel wel erg goed blijft zitten, dus dat zou een optie kunnen zijn. Misschien toch betere pasvorm, fijner materiaal....

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Welk vliegenmasker blijft wel zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:40

Mijn paard krijgt die lycra dingen ook af.
Hij heeft nu een chetaime, hij heeft hem 24/7 op. Heel af en toe ligt hij ergens in de wei, maar blijft over het algemeen goed zitten!

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:47

De field relief midi! _/-\o_

Enigste masker wat mij Houdini niet af krijgt. Heb denk ik wel 20 tot 30 maskers geprobeerd en alles krijgt mevrouw binnen enkele minuten af. De field relief midi is achter de oren te verstellen. Maatje kleiner dan normaal (ze vallen groot) en even op zoek naar de juiste afstelling en ze heeft hem nu altijd om!


Lady

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 17:03

Ik heb een vliegenmasker van Cashel dat blijft super zitten

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

hetty007

Berichten: 519
Geregistreerd: 12-12-07
Woonplaats: Op de berg

Re: Welk vliegenmasker blijft wel zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 17:12

Ik heb op dit moment een vliegenmaker van shire, gekocht bij ej. Ze heeft hem nu een jaar, en tot heden blijft hij zitten waar hij hoort te zitten.

Esther_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Welk vliegenmasker blijft wel zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 17:34

Ik vind de vliegenmaskers van Cashel super zitten

branki

Berichten: 563
Geregistreerd: 24-09-02
Woonplaats: Salland

Re: Welk vliegenmasker blijft wel zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 19:30

Mijn ene paardje had in het begin ook telkens zijn masker af (weet het merk niet meer). Oorzaak bleek te zijn dat hij niet lekker zat en tegen de wimpers drukte.
Cashel maskers zijn perfect. Laten de ogen goed vrij en blijven goed zitten, super sterke kwaliteit.

De ene heeft nu tijdelijk een Chetaime omdat zijn andere masker geen neusnetje had en ik de Chetaime hier in de buurt kon kopen. Die blijft redelijk zitten, maar hij heeft hem wel al 2 x af gehad, wat bij de Cashel nooit gebeurt.

Te koop: Trekker True Talent zadel en een Pegaso zadel

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-18 21:12

Ik heb vroeger ook eens een cashel gehad, vanwege de uv wering. Kan me niet meer herinneren of dat die bleef zitten of niet. Vond het wel een heel fijne kwaliteit masker inderdaad!
Moet er idd ook bij vermelden dat 2 vd 3 bij een veulen lopen, die zit lekker aan de sluitingen te vreten en trekken. Vandaar dat ik dus de lycra en nog een andere heb geprobeerd zonder sluiting. Die andere bleef wel redelijk zitten maar was bij het gaas zomaar kapot.
Heb de rambo ook eens van dichtbij bekeken. Die hebben een dubbelzijdige klittenbandsluiting. Dat is misschien ook wel een idee.
Is alleen prijzig uitproberen, heb 4 paarden die een masker om moeten en de rambo maskers zijn al 50 euro per stuk :=

Nou ja, een vd 4 houdt haar masker super op, terwijl dat een super simpel ding is haha
Dus die hoeft gelukkig geen andere.

tiwi1969

Berichten: 7628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Welk vliegenmasker blijft wel zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:25

Ik heb wel die dure Rambo, ideaal ding en nooit af.
Mijn paard krijgt snel irritatie als ze met haar wimpers het masker raakt. Door de boog staat het Rambo masker mooi van de ogen af en laat ze het masker op.

Nu zag ik laatste een imitatie van dit masker van Harry’s Horse stukje voordeliger maar ook met een boog. Of de kwaliteit ook zo goed is durf ik niet te zeggen.

De Rambo heb ik nu voor het 4e jaar op.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

tienus63

Berichten: 12002
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Welk vliegenmasker blijft wel zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:31

Een staat met zo’n Rambo ding.
Krijgt wel minieme plekjes maar heeft erg dun huidje.
Haar dochter had een field relief zonder oren.
Maar ondanks dat ie perfect past, kreeg ze plekjes en deed hem telkens af.

Voor fokmerrie en haar veulen een supermask II van farnam besteld.
Zitten perfect.
Daarom ook een voor de andere besteld. En deze houdt ze wel op.

Deze hebben een bont/fleece randje.

#trotsoponzeboeren

Tippijillz
Berichten: 52
Geregistreerd: 07-12-17

Re: Welk vliegenmasker blijft wel zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:40

Ik heb er een van bucas. Is ook met klittenband, een klittenband onder die je redelijk strak kan doen. bij mij gaat ie nooit af

Tippijillz
Berichten: 52
Geregistreerd: 07-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:40

Ik heb er een van bucas. Is ook met klittenband, een klittenband onder die je redelijk strak kan doen. bij mij gaat ie nooit afcc

N4N4
Berichten: 1106
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Welk vliegenmasker blijft wel zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:55

Bucas full face .. ideaal ding :j

De allerliefste en het allermooiste paard van de hele wereld ... is de mijne :-)

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Welk vliegenmasker blijft wel zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-18 01:54

Ik heb na lang nadenken een cashel besteld. De klittenbandsluiting daarvan is dubbelzijdig en dat gaf de doorslag. Hopelijk krijgt het veulen dat niet los.

De field relief met neus vind ik ook nog wel iets om te proberen. Die heeft 2 sluitingen en elastische randen, waardoor het goed aansluit. Krijg je er nooit vliegen onder.
Maar door het elastiek kunnen ze die misschien juist wel weer makkelijker af krijgen, omdat het mee rekt als ze ergens aan schuren of het veulen er aan loopt te trekken.

Sennaa_xd
Berichten: 9
Geregistreerd: 01-08-18

Re: Welk vliegenmasker blijft wel zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 01:58

Cashel werkt inderdaad ook bij mij het beste. Zover ik weet altijd blijven zitten :)

:) Midnight :)

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-18 13:59

Ik heb m net binnen en het zit echt heel mooi! Voor mijn jaarling maatje jaarling besteld met de wetenschap dat die waarschijnlijk net nog wat te groot zou zijn, maar dan kan ik het masker volgend jaar ook nog bij haar gebruiken.
Klittenbandje moest beetje dubbel gevouwen maar zit dan wel mooi aangesloten!
Nu moet het de veulentest nog doorstaan. Ben wel heel benieuwd of hij deze los gaat krijgen. :+

rocky_1995

Berichten: 655
Geregistreerd: 22-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 14:15

Tippijillz schreef:
Ik heb er een van bucas. Is ook met klittenband, een klittenband onder die je redelijk strak kan doen. bij mij gaat ie nooit af


Hier ook alle drie een bucas met zebra print, maar ze liggen hier wel heel regelmatig af. Meestal kan ik die 's ochtends eerst in de wei van de grond plukken, dus lijkt mij helaas geen succes voor ts. Hier is het gelukkig niet zo'n drama, omdat ze overdag gelukkig niet zo snel afgewerkt worden. Ik heb het idee dat ze de maskers vaak ook met rollen afwerken.

[o]

branki

Berichten: 563
Geregistreerd: 24-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 14:28

rocky_1995 schreef:
Tippijillz schreef:


Hier ook alle drie een bucas met zebra print, maar ze liggen hier wel heel regelmatig af. Meestal kan ik die 's ochtends eerst in de wei van de grond plukken, dus lijkt mij helaas geen succes voor ts. Hier is het gelukkig niet zo'n drama, omdat ze overdag gelukkig niet zo snel afgewerkt worden. Ik heb het idee dat ze de maskers vaak ook met rollen afwerken.


Zou het dan misschien komen omdat ze het vervelend vinden om hem 's nachts op te hebben?
Ik merk bij mijn paarden dat ze ze alleen afschuren als het niet fijn zit, niet goed past.
Als ze ze overdag wel ophouden en 's nachts afschuren, is dat toch wel toevallig. Rollen doen ze overdag net zo goed lijkt me.

Te koop: Trekker True Talent zadel en een Pegaso zadel


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T, Googlebot, IASCrawler en 121 bezoekers