Zonwering/raambekleding openslaande deuren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miesemuisje

Berichten: 3085
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Zonwering/raambekleding openslaande deuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-18 18:31

Met de hitte van de afgelopen tijd is het ondertussen bij ons met 31 graden ook niet meer uit te houden.


Nu hebben we nog niks voor onze openslaande tuindeuren, waardoor er veel zon binnenkomst.

Wat is (een relatief goedkope) oplossing om voor de deuren te maken? Mag zowel binnen als buiten.. we hebben vandaag vooral gekeken naar rolgordijnen, maar dat is ook nog wel lastig qua maat (tenzij op maat gemaakt).

Het liefst hebben we als we een rolgordijn of iets soortgelijks doen op elke deur een losse, zo kan je de deur het makkelijkst nog opendoen.

Gaat om deze hoek.
Afbeelding

Per deur is de breedte ong 80 cm, lengte 195 cm

Zonnescherm buiten wil ik liever niet, omdat ik bij het keukenraam heel graag een mooie markies wil!

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Zonwering/raambekleding openslaande deuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:40

Je zou kunnen kiezen voor vitrage en gordijnen.
wij hebben dat ook op de achterkant en scheelt wel. Wat ik aan gordijnen heb hangen is prijzig.

of zonwerende folie maar weet niet wat dat kost.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:42

http://Www.veneta.com !

Wij hebben zelf beneden gewoon vitrage, boven in alle kamers top-down-bottom-up plisse gordijnen.
Veneta.com heeft alleen maatwerk en is een stuk voordeliger dan maatwerk van kwamtum ed.
Daarnaast zijn ze ook snel (2-3 weken levertijd) en kwalitatief goed!

Lipydo

Berichten: 4202
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:44

Waarom waren de rolgordijnen lastig qua maat? Als je er twee (zelf inkorten) bevestigd naast elkaar, lijkt mij het makkelijk gaan. Enige wat ik mij kan voorstellen is dat je de rolgordijnen niet in je kozijnen wil vastmaken (kunstof?), maar in het steen/ stucwerk ernaast. Dan komen ze iets verder van de deuren te liggen.

En anders inderdaad gordijnen.

Anoniem

Re: Zonwering/raambekleding openslaande deuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:51


itske
Berichten: 721
Geregistreerd: 03-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:18

Als je de warmte buiten wil houden moet je iets aan de buitenkant doen,dat houdt de warmte buiten. misschien gewoon een zonnescherm horizontaal, kun je er ook nog lekker onder zitten.