Welk dressuurzadel met monoblad?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Welk dressuurzadel met monoblad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 15:02

Mijn 7 jarige paard is hard aan een nieuw dressuurzadel toe. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer!

Ik wil graag een nieuw zadel, voorkeur voor een monoblad. Gewoon zwart, geen lak of steentjes etc.

Doordat ik een zware rugblessure heb gehad, en daar helaas nog steeds de gevolgen van ondervind vind ik het fijn als het zadel ook enigszins op mij aangepast kan worden.

Mijn budget (voor een kaal zadel) is €2500,-

Sella staat al op mijn lijstje.

Tribal van Country Mill staat ook heel hoog, maar die zijn €2895,- volgens de Tribal site, en dat is met suède zitvlak en voor gewoon leer nog eens €300 erbij. Dus dat wordt echt te gek.

Custom gaat er ook ver overheen, dus valt helaas ook af.

Hulsebos vind ik ook interessant, maar hoor en lees zoveel slechte ervaringen over hun service, dat ik daar een beetje huiverig over ben. :o


Heeft iemand nog tips waar ik nog meer kan kijken, voor een goed monoblad zadel tot dus €2500?
Wordt het een keer iets meer is dat wel mogelijk, maar niet ineens €500 meer.

Heel erg bedankt voor het meedenken! :D

pmarena

Berichten: 48067
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Welk dressuurzadel met monoblad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:05

Je zou voor de grap ook eens naar de Barefoot WELLington kunnen kijken of naar een Ghost zadel?

Zou zomaar heel goed voor jouw rug kunnen werken (je zou zeker de eerste niet zijn) en het blijft ook nog eens een heel eind onder je budget :)

Bowo
Berichten: 2811
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Welk dressuurzadel met monoblad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:07

Adam Ellis, Harry Dabbs en Schutte misschien? Hebben alle drie modellen met monoblad en modellen binnne budget.
Weet alleen niet of je alles bij elkaar binnen budget blijft.

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Welk dressuurzadel met monoblad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:14

Fryso zadels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:14

Ik had altijd naar volle tevredenheid een Equestor David de Wispelaere close contact zadel. Ik vond het een super fijn zadel met veel rugvrijheid. De kussens gevuld met deels foam en wol wat zorgt voor een therapeutische werking bij paarden met ernstige rugproblemen door de optimale drukverdeling en stabiele ligging. Helaas is mijn paard hier uitgegroeid, en met oog op de aanpasbaarheid van een zadel hebben we nu Bates-zadels.

pientjuhlove

Berichten: 83
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Dronten

Re: Welk dressuurzadel met monoblad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:16

Ik heb een Arno Brandt met wrongen als een custom zadel ben er super blij mee. ik was ong €2500,- omdat ik de wrongen anders wilde anders is hij nog goedkoper.

Steppe

Berichten: 2797
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Welk dressuurzadel met monoblad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:25

Wow is ook behoorlijk op jou aan te passen

joelleo97
Berichten: 76
Geregistreerd: 21-03-11
Woonplaats: Sint-Willebrord

Re: Welk dressuurzadel met monoblad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:29

Anatomica levert ook met monoblad. Weet alleen niet wat de meerprijs hiervan is.

snorremans
Berichten: 807
Geregistreerd: 04-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:31

Ik heb een Sella waar ik erg tevreden over ben.

zefiros

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-09-10
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:34

Shanna schreef:
Ik had altijd naar volle tevredenheid een Equestor David de Wispelaere close contact zadel. Ik vond het een super fijn zadel met veel rugvrijheid. De kussens gevuld met deels foam en wol wat zorgt voor een therapeutische werking bij paarden met ernstige rugproblemen door de optimale drukverdeling en stabiele ligging. Helaas is mijn paard hier uitgegroeid, en met oog op de aanpasbaarheid van een zadel hebben we nu Bates-zadels.


Ik heb ook een equestor fijn zadel.
Destijds 2e hands gekocht voor 500/600euro
Laatst bijgewerkt door zefiros op 01-08-18 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:34

Ik heb een dressuurzadel van ESTA, die ik erg fijn vind zitten. Hoe dat zit met een (oude) rugblessure weet ik niet, omdat ik daar gelukkig geen last van heb. Ik zit er wel stevig en toch niet gedwongen in, ondanks dat ik alleen springzadels gewent was. Ook monoblad, kan je naar eigen smaak laten aanpassen (in ieder geval de kleuren etc) ik heb deze (en mn springzadel) allebei via mn zadlemaakster met erg goede service. Mocht je meer willen weten kan dat via pb

En het belangrijkste: ze vallen ruim binnen jou budget

Liess__
Berichten: 2032
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:34

Ik heb een fairfax met monoflap en het is echt een heerlijk zadel!

Ik weet niet waar je woont, maar ik denk dat Flevo Horse support je verder kan helpen!

Daar heb ik mijn zadel ook gekocht en ben echt meer dan tevreden!

Caresse07

Berichten: 9394
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:34

Een Ninon Schutte zadel misschien?

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 15:37

ProudJustify schreef:
Een Ninon Schutte zadel misschien?

Ja ga eens kijken, bedankt!


Liess__ schreef:
Ik heb een fairfax met monoflap en het is echt een heerlijk zadel!

Ik weet niet waar je woont, maar ik denk dat Flevo Horse support je verder kan helpen!

Daar heb ik mijn zadel ook gekocht en ben echt meer dan tevreden!

Thanks! Ik woon op de Veluwe dus dat is te doen!

Wiskey1 schreef:
Ik heb een dressuurzadel van ESTA, die ik erg fijn vind zitten. Hoe dat zit met een (oude) rugblessure weet ik niet, omdat ik daar gelukkig geen last van heb. Ik zit er wel stevig en toch niet gedwongen in, ondanks dat ik alleen springzadels gewent was. Ook monoblad, kan je naar eigen smaak laten aanpassen (in ieder geval de kleuren etc) ik heb deze (en mn springzadel) allebei via mn zadlemaakster met erg goede service. Mocht je meer willen weten kan dat via pb

En het belangrijkste: ze vallen ruim binnen jou budget

Ik ga je vanavond even een pb sturen, ik ben benieuwd.


joelleo97 schreef:
Anatomica levert ook met monoblad. Weet alleen niet wat de meerprijs hiervan is.


Anatomica is vrij breed, en kan ik met mijn smalle bekken niet fijn op zitten helaas. Anders was ik daar zeker gaan informeren!

pmarena schreef:
Je zou voor de grap ook eens naar de Barefoot WELLington kunnen kijken of naar een Ghost zadel?

Zou zomaar heel goed voor jouw rug kunnen werken (je zou zeker de eerste niet zijn) en het blijft ook nog eens een heel eind onder je budget :)

Een boomloos zadel wil ik niet. :o
Heb er wel eens op gereden, maar is toch niet mijn ding..


Bowo schreef:
Adam Ellis, Harry Dabbs en Schutte misschien? Hebben alle drie modellen met monoblad en modellen binnne budget.
Weet alleen niet of je alles bij elkaar binnen budget blijft.


Ik ga ernaar kijken, de 1e 2 heb ik nog nooit van gehoord, dus even info opzoeken. Schutte had ik idd niet aan gedacht. Dankjewel! :D


luffwinny schreef:
Fryso zadels

Dat is toch voor Friezen? :o


Shanna schreef:
Ik had altijd naar volle tevredenheid een Equestor David de Wispelaere close contact zadel. Ik vond het een super fijn zadel met veel rugvrijheid. De kussens gevuld met deels foam en wol wat zorgt voor een therapeutische werking bij paarden met ernstige rugproblemen door de optimale drukverdeling en stabiele ligging. Helaas is mijn paard hier uitgegroeid, en met oog op de aanpasbaarheid van een zadel hebben we nu Bates-zadels.

Dankjewel! Ik ga het eens opzoeken. :j


pientjuhlove schreef:
Ik heb een Arno Brandt met wrongen als een custom zadel ben er super blij mee. ik was ong €2500,- omdat ik de wrongen anders wilde anders is hij nog goedkoper.

Arno Brandt hoor ik ook zulke wisselende verhalen over, maar ik houd hem in mijn achterhoofd!


rumay schreef:
Wow is ook behoorlijk op jou aan te passen

Ga er naar kijken, dankjewel!

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:38

Tribal is er ook tweedehands in nieuwstaat. Bijv als demo model. Volgens mij valt de skyway van country mill wel in je budget!
Ik heb de tribal exclusive mono.

Afbeelding

ellenimar
Berichten: 379
Geregistreerd: 18-09-09

Re: Welk dressuurzadel met monoblad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:43

Ja Ninon Schutte, ik woon ook Veluwe dus je mag best kijkje nemen...

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:43

Een fryso zadel is niet alleen voor Friezen, ze worden veel voor Friezen gebruikt maar ook voor warmbloeden. Hier fryso op twee kwpners, echt hele fijne zadels. Zelf niet zo tevreden over country Mill, paard kreeg bultjes ( beide kanten onder de kussens ) en volgens hun lag het goed, nu fryso zadel op en bulletjes zijn gelukkig bijna allemaal weg. Ook paard van buurvrouw kreeg bultjes ( ook zei had country Mill). Ninon is wel heel goed.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 16:07

Saaams schreef:
Tribal is er ook tweedehands in nieuwstaat. Bijv als demo model. Volgens mij valt de skyway van country mill wel in je budget!
Ik heb de tribal exclusive mono.

[ [url=m/TiQKg5.jpg]Afbeelding[/url] ]


He deze staat niet op de site! Dus waarschijnlijk zijn er toch meer modellen dan die op de site staan. Demo model is ook goed, als ik maar goed kan zitten en het paard goed past!

Wat is Skyway? :o

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:46

Saaams schreef:
Tribal is er ook tweedehands in nieuwstaat. Bijv als demo model. Volgens mij valt de skyway van country mill wel in je budget!
Ik heb de tribal exclusive mono.

[ [url=m/TiQKg5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Skyway is nieuw 2695 met gewoon leer.
Er ligt een medium 18 inch tweedehands als het goed is. Geen idee wat ze tweedehands doen. Ik heb voor beide paarden een skyway, Tribal had ik hiervoor voor beiden. Nieuw gekocht. Paarden lopen er heerlijk onder. Eerste zadels (zowel Tribal als Skyway) waarbij m'n paarden echt loslaten en over de rug komen zonder dat ik er heel hard voor hoef te werken :-)

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:48

Kaitlyn schreef:
Saaams schreef:
Tribal is er ook tweedehands in nieuwstaat. Bijv als demo model. Volgens mij valt de skyway van country mill wel in je budget!
Ik heb de tribal exclusive mono.

[ [url=m/TiQKg5.jpg]Afbeelding[/url] ]


He deze staat niet op de site! Dus waarschijnlijk zijn er toch meer modellen dan die op de site staan. Demo model is ook goed, als ik maar goed kan zitten en het paard goed past!

Wat is Skyway? :o


Er zijn een aantal nieuwe modellen die nog niet op de site staan inderdaad!

Dit is skyway:

Afbeelding

Afbeelding

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:49

Denk dat Fairfax ook een mono blad model heeft!

martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Welk dressuurzadel met monoblad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:50

Vivary!! Fantastisch voor het paard, heerlijk voor de ruiter en er is ontzettend veel mogelijk qua aanpassen!

MayoNeighs

Berichten: 164
Geregistreerd: 28-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 22:12

Crown Suzannah! Ik heb die met Makela seat genomen, daarvan is de zit en wrong iets stroever maar je kan ook met gewone zit nemen. Zit supergoed! Ze zijn rond de €2.600

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 22:18

PhaedraW schreef:
Crown Suzannah! Ik heb die met Makela seat genomen, daarvan is de zit en wrong iets stroever maar je kan ook met gewone zit nemen. Zit supergoed! Ze zijn rond de €2.600


Die wou ik ook noemen! Heeft alleen geen monoblad volgens mij, die van mij iig niet . Kreeg altijd bij heel veel zadels rugpijn, maar bij deze is het net of je in een luie stoel zit, zonder hinderlijk vast te zitten zeg maar. Ik heb de 'gewone' uitvoering.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Welk dressuurzadel met monoblad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 23:26

Waarom de keuze voor monoblad? Je beperkt jezelf behoorlijk in keuze en qua bijvullen is het ook lastiger. Ik heb 2 monoblad zadels gehad, zaldi en stubben, maar ik merkte geen enorm verschil om eerlijk te zijn.