zie door bomen het bos niet meer; waarheen op vakantie/reis

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

zie door bomen het bos niet meer; waarheen op vakantie/reis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-18 22:17

Hoi lieve medebokkers!

Deze vakantie heel braafjes met vrienden enkele dagen de duinen in geweest en nog een kampeervakantie met gezin +vriend voor de boeg in Nederland. Leukleuk, niks te klagen!

Nu kriebelt het bij mij (als vakantie/reisliefhebber) al enige tijd en zou ik graag voor de eerste keer naar het buitenland willen zonder ouders, met alleen mijn vriend. Nu vind ik zoveel landen prachtig, maar mijn echte wow-factor landen (Australië, IJsland, Afrika) vind ik iets te ver gegrepen voor nu. :')
Ben zelf wel eens in Spanje en Frankrijk geweest en ga waarschijnlijk ook eens naar Italië, maar welk land is nou echt leuk (en redelijk veilig vooral) voor twee (tegen die tijd) negentienjarigen?
Turkije is overigens uitgesloten.

Mijn vriend is niet moeilijk en heeft geen bepaald voorkeur, hij staat voor heel veel open, omdat hij nog niet vaak in het buitenland is geweest. Spanje en Frankrijk zijn leuk, maar ik wil graag even wat meer, misschien minder populaire, opties!

Een zon vakantie, zodat er ook lekker gebakken en gezwommen kan worden, lijkt ons het meest aannemelijk, maar ik sta ook zeker open voor iets Scandinavisch/kouds! Het gaat wel om volgend jaar zomer!

Help :')

Nátuurlijk vinden onze ouders het goed, zij helpen ons uiteraard met plannen etc, maak jullie geen zorgen!

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22


lies1998

Berichten: 357
Geregistreerd: 02-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 22:26

Ik ben net terug van een vakantie in Malta met een vriendin, wij zijn ook beide 19! Wij hadden een privé kamer en badkamer via Airbnb geboekt en dat is ons goed bevallen. Op Malta is veel te zien en te doen en alles is lekker dichtbij. Hierdoor is het prima te doen zonder auto. Wij hadden een soort ov kaart gekocht voor €21 waarmee je 7 dagen onbeperkt gebruik kan maken van de bussen, ook de nachtbussen. Ook op het naastgelegen eiland Gozo is veel te zien, dit is makkelijk te bereiken via de ferry, die retour maar iets van €5 kost! Daarnaast ligt er nog een klein eilandje dichterbij, Comino, daar is de prachtige Blue Lagoon te zien. Ook Comino is met een ferry te bezoeken, dan wordt je afgezet bij de Blue Lagoon. Verder zijn er meerdere Lidle’s en veel kleine buurtwinkels over het eiland verspreid. Wij zijn ook een aantal keer buiten de deur gaan eten, voor twee personen waren we altijd zo’n 20-30€ kwijt dus dat valt zat mee :)

Wij zaten in Sliema, een erg leuke plek en dichtbij de hoofdstad Valetta en de uitgaansgebieden.

Op best veel plekken kan je zwemmen, vaak zijn er stukken afgezet voor zwemmers. Je moet er wel rekening mee houden dat Malta erg rotsachtig is en er dus ook maar weinig zandstrand is. Er zijn er wel een aantal, op Gozo zit een prachtig rood strand; Ramla Bay. Waterschoenen zijn dan ook wel handig om mee te nemen.

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: zie door bomen het bos niet meer; waarheen op vakantie/reis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-18 22:59

Heel erg bedankt, ik zat al aan Malta en oa Kos te denken....
Mijn vriend is met vrienden op vakantie en is in slaap gekukeld dus we praten later verder. :P

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

luuntje

Berichten: 13926
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: zie door bomen het bos niet meer; waarheen op vakantie/reis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:19

Kroatie is volgens mij ook heel mooi.
En Griekenland heeft veel eilanden om heen te gaan.
Italie is ook genoeg te zien en te zonnen.

Egypte is lekker warm, kan je leuk snorkelen. Wel in Afrika.
Curacao is ook leuk,wel prijzig vliegen.

[o]

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:23

Kroatië? Prachtig land, enorm veel te zien maar ook ideaal om lekker te zonnen. Bijkomend voordeel is dat het een relatief goedkoop land is :j Gaan jullie met de auto of het vliegtuig? Met Ryanair kun je via Weeze heel goedkoop op Zadar vliegen bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:25

Kroatië en Slovenië zijn erg mooi :)
Als je/jullie een rijbewijs hebben zou je ook zelf een korte roadtrip kunnen maken naar verschillen plekken? :)

Goof

Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: zie door bomen het bos niet meer; waarheen op vakantie/reis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:28

Je wil volgend jaar pas gaan? Niks leuker dan samen achter de laptop te kruipen, googlen en toffe ideeën op te doen.
Zet eerst jullie beider wensen op papier (manier van reizen, bestemming (dus stad, strand, bergen etc), verblijf (all in, camping etc), activiteiten en wat nog meer) en ga dan zoeken wat erbij aansluit. Veel leuker dan hier op bokt vragen.

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: zie door bomen het bos niet meer; waarheen op vakantie/reis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-18 13:09

Hihi, ja. Dit jaar 1. Geen geld gespaard en 2. Geen tijd. Ben overigens ps in juli negentien, ben net twee weken achttien.
Mijn vriend heeft een rijbewijs en ik hopelijk in de nazomer ook! :P

Kroatië is een goeie om mee te nemen!
Curacao lijkt me prachtig maar de vliegtickets zijn wel immens duur inderdaad!

Malta en Kos houd ik in mijn achterhoofd.

Italië ga ik waarschijnlijk volgend jaar met mijn ouders en zusje heen (was de bedoeling iig) dus dan wil ik liever ergens anders heen, haha.

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:11

Ik heb afgelopen jaar met mijn toemalige vriend meegedaan aan een georganiseerde roadtrip door Europa, geen idee of het wat voor jullie is natuurlijk (je moet er wel van houden) maar zal mijn topic even opzoeken :) Is ook helemaal niet duur namelijk!

EDIT: deze :) [BEU] [FOTO] Budapest Rally 2017, roadtrip of a lifetime!

xGaab

Berichten: 1355
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: De meern

Re: zie door bomen het bos niet meer; waarheen op vakantie/reis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:20

Oostenrijk is een mooi land, misschien een optie? Als het weer mee zit, kan je in Karinthië ook erg bruin worden. Mooie omgeving en veel interessante dingen om te doen, maar dat ligt er natuurlijk aan, waar jullie van houden.


BSMPSGA♥♥

♥♥ Michael
als leven lijden wordt, wordt houden van, loslaten. Amigo, Ashley.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:35

Kroatië is inderdaad erg mooi. Ik ben afgelopen jaar oa naar Lesbos geweest, qua zonbestemming is dit echt top! Ik ging ook alleen met mijn vriend. Het is een heel divers land qua natuur, genoeg te doen en bijvoorbeeld ook een superleuk hippiedorpje met restaurantjes op palen in de zee. Heel romantisch :D
Toen ik op werk vertelde dat ik naar Lesbos op vakantie ging, vroegen ze gelijk of ik dan in kampen ging helpen := maar van vluchtelingen geen sprake. Slechts toen we een boottocht hebben gedaan aan de noordkant zagen we wat zwemvesten liggen.
Edit: een héle mooie koude bestemming is Fins Lapland. Via Xplore the North kan je hele gave reizen boeken, inclusief sneeuwscooter en husky tochten <3

theadora99

Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:39

Ik zit nu op gran canaria, terwijl ik dit typ even op de hotelkamer haha. We zitten in een super hotel hier haha. Maar ook ervaringen met Lanzarote en Tenerife. Ik vind de eilanden ontzettend leuk, niet voor elk jaar (eerlijk, na 2 weken heb je alles gezien want zo groot is het niet :+ ). We zitten altijd een beetje buiten het drukste toeristen gebied. Is wel Spanje maar iets minder “mainstream” Spanje als Madrid, Barcelona misschien haha. Ik vind de natuur hier ook echt ontzettend mooi, de andere eilanden weet ik nog dat de vulkaankrater op Lanzarote veel indruk heeft gemaakt. Verder ben ik zelf ook 19 en durf ik nu prima in mijn eentje hier rond te lopen haha.

Snorkelen enzo kan ik hier ook, heb echt al prachtige vissen gezien en koraal (echt vlakbij het strand) en van anderen gehoord dat ze zeesterren enz hebben gezien.

Uitzicht van de hotelkamer (even snel gemaakt voor je haha)Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-18 18:37

theadora99 schreef:
Ik zit nu op gran canaria, terwijl ik dit typ even op de hotelkamer haha. We zitten in een super hotel hier haha. Maar ook ervaringen met Lanzarote en Tenerife. Ik vind de eilanden ontzettend leuk, niet voor elk jaar (eerlijk, na 2 weken heb je alles gezien want zo groot is het niet :+ ). We zitten altijd een beetje buiten het drukste toeristen gebied. Is wel Spanje maar iets minder “mainstream” Spanje als Madrid, Barcelona misschien haha. Ik vind de natuur hier ook echt ontzettend mooi, de andere eilanden weet ik nog dat de vulkaankrater op Lanzarote veel indruk heeft gemaakt. Verder ben ik zelf ook 19 en durf ik nu prima in mijn eentje hier rond te lopen haha.

Snorkelen enzo kan ik hier ook, heb echt al prachtige vissen gezien en koraal (echt vlakbij het strand) en van anderen gehoord dat ze zeesterren enz hebben gezien.

Uitzicht van de hotelkamer (even snel gemaakt voor je haha)[ [url=m/r5h3aG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gaaf!!

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

x_Rebecca

Berichten: 5794
Geregistreerd: 15-01-08

Re: zie door bomen het bos niet meer; waarheen op vakantie/reis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 18:52

Italië is natuurlijk een groot land, vergeet dat niet.
Ik heb vorig jaar een vakantie in Viareggio gehad, was prachtig en niet heel erg toeristisch-toeristisch, de meeste toeristen die je daar tegen komt zijn Italianen zelf.

Je kunt daar ook een prachtige boottocht doen naar La Cinque Terre, vijf onwijs mooie kustdorpjes die ook nog eens super romantisch zijn <3

Aan de andere kant, Letland is wat minder mainstream, daar heb ik een aantal maanden gewoond en ook al klinkt het niet warm en zonnig, je hebt daar ook een strandgebied (Jurmala) wat echt heel tof is, maar dan zit je wel vooral tussen de Engelsen.

Dit jaar ga ik naar Cyprus, fantastisch mooi eiland met hele gave historie, ik kan niet wachten om dat allemaal te ontdekken.

Het is natuurlijk ook net wat je zelf wil, wil je van alles ontdekken en zien, vooral genieten van zon, zee, strand, kom je voor natuur of cultuur...

You breathe oxygen? Oh my! We have so much in common! :')


blue_sky
Berichten: 944
Geregistreerd: 17-06-08
Woonplaats: Pelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 18:58

Er zijn zo veel veilige leuke bestemmingen. Kreta is heel leuk en betaalbaar. Niet in Chersonissos gaat zitten. Er vlakbij heb je Koutouloufari. Veel leuker, niet direct aan zee, maar te voet ben je zo in Chersonissos. Verder is Marokko een aanrader. Dit voorjaar heb ik er met mijn dochter rondgereisd (twee vrouwen dus) en me geen moment onveilig gevoeld. Als je naar 1 plaats gaat is Essouaira de grote aanrader. Marrakech is leuk om een keer meegemaakt te hebben maar gaat een beetje ten onder aan zijn eigen populariteit.

Laura en Rolex Z1+2, Laura en Breath L1 + 3
Kristine en Le Sauvage M1+3
ORUN gediplomeerd instructrice niveau 2

NN44
Berichten: 1784
Geregistreerd: 06-06-05

Re: zie door bomen het bos niet meer; waarheen op vakantie/reis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:34

Malta ken ik niet.. Kos ken ik goed omdat ik daar familie heb wonen. Ik vind Kos erg leuk, maar het is wel toeristisch. Als je daar niet zo van houdt kan je beter niet naar Kos stad gaan, maar bijvoorbeeld naar Tigaki of Marmari. Beiden zijn op fietsafstand van Kosstad, maar toch een stuk rustiger en de stranden zijn er heerlijk! Ik ben toevallig vorige week weer geweest. Afbeelding

Jurylid FNRS F1 t/m F12

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101351
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: zie door bomen het bos niet meer; waarheen op vakantie/reis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:54


RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: zie door bomen het bos niet meer; waarheen op vakantie/reis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:01

Kroatië is een aanrader, maar ik vond Zuid Spanje ook prachtig!

Is er niet ook een actie waarbij je goedkoop kan interrailen onder de 20? Dan trek je met de trein Europa door voor maar een paar tientjes :D

"Een draver, is gaver" :D

xSwanHeart

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:51

Als je een leuke combi van stad/strand wil, zou je Portugal kunnen overwegen. Wij zijn vorig jaar een paar dagen in Lissabon geweest en daarna nog een paar dagen in Cascais (badplaats). De stranden waren wel behoorlijk druk, maar vond de sfeer er heel goed :j

Wil je alleen maar (of voornamelijk) strand, dan zou ik Griekenland overwegen. Een paar weken geleden ben ik met mijn vriend naar Karpathos geweest. Beetje een 'saai' eiland (weinig te beleven), maar wel heel veel prachtige stranden, die bovendien ook nog heel rustig waren. Als je gewoon lekker wilt relaxen, zou ik zoiets boeken :) (Of een ander eiland, als je wat meer wil zien.)

Houd er trouwens rekening mee dat er in veel landen een minimumleeftijd + minimum bezit van het rijbewijs geldt voor het huren van een auto. Aangezien jullie tegen die tijd 19 zijn, zou het zomaar kunnen dat je op veel plekken geen auto kunt huren. Goed OV is dan dus belangrijk. (Van Lissabon kon je bvb prima met de trein naar Cascais, dat was top. Op Karpathos zou ik wel echt een auto aanraden.)

Niqui

Berichten: 2107
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 21:07

Iets héél anders: vorig jaar zijn we naar Gdansk geweest. Superleuke stad en heel betaalbaar. Trendy restaurants en winkels, leuke markten, super gezellige en kleurrijke binnenstad en dichtbij het strand, dat je met een trammetje kunt bereiken. Echt een aanrader! Zeker nu het weer zo mooi blijft.. En in de omgeving heel veel te doen!
Afbeelding

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: zie door bomen het bos niet meer; waarheen op vakantie/reis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 21:52

Ik zit op dit moment in Slovenië. Ik was er nog nooit geweest en het was ook meer een impulsief iets om hier naar toe te gaan in combinatie met onze rondreis door Oostenrijk, Italië en dus Slovenië. Ik moet zeggen, het land verbaasd me echt! Het is er prachtig en helemaal niet zoals ik mij had voorgesteld :D ik dacht dat je er veel armoede zou zien, maar hier in Triglav national park weten ze dat goed te verbergen. Afbeelding

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

Supervixen

Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 22:02

Ik zit nu in noord Noorwegen. We maken een rondreis met een huurauto en zijn begonnen in Zweden. Toen naar Finland en daarna Noorwegen. Paar dagen geleden op de Noordkaap geweest en daar van de midzomernachtzon genoten. Morgen een walvissafari als het weer het toelaat.
Het landschap is echt schitterend en iedereen spreekt goed Engels.

De reis is wel erg duur, geboekt via tui trouwens. We hebben nog wel een extra dag geboekt. Noorwegen zelf is trouwens ook megaduur. We betalen ons scheel aan boodschappen en benzine.

Noordkaap

Afbeelding


Wat andere foto's

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa


Niqui

Berichten: 2107
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 22:58

Schitterende foto's!Vooral die eerste <3

luuntje

Berichten: 13926
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: zie door bomen het bos niet meer; waarheen op vakantie/reis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 14:05

Wil je naar een groot hotel, appartement of iets kleinschaligs?
Wij zaten een paar jaar geleden in een Agriculture boerderij in Toscane.
Ruim appartement en flink zwembad. Totaal 5 appartementen in het gebouw.

[o]

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: zie door bomen het bos niet meer; waarheen op vakantie/reis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 14:43

Er zijn zoveel prachtige landen! Portugal blijft echt één van mijn favoriete landen, zowel de Algarve, de westkust maar ook rondom Porto is het erg mooi. Leuke steden, maar ook het minder toeristische binnenland is erg mooi. :)

Cranio sacraal therapeut voor paarden i.o. | Instructrice werken aan de hand
Instagram | Facebook


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, cinniz123, Cowgirl83, germie, NinaCharlie, Stybba, tumtummie, Varenka en 77 bezoekers