Op training bij Annemarie van der Toorn

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Op training bij Annemarie van der Toorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-18 20:34

Vorige maand is Muna een weekend bij Annemarie van der Toorn geweest als trainingspaard voor een aantal ( reeds afgestudeerde) studenten. Deze studenten hebben jaarlijks een “ terugkom weekend” om onder toeziend oog van Annemarie zelf, een aantal paarden te trainen.

Door een minder leuke ervaring in het verleden gaat Muna helaas wat minder gemakkelijk de trailer in.
Het lukt altijd wel, maar ik wil graag dat ze er weer met een los touwtje opgaat.

De foto’s zijn van dag 1 op dag 2 heb ik haar zelf meerdere keren op de trailer geladen. Daar zijn helaas geen foto’s van. Ik kan jammer genoeg niet laden en foto’s tegelijk maken :D

Eerst wat grondwerk:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

Boring :O
3.
Afbeelding

4. Uitleg van Annemarie en het zeiltje wat beter opbergen.

Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

Jet

Berichten: 11983
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 04:28

Zo te zien had ze deze dag nog steeds wat bedenkingen tegen de trailer, hoewel ze er dus toch ook steeds op gaat. Super dat je haar dag 2 ook zelf kon laden! Nu hopen dat ze weer snapt dat het niet eng is en dat ze weer met vertrouwen achter je aan de trailer opgaat!

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Op training bij Annemarie van der Toorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-18 06:32

Klopt, dag 2 ging veel beter en ging ze eigenlijk niet meer de lucht in :)
Toen werkten ze ook met de gewone 2 paards trailer.

Om voor elkaar te krijgen dat ze met een los touwtje mij volgt de trailer in of los erop loopt moet ik nog wel een tijd aan de slag.
Geeft niks, ik heb de tijd :j

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Op training bij Annemarie van der Toorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 06:36

Fijn dat er zo snel verbetering is en dat je er zelf mee verder kunt!

Zit ze trouwens alweer/nog steeds in haar tussenvacht?

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-18 06:38

Wijslander schreef:
Fijn dat er zo snel verbetering is en dat je er zelf mee verder kunt!

Zit ze trouwens alweer/nog steeds in haar tussenvacht?

Dit was een maand geleden en toen was ze inderdaad nog niet helemaal in haar zomer vacht.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 06:40

Ineke2 schreef:
Wijslander schreef:
Fijn dat er zo snel verbetering is en dat je er zelf mee verder kunt!

Zit ze trouwens alweer/nog steeds in haar tussenvacht?

Dit was een maand geleden en toen was ze inderdaad nog niet helemaal in haar zomer vacht.


Aahhh ik schrok al, is het alweer zo ver... Ben elke dag aan het kijken en duimen dat die van mij nog niet beginnen met verharen, die wintervacht komt altijd zo vroeg, bah.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Op training bij Annemarie van der Toorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-18 18:23

Ja, eind volgende maand gaat ze vast alweer beginnen met haar wintervacht * zucht * :D

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 20:19

Wat een resultaten in korte tijd :j ... maar ... ze komen dan niet oefenen/trainen op locatie ...
die veilig en bekend is, dat lijkt me dan voor je paard prettiger. :o
Zelf lijkt mij een trailer waarbij de paarden diagonaal staan erg prettig,
zoals een fautras oblic 2 lijkt mij een erg praktische trailer
(maar dat wordt nog lang doorsparen :$ )

En voor foto's zelf maken, een cap camera (lenen) een idee
dan kan je het zelf ook nog terug kijken
en de gegeven adviezen krijg je dan ook opnieuw :D

En je oefent met een speciaal halster?

Groet Karin.

Jet

Berichten: 11983
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:40

Missfalki, dat halster is een Monty Roberts halster. Dat geeft je wat meer overwicht en sturing dan een gewoon halster.

Hadden ze bij de tweepaardstrailer het schot recht of schuin? en zijn ze als het schuin stond zover gekomen dat het recht stond en dat de stang er achter dicht was?

Wel grappig trouwens dat we elkaar dat weekend net mochten ontmoeten, ik wist niet dat jij daar maar voor een weekend was en dat het een terugkomweekend was voor geslaagden van de opleiding.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 12:42

Karin het halster is zoals Jet al zei een dually halster. Op foto 3 kun je goed zien dat het paard word geleid door het touw aan het riempje op de neus.
Dat riempje heeft aan de andere kant precies zo ring om een touw aan te doen. Zo kun je aan 2 kanten leiden.

Het belangrijkste van al is dat je doormiddel van dat riempje druk op de neus kunt geven, máár ook heel snel de druk los kunt laten.
Timing is heel belangrijk in de omgang met paarden en laat dat nou het moeilijkste zijn voor de meeste mensen :D

Een gewoon halster geeft daarnaast vooral druk in de nek / hals van een paard wanneer het protesteert. Dan is de reactie van het paard hoofd omhoog en eventueel heftiger.

Ze komen ook op locatie om problemen op te lossen hoor.
Muna was nu 1 van de uitgekozen paarden om bij hun op het terrein te trainen dat weekend :)

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 12:47

Jet schreef:
Hadden ze bij de tweepaardstrailer het schot recht of schuin? en zijn ze als het schuin stond zover gekomen dat het recht stond en dat de stang er achter dicht was?

Wel grappig trouwens dat we elkaar dat weekend net mochten ontmoeten, ik wist niet dat jij daar maar voor een weekend was en dat het een terugkomweekend was voor geslaagden van de opleiding.

Het schot was er helemaal uit.
Maar Muna vind het IN de trailer ook niet zo spannend. Dat zie je ook op de foto’s terug, hoofd laag en ontspannen :)

Ja ik was stomverbaasd je daar te zien Jet, wel erg leuk!

rockwitch

Berichten: 11718
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Op training bij Annemarie van der Toorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 13:41

Wat gaaf om te zien, ik ben er ook een aantal keer met mijn paard geweest, heb de Join Up/Follow up met hem gedaan en ook toen die 2 Amerikaanse jongens er waren, Dan en ... even vergeten. Die hebben mijn paard toen getraind met het erf afgaan en buitenrijden. Helaas is paardlief inmiddels overleden, maar heb daar wel enorm veel van geleerd.

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 13:52

Knappe Muna! Wat zou ik haar graag nog eens knuffelen

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 07:53

rockwitch schreef:
Wat gaaf om te zien, ik ben er ook een aantal keer met mijn paard geweest, heb de Join Up/Follow up met hem gedaan en ook toen die 2 Amerikaanse jongens er waren, Dan en ... even vergeten. Die hebben mijn paard toen getraind met het erf afgaan en buitenrijden. Helaas is paardlief inmiddels overleden, maar heb daar wel enorm veel van geleerd.

Dat is mooi Rockwith, super om deze ervaring dan toch mee te nemen :)
Bij mijn paard is geen join up gedaan, dat doen ze niet zomaar. Wat niet nodig is zullen ze niet doen en dat is wel fijn om te weten dat ze echt naar het paard én de eigenaar kijken.

Het lukte voor hun wel om Muna de trailer op te krijgen, maar toen moest ik het nog gaan kunnen.
Ze keken naar mijn mogelijkheden en wat passend was / is voor onze situatie.

Inmiddels thuis gaat het nog niet zoals ik het graag zou zien, maar we oefenen vrolijk door en als ik dat wil is er altijd een trainer beschikbaar die in de buurt woont :)

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 07:54

Ginootje schreef:
Knappe Muna! Wat zou ik haar graag nog eens knuffelen

Dat kan wel hoor <3

Mizora

Berichten: 18091
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Op training bij Annemarie van der Toorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 18:56

Wat leuk om één van de twee (drie) ijsjes zo te zien. We hadden toen echt een stal vol bijzondere paarden. Ik vind de groei van de paarden in korte tijd altijd zo mooi om te zien.