Bedrag wat uitgegeven wordt voor een kado

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Bedrag wat uitgegeven wordt voor een kado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-18 00:10

Wat zijn redelijke bedragen voor een kado? Soms hoor je dat kinderen kado's van honderden euro's krijgen. Of men geeft een partner een vakantiereis, of parachute-spring-cursus, om maar wat te noemen. Ik zal van wal steken wat wij doorgaans geven, maar zou het leuk vinden om reacties te krijgen, om een indruk te krijgen wat de norm is.
Jarige buurvrouw 10 euro
Geboorte kleinkind 150 euro
Jubileum familielid 50 euro
Verjaardag kleinkind25 euro
Huwelijk kind 1000 euro
Dit is nog met veel meer uit te breiden. Ik wil hier nog aan toe voegen dat we een grote familie en kennissen/vriendenkring hebben en wekelijks iets te vieren ( tegen betaling *\o/* :j )


Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Bedrag wat uitgegeven wordt voor een kado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 00:13

Jarige buurvrouw 0 euro
Geboorte kleinkind ? euro nooit meegemaakt
Jubileum familielid 25 euro
Verjaardag kleinkind ? euro nooit meegemaakt
Huwelijk kind ? euro nooit meegemaakt
Verjaardag ouder €25
Verjaardag vriend(in) €20
Verjaardag collega €5

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Selina

Berichten: 14261
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 00:20

Partner verjaardag €150
Verjaardag ouders, zus of vriend(in) €25-35
Bruiloft goede vriend(in) €50
Kraamcadeau €15

Meer nog niet gehad eigenlijk. Staat verder niet gegraveerd in steen, maar dit houd ik een beetje aan. En iedereen moet lekker geven wat diegene te besteden heeft toch?

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 08:27

Jeetje wat een bedragen. Dan heb ik het geluk weinig familie en vrienden te hebben. :+
Ik heb alleen nog mijn moeder, mijn dochter en 2 vriendinnen. Voor de vriendinnen is het ongeveer 15 euro. Voor mijn moeder en dochter heb ik geen bedrag, wat ze graag willen hebben. Dat kan soms wel naar 100 euro gaan of voor mijn dochter daarboven. Verder geen verjaardagen van buren of verre vrienden.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 08:36

Wij doen Gelukkig bijna niet meer aan cadeaus. Vind het maar envelopje-ruilen.
Kinderen doen we nog wel. Neefjes en nichtjes doe ik vaak €10-€15, eigen kinderen zo rond de €50 maar kan ook iets duurs zijn bv een schommelset ofzo. Dat zijn dan vaak dingen die we sowieso wilden maar dan voor een verjaardag geven.

Heb mezelf als doel gesteld om wat meer home-made dingen te geven. Zo heb ik nu een reuzendomino en twee tic/tac/toe spellen voor in de tuin gemaakt. Werd heel goed ontvangen, origineel en echt een mooi gebaar omdat je er zoveel tijd in steekt. Pinterest staat er vol mee!

Edit: Gisteren bij mijn schoonmoeder. In mijn familie doen we niet meer aan cadeaus, daar zijn wij de enige. Onze kinderen hebben haar beide een mooie zonnebloem gegeven. Broers en zus van mijn man gaven samen een duur koffie zet apparaat met alles erop en eraan. Dat vind ik echt onnodig.

~ When life gives you mountains, put on your boots and hike ~

Shenavallie
Berichten: 11552
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 08:54

Ik vind het juist raar dat een cadeau afhangt van de prijs. Al maak je iets zelf van gerecycled materiaal, het gaat toch om het gebaar en dat je aan iemand hebt gedacht? Wij krijgen standaard elk jaar van mijn schoonouders 50 euro voor onze verjaardag. Belachelijk. Ik heb liever een welgemeende omhelzing zonder cadeau/geld of als ze toch iets willen geven iets waar over nagedacht is. Zo heb ik ooit bij de kringloop een oud toneelboekje voor de verjaardag van mijn schoonvader gekocht voor - ik dacht - 3,50 euro. Die man is helemaal verzot op alles wat met toneel te maken heeft en was er super blij mee.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:06

Kado's geef je niet om de prijs.
Ik geef een kado omdat ik iemand wil verassen met iets dat diegene heel graag wil en bij de een ligt dat heel anders als bij de ander.

8nnemiek

Berichten: 43377
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:12

Ik heb ook geen vaste budgetten voor gelegenheden.
De ene keer krijgt mijn moeder een kadobon voor een lekker diner bij ons thuis, de andere keer een kaartje voor cirque du soleil. Ligt er maar net aan of ik een leuk kado kan vinden en of ik het geld er voor heb.
Ik probeer ook vaak zelf iets te maken.. Ik heb jarenlang naambordjes en portretten geschilderd en getekend, daar rekende ik voor klanten bv 50 of 100 euro voor, en als ik daar iemand blij mee kon maken kregen ze zoiets van mij voor hun verjaardag/huwelijk.
Als ik voor een verjaardag echt niks weet dan geef ik gewoon een fles wijn van 5 tot 10 euro.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Bedrag wat uitgegeven wordt voor een kado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:18

Verjaardag vrienden en familie: 15 euro
Verjaardag vriend: 50 euro
Verjaardag ouders: 30 euro (vaak combineer ik met mijn broertje zodat we wat groters kunnen kopen)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41546
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:19

regtur schreef:
Wat zijn redelijke bedragen voor een kado? Soms hoor je dat kinderen kado's van honderden euro's krijgen. Of men geeft een partner een vakantiereis, of parachute-spring-cursus, om maar wat te noemen. Ik zal van wal steken wat wij doorgaans geven, maar zou het leuk vinden om reacties te krijgen, om een indruk te krijgen wat de norm is.
Jarige buurvrouw 10 euro
Geboorte kleinkind 150 euro
Jubileum familielid 50 euro
Verjaardag kleinkind25 euro
Huwelijk kind 1000 euro
Dit is nog met veel meer uit te breiden. Ik wil hier nog aan toe voegen dat we een grote familie en kennissen/vriendenkring hebben en wekelijks iets te vieren ( tegen betaling *\o/* :j )


Whuuuuuut %)...

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:26

Bij mijn familie geven we vaak cadeaus, dan heb je al gauw een groter budget nodig om iets nuttigs en leuks te kunnen geven. Bij mijn vriend zijn familie zijn er vaste bedragen afgesproken (€10.- per verjaardag/ €20.- als het een peetkind is) maar daar worden cadeaus vaak met het hele gezin samen gedaan, groot gezin dus dan heb je al gauw een leuk bedrag te besteden.

Verjaardag binnen het gezin : €50 - €100
Verjaardag partner : €100 -€500 (uiteraard is die €500.- niet elk jaar).
Verjaardagen vrienden/kennissen/buren : €15.-
Bruiloften : €50 - €150.-
Kraamcadeaus : €40 - €150.- (naaste familie krijgt een groter cadeau dan vrienden).

Best wel grote bedragen en ik zou er best wat minder aan uit willen geven maar ik koop altijd graag een passend cadeau waar iemand blij van wordt en vaak loopt het dan aardig op.

daantjuhhh

Berichten: 26856
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:39

Ik bekijk het per situatie.
Op dit moment ben ik uitgenodigd voor een housewarming party van een vriendin en haar partner. En tegelijk houden ze de verjaardag van hun zoontje.
Normaal zou ik zo rond de 20 a 30 euro geven aan de kleine qua kado.
Maar nu moest er ook nog een housewarming Kado bij. Ben nu op 40€ totaal voor alles terecht gekomen. Normaal zou dat wel wat duurder zijn maar ik heb ook al 3 tafels Kado gedaan en zit wat krap bij kas deze maand

Toen ik een partner had deed ik de kados ook vaak het dubbele.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:44

Voor verjaardagen niet echt een vast budget. Dat wisselt van 1 euro voor 10 boeken bij de kringloop tot 100 euro voor een gezellig uitje.


Bruiloften vind ik wel echt een crime. Mensen willen dan eigenlijk altijd een envelopje. Maar hoeveel stop je nu in dat envelopje?
25-50 als je alleen bent?

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Selina

Berichten: 14261
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:45

_San87_ schreef:
regtur schreef:
Wat zijn redelijke bedragen voor een kado? Soms hoor je dat kinderen kado's van honderden euro's krijgen. Of men geeft een partner een vakantiereis, of parachute-spring-cursus, om maar wat te noemen. Ik zal van wal steken wat wij doorgaans geven, maar zou het leuk vinden om reacties te krijgen, om een indruk te krijgen wat de norm is.
Jarige buurvrouw 10 euro
Geboorte kleinkind 150 euro
Jubileum familielid 50 euro
Verjaardag kleinkind25 euro
Huwelijk kind 1000 euro
Dit is nog met veel meer uit te breiden. Ik wil hier nog aan toe voegen dat we een grote familie en kennissen/vriendenkring hebben en wekelijks iets te vieren ( tegen betaling *\o/* :j )


Whuuuuuut %)...


Dat is toch niet zo heel gek? Heel veel ouders die de jurk of het pak betalen. Dan kom je al snel op dat bedrag. (Niet dat je dat moet verwachten. Maar m’n schoonouders betalen ook het pak)

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:45

Jarige buurvrouw 30 euro
Verjaardag vrienden 30 euro
Verjaardag neefjes en nichtjes 50 euro
Verjaardag partner verschilt dit jaar was ik 359 kwijt

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:48

Ligt er bij mij helemaal aan aat de band met diegene is en aat ik te besteden heb..

Vorig jaar had ik in de verjaardagsmaand van mijn parner een leuke financiële meevaller.. En hij wilde heel graag een multimediasysteem voor in de auto.. (boys and their toys :') )

En die heb ik hem dus gekocht a 500.-.. Maar hij krijgt ook wel eens helemaal niks, zoals dit jaar.. Tis net hoe t uitkomt..

<3 Sneakers <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41546
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:54

Selina schreef:
_San87_ schreef:


Whuuuuuut %)...


Dat is toch niet zo heel gek? Heel veel ouders die de jurk of het pak betalen. Dan kom je al snel op dat bedrag. (Niet dat je dat moet verwachten. Maar m’n schoonouders betalen ook het pak)

Ja vind ik wel :o. Ik vind het echt achterlijk veel geld.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Bedrag wat uitgegeven wordt voor een kado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:02

Ik heb echt geen bepaald bedrag. Ik koop wat ik wil.
Mijn vriend heeft een cadeau gehad van 400 euro.
Mijn stiefzoon heb ik een cadeau gedaan van 360 euro.
Mijn buurmeisje een cadeau van 130 euro.

:¨·.·¨:
`·.
Kaya

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:02

Ik geef zelden wat, neem soms een fles drank mee of zoiets als ik naar een feest ga. Tenzij ik echt iets weet wat ze heel graag willen.
Van mijn ouders kreeg/krijg ik iets ter waarde van ong 100 euro over het hele jaar, dus verjaardag+kerst zeg maar.

Mijn vriend krijgt al helemaal niets, wil niets van prul en nuttige dingen koopt hij zelf wel :+

Oehlala
Berichten: 4300
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Bedrag wat uitgegeven wordt voor een kado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:05

Mijn vriend geef ik meestal een weekendje weg. Heb ik zelf ook nog wat van :o en andersom krijg ik ook weer een weekendje terug. Das dan zon 200 euro voor hotel. Eten delen we dan.
Verder bruiloften doen we 50€ als koppel en bij verjaardagen geef ik vaak een plantje welke ik dan als stekje van mijn eigen planten heb opgekweekt.
Vinden mensen erg leuk.

daantjuhhh

Berichten: 26856
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Bedrag wat uitgegeven wordt voor een kado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:09

Ik denk wel dat het handig is om te definiëren of je alleen bent of met partner.

Ik ben alleen en mijn Kado zal over het algemeen minder duur zijn dan toen ik nog een partner had

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:25

Ouders en zussen zit meestal tussen 30-50 euro
Bruiloft standaard 50 euro
Voor mijn man Kijk ik niet naar geld, hij ook niet bij mij
Verjaardag/geboorte van kinderen rond de 20 euro (gaan niet naar gewone kinder verjaardagen van vage kennissen, is echt alleen van vrienden)
Wij krijgen voor onze verjaardagen van ouders 50 euro, en ja ook hier is pak en jurk betaald door ouders bij bruiloft
Onze kinderen krijgen net wat dat moment past (voor onze jongste was dat deze maand een elektrische accu auto van 185 euro)

Ook tussendoor probeer ik te verrassen als situatie het toelaat, afgelopen maand een game scherm gekocht voor mijn man zomaar omdat ie het graag wilde hebben
Voor zn verjaardag 5 jaar geleden een voetbal reis naar Barcelona geboekt voor ons samen. We werken hard en kijken niet zo naar geld. Mijn man neemt mijn vader in september mee naar kickbox gala voor zn verjaardag, vind hij ook te duur maar mijn man wil dat dan toch graag doen en ik vind dat prima

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:31

Verjaardag vriendin rond de 20-50 euro. Vaak neem ik iemand mee uit eten dus tja dan zit je snel hoger, maar heb je wel een gezellige dag uit.
Kinderen tot 10 jaar 5 euro en daarna 7.50.
Broer en schoonzus meestal rond de 20 en hun kinderen rond de 50 of ze mogen met me winkelen (wel in de uitverkoop) gaan we gezellig lunchen er bij.

Het gekke vind ik wel dat ik alleen ben en dus bij een stel met kinderen drie of vierdubbel geef en zelf een klein iets krijg. Een vriendin houdt daar altijd wel rekening mee en dat kan ik wel waarderen.
Je geef omdat je het wilt. Het gekke is wel dat je soms als je iets samen geeft met een stel dat ze de prijs dan door 2 delen ipv door 3.

Soms is je blijheid de oorzaak van een glimlach, soms is een glimlach de oorzaak van blijheid.

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:31

_San87_ schreef:
Selina schreef:

Dat is toch niet zo heel gek? Heel veel ouders die de jurk of het pak betalen. Dan kom je al snel op dat bedrag. (Niet dat je dat moet verwachten. Maar m’n schoonouders betalen ook het pak)

Ja vind ik wel :o. Ik vind het echt achterlijk veel geld.


Ligt toch ook helemaal aan hoeveel geld je kan missen? Voor sommige huishoudens is dat niks... een studie is duurder. Trouwen is voor veel mensen een ‘once in a lifetime’, behoorlijk belangrijke gebeurtenis. Om het even een beetje in perspectief te plaatsen... ;)


TROY (2019) & LAYS (2014)

Goof

Berichten: 28748
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:44

Ik vind dit (vaste bedragen en verplichte kado's) altijd zulke rare dingen.
Ik ga niet een vast bedrag uitgeven om het kopen, ik koop iets als ik dat leuk vind voor desbetreffend persoon. Zo kan het zijn dat mijn ouders het ene jaar niets krijgen en het andere jaar iets groters. Idem voor mijn man, vorig jaar heb ik niks gekocht, dit jaar een chihuahua.
Verjaardagen binnen de familie doe ik niet aan, bruiloften heb ik nooit en voor een kraambezoek doe ik hooguit een klein kado'tje. Kind wordt overladen en je kado'tje wordt toch ergens vergeten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aliida, Amazonbot, ComscoreBot, Emmaa_92, Esmee_RS, Fayyah19, flintstones, Jessica_1998, Marcato, meniekske, SannevZ, spookyskippy, verootjoo en 178 bezoekers