Vragen mbt schrikdraadapparaat + lint voor weide omheining

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin_deB

Berichten: 8241
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Vragen mbt schrikdraadapparaat + lint voor weide omheining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-18 10:26

Beste bokkers,

Wie denkt er mee en wilt zijn ervaringen delen?
In oktober komen mijn paarden aan huis. We zijn ons nu aan het storten op de weide omheining.
Het betreft een huurwei bij mijn buren.

De paarden:
Een d-pony die poortgrepen openmaakt met haar lippen :Y) en een shetlander die onder draden doorloopt/uitbreekt :Y)
Beide doen dit niet continue maar met fases.
Maar uiteraard begrijpen jullie dat ik de situatie zo wil maken dat ze beide gewoon in de wei blijven staan en niet de weg op rennen -O- Ik ben tenslotte niet constant thuis en kan ze ook niet zien vanuit mijn woonkamer.

De situatie is als volgt:

De buitenomheining wordt vast: Robinia palen, onderste laag een plank hout, daarboven 2 lagen schrikdraadlint.
Het gaat om een stuk van 2000m2 = ongeveer 200lopende meters.

De binnenomheining wil ik kunnen schuiven/verzetten dus dit wil ik gaan doen met prikpalen + lint. Ik vermoed nu dat ik het in 4 stukken wil verdelen. Dus dan komt er zo'n 100 lopende meters bij.

Ze zullen er jaarrond gemiddeld 10 uur per dag op staan.

De vorige eigenaren van ons huis hebben dit schrikdraadapparaat laten staan:
https://www.schrikdraad.net/gallagher-b ... raat-prod/

Ga ik het hier mee redden, is dit voldoende stroom?
Het is geen probleem om de batterij 2x per jaar te vervangen (of is dit te weinig?). Dat zet ik gewoon in de agenda als reminder dan.


En met betrekking tot lint, welk lint + isolatoren adviseren jullie? Er is zoveel keus :o
Ik doe het liever in 1x goed dan nu beknibbelen en vervolgens over 2 jaar weer alles te moeten vervangen :Y)

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!

Kleine edit: ik wil echt lint, geen koord/draad. Ivm betere zichtbaarheid, staan ze nu ook achter etc.
Laatst bijgewerkt door Karin_deB op 30-07-18 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

I love you to the moon and back


belle_boef

Berichten: 10728
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Vragen mbt schrikdraadapparaat + lint voor weide omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:41

Ik heb turboline draad van Gallagher. Bevalt goed. Makkelijk te plaatsen. Wij hebben kunststofpalen met bevestigingsdraadjes voor de draad. Isolatoren hebben wij dus niet nodig.

tamary

Berichten: 29160
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Vragen mbt schrikdraadapparaat + lint voor weide omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:51

Bij uitbrekers is je klok zeker te weinig, en of ik met lint zou willen werken met zulke dieren voor rantsoendraad? Dan liever iets als een schapennet met stroom, valt niet zo makkelijk onderdoor te friemelen (dat gras is altijd lekkerder) en gaan ze er vol doorheen dan zegt het eerder krak dan je dieren. Visuele barriere doet ook een groot deel van het werk qua wegblijven tijdens spelen bv, klap zorgt dat ze er niet aan willen komen tijdens het grazen. Zwaardere klap geeft meer respect voor je draden en dat scheelt een hoop schade aan je omheining.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –


Karin_deB

Berichten: 8241
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Vragen mbt schrikdraadapparaat + lint voor weide omheining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-18 14:20

Onderdoor gaan ben ik niet zo bang voor vanwege de plank hout die we gaan gebruiken als onderste laag.

I love you to the moon and back

tamary

Berichten: 29160
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:21

Karin_deB schreef:
Onderdoor gaan ben ik niet zo bang voor vanwege de plank hout die we gaan gebruiken als onderste laag.

Onder je buitenomheining niet, en dat is het probleem niet meteen, maar je binnendraden wel en dat kan je wel eens veel meer ellende kosten als pony zich vet vreet omdat je rantsoendraad platgewalst wordt elke keer.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Karin_deB

Berichten: 8241
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-18 14:28

tamary schreef:
Karin_deB schreef:
Onderdoor gaan ben ik niet zo bang voor vanwege de plank hout die we gaan gebruiken als onderste laag.

Onder je buitenomheining niet, en dat is het probleem niet meteen, maar je binnendraden wel en dat kan je wel eens veel meer ellende kosten als pony zich vet vreet omdat je rantsoendraad platgewalst wordt elke keer.


Oh zo, had hem even niet goed begrepen sorry.

Schapennet als binnenomheining is zeker het kijken naar waard, had ik nog niet aan gedacht.

I love you to the moon and back


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 118 bezoekers