Hulp gezocht met de juiste vliegenmasker vinden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Hulp gezocht met de juiste vliegenmasker vinden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 15:59

Hai,
Ben al een tijdje aan het zoeken naar de voor paardlief de perfecte vliegenmasker. Echter is er zo veel keus en beloven ze allemaal de beste te zijn. Dacht laast de perfecte gevonden te hebben, maar toch binnen 3 dagen flinke schuurplekken achter zijn oren. Dus de zoektocht gaat door, echter lijk ik niks te kunnen vinden wat aan mijn eisen voldoet.
Mijn eisen zijn:
Stevig, staat in een kudde ruinen dus er wilt wel eens een eraan hangen.
Moet 24/7 om, dus geen schuurplekken veroorzaken en ten alle tijden van de ogen af blijven staan.
Niet warm, dus in een lichte kleur en geen grote bontranden.
Oren/neusflap/uitsparing voor de voorpluk maakt niet uit of deze er wel of niet opzit, gaat echt om de ogen te beschermen.
Afbeelding
Deze heb ik nu al een tijdje, maar de randjes schuren na verloop van tijd toch.
Afbeelding
Deze leek perfect, maar flinke schuurplekken achter zijn oren.
Die van lemieux leek mij wel fijn, toevallig in handen kunnen hebben van een stalgenoot, maar ik twijfel of deze wel netjes blijft en het lijkt of deze te dicht om het hoofd heen zit.
Cashel crusader vind ik ook goede verhalen over, maar lijk erg op die van lemieux denk ik.
Ben benieuwd wat jullie kunnen bijdragen in mijn zoektocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:02


Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:05

De Field Relief Midi Vliegenmasker, wel in het zwart maar zijn echt top maskers!

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 16:32

Tarico schreef:
Ik heb deze: https://www.uhg-shop.nl/cashel-crusader ... asker.html
Mijn pony heeft 'm 24/7 om en blijft goed van de ogen afstaan en geen schuurplekken. Ik heb die van LeMieux ook gepast maar deze zat beter.

Punt voor de crusader, fijn om te weten dat hij beter bevalt dan die van LeMieux.
Drico schreef:
De Field Relief Midi Vliegenmasker, wel in het zwart maar zijn echt top maskers!

Zag dat ze er sinds kort ook in een lichte kleur beschikbaar zijn. Toevallig ook laast in handen mogen hebben, maar vind ze helaas niet stevig genoeg. Wel heel mooi dat ze achter de oren verstelbaar zijn, sprak mij wel aan.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:35

Mijn Field Relief Midi gaat inmiddels z'n vijfde seizoen in en begint nu pas slechter te worden. Al het andere spul gooit mijn merrie af.

Edit: in 2014 gekocht dus de vijfde zomer al!
Laatst bijgewerkt door Hilli op 26-07-18 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:36

Cashel Crusader bevalt mij tot nu toe het beste. Ik heb de Field reliƫf gehad en de LeMieux gepast, maar mijn paard heeft lange, tja, heet dat bij paarden ook jukbeen?, waardoor daar de huid kaal schuurde. De Cashel is langer (althans, de mijne is eigenlijk een maat te groot en daardoor lang) waardoor die lijn lager valt en het minder schuurt.

Bevat ook geen bont, enkel fleece laagje en blijft heel goed zitten. Le Mieux is wel een erg mooie, met goede verdikkingen op de gevoelige plekken, maar sluit te kort voor de mijne.

Stalgenoot heeft een Shires en dat vind ik ook een mooie, valt een beetje gelijk als de Cashel, maar heeft bovenin wel een randje 'bont' en twee keelklittenbanden.

Allemaal houden ze de ogen heel goed vrij overigens. En van goede kwaliteit, ze doen qua stevigheid niet onder voor elkaar is mijn ervaring.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:36

Geen ervaring met de LeMieux, maar wel met de Crusader. Blijft goed in vorm, pony heeft 'm nu voor het tweede seizoen op en het masker staat nog mooi van de ogen af. Ze heeft er ook nog geen schuurplekken van, heeft 'm wel 24/7 op momenteel.
Ook vind ik het fijn dat dit masker een lichte kleur heeft. Naar mijn idee is dat minder heet dan een zwart masker.

Ik had overigens dezelfde zoektocht als jij wbt geen bontranden enzo. Ik had echter ook de "moet vaste neusflap hebben" eis en dat maakt het lastiger. De meeste hebben een afneembare neusflap met een ritsje of klittenband en dan lijkt zo'n bevestigingsrandje mij echt ruk. Ook moest de neusflap lang genoeg zijn (witte neus...) en is het een Welsh pony met een klein hoofdje. Dan blijft er niet veel over, kan ik je zeggen :+

Eef01
Berichten: 281
Geregistreerd: 20-10-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:50

Laatst bijgewerkt door Eef01 op 26-07-18 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: Hulp gezocht met de juiste vliegenmasker vinden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:51

Afbeelding
Afbeelding
Ik heb deze voor alle 3 24-7 buiten om

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 17:02

Super bedankt voor alle ervaringen, denk dat de crusader een goede kandidaat is om als volgende uit te proberen. Als er nog verdere ervaringen zijn, lees ik die nog graag. Zit wel nog steeds te twijfelen of degene die nu genoemd zijn wel stevig genoeg zijn,degene die ik al had uitgeprobeerd waren daarin echt perfect.
Edit: zie bij velen dat ze idd rond de ogen wel stevig zijn, maar daarbuiten juiste minder. Zoek er een die overal stevig is, want er wordt niet zachtjes mee gespeeld.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 17:11

Ik heb de fieldrelief met losse neusflap, die ik er eigenlijk bijna nooit aan heb.
Ik had al 2 oudere zwarte 2e hands gekocht en nu 2 nieuwe lichtgrijze erbij, ze zijn lekker zacht en soepel en de voorkant is stevig zodat de stof de ogen niet raakt, ik vind ze wel fijn.


Afbeelding

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Hulp gezocht met de juiste vliegenmasker vinden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:48

Ik vind alle opties best hufterproof, sluiten mooi aan en blijven ook goed liggen, de Cashel was de eerste die ik niet uit het weiland hoefde te vissen.

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Hulp gezocht met de juiste vliegenmasker vinden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:52

Ik heb van bucas met neus. Iedere dag om staat met een andere ruin die altijd lopen bek te vechten en is nog niet stuk

Ties1996
Berichten: 46
Geregistreerd: 05-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 21:00

Ik heb nu al een tijdje het vliegenmasker van Lemieux. Ik heb het masker ook al twee keer gewassen en het blijft er heel goed uit zien. Het masker zit super goed om het hoofd van mijn paard en ziet er mooi en netjes afgewerkt uit.

wendyh

Berichten: 236
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 21:01


Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Hulp gezocht met de juiste vliegenmasker vinden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 21:18

Absoluut de Cashel Crusador! Eentje heb ik er al 6 jaar, gaat ook in de was en blijft heel en mooi in een kudde spelende pony's.

Jessix

Berichten: 16430
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 21:35

Ik heb een LeMieux zondag gekocht en opgedaan. Maar ik heb hengsten... En die vinden een vliegenmasker maar stom natuurlijk. Ik vis hem elke dag een paar keer uit de wei (hij is dus heel makkelijk af te krijgen) en de eerste scheur zit er sinds vandaag in. :+

Maar ik vermoed niet dat een ander merk beter zal gaan hoor. Hengsten en vliegenmaskers en/of dekens is gewoon geen combinatie. :o ;)

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 22:32

Afbeelding

Afbeelding

Deze blijven bij beide paarden gelukkig tot nu toe keurig zitten, ook in de koppel op de wei.
Geen hengsten, wel ruinen die nogal eens aan elkaar trekken...

Ties1996
Berichten: 46
Geregistreerd: 05-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 23:49

Nouvel schreef:
[ [url=m/4KWrlS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kNQRuQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze blijven bij beide paarden gelukkig tot nu toe keurig zitten, ook in de koppel op de wei.
Geen hengsten, wel ruinen die nogal eens aan elkaar trekken...

Welk merk en model masker is dit?

Hollyleaves
Berichten: 1943
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 00:00

Hier de Rambo altijd gehad en dit jaar over gegaan op de Le Mieux flymasks, echter waren er na 2 weken al 2 stuk en viste ik ze meer uit de wei en paddock als wat dan ook. Niet wat ik gewend ben van het merk. Ingeruild voor de Cashel Crusador en absoluut t beste masker dat ik ooit heb gehad. Voldoet aan al je eisen.

Jessix

Berichten: 16430
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 01:24

Nouvel schreef:
[ [url=m/4KWrlS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kNQRuQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze blijven bij beide paarden gelukkig tot nu toe keurig zitten, ook in de koppel op de wei.
Geen hengsten, wel ruinen die nogal eens aan elkaar trekken...

Nou dan is er nog hoop voor de ruinen! :D

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 06:23

Ties1996 schreef:
Nouvel schreef:
[ [url=m/4KWrlS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kNQRuQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze blijven bij beide paarden gelukkig tot nu toe keurig zitten, ook in de koppel op de wei.
Geen hengsten, wel ruinen die nogal eens aan elkaar trekken...

Welk merk en model masker is dit?


https://www.paardendrogist.nl/product/f ... 035/36041/
Field relief, ik heb de neusflappen er alleen bijna altijd af, die vinden ze hier niet fijn omdat het voor hun neusgaten zit.

Jessix

Berichten: 16430
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 06:38

:D Die heeft bij mij een week geleefd!

EllyC

Berichten: 8121
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 06:46

Tarico schreef:
Ik heb deze: https://www.uhg-shop.nl/cashel-crusader ... asker.html
Mijn pony heeft 'm 24/7 om en blijft goed van de ogen afstaan en geen schuurplekken. Ik heb die van LeMieux ook gepast maar deze zat beter.

Deze vind ik ook het fijnst. Gingen ook best lang mee en bleven goed zitten.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:59

Jessix schreef:
:D Die heeft bij mij een week geleefd!


Jij hebt gewoon slopers, zonde van je geld om daar zulke dingen voor aan te schaffen, kun je beter een paar zakken voer voor halen... _O-