[FOTO]Negende dressuurtitel voor Edward Gal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

[FOTO]Negende dressuurtitel voor Edward Gal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-18 22:23

*knhs
Dressuur
Foto's door aniek1985

Edward Gal heeft met overmacht zijn negende dressuurtitel binnengehaald. Met GLOCK’s Zonik N.O.P. won Gal de beide onderdelen van het NK Dressuur Gelderland en hij reed naar een prachtige score van ruim 83 procent in de Kür op Muziek. Hans Peter Minderhoud reed zijn jonge hengst GLOCK’s Dream Boy naar het zilver. Het brons ging naar Adelinde Cornelissen die in de Kür op Muziek ook op een knappe derde plaats eindigde achter Gal en Minderhoud.

Afbeelding

Na een foutloze Grand Prix in de stromende regen op zaterdag stelde Edward Gal zijn kandidatuur voor zijn negende dressuurtitel. Ook in de Kür op Muziek was hij met zijn Deense hengst GLOCK’s Zonik N.O.P. met afstand de beste. Ondanks wat kleine foutjes beloonden de juryleden de proef met 83,425%, een score die internationaal ook meetelt.

Afbeelding

“Stom hè, die fouten in de eners. Nou regent het niet en dan maak dat soort stomme fouten. Echt jammer. Ik had wel 86 procent kunnen scoren. Het leek wel of GLOCK’s Zonik N.O.P. vandaag dingen zag die hij gisteren niet zag. Hij was iets minder geconcentreerd, iets afgeleid. Ik moet gewoon regen hebben”, grapt Gal.
“Ik ben absoluut tevreden. Altijd lekker als je goede scores krijgt. Nu eerst even rust en dan bouwen we weer op naar het WK.” Tijdens de Wereldruiterspelen in het Noord-Amerikaanse Tryon hoort Gal zeker bij de kandidaten die namens TeamNL gaan strijden om de medailles.

Afbeelding

“Dit was pas de eerste Kür van GLOCK’s Dream Boy. Dat ging niet slecht”, vertelt Minderhoud met zijn Zeeuws gevoel voor understatement. Het Kür-debuut werd beloond met een prachtige score van 81,435 procent. “Ik had deze proef twee weken geleden thuis door gereden. Ik dacht: oke, dat gaat wel goed. Ik concentreerde me in de training vooral op de Grand Prix en ik had op de andere wedstrijden altijd voor de Special gekozen, omdat ik vond dat Dream Boy nog echt proeven moest leren lopen. We hebben de Kür van mijn vorige toppaard GLOCK’s Flirt aangepast en dat past heel goed bij Dream Boy.”
Hoewel Minderhoud met zijn zwarte hengst tweede was in de Grand Prix, het eerste onderdeel van het NK, was hij toch niet helemaal tevreden. “De voorbereiding voor de Grand Prix van gisteren was niet helemaal optimaal. Het is nog een jong paard en je kunt niet verwachten dat het altijd goed gaat. Ik voel echt dat er nog veel progressie in zit. Op naar Tryon, naar het WK.”

Afbeelding

Nicole Werner is de trainer van Gal en Minderhoud en is tevreden over het goud en zilver van haar pupillen. “Ik ben er blij mee. Ik denk dat er het één en ander nog beter kan. Voor nu is het goed. De echte topvorm zullen we straks in Tryon moeten hebben, die is er zeker nog niet. De Grand Prix in de regen van Edward gisteren was foutloos. Ook goed om te weten dat Zonik blijft lopen als het zo regent. Dat is niet iets wat je thuis oefent. Voor nu ben ik zeker tevreden.”

“Ik ben heel blij met brons”, lacht Adelinde Cornelissen. “Aqiedo liep super goed. Hij heeft de laatste tijd mega de stijgende lijn te pakken. Technisch was het nooit zo’n probleem, maar hij moest leren wat het was om in de ring te lopen. Het lijkt er op of Aqiedo het echt leuk gaat vinden. En dan gaat het goed. Ik denk nooit na over verwachtingen, maar ik ben super blij mee met brons. Leuk.”

Uitslag NK Dressuur 2018
GOUD Edward Gal, GLOCK’s Zonik N.O.P. (v.Blue Hors Zack), 162,870
ZILVER Hans Peter Minderhoud, GLOCK’s Dream Boy (v.Vivaldi), 156,152
BRONS Adelinde Cornelissen, Aqiedo (v.Undigo), 152,717

Klik hier voor de volledige uitslag van het NK Dressuur Gelderland Zware Tour.

Klik hier voor de uitslag van de Kür op Muziek.
Laatst bijgewerkt door aniek1985 op 29-07-18 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 22:59

Super voor Edward en HP en, ik denk, ook echt verdiend. Ben heel erg benieuwd naar filmpjes van alle kuren!

Maar die foto van Adelinde.. je zou toch zeggen dat ze onderhand wel geleerd zou hebben haar paarden anders te rijden :n als dit het hele beeld in de proef was is ze straks kansloos voor een medaille. En wat mij betreft overgewaardeerd.
Mocht dit zo'n bekende momentopname zijn dan neem ik mijn woorden terug uiteraard.

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [FOTO]Negende dressuurtitel voor Edward Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 23:03

Die foto is toch helemaal Aqiedo niet? Dacht een leenpaard hij heeft ook een mini blesje en Aqiedo niet

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13131
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 23:04

Dit is een foto van de prijsuitreiking. Paard was een beetje enthousiast. Ik zal de foto verwijderen om verdere discussie te voorkomen. Dat is niet het doel van dit topic.

Careri18
Berichten: 156
Geregistreerd: 18-07-18

Re: [FOTO]Negende dressuurtitel voor Edward Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 23:19

Aquido werd heel heet tijdens de prijsuitreiking. Adelinde is zo enorm gegroeid de afgelopen jaren, petje af dat je je zelf zo kunt verbeteren. Haar Kur was een genot om naar te kijken!!!!!

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: [FOTO]Negende dressuurtitel voor Edward Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 00:14

Careri, dan heb ik een andere kür bekeken gok ik.

Gal en Minderhout hebben terecht het goud en zilver omgehangen gekregen. Zulke jonge dieren op zo'n manier voorstellen is geen makkelijke klus. Petje af heren! Adelinde is, zoals zovaak helaas overgewaardeerd terwijl een eerlijk rijdende Anne Meulendijks een mooier plaatje laat zien en lager scoort.

MariekeS_

Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 00:53

Tazzey schreef:
Careri, dan heb ik een andere kür bekeken gok ik.

Gal en Minderhout hebben terecht het goud en zilver omgehangen gekregen. Zulke jonge dieren op zo'n manier voorstellen is geen makkelijke klus. Petje af heren! Adelinde is, zoals zovaak helaas overgewaardeerd terwijl een eerlijk rijdende Anne Meulendijks een mooier plaatje laat zien en lager scoort.


Dan ben ik het wat Adelinde betreft heel erg met je oneens.
In mijn ogen 1 vd weinige paarden met een piaffe zoals het hoort: waarin het paard écht gewicht overneemt op de achterbenen en gaat zitten zonder daarbij ongelijk te worden in de benen of ritme te verliezen. Die passage en piaffe waren zo in balans en ritmisch, daar kon de rest amper aan tippen. Ook de pirouettes volledig in balans op de achterhand...
Ja, de aanleuning moet met meer lucht gereden worden maar dat geldt helaas voor meer en vertekent ook iets door de enge hals van Aqiedo.
Was het perfect? Nee.

Over overgewaardeerd: dat waren ze dan allemaal wel in die zin, dat ze internationaal niet hoeven te hopen op die scores. Het niveau in Aken alleen al afgelopen weekend was een flink stuk hoger.

Anoniem

Re: [FOTO]Negende dressuurtitel voor Edward Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 01:34

Mooi dat het tijdens de prijsuitreiking weer droog was.
Jammer dat het paard van HP op de eerste foto opnieuw een paarsgrijze tong heeft, dat is inmiddels niet meer door schaduwwerking te verklaren, en daar had zijn paard tijdens de Olympische Spelen volgens de foto's ook last van. Ik ben heel erg benieuwd naar wat voor handwerk we van hem op het komende WK gaan zien, net als van Adelinde natuurlijk.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [FOTO]Negende dressuurtitel voor Edward Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 08:25

Adelinde was super! hoewel ik eerder kritisch was op haar rijden met Parzival vond ik haar gister de meest aansprekende combinatie om naar te kijken. Super ontspannen en vriendelijk rijdend, paard was echt een happy athlete en zij samen echt in harmonie met inderdaad super piaffes. Geen spektakel maar wel zoals dressuur hoort te zijn en imo ondergewaardeerd.

Minderhoud is echt een blamage..dat het nog beloond wordt, Dreamboy had continu zijn mond open en hij zat er zo grof en wreed in te prikken met zijn sporen de hele tijd dat ie en bijna doorgespoord was en continu onrustig met zijn staart was. Piaffes waren ook drama.
Echt gewoon een schande dat het uberhaupt beloond word..vreselijk om naar te kijken. Het is wel een super talentvol paard.

Edward imo ook wat overgewaardeerd, veel foutjes en piaffes waren op 1 na ook niet echt goed. (maar hij kan natuurlijk strekken voor een 10)

MariekeS_

Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 08:42

Elisa2 schreef:
Adelinde was super! hoewel ik eerder kritisch was op haar rijden met Parzival vond ik haar gister de meest aansprekende combinatie om naar te kijken. Super ontspannen en vriendelijk rijdend, paard was echt een happy athlete en zij samen echt in harmonie met inderdaad super piaffes. Geen spektakel maar wel zoals dressuur hoort te zijn en imo ondergewaardeerd.

Minderhoud is echt een blamage..dat het nog beloond wordt, Dreamboy had continu zijn mond open en hij zat er zo grof en wreed in te prikken met zijn sporen de hele tijd dat ie en bijna doorgespoord was en continu onrustig met zijn staart was. Piaffes waren ook drama.
Echt gewoon een schande dat het uberhaupt beloond word..vreselijk om naar te kijken. Het is wel een super talentvol paard.

Edward imo ook wat overgewaardeerd, veel foutjes en piaffes waren op 1 na ook niet echt goed. (maar hij kan natuurlijk strekken voor een 10)


Wij hebben inderdaad naar dezelfde proeven gekeken (helaas...)

Voor de rest: zie hier de proeven van de top 3.
https://www.horses.nl/sport/in-beeld-de ... -dressuur/

Careri18
Berichten: 156
Geregistreerd: 18-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:26

Tazzey schreef:
terwijl een eerlijk rijdende Anne Meulendijks een mooier plaatje laat zien en lager scoort.


Anne had een hele simpele kur, geen moeilijkheidsgraad erin en piaffe passage is gewoon nog niet goed genoeg. Word ik er blij van als ik haar zie rijden, ja dat wel, het is een vrolijk beeld, maar echt niet goed genoeg in de zwaardere onderdelen.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 22:57

MariekeS_ schreef:
Tazzey schreef:
Careri, dan heb ik een andere kür bekeken gok ik.

Gal en Minderhout hebben terecht het goud en zilver omgehangen gekregen. Zulke jonge dieren op zo'n manier voorstellen is geen makkelijke klus. Petje af heren! Adelinde is, zoals zovaak helaas overgewaardeerd terwijl een eerlijk rijdende Anne Meulendijks een mooier plaatje laat zien en lager scoort.


Dan ben ik het wat Adelinde betreft heel erg met je oneens.
In mijn ogen 1 vd weinige paarden met een piaffe zoals het hoort: waarin het paard écht gewicht overneemt op de achterbenen en gaat zitten zonder daarbij ongelijk te worden in de benen of ritme te verliezen. Die passage en piaffe waren zo in balans en ritmisch, daar kon de rest amper aan tippen. Ook de pirouettes volledig in balans op de achterhand...
Ja, de aanleuning moet met meer lucht gereden worden maar dat geldt helaas voor meer en vertekent ook iets door de enge hals van Aqiedo.
Was het perfect? Nee.

Over overgewaardeerd: dat waren ze dan allemaal wel in die zin, dat ze internationaal niet hoeven te hopen op die scores. Het niveau in Aken alleen al afgelopen weekend was een flink stuk hoger.


Helemaal mee eens.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 23:49

Ik ben het ook niet met je eens Tazzey. Adelinde werd absoluut niet overgewaardeerd, was een geweldige proef. Reactie van het publiek na afloop zei genoeg :)

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:30

Careri18 schreef:
Tazzey schreef:
terwijl een eerlijk rijdende Anne Meulendijks een mooier plaatje laat zien en lager scoort.


Anne had een hele simpele kur, geen moeilijkheidsgraad erin en piaffe passage is gewoon nog niet goed genoeg. Word ik er blij van als ik haar zie rijden, ja dat wel, het is een vrolijk beeld, maar echt niet goed genoeg in de zwaardere onderdelen.


Mee eens

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [FOTO]Negende dressuurtitel voor Edward Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:41

Zonik is wel en favoriet van mij hoor, ik ga verder geen commentaar geven op het gereden zijn, ik doe het ze niet na.