Sportief goudklompje op komst!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dusteyes

Berichten: 127
Geregistreerd: 12-08-12

Sportief goudklompje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 17:08

Na een paar jaar voor de leuk hengsten kijken, kwam de eigenaar van mijn (verzorg)Haflinger merrie Stilana begin mei naar mij toe of ik een veulen wilde hebben met Stilana... Natuuurlijk wilde ik dat! Toen kwam ook nog het leuke nieuws dat hij het veulen wil houden en ik de hengst uit mocht kiezen! *\o/*

Klein paspoortje van mijn dametje
Naam: Stilana
Geboren: 01-05-2012
Stokmaat: 1,50 m
Karakter: Stilana is een zeer aanhankelijke pony die houdt van springen, graag voor en met je wil werken, ze zich soms erg druk maken om niets, maar dit gaat al steeds beter *\o/*
Exterieur: Ze is een wat meer moderne Haflinger met een iets wat groot hoofd met een smal neusje, verder ben ik niet zo thuis in het exterieur.
Moeder:
Madelaine van Oud Kraggenburg
Vader:
Steven van de Zantkohoeve
Vader van moeder:
Starwin

Nog een paar recente foto's van mother-to-be:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Mother-to-be and me <3

Helemaal happie ben ik natuurlijk opzoek gegaan naar een Haflinger hengst, want de eigenaar wil toch wel een Haflinger. Als eerste viel mijn oog op Amore van de Waaienburghoeve. Nog steeds vind ik het een prachtig dier. Later kwam de eis dat de hengst wel een beetje moet kunnen springen (de merrie is een bloed fanatiek springpaard, maar helaas op gebied van springtechniek is ze (nog) niet zo sterk... :'))

Door deze eis ben ik meer gaan kijken naar de springlingers. Toen kwam ik Standing Ovation tegen op een filmpje op Youtube van een hengstenkeuring in 2016. Na wat onderzoek te hebben gedaan naar foto's, filmpjes en informatie ben ik toch wel enthousiast geworden en heb ik deze hengst voorgesteld aan de eigenaar. 'Jammer dat hij zo ver weg staat. Kon je niet zoiets dichterbij vinden?' Kreeg ik als reactie :') Een paar dagen later was het: 'Ik heb nog even rondgekeken en die hengst van jou is toch wel heel gaaf...' Zodoende wordt dit father-to-be:

Afbeelding

22 mei was ze voor het eerst geïnsemineerd en 14 juni werd ze voor de eerste keer gescand. Helaas was ze toen niet drachtig... -O-

Na één keer lieten we de moed natuurlijk niet zakken en werd ze meteen weer geïnsemineerd en kreeg ze een prikje om de eisprong op te wekken. 4 juli was het weer zover en... JA HOOR MADAME IS DRACHTIG!! *\%/* Ze kneep daarbij wel de arm van de dierenarts er bijna af maar dat was het gelukkig waard :=

Nu het volgens de dierenarts 80% kans is dat het kleine ding blijft zitten vond ik het een goed moment om een topic te openen! *\o/* Scan 2 is 25 juli, nu hopen dat de kleine (25 dagen oude :P) kruimeltje blijft zitten! :):)

Afbeelding
En nog lief blijven kijken ook <3

Bedankt voor het lezen,Ben enorm benieuwd wat voor klein hummeltje eruit komt!! :j Eigenlijk is mijn enige eis een soortgelijke bles zoals moeders heeft. :D Daarnaast is het mijn eerste hummeltje, dus voor tips & trics, do's and don't en advies sta ik natuurlijk open! :j
Laatst bijgewerkt door Dusteyes op 09-07-18 17:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Stilana & Bailynn


Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Sportief goudklompje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 17:30

Wauw wat gaaf dat je een veulentje met haar mag fokken. Ik ga zeker volgen! Je hebt een knappe hengst uitgekozen <3

Dusteyes

Berichten: 127
Geregistreerd: 12-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 17:34

Maaikevdk schreef:
Wauw wat gaaf dat je een veulentje met haar mag fokken. Ik ga zeker volgen! Je hebt een knappe hengst uitgekozen <3


Jaa vind het echt geweldig! We gaan het nog houden ook! :D *\o/* Leuk dat je gaat volgen! :j

Stilana & Bailynn

Ilayla

Berichten: 537
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: In the middle of Nederland

Re: Sportief goudklompje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 19:10

Super leuk topic! Ik ben heel benieuwd hoe het veulen gaat worden! <3

Jaro ♥

XNikkie
Berichten: 7
Geregistreerd: 11-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:25

Wat een knappe hengst heb je uitgekozen voor je mooie merrie! Wat zul je benieuwd zijn naar het veulentje, ik vind de bles van mama ook erg mooi.. :)

Ben je toevallig al bekend met het Dikke Buiken Topic? Daar worden erg veel verhalen en tips uitgewisseld met betrekking tot de dracht..

En die 11 maanden lijken nu nog heel lang te duren. Maar voordat je het weet is het veulentje er en dan groeit hij/zij héél snel!

Dusteyes

Berichten: 127
Geregistreerd: 12-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 14:21

Ilayla schreef:
Super leuk topic! Ik ben heel benieuwd hoe het veulen gaat worden! <3


Dankjewel!! Kan nu eigenlijk al niet meer wachten! *\%/*


XNikkie schreef:
Wat een knappe hengst heb je uitgekozen voor je mooie merrie! Wat zul je benieuwd zijn naar het veulentje, ik vind de bles van mama ook erg mooi.. :)

Ben je toevallig al bekend met het Dikke Buiken Topic? Daar worden erg veel verhalen en tips uitgewisseld met betrekking tot de dracht..

En die 11 maanden lijken nu nog heel lang te duren. Maar voordat je het weet is het veulentje er en dan groeit hij/zij héél snel!


Dankjewel, super lief! Dit wordt mijn eerste zelfgefokte veulentje, daarom zit ik eigenlijk nu al een beetje op een mix van roze en blauwe wolk. :P

Ohh dankjewel, ik ga meteen even kijken in de dikke buiken topic! :D

Jaa die 11 maanden zijn best wel lang, maar ik geloof zeker dat het lange wachten het waard wordt! O:)

Stilana & Bailynn

Dusteyes

Berichten: 127
Geregistreerd: 12-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-18 08:35

Een update! :D
Afgelopen woensdag kwam de da weer langs voor de laatste scan. We hebben dubbel goed nieuws!
1. We hebben nog steeds een veulen! *\o/*
2. Volgens de da groeit de kleine hummel goed en is nu 6,5 week oud en 2,5 centimeter groot. -:)

Stilana & Bailynn

mignonne2403

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-05-13

Re: Sportief goudklompje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 09:22

Leuk zeg ik volg! Mooie merrie en mooie hengst. Ben benieuwd naar het half broertje/zusje van die van mij!

Linnie050

Berichten: 11792
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Sportief goudklompje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 09:25

Leuk! Gefeliciteerd
Fijn dat alles goed was.
Ik volg ook


Dusteyes

Berichten: 127
Geregistreerd: 12-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-18 19:10

mignonne2403 schreef:
Leuk zeg ik volg! Mooie merrie en mooie hengst. Ben benieuwd naar het half broertje/zusje van die van mij!


Wat leuk zeg! Wordt steeds grotere familie, ken namelijk super veel familieleden van de merrie! :') Knap ding heb jij ook! Wie is zijn mama (vader van mama)?

linnie050 schreef:
Leuk! Gefeliciteerd
Fijn dat alles goed was.
Ik volg ook


Dankjewel en leuk dat je mee volgt! :j

Stilana & Bailynn

Dusteyes

Berichten: 127
Geregistreerd: 12-08-12

Re: Sportief goudklompje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-18 22:57

Afbeelding
Dit was Stilaan vandaag, even helemaal opgetut in wedstrijdstyle om te kijken hoe ze dat eruit ziet op film :D We hebben namelijk nog nooit een wedstrijd gestart en het begon bij mij toch wel te kriebelen :))

Stilana & Bailynn

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Sportief goudklompje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 07:57

Knap bekkie hoor <3

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Re: Sportief goudklompje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 08:06

Ziet er mooi uit!
Ik kom ook volgen :)

Aan een dood paard staan trekken is een groter onderdeel van mijn leven dan je zou denken :')

Dusteyes

Berichten: 127
Geregistreerd: 12-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 20:56

UPDATE *\o/*

Gisteravond zwangerschapsgymmastiek gedaan mama-to-be! :D Vonden we allebei maar wat leuk na alle dressuurtrainingen :')

Heb wel het idee dat ze makkelijker en rustiger wordt in de omgang, dus tot nu toe dik tevreden! :):)

Afbeelding

Afbeelding

Stilana & Bailynn

Isa_Sofie

Berichten: 223
Geregistreerd: 03-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:11

Hoe gaat het nu met Stilana?

Dusteyes

Berichten: 127
Geregistreerd: 12-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-18 23:57

Update! *\o/*
Sorry voor het langs wachten... :x Stilana doet het nog steeds erg goed, (nog) niets te merken van de hormonen eigenlijk +:)+ We zijn zelfs bezig met wedstrijden in de B van dressuur om wat ervaring op te doen nu het nog kan. :P Eerste keer ging niet super (ook niet qua punten :=), witte handschoenen waren meegenomen door kabouters, op het terrein kwamen we erachter dat het witte dekje nog op stal lag, de hengstenvlecht wilde niet blijven zitten en mijn haarnetje ook niet ... :') maar ach we hebben allebei lol gehad en geleerd. :j
Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik het idee dat ze wel iets dikker geworden is, maar het valt nog niet echt op. Ze is natuurlijk ook pas op dag 86 nu. :D Met de drukte op school en de weekenden gaat de tijd gelukkig een heel stuk sneller! *\o/*

Afbeelding
(hier was ze net gewassen, wat kwam er een mooie kleur bruin onder vandaan <3)

Stilana & Bailynn

Isa_Sofie

Berichten: 223
Geregistreerd: 03-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 14:38

Ik blijf haar echt een knappe Haflinger vinden!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Caoilfhinn, chinnie, MirjamRobin, mooney, Sanne1802, Sastaic, WoodyThePug en 35 bezoekers