Wie heeft goede ervaring met bepaalde behandelaar si klacht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SilvanoN
Berichten: 203
Geregistreerd: 18-05-14

Wie heeft goede ervaring met bepaalde behandelaar si klacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-18 15:59

Wie kent een goede behandelaar of methode voor si klachten? Liefst in het noorden van het land.

Ik heb al zoveel geprobeerd en ik zie geen verbetering bij osteopaten, Chiropractie,, fysio, inspuiting dierenarts. Dit terwijl het wel de klacht moet zijn door diagnose via echografie.

Paard wordt momenteel niet gereden. Dus zadel en rijprobleem lijkt niet de oorzaak.

Wie helpt mij op weg in peuten en patenland?


Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Wie heeft goede ervaring met bepaalde behandelaar si klacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:01

Mijn paard is behandeld door dierenkliniek Wolvega en ik laat halfjaarlijks Jeroen Duenk langskomen ter preventie. Mijn paard heeft geen klachten meer. Maar helaas is niet elke blessure is dezelfde.

Farah L2 + 20 / M1 + 12 / M2 + 5

SilvanoN
Berichten: 203
Geregistreerd: 18-05-14

Re: Wie heeft goede ervaring met bepaalde behandelaar si klacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-18 16:04

Wat is er in Wolvega gebeurd bij jouw paard? Inspuiting van het gewricht of iets anders??

Inspuiting heeft bij mijn paard helaas niet geholpen...

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Wie heeft goede ervaring met bepaalde behandelaar si klacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:26

Inspuiten van het gewricht en daarna infuus met zoledronine zuur. Die van mij haf artritis aan het rechter si gewricht

Farah L2 + 20 / M1 + 12 / M2 + 5

Liess__
Berichten: 2032
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:28

Heel erg ver uit de buurt :o

Maar ik denk dat Equitom de enige is die je nog verder kan helpen als het inspuiten niet helpt.

Ik heb hele goeie ervaringen met hun, en het was mij de rit 100% waard.

SilvanoN
Berichten: 203
Geregistreerd: 18-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-18 17:02

Liess, had jouw paard ook Si problemen dat je naar Equitom bent gegaan?
En wat kan hij, wat andere klinieken niet hebben/kunnen?

Sizzle

Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Wie heeft goede ervaring met bepaalde behandelaar si klacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 19:00

Niet alles valt te repareren helaas.
Zaken als SI kanteling door overbelasting (vb. huntersbump) zijn bijvoorbeeld blijvende schade.

Wat is dan precies de diagnose?

SilvanoN
Berichten: 203
Geregistreerd: 18-05-14

Re: Wie heeft goede ervaring met bepaalde behandelaar si klacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-18 20:15

Sizzle,
Ze heeft idd blijvende schade. Mineralisering van het bot rondom gewricht, soort artrose door ontsteking en trauma ( als ik het goed zeg).

Ik lees echter veel verhalen over losmaken mobiliseren en pijnvrij laten bewegen. Ik hoop dat zoiets nog kan...

Sizzle

Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Wie heeft goede ervaring met bepaalde behandelaar si klacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 20:18

Met alle respect dat je zoveel voor je dier over hebt, maar daar zou ik mijn banksaldo niet op laten leeglopen.
Dan liever op zware pijnstillers tot het gewoon niet meer gaat.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Wie heeft goede ervaring met bepaalde behandelaar si klacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 20:33

Hoe hard het ook klinkt, maar als er zware artrose in het SI gewricht zit en het paard loopt klinisch (ondanks al die behandelingen) niet goed, zou ik toch gaan nadenken over hem laten gaan.

Ik zou vooral vertrouwen op de diagnose die door de dierenarts is gesteld en goed kijken naar je paard.

SilvanoN
Berichten: 203
Geregistreerd: 18-05-14

Re: Wie heeft goede ervaring met bepaalde behandelaar si klacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-18 20:59

Lastige is dat hij klinisch 100% goed is volgens Wolvega.

Laat zich niet rijden( verzet) en voelt ook gevoelig op de rug. Na behandeling zegt osteopaat, nu Istie weer los maar dat is tot nu toe van korte duur.
Niemand ervaring met mesotherapie, acupunctuur of nog iets anders? Speciale revalidatie in waterstapmolen ofzo?

Ja ik heb er idd wel wat voor over. Hij kan prima in het land staan, maar hij verveelt zich snel en gaat de andere paarden pesten...

Sizzle

Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Wie heeft goede ervaring met bepaalde behandelaar si klacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:00

Zelfs al krijg je het ‚los‘ zou ik persoonlijk zelf nooit meer op zo‘n dier gaan zitten.
Dan liever wandelen, lange teugel etc.

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Wie heeft goede ervaring met bepaalde behandelaar si klacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:06

Misschien eens informeren bij health4horses

Farah L2 + 20 / M1 + 12 / M2 + 5

roekes

Berichten: 751
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie heeft goede ervaring met bepaalde behandelaar si klacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:22

Mijn pony had ook si klachten. Is 2x behandeld door Pieter de vries.en ik kreeg van hem het advies veel te longeren over balkjes. Mijn pony is nu klachtenvrij!

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Nicky1963

Berichten: 1984
Geregistreerd: 26-03-13

Re: Wie heeft goede ervaring met bepaalde behandelaar si klacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:52

Ik heb een inmiddels 20-jarige appaloosa die al op 8-jarige leeftijd SI-problemen had. Op een correcte manier getraind, later Z2 mee geworden. Een aantal jaren geleden 3 x in laten spuiten maar nu al zeker 4 jaar niet meer. Al die jaren kreeg hij supplementen waar hij het redelijk tot goed op bleef doen. Hij krijgt sinds 2 jaar easy joint poeder van Equiform en eigenlijk doet hij het heel goed en wordt ook nog gewoon getraind. Doet alles, alleen de vliegende wissels zijn wel eens lastig voor hem. Hij wordt bijgehouden door fysio en/of osteo en ik hoop dat ie het nog lang volhoudt. Succes met je paard TS!

ʇɟıɹɥɔsuǝʌoqǝʇsɹǝpuo

SilvanoN
Berichten: 203
Geregistreerd: 18-05-14

Re: Wie heeft goede ervaring met bepaalde behandelaar si klacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-18 21:56

Dank je, Nicky. Dit is weer zo een verhaal waardoor je toch door blijft zoeken naar een kleine kans op verbetering.
Ik ga dat supplement eens opzoeken


Careri18
Berichten: 156
Geregistreerd: 18-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:56

Het enige advies wat ik je kan geven en waarbij ik mijn paard weer volledig op de rit heb gekregen nadat ze aan 4 benen kreupel was, spieratrofie en weet ik wat nog meer ( paard is enige tijd ergens anders geweest). Is eerst een tijdje weiderust en dan oppakken met een lichte verdoving en een maand tot 6 weken alleen maar rechtuit in het bos en het liefst veel galopperen.......zodat ze de bovenlijn helemaal lang willen maken en willen rekken en weer voorwaarts gaan denken.

Als hij na die 6 weken nog niet wil werken, dan zou ik er echt mee stoppen.

Dit paard had overigens milde artrose op het rechter SI en zeer geringe artrose op het linker SI. Na een half jaar revalidatie wederom laten onderzoeken en was klinisch zeer goed en artrose was verwaarloosbaar ivm klinische beeld.

prugelpiet

Berichten: 12524
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 22:07

roekes schreef:
Mijn pony had ook si klachten. Is 2x behandeld door Pieter de vries.en ik kreeg van hem het advies veel te longeren over balkjes. Mijn pony is nu klachtenvrij!


Ik zou ook zeker een keer Pieter laten komen. Die kan ook acupunctuur doen meen ik!

Hele aardige, kundige man die met heel veel rust en geduld te werk gaat. Wil ook heel veel uitleggen, laten zien en voelen!


Maar dan nog... Een SI gewricht is niet niks en als dat blijven beschadigd is, zou ik ook andere opties gaan overwegen.

I am because you were

Careri18
Berichten: 156
Geregistreerd: 18-07-18

Re: Wie heeft goede ervaring met bepaalde behandelaar si klacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 22:13

Si klachten gediagnostiseerd door een chiropractor/osteopaat of andere peut is wel iets anders dan een daadwerkelijke artrose op het SI gewricht gediagnostiseerd door een veearts.

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 22:13

SilvanoN schreef:
Sizzle,
Ze heeft idd blijvende schade. Mineralisering van het bot rondom gewricht, soort artrose door ontsteking en trauma ( als ik het goed zeg).

Ik lees echter veel verhalen over losmaken mobiliseren en pijnvrij laten bewegen. Ik hoop dat zoiets nog kan...


Hebben de Fysio /chiro en osteo alleen het SI losgemaakt, of ook meer (secundaire) klachten behandeld? Dat is nog de enige reden die ik kan bedenken dat ze misschien nu in haar SI wellicht goed is, maar toch staakt. En anders is de kans, denk ik, best groot dat er geen verbetering meer komt.

Bij welke dierenarts ben je geweest? Bij een kliniek? Wellicht is Wolvega nog een soort laatste optie?

Ik ben fysio in het noorden, mag ik weten (via pb) welke collega's er zijn geweest?
Laatst bijgewerkt door Rindin op 30-07-18 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

http://www.fysiohippique.nl :) Fysio Hippique :) Fysiotherapie, Dry Needling en aquatraining voor paarden in noord Nederland

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 22:15

Careri18 schreef:
Si klachten gediagnostiseerd door een chiropractor/osteopaat of andere peut is wel iets anders dan een daadwerkelijke artrose op het SI gewricht gediagnostiseerd door een veearts.


Absoluut! TS, dit is wel essentieel. De verhalen over het succes van losmaken van SI gewrichten, zijn de verhalen van de gewrichten die geen/weinig schade hadden... Hou dat in je achterhoofd

http://www.fysiohippique.nl :) Fysio Hippique :) Fysiotherapie, Dry Needling en aquatraining voor paarden in noord Nederland

SilvanoN
Berichten: 203
Geregistreerd: 18-05-14

Re: Wie heeft goede ervaring met bepaalde behandelaar si klacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-18 07:48

Bedankt voor alle reacties!

Si is gediagnostiseerd door Wolvega dmv echo. Daar is hij ook ingespoten.

In overleg met Wolvega ook fysio en dergelijke geprobeerd.

Ik kan nog een botverbeterend infuus laten doen.

En ik snap dat het einde oefening kan zijn. Maar ook dierenartsen weten niet alles ( en er is bijvoorbeeld nog geen second opinieonderzoek gedaan) en soms kan een dier ergens enorm van opknappen terwijl anderen de handdoek al in de ring gegooid hebben.
Paard is nog redelijk jong en is erg levenslustig. Mijn inziens kunnen we nog wel wat uitzoeken voordat hij echt met vervroegd pensioen gaat.

Dus ik ben heel blij met de verhalen die gepost worden!

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:12

SilvanoN schreef:
Bedankt voor alle reacties!

Si is gediagnostiseerd door Wolvega dmv echo. Daar is hij ook ingespoten.

In overleg met Wolvega ook fysio en dergelijke geprobeerd.

Ik kan nog een botverbeterend infuus laten doen.

En ik snap dat het einde oefening kan zijn. Maar ook dierenartsen weten niet alles ( en er is bijvoorbeeld nog geen second opinieonderzoek gedaan) en soms kan een dier ergens enorm van opknappen terwijl anderen de handdoek al in de ring gegooid hebben.
Paard is nog redelijk jong en is erg levenslustig. Mijn inziens kunnen we nog wel wat uitzoeken voordat hij echt met vervroegd pensioen gaat.

Dus ik ben heel blij met de verhalen die gepost worden!


Dingen als meso en acupunctuur zijn niet specifiek gericht op gewrichten /een gewricht. Ben je bij de fysio/chiro van Wolvega zelf geweest? Want dan weet je zeker dat je bij een goede bent geweest.

Ik heb de beschikking over een aquatrainer. Wellicht is dat nog een idee (in overleg met Wolvega)?

http://www.fysiohippique.nl :) Fysio Hippique :) Fysiotherapie, Dry Needling en aquatraining voor paarden in noord Nederland

hoogendroog
Berichten: 3271
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:37

Wij hebben een paard ooit laten behandelen met meso therapie. Heeft hier goed geholpen. Tegelijkertijd beide si gewrichten laten inspuiten. Maar wat in mijn ogen het allerbeste heeft geholpen, was dat we er een andere ruiter op hebben gezet. Eentje met verstand van correct over de rug rijden etc. Ach alles wat je altijd leest over hoe het moet, maar helaas in 9 van de 10 gevallen nooit gebeurd. Wat overigens niks wil zeggen over jou en je paard.

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:38

prugelpiet schreef:
roekes schreef:
Mijn pony had ook si klachten. Is 2x behandeld door Pieter de vries.en ik kreeg van hem het advies veel te longeren over balkjes. Mijn pony is nu klachtenvrij!


Ik zou ook zeker een keer Pieter laten komen. Die kan ook acupunctuur doen meen ik!

Hele aardige, kundige man die met heel veel rust en geduld te werk gaat. Wil ook heel veel uitleggen, laten zien en voelen!


Maar dan nog... Een SI gewricht is niet niks en als dat blijven beschadigd is, zou ik ook andere opties gaan overwegen.


Hier ook Pieter idd, al komt hij bij mij standaard elk jaar :j !

BERT bedankt voor alles... :+:
ROBBIE | mijn toppertje. :+:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers