Vakantiehuisje achteraf met 2 hondjes, waar?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
hiphorse

Berichten: 1031
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Vakantiehuisje achteraf met 2 hondjes, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-18 12:34

Hallo lezer,

Ik wil graag met mijn vriend en 2 hondjes in de kerstvakantie (vooral met oud en nieuw) ergens vakantie willen houden.
Nu zie ik door de bomen het bos niet meer en vraag ik jullie om hulp.

Wie weet een leuk vakantiehuisje voor ons?

Eisen:
- geschikt voor 2 niet hondsociale honden (dus geen andere honden in de buurt!)
- mooie omgeving met wat bezienswaardigheden wat ook in de winter te doen is.
- zo min mogelijk vuurwerk in de buurt
- een huisje met keuken en badkamer.
- max 4 a 5 uur rijden vanaf nieuweroord (drenthe)
- max 500 euro per week


P.s. als iemand ook nog een hondentrainer weet die aan huis komt en ons kan helpen de honden wat minder aso te maken richting andere honden zou dat heel fijn zijn.

ik verstop mijn pony onder een deken zodat jij het mooie er niet van af kan kijken


95Ellen

Berichten: 587
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Vakantiehuisje achteraf met 2 hondjes, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:59

Misschien staat er op airbnb iets leuks in een afgelegen regio? Je hebt ook wel vakantieparken waar je ook met honden in een huisje mag maar dan heb je toch al snel dat er ook andere honden rondlopen

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Vakantiehuisje achteraf met 2 hondjes, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 13:01

Ik zou naar Duitsland gaan! Daar is meer ruimte!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 13:04

Ardennen misschien? Ik vind de Ardennen super en je kan opzoeken wat je wil, natuur, markt, bezienswaardigheid.

Op fb ben ik lid van een groep die adverteert met vakanties met honden, maar weet de naam niet en kan het even niet zo snel vinden. Die plaatsen alleen huisjes waar je je honden mee kan nemen.

Maar bij verschillende zoekmachines voor vakanties kun je het ook kiezen en komen ook de huisjes naar boven waar het mag. Als je ene beetje naar de ligging kijkt, zie je wat meer afgelegen is of te druk voor jullie dan.

zonnebloem18

Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 13:09

Misschien kan je op natuurhuisje.nl iets vinden, die liggen vaak erg afgelegen en je kan gericht zoeken. Of anders via dogsincluded.

Qua training weet ik dat veel mensen erg tevreden zijn over Hondenschool Midden Drenthe.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

hiphorse

Berichten: 1031
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-18 13:15

95Ellen schreef:
Misschien staat er op airbnb iets leuks in een afgelegen regio? Je hebt ook wel vakantieparken waar je ook met honden in een huisje mag maar dan heb je toch al snel dat er ook andere honden rondlopen


Ik zal eens kijken :o
Ja vakantiepark is geen optie... dan wordt iedereen doof geblaft en als we pech hebben begint 1 van onze honden een gevecht. Dat geeft niet echt rust...

Duitsland en ardernne zijn we naar aan het kijken maar er zijn zoveel opties dat ik het gewoon niet kan vinden.

@zonnebloem18
Dank je ik zal er naar kijken
Komt die hondenschool ook aan huis?
Want tot nu toe heeft een hondenschool nog niet geholpen. Op die locatie zijn ze na 3 keer de braafste en liefste honden. Maar thuis vertikken ze het om zich zo voorbeeldig te gedragen

ik verstop mijn pony onder een deken zodat jij het mooie er niet van af kan kijken

zonnebloem18

Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Vakantiehuisje achteraf met 2 hondjes, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 13:16

Ja hoor als je aangeeft waarom jij denkt dat het nodig is geeft ze ook privé les.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Set_Elkol
Berichten: 14831
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Vakantiehuisje achteraf met 2 hondjes, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 13:19

De Eifel of Ardennen lijkt me erg geschikt qua rust

Zoe_97

Berichten: 9443
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Vakantiehuisje achteraf met 2 hondjes, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 13:45

als ik zo de problemen met je hondne hoor zou ik eerder bij je thuis met een trainer aan de slag gaan dan een vakantieplek die met je hond aan de slag gaat tijden die week. Dit klinken geen problemen die snel opgelost zijn.

Ik heb mijn mijn honden overigens een erg leuk weekend gehad bij de waanhoeve in arnhem. De mensen hebben zelf ook wel honden, maar als wij buiten waren zaten hun honden altijd binnen.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

hiphorse

Berichten: 1031
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-18 13:52

Zoe_97 schreef:
als ik zo de problemen met je hondne hoor zou ik eerder bij je thuis met een trainer aan de slag gaan dan een vakantieplek die met je hond aan de slag gaat tijden die week. Dit klinken geen problemen die snel opgelost zijn.

Ik heb mijn mijn honden overigens een erg leuk weekend gehad bij de waanhoeve in arnhem. De mensen hebben zelf ook wel honden, maar als wij buiten waren zaten hun honden altijd binnen.



Het trainen is ook thuis bedoeld en niet op vakantie. :o

En het klopt dat het probleem snel opgelost is.
Tot nu toe is het ondanks training en allerlei andere dingen alleen maar erger geworden.

Zoek 2 dingen apart van elkaar.

ik verstop mijn pony onder een deken zodat jij het mooie er niet van af kan kijken

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Vakantiehuisje achteraf met 2 hondjes, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 13:55

Als je het nu ook oke vindt om in Nederland te blijven. Er is ook een groep die omheinde huisjes verhuurd in Drenthe. Mogen meerdere honden mee en tuinen zijn hoog afgezet.

Ik zou geen druk park opzoeken en dichtbij natuur om te wandelen bijv. Maar verder niet te moeilijk doen. Thuis moet je ook met ze leven en lopen, toch?

Zoe_97

Berichten: 9443
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Vakantiehuisje achteraf met 2 hondjes, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 13:57

oeps dat had ik dan verkeerd begrepen :)

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Vakantiehuisje achteraf met 2 hondjes, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 13:59

Dogglywood ? Of mini camping de hofstee

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Vakantiehuisje achteraf met 2 hondjes, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 14:01

Heb je de website van natuurhuisje al eens bekeken?

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

Myfairytale
Berichten: 5368
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 14:13

superpony schreef:
Als je het nu ook oke vindt om in Nederland te blijven. Er is ook een groep die omheinde huisjes verhuurd in Drenthe. Mogen meerdere honden mee en tuinen zijn hoog afgezet.

Ik zou geen druk park opzoeken en dichtbij natuur om te wandelen bijv. Maar verder niet te moeilijk doen. Thuis moet je ook met ze leven en lopen, toch?


Heb je daar een linkje van? :)


Myfairytale
Berichten: 5368
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 14:44


Warboel
Berichten: 14643
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Vakantiehuisje achteraf met 2 hondjes, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 14:51


Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

hiphorse

Berichten: 1031
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-18 16:19

superpony schreef:
Als je het nu ook oke vindt om in Nederland te blijven. Er is ook een groep die omheinde huisjes verhuurd in Drenthe. Mogen meerdere honden mee en tuinen zijn hoog afgezet.

Ik zou geen druk park opzoeken en dichtbij natuur om te wandelen bijv. Maar verder niet te moeilijk doen. Thuis moet je ook met ze leven en lopen, toch?


Thuis lopen we alleen als de rest niet loopt of gaan met de auto naar een rustige plek.
Op vakantie willen we juist rustiger dan thuis kunnen lopen. En dan is het gewoon moeilijker. Al zou het een stuk makkelijker zijn als mensen hun hond aangelijnd houden waar ze aangelijnd moeten zijn.

ik verstop mijn pony onder een deken zodat jij het mooie er niet van af kan kijken

KarmaChansy

Berichten: 6925
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:23


You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3


prugelpiet

Berichten: 12524
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Vakantiehuisje achteraf met 2 hondjes, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:36

Ik zou ook is op natuurhuisje.nl kijken.

En verder, als je pas met kerst weg wilt, is het niet mogelijk om tot die tijd hard te oefenen met de honden en dan alsnog een vuurwerkvrij park te zoeken? Ik weet dat https://www.landal.nl/parken/orveltermarke vuurwerkvrij is en volgensmij mag je honden meenemen. Het ligt in ieder geval in een rustige omgeving, maar er zijn rond die tijd dan vast (veel) andere honden op het park, maar als je een paar maanden hebt kunnen trainen is het misschien toch een optie :)

I am because you were

hiphorse

Berichten: 1031
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-18 18:45


ik verstop mijn pony onder een deken zodat jij het mooie er niet van af kan kijken

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Vakantiehuisje achteraf met 2 hondjes, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:05


Evelyne79

Berichten: 3984
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Vakantiehuisje achteraf met 2 hondjes, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 20:05


weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet!
Paardrijden > De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 22:56

hiphorse schreef:
superpony schreef:
Als je het nu ook oke vindt om in Nederland te blijven. Er is ook een groep die omheinde huisjes verhuurd in Drenthe. Mogen meerdere honden mee en tuinen zijn hoog afgezet.

Ik zou geen druk park opzoeken en dichtbij natuur om te wandelen bijv. Maar verder niet te moeilijk doen. Thuis moet je ook met ze leven en lopen, toch?


Thuis lopen we alleen als de rest niet loopt of gaan met de auto naar een rustige plek.
Op vakantie willen we juist rustiger dan thuis kunnen lopen. En dan is het gewoon moeilijker. Al zou het een stuk makkelijker zijn als mensen hun hond aangelijnd houden waar ze aangelijnd moeten zijn.


Ik snap wel dat je vakantie wil houden, maar je ken nergens voorkomen honden, mensen, kinderen of andere dieren tegen te komen.
Dan kun je in ieder geval het beste buiten het hoogseizoen gaan en echt bij een groot natuurgebied.

Wij wonen op de veluwe en nu is het aantal mensen verdubbelt door toerisme. Wij lopen elke avond op de grote hei, maar als we tegen het schemer aan gaan, is bijna iedereen weg of op de terugweg en komen we vrijwel nooit iemand tegen.
Hier was het losloop gebied na 16uur en voor 8 uur, maar dat schijnt nu afgelopen te zijn. Als je iets tegenkomt, zou ik ook even opzoeken hoe de regels daarover zijn.
Losloopgebied komen wel veel mensen op af en kan je loslopende honden tegenkomen. In aangelijnd gebied ook, maar als je even kijkt hoe een land daar in staat qua regels, heb je een indruk wat je kan verwachten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: chocky84, YandexBot en 69 bezoekers