Paardrijdroom op eigen kracht bereiken

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naboo

Berichten: 386
Geregistreerd: 22-10-14
Woonplaats: Ede

Paardrijdroom op eigen kracht bereiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-18 12:22

Hoi,

Ik zal het even vertellen. Ik wil zelf heel graag een eigen lieve pony waarmee ik veel kan bereiken en die vooral heel lief is. <3 Ik wil dit al 9 jaar lang.. Mijn ouders hebben niks met paarden maar ikzelf ben er gek van. Weet iemand wat ik kan doen om verder te komen in de sport met of zonder eigen pony? Op eigen kracht?

Want ik zou niet weten hoe ik het zou moeten aanpakken. Geld is het grootste probleem, alles is te duur... ;(
Ik hoop dat dit niet raar overkomt, maar ik wil graag mijn grote droom waarmaken.

Groetjes,
Naboo :P

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paardrijdroom op eigen kracht bereiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:57

Ik zou als je daar het geld voor hebt lekker beginnen met lessen op een manege of een verzorgpony zoeken. Als je een baantje hebt ga je sparen om zo later je eigen pony te kunnen kopen! :)

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:58

Zoek een verzorgpaard/pony, ga helpen op een manege, kijk rond of er geen ruiters zijn die hulp zoeken op wedstrijd... Netwerken dus ;-)... Als men je kent en je verricht goed werk (als bv stalhulp, groom, verzorger) gaat men vlugger een paard/ pony onder je kont schuiven, al is het eerst maar om uit te stappen...

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Paardrijdroom op eigen kracht bereiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 20:35

Lekker je ding doen door eerst lessen te nemen en dan komt een paard er later vanzelf van!
Maar luister goed: Toen ik 12 was wou ik ook al sinds mn 1e een paard, maar nu zou ik echt spijt hebben als ik er een gehad had: Wacht minstens tot je 16e, een paard is heel veel werk, je kan dan niet even hele dag naar Utrecht ofzo, en op je 15e wil je ook gewoon uit etc.

Dus denk goed na!

Anoniemm0
Berichten: 58
Geregistreerd: 17-04-18

Re: Paardrijdroom op eigen kracht bereiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:11

Hoi!
Ik vind opzich ook wel dat je ouders gelijk hebben dat je geen paardje mag... Je zit nu op een middelbare school, en gaat het erg druk krijgen met school, geloof me ik kan het weten ;) in de zomervakantie heb je alle tijd voor je paardje.
Ik zou zeggen ga gewoon op zoek naar een verzorg/leasepony/paard en ga er lessen mee nemen, kijk hoe ver je komt qua met school, en als het wel uitkan qua tijd, kan je altijd nog zeggen dat je bijvoorbeeld wel een eigen pony wil waarmee je wedstrijden mee kan rijden :)
Je ouders overhalen gaat denk ik wel uiteindelijk later, daar hoef je je niet druk om te maken ;)

zippora
Berichten: 722
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:18

Geduld. Daar kom je ook heel ver mee.
Ik heb wegens gebrek aan geld thuis en gebrek aan maneges in de omgeving gewoon gewacht tot ik van school was en een baan had. En toen was ik ook mobieler (lees een auto) en dus niet afhankelijk van maneges dichtbij. Ben dus pas toen ik volwassen was begonnen met rijles en een aantal jaar later een paard gekocht.