Ryanair

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 10:34

Hoi!

meer mensen die binnenkort gaan vliegen met Ryanair en nu een beetje stress krijgen met de laatste nieuwsberichten? Ik zit bijna te denken om alvast een ticket ergens anders te boeken, maar dan zit ik misschien met 2 tickets :')

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:35

Ik heb laatst nog gevlogen met Ryanair! Was eerlijk gezegd 1 van de fijnere vluchten die ik heb gehad :+ In ons vliegtuig was er ook meer beenruimte, heb ik niet perse nodig maar een aantal mensen waarmee ik ging zeker wel :)

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 10:38

Ik heb ook wel eens gevlogen met ryanair, was idd een prima vlucht hoor! maar nu met alle berichten dat ze gaan staken krijg ik gewoon een beetje stress. Ik heb maar 1 week vakantie en ik die week wil ik ook echt op vakantie _O-

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:40

Ooh zo, sorry :')

Naja, ik denk dat het dan een beetje ligt aan wanneer je op vakantie wilt.

Foaly

Berichten: 4842
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 11:26

Kun je je ticket dat je nu hebt niet annuleren? Anders zou ik dat toch doen. Sowieso vind ik Ryanair geen fijne maatschappij, maar zou nu het risico helemaal niet nemen..

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 11:31

Ik zou gaan vliegen met Ryanair naar Milaan. Helaas door drukte bij de secuirity de vlucht gemist en het personeel reageerde onvriendelijk, en begonnen hun stem te verheffen toen ik met mijn verhaal aan kwam zetten.

Het probleem lag bij Eindhoven Airport maar Ryanair drukte mij gewoon weg op de chat en aan de telefoon.

In September ga ik opnieuw dezelfde reis maken (was een weekend weg) en opnieuw met deze maatschappij omdat het niet anders kan en hoop ik dat dit wel goed verloopt.

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 11:57

Ik zou de tickets nu bij een andere maatschappij boeken en het risico niet nemen dat je straks in de problemen komt. Nu zou ik in de eerste plaats al niet kiezen om met Ryanair op transport te gaan, want dat is het wel een beetje.

Foaly

Berichten: 4842
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:00

Tazzey, heb jij ook het stukje van Pieter Derks over Ryanair gezien? Die heeft het nl ook over op transport gaan :')

Voor TS:


Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:03

Nee, niet eerder gezien maar hij heeft wel een punt. :D

Stephanie_M
Berichten: 1388
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:09

Er gaan per dag duizenden vluchten van Ryanair de lucht in, alleen slechts enkele gevallen hebben problemen. Laten nou net die gevallen in het nieuws komen. Gewoon lekker gaan, komt vast allemaal goed! Kans is klein dat het net jou treft!

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:14

Ik maak me toch ook wel een klein beetje zorgen. Mijn vriend en ik vliegen 13 augustus naar Krakau
met Ryanair, 18 augustus weer terug. Vlucht van een vriendin van mij werd geannuleerd in juli vanwege
de stakingen.. Zij zijn uiteindelijk met de auto gegaan. Evt. kunnen we met een Flixbus (als er dan nog
plekken zijn).

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:27

Heb voor 12 augustus een vlucht naar Dublin, met een aantal anderen. Wacht rustig af, kijk tzt of ik wat anders moet regelen en of en wat ik dan eventueel kan claimen bij Ryanair.

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:41

Ik heb pas begin oktober een vlucht met Ryanair en ik ga er vanuit dat de stakingen tegen dan wel over zullen zijn (of dat hoop ik toch).

Ticket kosteloos bij Ryanair annuleren lijkt me moeilijk. Maar als dat kan, kan je het zeker overwegen en nieuwe tickets boeken als je dat meer gerust stelt. Voor wanneer is je vlucht? Want bij de stakingen van vorige week zijn de reizigers wel op voorhand ingelicht denk ik begrepen te hebben. Maar als je dan nog een nieuwe vlucht moet beginnen zoeken, zullen de opties waarschijnlijk wel duurder en beperkter zijn

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:46

Wij hebben op 1 september een vlucht naar Brindisi (en 8 september retour), en ik hou ook nauwlettend de info in de gaten want, dit is voor ons de enige manier om er te komen.

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 12:46

Ik vlieg zaterdag. Van wat ik uit het nieuws artikel begreep is dat als je vlucht wordt geannuleerd dit 24u van te voren moet worden gemeld.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:49

Wat een K maatschappij.
Goedkoop, maar het is net veevervoer.
Echt al ontelbare keren met hen gevlogen, maar een aantal jaren geleden belde ik ze of een vlucht verzet kon worden ivm een familielid dat op sterven lag... kon niet, zo lang de persoon in kwestie niet overleden was, wilden ze niets voor me doen.

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 12:51

Ik lees net dat Belgiƫ en Zweden 10 augustus gaan staken en ze andere landen op roepen om mee te doen.

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:31

Punz schreef:
Heb voor 12 augustus een vlucht naar Dublin, met een aantal anderen. Wacht rustig af, kijk tzt of ik wat anders moet regelen en of en wat ik dan eventueel kan claimen bij Ryanair.


Wij een weekje later. Maar als de stakingen idd voor 10-aug worden gepland dan zitten we goed. Ik wacht nog maar even af.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:46

Ik ga 16 en 27 augustus een paar dagen weg met srprs.me en weet nog niet welke maatschappij ik vlieg dus hoop dat alles goed gaat.

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:52

Liezel1 schreef:
Wat een K maatschappij.
Goedkoop, maar het is net veevervoer.
Echt al ontelbare keren met hen gevlogen, maar een aantal jaren geleden belde ik ze of een vlucht verzet kon worden ivm een familielid dat op sterven lag... kon niet, zo lang de persoon in kwestie niet overleden was, wilden ze niets voor me doen.

Heel bot misschien, maar als je service wilt moet je niet bij Ryanair zijn.
Het is immers ook onderdeel van het verdienmodel dat een aantal mensen niet komt opdagen.

Je had ook een annuleringsverzekering kunnen afsluiten....

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:36

Voor die 25 euro voor die vlucht heb ik geen verzekering afgesloten.
Het was ook meer de vraag of ik ingeboekt kon worden ipv een nieuw ticket te kopen (die uiteraard wel flink aan de prijs was zo kort voor vertrek). Maar de manier waarom ik te woord werd gestaan was ronduit schofterig

Anoniem

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 23:13

Ik heb in juli 5 keer met Ryanair gevlogen en geen problemen gehad.

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 23:26

Maar ze mogen toch maar 5 keer per dag 15 minuten staken?
Dus hooguit 1 uur en 15 minuten vertraging?
De kisten gaan toch gewoon de lucht in? Of begrijp ik het verkeerd?

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 23:30

SavannahNx schreef:
Ik zou gaan vliegen met Ryanair naar Milaan. Helaas door drukte bij de secuirity de vlucht gemist en het personeel reageerde onvriendelijk, en begonnen hun stem te verheffen toen ik met mijn verhaal aan kwam zetten.

Het probleem lag bij Eindhoven Airport maar Ryanair drukte mij gewoon weg op de chat en aan de telefoon.

In September ga ik opnieuw dezelfde reis maken (was een weekend weg) en opnieuw met deze maatschappij omdat het niet anders kan en hoop ik dat dit wel goed verloopt.

Hoe lang van tevoren was je dan op het vliegveld? Ik kan me niet voorstellen dat het meer dan twee uur duurt om door de beveiliging te komen.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 23:32

Destination schreef:
SavannahNx schreef:
Ik zou gaan vliegen met Ryanair naar Milaan. Helaas door drukte bij de secuirity de vlucht gemist en het personeel reageerde onvriendelijk, en begonnen hun stem te verheffen toen ik met mijn verhaal aan kwam zetten.

Het probleem lag bij Eindhoven Airport maar Ryanair drukte mij gewoon weg op de chat en aan de telefoon.

In September ga ik opnieuw dezelfde reis maken (was een weekend weg) en opnieuw met deze maatschappij omdat het niet anders kan en hoop ik dat dit wel goed verloopt.

Hoe lang van tevoren was je dan op het vliegveld? Ik kan me niet voorstellen dat het meer dan twee uur duurt om door de beveiliging te komen.


Dus wel. Ook de stewardessen bevestigdendat we optijd waren maar ze konden niets doen. Eindhoven airport geeft voor alsnog geen reactie.