HELP!! Hitte en Hormonen voeren oorlog..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

HELP!! Hitte en Hormonen voeren oorlog..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 14:54

Het weer zelf is echt heerlijk om van te genieten {:}
Lekker voetjes in een teiltje, wijntje erbij, terrasje pakken zo nu en dan.. echt zalig +:)+
Maar de titel zegt het al..
Mijn hormonen en deze tropische temperaturen zijn duidelijk geen beste vriendjes.
Ik heb de pech dat ik alle tekenen van stuwende borsten heb. ( ja, dat is bij de huisarts onderzoekt ) joepie >;) heel naar, en vooral erg ongemakkelijk!
Stukje fietsen is nu een ware hel, ik moet serieus de boel ondersteunen, en als ik een klinkerpad tegenkom ben ik geneigd om te fietsen %)

Ook bof ik met het feit dat ik, op mijn 32e, al beginnende opvliegers heb.
De dag al drijvend doorkomen is voor mij niks nieuws.
Standaard een natte rug, glimmende schenen van het zweet, en de druppels die over het gezicht lopen, ja echt helemaal top hoor >;)
Maar als je ‘s avonds gezellig een hapje en/of drankje wilt doen met vrienden en je stijgt zowat op, is het echte genieten wel wat afgezwakt.

Wat ik wil bereiken met dit topic??
Misschien tips, ervaringen uitwisselen?
Want ik hoop zo dat ik hierin niet de enige ben.

Anoniem

Re: HELP!! Hitte en Hormonen voeren oorlog..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:37

Ik verplaats je topic van HK naar MWS, omdat het daar beter past :j

Succes met de hitte en je hormonen :(:)

Anoniem

Re: HELP!! Hitte en Hormonen voeren oorlog..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:40

Ik heb goeie dingen gehoord over het slikken van hop bij vroege overgangsklachten.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:46

Fellor schreef:
Ik heb goeie dingen gehoord over het slikken van hop bij vroege overgangsklachten.

Misschien een biertje? daar zit hop in!

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: HELP!! Hitte en Hormonen voeren oorlog..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:53

Nu al opvliegers.. laat dan vooral even je schildklier nakijken. Verder is het helemaal niet gek dat je met deze hitte vol zweet staat hoor.. de een kan beter tegen de hitte dan de ander.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: HELP!! Hitte en Hormonen voeren oorlog..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 17:37

Mag ik je een algemene tip geven nav je klachten? Mastodynon. Helaas in Nederland niet meer vergkrijgbaar maar in Duitsland wel. Dat spul werkte voor mij zelfs toen ik enorm zere borsten had door een te hoge prolactine en ook toen mijn hormonen gingen klooien door khd arm afvallen en ik continue doorbraakbloedingen kreeg heeft dit alles gereguleerd. Ik zweer er dus bij.

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: HELP!! Hitte en Hormonen voeren oorlog..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 17:44

Care for women is heel erg prettig om te gaan praten met dit soort problemen. Ik ben er zelf gisteren geweest om mijn hormoonproblemen op te lossen. Ze weten er veel meer van dan de huisarts, en eigenlijk ook meer dan de gynaecoloog. Gynaecoloog stuurt me altijd met de pil weg, waar ik depressief van wordt. De mevrouw van care for women heb ik dik een uur gezeten, heeft me compleet doorgevraagd en we gaan nu een traject in om mijn hormoonproblemen op te lossen. Te beginnen met een bloedonderzoek op ook de schildklier en nog andere hormonen.

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 18:51

Fellor schreef:
Ik heb goeie dingen gehoord over het slikken van hop bij vroege overgangsklachten.


nooit eerder van gehoord :)
Kan je dat in een natuurwinkel halen?

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 18:55

Fellor schreef:
Ik heb goeie dingen gehoord over het slikken van hop bij vroege overgangsklachten.


nooit eerder van gehoord :)
Kan je dat in een natuurwinkel halen?
Alwiene schreef:
Mag ik je een algemene tip geven nav je klachten? Mastodynon. Helaas in Nederland niet meer vergkrijgbaar maar in Duitsland wel. Dat spul werkte voor mij zelfs toen ik enorm zere borsten had door een te hoge prolactine en ook toen mijn hormonen gingen klooien door khd arm afvallen en ik continue doorbraakbloedingen kreeg heeft dit alles gereguleerd. Ik zweer er dus bij.


Hier ga ik eens naar googelen.
Want de meeste oplossingen bij mijn eigen huisarts hebben allemaal met pillentjes met andere hormonen temaken waar je al helemaal niet blij van wordt.

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: HELP!! Hitte en Hormonen voeren oorlog..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:08

Google eens op oestrogeendominantie

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:23

Alwiene schreef:
Mag ik je een algemene tip geven nav je klachten? Mastodynon. Helaas in Nederland niet meer vergkrijgbaar maar in Duitsland wel. Dat spul werkte voor mij zelfs toen ik enorm zere borsten had door een te hoge prolactine en ook toen mijn hormonen gingen klooien door khd arm afvallen en ik continue doorbraakbloedingen kreeg heeft dit alles gereguleerd. Ik zweer er dus bij.


Ianrowan2009 schreef:
Hier ga ik eens naar googelen.
Want de meeste oplossingen bij mijn eigen huisarts hebben allemaal met pillentjes met andere hormonen temaken waar je al helemaal niet blij van wordt.


Dit is op natuurbasis. Ik zie dat er ook druppels zijn, heb zelf alleen ervaring met de tabletten. Ik koop ze in Duitsland bij de apotheek, niet iedereen heeft ze op voorraad, wel kan eigenlijk elke apotheek ze op bestelling een dag later leveren. Online bestellen geen idee of dat kan, ik kom met enige regelmaat in Duitsland voor boodschappen dus haal het daar dan meteen.

lukka63
Berichten: 1407
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:23

MyChoice schreef:
Google eens op oestrogeendominantie

wilde ik net neerzetten

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-18 06:33

lukka63 schreef:
MyChoice schreef:
Google eens op oestrogeendominantie

wilde ik net neerzetten


Bij mij is het een teveel aan prolactine wat er aangemaakt wordt.
ik heb daar tabletjes voor: Cabergoline. Wat ook echt troep is met mega nare bijwerkingen |o
Oestrogeendominantie spreekt mij op een aantal punten wel aan ja! :j
Heb gister al een stukje gelezen erover.
Echt bizar hoeveel je dagelijks leven alleen al invloed heeft op die aanmaak van oestrogeen!
Ik heb bijvoorbeeld tot mijn 30e acne gehad, toen kreeg ik isotretinoïne als medicijnen wat echt fantastisch werkte maar wel echt troep was!

Iphi
Berichten: 327
Geregistreerd: 12-11-09

Re: HELP!! Hitte en Hormonen voeren oorlog..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:45

Kijk eens op de website van “comfort cooling products”.

Zowel ikzelf als meerdere vriendinnen hebben hier echt baat bij.

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Re: HELP!! Hitte en Hormonen voeren oorlog..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:01

Paardenmelk capsules blijken hier voor te helpen.. Geen eigen ervaring mee want ik zit nog niet in de overgang haha

Heel veel succes, erg vervelend :(

Boras
Berichten: 9947
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:13

Ik zit al jaren in de pre-menopauze met hevige klachten. Heel divers ook.

Dit weer staat garant voor nonstop (hoofd)zweten. Beschamend. Vies. Heel erg naar.
De enige plek waar ik me nu zielsgelukkig voel, is zwemmend in het buitenwater.
Dat doen ik dan ook dagelijks. Zo ontzettend fijn. Dan voel ik me fris en fit. Dan kan omdat ik niet werk. Heel fijn, zou je denken. Maar dat is helaas wel (mede) het gevolg van 5 jaar hevige overgangsklachten.

Ik kan er nu wel beter mee omgaan merk ik. Ben er niet zeker van of dat nu komt doordat ik me er beter bij kan neerleggen of omdat het eindelijk milder wordt.

Ik zit het verder uit. Ik ben persoonlijk tegen hormooninname. Of je moet ze je hele verdere leven (moeten mogen) blijven slikken. Ik beleef de overgang liever nu ik redelijk jong en veerkrachtig ben. Het is nu al zwaar. Ik ben, als ervaringsdeskundige helaas, wel meer begrip gaan opbrengen voor mensen die wel voor hormooninname kiezen. Het is zeker verleidelijk.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:16

Ik snap,je helemaal...1 tip, ga even suikerloos, chocoladeloos, alcoholloos, die trickeren opvliegers...

Vaak is het wel als je net water hebt gedronken, je een zweetaanval krijgt, maar iedereen zweet, dus je valt ni ff niet op... :+


De xeno oestrogenen dus ook, zoals in plastic, pesticiden, schoonmaakmiddelen..