BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-18 07:26

BR heeft recent een nieuwe serie bitten op de markt gebracht: de soft contact bitten.
De dubbelgebroken D-trens viel mij op. Hij lijkt erg veel op die van KK Sprenger. Heeft er iemand ervaringen met dit bit, en is hij te vergelijken? Het zou een mooi alternatief zijn, gezien de prijs (nu €48 met korting op Agradi)
https://www.agradi.nl/br-d-trens-soft-c ... n-12mm.htm


Kimberley_

Berichten: 4856
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 07:34

Tip met de code festival15 is hij 40 euro. Dus en de 20% stickerkorting invoeren en daaronder de code festival15.

Verder geen ervaring met het bit

#haflinger_baloe

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-18 13:01

Niemand ervaring met dit bit?
Ik heb hem besteld voor mijn verzorgpaard, ben benieuwd hoe ze erop loopt.

SheeNegro

Berichten: 1510
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: België

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:27

Ze lijken me zeer anatomisch/gebogen. Niets mis met een dubbel gebroken D trens, alles hangt nu af van de voorkeur van je verzorgpony ;)
Ziet er mij wel een fijn bitje uit!

Nothing is less in our power than the heart, and far from commanding we are forced to obey it. ♥

Bambelien
Berichten: 300
Geregistreerd: 30-07-18

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 09:05

Ik twijfel al een tijdje om deze te kopen. Ik ben momenteel aan zoeken naar een bitje waar mijn merrie prettig op loopt. Helaas betekend dat ook dat je veel bitten aan moet schaffen voor je de juiste te pakken hebt. Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaring straks met dit bit.
Het is zo te zien ook een wat dunner bit.

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 09:12

Ik heb deze, maar dan in watertrens-uitvoering, 16mm dik. Ik vind het een prettig bit. Het is netjes afgewerkt en paard loopt er heel fijn mee. Ik heb een tijd terug een bitfitter laten komen en die raadde me een anatomische watertrens aan in dikte 16mm, maar zij had alleen een Neue Schule bit voor me. €110 was me teveel, dus ik ben zelf gaan zoeken naar een soortgelijk bit. Toen heb ik de BR gekocht voor ongeveer €30 en ik ben er blij mee.

Saaams

Berichten: 13243
Geregistreerd: 20-01-10

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 09:13

Ik heb de knevelversie ervan gekocht. Maar moet nog binnenkomen. Ben heel benieuwd.

Laerkens Beauty

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-18 11:28

Bambelien schreef:
Ik twijfel al een tijdje om deze te kopen. Ik ben momenteel aan zoeken naar een bitje waar mijn merrie prettig op loopt. Helaas betekend dat ook dat je veel bitten aan moet schaffen voor je de juiste te pakken hebt. Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaring straks met dit bit.
Het is zo te zien ook een wat dunner bit.


Ik ben ook heel benieuwd! Ik zit met hetzelfde ‘probleem’. Heb al heel vesl verschillende bitten gekocht maar nog steeds niet het perfecte bit gevonden. Ze loopt nu op een dubbelgebroken bustrens, daar loopt ze van alle bitten tot nu toe het beste op. Omdat ze heel gevoelig in de mond is raadde iemand zo’n KK sprenger bit aan, maar omdat die zooo prijzig zijn heb ik dat niet gedaan (het is ook niet mijn eigen paard dus dat vind ik zonde). Deze leek mij wel vergelijkbaar en de prijs vind ik nog wel te doen, dus ben heel benieuwd! Ik ben nu op vakantie maar als ik terug ben zal ik mijn ervaring delen!

Bambelien
Berichten: 300
Geregistreerd: 30-07-18

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 11:57

Graag! Ik ga van de week toch maar even kijken naar dat bit. Misschien neem ik het toch maar mee, je moet ergens beginnen...


QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:39

Zeker te vergelijken en hele fijne bitten voor een hele mooie prijs! Ze zijn er ook in veel verschillende maten/diktes en uitvoeringen, echt top!

Als je niet gelijk een bit wil kopen kan je ook een bitfitter laten komen om te kijken wat je paard prettig vindt..

V i d a l & R i e n a & D i a n a & T i a l d a & Y l d a u

nummie

Berichten: 408
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:42

Ik heb de pelham ervan, super mooi afgewerkt bit

H'tje: Quidaro (Quidam de Revel x Corrado I) x Quasimodo vd Molendreef x Julio Mariner = M2 dressuur - ZZ springen - CCI 2* eventing
Co'tje: De Niro x Saros XX x Wolfgang = L2 dressuur - B springen - B SGW (augustus 2015 verkocht)

Kidde
Berichten: 3428
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:45

Bambelien schreef:
Ik twijfel al een tijdje om deze te kopen. Ik ben momenteel aan zoeken naar een bitje waar mijn merrie prettig op loopt. Helaas betekend dat ook dat je veel bitten aan moet schaffen voor je de juiste te pakken hebt. Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaring straks met dit bit.
Het is zo te zien ook een wat dunner bit.

Bij Dochorse heb je ook bitten die je eerst kan testen :j

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:55

Even nog wel een aanvulling: bij de watertrens heb ik wel het idee dat ze vrij klein vallen. Een vriendin had een onderlegtrens besteld in maat 13,5 (wat haar paard normaal gesproken prima past), maar deze van BR was echt te klein. Zeker even een eigen bit meenemen om te vergelijken!

Anoniem

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:01

Ik volg even voor de ervaringen. Het lijkt me wel een fijn bitje voor mijn paard. Ik wil graag een kneveltrens maar kon niets naar mijn wens vinden. Het bit dat ik voor mijn andere paard heb is echt geweldig, maar helaas niet te verkrijgen in Nederland. Wellicht dat dit een goede optie is :))

Bambelien
Berichten: 300
Geregistreerd: 30-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 19:31

Kidde schreef:
Bij Dochorse heb je ook bitten die je eerst kan testen :j


Oh, dat is ook een goede tip! Dat wordt Googlen vanavond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 15:15

YellowGray schreef:
Even nog wel een aanvulling: bij de watertrens heb ik wel het idee dat ze vrij klein vallen. Een vriendin had een onderlegtrens besteld in maat 13,5 (wat haar paard normaal gesproken prima past), maar deze van BR was echt te klein. Zeker even een eigen bit meenemen om te vergelijken!

Wat zijn ervaringen van anderen hierin? Ik wil de kneveltrens bestellen met korting bij agradi, paard heeft normaal altijd 13,5 maar twijfel of ik nu niet een 14,5 moet hebben...

Saaams

Berichten: 13243
Geregistreerd: 20-01-10

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 15:16

Mijn bestelling via agradi komt morgen of donderdag binnen. Ik kan het bitje dan vergelijken met de kneveltrens van harrys horse die ik nu heb.

Laerkens Beauty

germie

Berichten: 25880
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 18:48

Volg, zien er netjes uit op foto's.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Saaams

Berichten: 13243
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:22

Mijn kneveltrens is binnen. Oogt mooi!
Ik heb de 16mm met 165mm scharen.


Afbeelding

Afbeelding

Laerkens Beauty

Anoniem

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:24

Ziet er goed uit! Ik heb de D-trens besteld.

Anoniem

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:27

Ziet er idd goed uit! Ik heb hem ook besteld. Alleen zo dom geweest om de 12 mm te bestellen ipv 14. Maar even kijken of het wat is, dan kan ik hem altijd nog ruilen voor een dikkere.

Saaams

Berichten: 13243
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:28

Scharen ogen wat langer dan mijn huidige goedkope harrys horse. Maar ik kon nergens vinden wat een normale maat was :+

Ik vind het echt mooie bitjes voor dat geld. Mijn sprenger watertrens ook qua kwaliteit net zo.

12mm is wel dun. 14mm vind ik ook te dun. Ik heb dan wel een pony maar 16mm accepteert ze goed en is eigenlijk al dun genoeg.

Laerkens Beauty

Anoniem

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:30

Mijn pony heeft maar een klein mondje, ik twijfelde tussen 14 en 16, al ben ik bang dat een 16 alweer te dik is.

Saaams

Berichten: 13243
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:32

xJitskee schreef:
Mijn pony heeft maar een klein mondje, ik twijfelde tussen 14 en 16, al ben ik bang dat een 16 alweer te dik is.



Door het anatomische ogen ze smaller. Mijn HH is 15mm en voelt veel dikker aan. Gewoon proberen!
Afbeelding

Laerkens Beauty

Bambelien
Berichten: 300
Geregistreerd: 30-07-18

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:37

Ziet er netjes uit zeg! Voor dat geld...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CharlesZ, ElinaSK, Room_Soesje, scoebje, xRooss en 12 bezoekers