Waar goede elastiekjes kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Waar goede elastiekjes kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-18 17:25

Geen idee of dit hier goed staat?

Voor knotjes enzo koop ik meestal die dunne vlecht elastiekjes bij de Divoza. Maar ook vandaag waren er na de proef minimaal drie knotjes uit en tijdens het vlechten waren er ook al heel veel geknapt.
Bij de Divoza verkopen ze ook dikkere elastiekjes, die zijn wel steviger maar die vind ik eigenlijk te dik voor knotjes.

Weet iemand waar ik betere kwaliteit elastiekjes kan kopen die minder snel knappen?

Hurby (Prinz K3 x Kennedy) ZZL+1 // Kronos Z1+2
Tongerenhof Pyriet M2
Roulette Fly Della Loggia M1 (verkocht) // Wobke R. M1 (verkocht) // Blinky M1 (verkocht)


miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 17:31

Het enige wat echt stevig blijft zitten hier is vlechten met elastiekje en daarna met vlechtdraad. Een rotklus om er weer uit te halen maar blijft wel geweldig zitten.
Indien je niet met vlechtdraad wil knotten is het misschien niet een idee om een extra elastiekje om je knot heen te draaien?

[/list][/size]

CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-18 17:34

miss_lizje schreef:
Het enige wat echt stevig blijft zitten hier is vlechten met elastiekje en daarna met vlechtdraad. Een rotklus om er weer uit te halen maar blijft wel geweldig zitten.
Indien je niet met vlechtdraad wil knotten is het misschien niet een idee om een extra elastiekje om je knot heen te draaien?


Ik heb overal al standaart 2 of zelfs 3 elastiekjes omheen zitten en met vlechtdraad is inderdaad echt een rot klus, vooral als je haast hebt :D

Hurby (Prinz K3 x Kennedy) ZZL+1 // Kronos Z1+2
Tongerenhof Pyriet M2
Roulette Fly Della Loggia M1 (verkocht) // Wobke R. M1 (verkocht) // Blinky M1 (verkocht)

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Waar goede elastiekjes kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 17:36

Welke stiekjes haal je bij Divoza?

Ik herken je verhaal namelijk HEEL ERG GOED bij stiekjes van Harry's Horse en Pagony!
https://www.divoza.com/nl/invlechtelastiekjes-1

Deze van Horsepoint (je hebt geloof ik ook een klein vierkant bakje), breken namelijk niet binnen een dag! *\o/*

Bowo
Berichten: 2811
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 17:46

Ik gebruik tegenwoordig altijd die magic braids. Wanneer ze je uitrekt, zijn ze ook helemaal niet zo dik meer. Ze knappen ook (vrijwel) nooit.

Caily

Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 17:47

Gewoon dunne mensen elastiekjes?

Ties1996
Berichten: 46
Geregistreerd: 05-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:03

Het lijkt wel of de elastiekjes door het warme weer knappen. Weet niet of dat kan hoor. Mijn pony’s heb ik altijd ingevlochten staan en dan blijft het elastiekje gewoon aan de vlecht zitten maar sinds het warme weer zijn de elastiekjes steeds verdwenen (en de vlecht ook). :')

Ties1996
Berichten: 46
Geregistreerd: 05-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:04

Ties1996 schreef:
Het lijkt wel of de elastiekjes door het warme weer knappen. Weet niet of dat kan hoor. Mijn pony’s heb ik altijd ingevlochten staan en dan blijft het elastiekje gewoon aan de vlecht zitten maar sinds het warme weer zijn de elastiekjes steeds verdwenen (en de vlecht ook). :')

Ik gebruik de elastiekjes van Divoza. Pagony elastiekjes

CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-18 18:16

Janine1990 schreef:
Welke stiekjes haal je bij Divoza?

Ik herken je verhaal namelijk HEEL ERG GOED bij stiekjes van Harry's Horse en Pagony!
https://www.divoza.com/nl/invlechtelastiekjes-1

Deze van Horsepoint (je hebt geloof ik ook een klein vierkant bakje), breken namelijk niet binnen een dag! *\o/*


Ik heb die van pagony inderdaad! Volgende keer ga, dan denk ik die van Horsepoint proberen. Of 1 van de andere opties die hier genoemd zijn.
Bedankt iedereen!

Hurby (Prinz K3 x Kennedy) ZZL+1 // Kronos Z1+2
Tongerenhof Pyriet M2
Roulette Fly Della Loggia M1 (verkocht) // Wobke R. M1 (verkocht) // Blinky M1 (verkocht)

Bowo
Berichten: 2811
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:49

Ties1996 schreef:
Het lijkt wel of de elastiekjes door het warme weer knappen. Weet niet of dat kan hoor. Mijn pony’s heb ik altijd ingevlochten staan en dan blijft het elastiekje gewoon aan de vlecht zitten maar sinds het warme weer zijn de elastiekjes steeds verdwenen (en de vlecht ook). :')

Klopt, dan drogen ze sneller uit waardoor ze eerder knappen

Ties1996
Berichten: 46
Geregistreerd: 05-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 22:00

Bowo schreef:
Ties1996 schreef:
Het lijkt wel of de elastiekjes door het warme weer knappen. Weet niet of dat kan hoor. Mijn pony’s heb ik altijd ingevlochten staan en dan blijft het elastiekje gewoon aan de vlecht zitten maar sinds het warme weer zijn de elastiekjes steeds verdwenen (en de vlecht ook). :')

Klopt, dan drogen ze sneller uit waardoor ze eerder knappen

Aha, vandaar! Weer wat geleerd :)

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Waar goede elastiekjes kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 22:08

Hoe vlecht je? Als ik hier het knotje oprol en dan pas het elastiekje er om doen, vallen ze er ook sneller uit dan wanneer ik het elastiekje aan het uiteinde vast maak en hem meteen tot een knotje rol.

I am because you were

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Waar goede elastiekjes kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 22:11

Ik heb die extra brede gewoon bij de Primark gehaald. Kost de helft van wanneer je ze in de paarden winkel haalt. Helft van het zakje is wit maar voor die 1.50 gooi of geef ik die weg.


Mars102
Berichten: 35
Geregistreerd: 30-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 22:20

Quickknot misschien een idee ipv elastiekjes?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101663
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 22:24

Ik maakte de elastiekjes altijd nat in mijn mond. :+ Klinkt vies misschien maar daardoor knapten ze bijna nooit. Had volgens mij gewoon de goedkoopste van de ruitersportzaak.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 22:35

Bellatrix schreef:
Ik maakte de elastiekjes altijd nat in mijn mond. :+ Klinkt vies misschien maar daardoor knapten ze bijna nooit. Had volgens mij gewoon de goedkoopste van de ruitersportzaak.


Maakt echt wel verschil.
Ik gebruik elastiekjes al jaren als kauwgum tijdens het vlechten, maar het ene merk is het andere niet hoor :n

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101663
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Waar goede elastiekjes kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 22:38

Ik had wel de wat dikkere...er zal ook wel verschil in zitten maar het werkte voor mij goed.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Waar goede elastiekjes kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 23:01

Die dunnetjes zijn 3x niets. Die dikkere bandjes gebruiken, nooit meer frustratie tijdens het vlechten. En daarna de quickknot. Zit er zo in, en er zo uit. Tegenwoordig staat mijn paard dezelfde avond nog zonder knotjes, toen ik nog met pektouw knotte, kon ze zomaar een paar dagen in de knotten staan, omdat ik geen fut had ze eruit te halen. Nu doe ik het tussen de proef en de prijsuitreiking in.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:46

Utixo schreef:
Die dunnetjes zijn 3x niets. Die dikkere bandjes gebruiken, nooit meer frustratie tijdens het vlechten. En daarna de quickknot. Zit er zo in, en er zo uit. Tegenwoordig staat mijn paard dezelfde avond nog zonder knotjes, toen ik nog met pektouw knotte, kon ze zomaar een paar dagen in de knotten staan, omdat ik geen fut had ze eruit te halen. Nu doe ik het tussen de proef en de prijsuitreiking in.


Die dikke bandjes vond ik juist enorm frustrerend. Ze zijn zo groot voor het uiteinde van je vlecht... Je moet ze zo vaak er omheen doen... :\

Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Waar goede elastiekjes kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:10

Ik heb touw er altijd zo uit, het duurt niet langer dan enkel elastiekjes. Gewoon het touw op verschillende plekken doorknippen en dan "uitkammen" met de handen.

Elastiekjes nat maken werkt erg goed inderdaad.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:56

Janine1990 schreef:
Bellatrix schreef:
Ik maakte de elastiekjes altijd nat in mijn mond. :+ Klinkt vies misschien maar daardoor knapten ze bijna nooit. Had volgens mij gewoon de goedkoopste van de ruitersportzaak.


Maakt echt wel verschil.
Ik gebruik elastiekjes al jaren als kauwgum tijdens het vlechten, maar het ene merk is het andere niet hoor :n


Precies dit. Ik vind die dikke niks.

bokker01

Berichten: 94
Geregistreerd: 08-05-18

Re: Waar goede elastiekjes kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 15:51


:)

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 16:21

Die van welkoop vond ik fijn. Knappen nauwelijks.

-

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Waar goede elastiekjes kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 16:24

Inderdaad, stop ze in je mond tijdens het vlechten en kauw erop. Ze breken opeens een stuk minder snel.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Bowo
Berichten: 2811
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Waar goede elastiekjes kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 16:42

Ik knot met lusjes en redelijk grote knotten (9 a 10 knotten), dan hoef ik die dikke elastieken maar 2 of 3 keer er omheen te doen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Symke, Wieke en 113 bezoekers