[VIDEO]Edward Gal wint overtuigend de Grand Prix op het NK

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

[VIDEO]Edward Gal wint overtuigend de Grand Prix op het NK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-18 14:29

bokt / knhs
Dressuur

Afbeelding
Edward Gal en Glock's Zonik N.O.P. Foto: FEI/Arnd Bronkhorst

Zojuist werd de Grand Prix verreden tijdens het NK Dressuur. De overwinning in deze rubriek was overtuigend voor Edward Gal en Glock's Zonik N.O.P. (v. Blue Hors Zack).

Wolkbreuk
Het weer zat dit weekend niet mee tijdens het NK Dressuur. Vrijdag werd de Grand Prix nog verplaatst naar vandaag in verband met de hoge temperaturen. Vandaag moesten de laatste drie combinaties in een wolkbreuk rijden. Vlak voordat Edward Gal begon met zijn proef ging er een stuk plastic los bij de tribune. Daarnaast begon het hard te waaien en te regenen. Edward Gal reed zijn proef onverstoord door met Glock's Zonik, die ook niks leek te merken van de weersomstandigheden en de rumoer op de tribunes. De combinatie reed naar een knappe score van 79,435% en won daarmee de rubriek.

“Ik heb de hele week gezegd: het mag wel een keer gaan regenen. En dat deed het ook”, begint Edward Gal tijdens de prijsuitreiking van de Grand Prix, het eerste onderdeel van het NK Dressuur met een understatement. In de stromende regen reed de titelverdediger een werkelijk superieure, foutloze proef. “In zo’n bui had ik nog nooit met GLOCK’s Zonik gereden, dan rijd ik wel binnen in de manege”, lacht Edward Gal, die zijn kletsnatte rijpak gewisseld heeft voor een oranje poloshirt. “Zonik ging wel lekker, moet ik zeggen. Het is dat jezelf constant zit te schudden, je ziet niets meer en mijn teugels begonnen te glijden. Zeker na de stap, want dan is dat stuk dat je vasthoudt ook nat geworden. Constant ben je bezig om de dingen onder controle te houden. Zonik liep ondanks de regen lekker door. Ik ben heel tevreden hoe hij liep, zeker gezien de omstandigheden. Hij heeft echt een fijn karakter. Ik weet nu ook dat ik niet bang hoef te zijn voor een regenbuitje.”

Namens de vijf juryleden is voorzitter Francis Verbeek-van Rooy enthousiast over het optreden van Gal en zijn tienjarige in Denemarken gefokte hengst. “Een fantastische proef. Extra knap onder deze omstandigheden, maar ik denk niet dat ik GLOCK’s Zonik ooit beter heb zien lopen. Zo’n mooie harmonie en het zag er zo eenvoudig uit, zo regelmatig in de passage, alles lukte gewoon. Ik ben echt trots op hem.”

Klik op onderstaande afbeelding voor een video van de proef:


De tweede plaats was voor Hans Peter Minderhoud met Glock's Dreamboy (v. Vilvaldi). Hans Minderhoud reed naar een score van 74,717%. Madeleine Witte-Vrees kwam met Cennin (v. Vivaldi) als laatste starter in de baan. Met een score van 74,283% behaalde Madeleine de derde plaats.

Team voor Tryon
Morgenmiddag staat de kür op muziek op het programma. Na die rubriek zal bekend gemaakt worden welke combinaties mee mogen naar Tryon.

Klik hier voor de volledige uitslag.
Laatst bijgewerkt door aniek1985 op 28-07-18 15:54, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Artikel aangepast

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


MariekeS_

Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 14:39

Je kan veel zeggen over Gal, maar met Zonik heeft hij toch wel iets goed gedaan...
Wat een vertrouwen om zo solide zo'n proef neer te zetten met alle verstoringen en de weersomstandigheden... Aanleuning mooi stil en op lengte in zo'n wolkbreuk, pfoe.
Kippenvel en terecht applaus aan het eind _O_


TROY (2019) & LAYS (2014)

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Edward Gal overtuigend naar overwinning in de Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 14:41

Zoveel respect voor die combinatie. Tijdens de proef gebeurde er ook veel op de tribune omdat mensen opstonden en alles wapperde en bewoog. Zonik gaf geen kick. _/-\o_

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.

Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Edward Gal overtuigend naar overwinning in de Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 15:14

Ik krijg er geen hartkloppingen van , maar kan er alleen maar respect voor hebben. Wederom de hoogste scores bij elkaar te rijden en het ziet er toch relaxt uit.

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 15:26

Is er ook al een filmpje te zien van deze proef?

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13027
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 15:47

Ja, ik zal die even in de openingspost zetten.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Edward Gal overtuigend naar overwinning in de Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 15:49

Wat een waanzinnige proef! Heel mooi voorgesteld van Edward. Paard mooi op lengte en een rustige aanleuning. Mooie gangen echt een top combinatie! Genot om naar te kijken.

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 16:05

Zonik vond de regen wel lekker denk ik na al die warme dagen :D

Vind het nog steeds een gaaf dier.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 16:12

Wauw heb met open mond gekeken. Wat een gave proef. Zo ontspannen en dat in deze omstandigheden. Echt diep respect! Voor beiden.

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 16:17

Wauw, wat een koele kikkers! Zo meester proef neerzetten in die omstandigheden!

[/list][/size]

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 16:17

Wat een proef!!!
Respect voor beide,heb met verwondering zitten kijken!

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 16:22

aniek1985 schreef:
Ja, ik zal die even in de openingspost zetten.


Bedankt :D

Wat een top paard, en het feit dat hij zo onverstoorbaar doorsjouwt zegt ook wel iets over zijn karakter en werkinstelling. Dit was Edward met Undercover natuurlijk nooit zo gelukt, die zou helemaal over de zeik geraakt zijn denk ik. Alleen al daarom vind ik Zonik een verademing tov Undercover.
Sowieso heeft dit paard een fijne manier van bewegen en zijn houding en gedragenheid vind ik ook echt goed. Waar ik Undercover vaak veel te kort in de hals vond, kan Zonik mooi de lengte bewaren. Ja, ik ben fan :D was ik al vanaf het begin dat dit paard zich in de kijker begon te rijden.

Foaly

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [VIDEO]Edward Gal wint overtuigend de Grand Prix op het NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 16:25

De manier waarop Zonik zich uitschudt aan het eind :'). Hee, het regent :')

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 16:33

Diep respect! Wat een paard! En wat knap onder deze omstandigheden. Zoveel harmonie, balans, tact. Echt heel goed. Die pirouettes! Dát moeten wel 9-ens of 10-en geweest zijn. Alleen die piaffe mag nog wat meer van de grond en als je gaat zeuren de series nog wat rechter en de overgangen iets vloeiender. Maar dit is wel echt van wereldniveau. Chapeau hoor, echt heel knap.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Moratoetje

Berichten: 1449
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 16:35

Super gereden, dat zie ik niet veel combinaties na doen .... petje af +:)+

Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 16:41

Knap hoor zo rijden in deze omstandigheden.
Ik vind het een prachtig en aansprekend paard met aansprekende stukken in de proef.
Maar wat ik zo jammer vind is dat , en dat hebben alle paarden bij Edward , is dat ze niet gesloten halt kunnen houden , ze duiken en worden lang in de overgang , de Piaffe is matig en achterwaarts is slepend. Dat zegt imo wel iets over hoe ze trainen. En ik vind dat het met zijn gedragenheid dan niet helemaal in orde is.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [VIDEO]Edward Gal wint overtuigend de Grand Prix op het NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 16:45

Ik heb genoten! Wat een charme heeft die man, op het eind na het afgroeten.. geweldig!

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 16:54

Wat een verademing om te zien. Mooie aanleiding, niet getrixt... prachtig gereden. :j

Bloedmooi dier is het ook.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 17:35

Het is een regenbui, geen wolkbreuk :P dat als eerste.
Maar gezien de omstandigheden is het goed gereden.
Mee eens wat Attitude zegt, halt houden via stap en dan ook gestrekt staan, idd slepend achterwaarts en ook sommig wissels niet mooi door gesprongen en de eners werden steeds kleiner.
Ook zeker mooie stukken, maar bijna 80% vond ik het niet waard.

http://www.bokt.nl/markt/ad/302386/hors ... -liners-ed
http://www.bokt.nl/markt/ad/302378/hors ... ns-lite-0g
L1 pr 214 / L2 pr 208 / M1 pr 201 / M2 pr 197 / Z1 pr 212 / Z2 pr 218 / ZZL pr 224,5 / ZZZ startgerechtigd.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [VIDEO]Edward Gal wint overtuigend de Grand Prix op het NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:32

Heeft iemand misschien een link naar de proef? Ik zie in de openingspost niet de afbeelding die gelinkt is aan het filmpje namelijk.

~ leef vandaag, want niemand heeft je een morgen beloofd ~

Alenthe05

Berichten: 1090
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: [VIDEO]Edward Gal wint overtuigend de Grand Prix op het NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:36

Beste stuurlui staan altijd aan wal... Ik zeg maar vele zouden dit niveau willen behalen... Ik neem mn petje af, een paard zo doorrijden in de regen terwijl alles glibberig ed word. Ik heb genoten van dit stel, ze komen er wel!!!

[i]Pura Raza Espanola
Derrote II; Cautivo XIII x Cautivo VII x Pericon;
B+4, L1+6, L2+10, M1+10, M2+10, Z1+10, Z2+0 geblesseerd
Nederlands Kampioen MCI Level 1, 2019, 4x 4e op het EK MCI Iberische paarden, Parijs 2019


friendly
Berichten: 8396
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:15

DewiRox schreef:
Heeft iemand misschien een link naar de proef? Ik zie in de openingspost niet de afbeelding die gelinkt is aan het filmpje namelijk.

Je moet op de afbeelding klikken he. Hier doet ie het wel.

I'll be back so soon you won't even have time to miss me. Look after my heart, I've left it with you.

Mousmous
Berichten: 1507
Geregistreerd: 02-01-09

Re: [VIDEO]Edward Gal wint overtuigend de Grand Prix op het NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:44

Ik vond het een geweldige proef, zo lang is Zonik niet eens op dit nivo, maar vond hem vandaag echt mooi in de aanleuning. Fouten kijken is zo makkelijk, dat doen anderen ook net zo goed bij ons als we een proef rijden, maar met hele mooie stukken kan je mindere onderdelen wegpoetsen, en er waren hele mooie onderdelen. En dan ook nog eens zo gereden met dit weer, onverstoorbaar en in mijn ogen wel in de stortregen en ook nog eens onweer tijdens de proef.

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: [VIDEO]Edward Gal wint overtuigend de Grand Prix op het NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 21:25

Knap hoor, veel respect voor Zonic en Edward!

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Re: [VIDEO]Edward Gal wint overtuigend de Grand Prix op het NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 22:09

Echt alsof ik al niet genoeg respect kon krijgen voor Edward Gal! Naast de regen ook een zijl die niet meer in controle was. Sjee. Echt top prestatie!

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Indy_Mouse_9, Linde_C, nick_en_ik, nijnthju, plutolover en 29 bezoekers