Ervaringen gezocht PetSafe Cat Fence

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Ervaringen gezocht PetSafe Cat Fence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-18 13:16

Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar ervaringen van mensen die het PetSafe Cat Fence systeem gebruiken om hun kat binnen de tuin/op het erf te houden. Mijn katten komen graag buiten en liepen op ons vorige adres gewoon los en hadden een kattenluikje om binnen te komen. Nu zijn wij verhuisd naar een boerderij met een stuk grond en ik wil ze heel graag op het erf houden, is ook zeker nodig want er zit hier vlakbij een snelweg waar ze vrij makkelijk kunnen komen. Op dit moment houden we ze binnen, maar ze vinden zichzelf erg zielig :(:). De katten zijn 4 en 6 jaar oud, al denk ik dat dat niet heel veel uitmaakt.

Wat ik al gelezen heb is dat je ze in ieder geval moet leren om terug naar de veilige zone te gaan op het moment dat ze een waarschuwing krijgen, dat is geen probleem, ze lopen nu ook elke avond een rondje buiten aan een tuigje en ik steek er graag veel tijd in als ze het dan goed aanleren.


Wie gebruikt dit systeem? En blijft jouw kat er ook echt netjes binnen?

Alvast bedankt!

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!


BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: Ervaringen gezocht PetSafe Cat Fence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-18 15:19

Niemand?

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

dierenfan
Berichten: 9566
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Ervaringen gezocht PetSafe Cat Fence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 18:50

Ja hier. Denk via zoekfunctie dat je hoop vind op dit forum. Heb het systeem nog liggen met 1 halsband en wat draad maar gebruik het niet meer omdat ik geen kat meer heb en niet meer neem. Alleen nog niet aan toe gekomen om te verkopen

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: Ervaringen gezocht PetSafe Cat Fence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-18 20:51

Bedankt voor je bericht, ik kwam wel al een paar korte berichtjes erover tegen, maar ik wilde het toch via deze weg nog een keer proberen.

Beviel je systeem wel?

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

dierenfan
Berichten: 9566
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Ervaringen gezocht PetSafe Cat Fence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:11

Jaren beviel het goed. Was tegen omheining gelegd dus wou de kat weg dan moest deze in stroom gebied klimmen en dat deed ze echt niet.

Later verhuisd en lag het zonder omheining. Af en toe verdween ze de wijk in dan vloog ze in 1x met noodgang door het stroom gebied. Geeft ook stroom met schokken af en niet constant. Ik had het idee dat ze exact aan voelde wanneer het kon.
Nu was de wijk op zich verkeers vriendelijk met zeer weinig auto's maar mevrouw was grijs met creme en langharig en dol op aandacht. Ze ging naar iedereen toe, liep overal naar binnen en sloeg vreemde honden de straat over...
Niet een kat dus om vrij over straat te kunnen lopen.
Daarna ben ik op mezelf gaan wonen in een flat. Met de maand werd ze ongelukkiger dus is terug naar de fokker verhuisd (blijvend)

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: Ervaringen gezocht PetSafe Cat Fence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-18 21:31

Ah, dat is balen zeg, precies waar ik bang voor ben met die van mij, maar dan niet de wijk in maar de snelweg op %)

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:59

Ik heb twee katten met de petsafe, ik zou niet zonder willen. Werkt voor mij heel fijn.

Je moet het wel echt goed aanleren en in het begin de tijd ervoor nemen zodat je zeker weet dat ze weten wat ze ermee moeten, dat heeft bij mij ongeveer een week geduurd.

Ik had één kat die bij het signaal ging liggen en niet snapte dat ze terug moest lopen.
De andere kat ging eerst heel goed, maar na een week was het bandje iets uitgerekt en is hij er twee keer doorheen gegaan. Sindsdien zit het bandje iets strakker en heeft hij het nooit meer geprobeerd. Ze weten echt precies waar de grens is en stoppen zelfs als ze ergens vol achteraan rennen.

Ik vind de bandjes wel echt enorm en ik heb me daar eerst een beetje vervelend over gevoeld, om ze daarmee rond te laten lopen, het zijn toch twee aardige ijzeren dingen die ze tegen hun keel hebben, maar ze lijken het totaal geen probleem te vinden. Ze kunnen er alles mee.

dierenfan
Berichten: 9566
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Ervaringen gezocht PetSafe Cat Fence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:30

Ja mijn katje woog nog geen 4 kg en idd fikse band voor zo'n uk maar ze heeft er nooit 1 seconde moeilijk over gedaan

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-18 21:11

Bedankt voor je bericht sanne83! Dat klinkt dan wel weer positief +:)+

Ik heb wel een tank van een kat die nergens van onder de indruk is en eerder al kattenluikjes die op slot zaten uit de deur geramd heeft (Brits korthaar van 6,5 kg), ik ben echt wel bang dat hij er doorheen gaat net zoals de kat van dierenfan..
Neig nu toch meer naar een grote ren aan de boerderij vast, ruimte zat maar het ziet er natuurlijk niet uit :roll:

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:48

Ik heb een kater van 6kg en dat is echt ook een fanatieke jager, maar die gaat vol op de rem voor de denkbeeldige lijn, ook als hij achter een vogel of kat aan zit.

Je moet wel plek hebben om de lijn breed genoeg in te kunnen stellen, bij mij zit er een zone van ongeveer 1,5 meter voor de draad, hoe breder die zone is hoe minder makkelijk ze er even doorheen rennen.

Mijn ervaring is wel dat je ze echt goed moet trainen, als dat goed genoeg is gegaan dan trainen ze zichzelf verder.

Die van mij lopen er nooit tegenaan, de schok is trouwens ook echt niet groot (ik heb ze op de laagste stand staan), maar het wordt door constante herhaling een enorm sterk ingebakken patroon om niet verder te gaan.

Het is eigenlijk gewoon als een schrikdraad bij de paarden, de kater doet af en toe een “patrouille” langs de randen, alsof hij langs een onzichtbaar hek loopt, hij weet precies waar de grenzen zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, herr_balou, YandexBot en 39 bezoekers