Kirsten Brouwer wint KNHS Kampioenschap Lichte Tour

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nieuwsredactie

Berichten: 13992
Geregistreerd: 20-04-16

Kirsten Brouwer wint KNHS Kampioenschap Lichte Tour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-18 21:59

knhs
Dressuur

Afbeelding

Met twee klinkende proeven heeft Kirsten Brouwer het KNHS Kampioenschap Lichte Tour op haar naam geschreven. Onder de avondzon in Ermelo reed Brouwer de fraaie Sultan des Paluds naar een score van 76.975% in de kür.

Het kampioenschap in de Lichte Tour is verreden over twee proeven. Vrijdag 27 juli werd in alle vroegte de Prix St George verreden, vanavond stond de kür op het programma. Achter kampioen Kirsten Brouwer wisselden Patrick van der Meer en Danielle Heijkoop stuivertje. Heijkoop werd tweede in de eerste proef en derde in de kür. Patrick van der Meer deed dat precies omgekeerd en ging uiteindelijk met zilver naar huis.

Kampioen
De opvallende kampioen Sultan des Paluds is niet heel groot van stuk, wel in zijn daden. Met veel lossigheid, schwung en afdruk ging hij door de baan. Amazone Kirsten Brouwer won al veel, maar is ook met deze titel weer heel blij. “De eerste dag liep hij al een mooie stabiele proef en kregen we ook mooie punten. Het was echt lekker rijden, oortjes erop, genieten en gaan. De kür was ook heel goed, maar hij was wel heel heet en daardoor slopen er wat kleine foutjes in. Aan de andere kant is het wel heel positief dat hij zo wil aanpakken. Ik heb heel erg genoten, maar dat doe ik eigenlijk iedere dag van dit paard. Hij is heel erg vrolijk, wil altijd werken en echt heel speciaal voor mij.”

De combinatie Brouwer – Sultan des Paluds heeft al een aantal zeer succesvolle seizoenen achter de rug. Vorig jaar was een van de hoogtepunten het winnen van zilver op het WK voor zevenjarige dressuurpaarden. "Het is een paard dat er altijd voor je is op wedstrijd, dit jaar won hij eigenlijk alle wedstrijden die hij liep in de Lichte Tour. Als hij goed loopt dan kan het, dacht ik vooraf, maar er deden wel heel veel goede combinaties mee. Ik had niet zomaar verwacht te winnen. Het moet toch allemaal maar gebeuren en alles moet op zijn plek vallen op het juiste moment. Ik ben er echt heel blij mee”, vertelt de kampioene.

Fokker
Trotse fokker en eigenaar Pablo Bouillot was ook aanwezig om de verrichtingen van zijn oogappel te bewonderen. Bouillot woont in Zuid-Frankrijk en heeft daar sinds 10 jaar zijn dressuurpaardenfokkerij, hij is duidelijk met zijn plannen. “Het paard blijft bij Kirsten in training, ons doel is dat hij Grand Prix gaat lopen en ik droom er van dat ze naar de Olympische Spelen gaan.”

Uitslag KNHS Kampioenschap Lichte Tour 2018
1.Kirsten Brouwer - Sultan des Paluds, (76,324 + 76,975) 153,299
2.Patrick Van der Meer - President's First Apple (73,922 + 75,025) 148,947
3.Danielle Heijkoop – Daula (74,314 + 73,435) 147,749

Kijk hier voor alle uitslagen.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 bezoekers