Wat doen jullie met dit weer voor de (huis)dieren.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Balou_k

Berichten: 14055
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Wat doen jullie met dit weer voor de (huis)dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 13:07

- De hond niet uitlaten over het hete asfalt.
- De hond uiteraard niet in de auto laten zitten.
- De kat voorzien van voldoende drinkwater.
- Koelmatjes.
- Water speeltjes.
- Diepvries speeltjes.

Het is warm, en voor onze geliefde viervoeters die minder kunnen zweten is het alleen maar warmer.

Onze katten hebben een eigen air-cooler, koelmat en een extra water fontijn zodat ze gestimuleerd worden om voldoende te drinken.

Onze hond heeft een eigen zwembadje, een schelp van de Gamma. En mag daarnaast in ons zwembad als wij erbij zijn.

Dus hoe houden jullie deze temperaturen leuk voor de beestjes?


Afbeelding

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:08

Ik heb laatst bij de Action een koelmatje gekocht, die wordt hier soms gebruikt. Verder redden de katten zichzelf wel geloof ik :) Er blijken vrij veel koele plekjes in huis te zijn, achter de bank bijvoorbeeld

Goof

Berichten: 28768
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:08

Ik doe niks, ze liggen buiten in de schaduw of binnen op het laminaat. Niks aan de hand hoor.

Balou_k

Berichten: 14055
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 13:09

Magrathea schreef:
Ik heb laatst bij de Action een koelmatje gekocht, die wordt hier soms gebruikt. Verder redden de katten zichzelf wel geloof ik :) Er blijken vrij veel koele plekjes in huis te zijn, achter de bank bijvoorbeeld


Koele plekjes zoeken ze hier inderdaad ook op! :j

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:10

Kat komt nu niet buiten (die wil liefst in de tuin), behalve de stal kat, die doet wat ze wil.

Honden mogen doen wat ze willen, we gaan overdag niet met ze wandelen, misschien 's avonds laten zwemmen.

Paarden staan op de wei/ in de paddocks / lopen los op het terrein waar sowieso altijd voldoende water en schaduw is. Er worden geen lessen gegeven.

Pony's / paarden worden gewassen / afgespoten

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:12

Ahh wat ziet dat er heerlijk uit zeg voor de hond.

Wij hebben hier op het balkon ook een schelpenbadje voor de hond. Helaas denkt mevrouw er anders over en gebruikt ze het als enorme drinkbak. Ach ook prima, als ze maar genoeg drinkt.
Diepvriesspeeltjes ook gehaald en verder zo weinig mogelijk met haar doen.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:12

Onze poes krijgt extra vaak vers water. Verder lijkt ze zich goed te redden.
Mijn pony heeft "vakantie" met deze warmte en krijgt alleen zijn dagelijkse borstelbeurt en wat verkoeling onder tuinslang, gevolgd door een zandbad :D Hij staat niet op de wei omdat daar geen schuilmogelijkheden zijn.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:13

ik heb ook een koelmat voor onze hond gekocht, maar ze gaat er niet echt op liggen, dan nog liever op de koude tegels ernaast :)
(weg 40 EURO... :( )

Normaal zit ze als we niet thuis zijn buiten in de kennel, maar nu mag ze lekker in huis blijven.
Daar is het nu ook 27 graden, maar nog altijd koeler dan buiten.

Verder laat ik haar alleen 's ochtends vroeg en 's avonds laat uit.
Normaal zou ze daar niet genoeg aan hebben, die stuiterbal, maar nu vind ze het ook wel best!

Balou_k

Berichten: 14055
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 13:16

Knakker schreef:
ik heb ook een koelmat voor onze hond gekocht, maar ze gaat er niet echt op liggen, dan nog liever op de koude tegels ernaast :)
(weg 40 EURO... :( )

Normaal zit ze als we niet thuis zijn buiten in de kennel, maar nu mag ze lekker in huis blijven.
Daar is het nu ook 27 graden, maar nog altijd koeler dan buiten.

Verder laat ik haar alleen 's ochtends vroeg en 's avonds laat uit.
Normaal zou ze daar niet genoeg aan hebben, die stuiterbal, maar nu vind ze het ook wel best!


De koelmat wordt hier door de katten ook niet gebruikt. De bitches. :+

Binnen is het nu 28/29 graden, maar ze gaan wel voor de air-cooler liggen of op andere koele plekjes. Ze drinken allemaal beduidend meer, maar willen nog steeds het liefst op schoot. De idioten. :+

Schuur_

Berichten: 4874
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:17

Ik doe niks speciaal. Ga in de ochtend een grote wandeling maken en ben voor 9u terug. Omdat er nu werken zijn in mijn huis zit ik bij mijn ouders en die hebben een tuin. Daar is tot de middag de schuifdeur open en kunnen ze kiezen. Vanaf de middag doe ik de deur dicht om de warmte buiten te houden en verkassen ze naar binnen.
De kleinste ligt nu in zijn slaapzak en de grote op de tegels.
's avonds gaan we een ijsje halen of even zwemmen maar het is nu zo druk aan de plassen dat daar weinig aan is.

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:17

De kat mag binnen in de koelte liggen, maar zoekt net zo graag zijn schaduw onder de heg in het zand. Scheelt dat hij wit met licht grijs is.

Verder koken wij kipfilet, dit krijgt hij meerdere keren per dag, samen met het water waar het in gekookt is. Er zit een lekker smaakje aan dus vindt hij heerlijk en zo krijgt hij gelijk voldoende vocht binnen. En verder staan er zowel buiten als binnen waterbakjes die regelmatig ververst worden.

Mijn paard staat binnen overdag (normaal 24/7 buiten). En gaat vanaf 7 uur naar buiten. Daar heeft hij schaduw en een vlotterbak, dus altijd vers water.

De schapen hebben vers water, en hebben de hele dag door schaduw. Je ziet ze dan ook met de schaduw mee grazen. Voordeel is wel dat ik dicht bij zee woon (hemelsbreed 3km), en er dus altijd een briesje staat wat de gevoelstemperatuur wel ten goede doet.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:18

De koelmat gaan ze hier naast liggen := blijkbaar doet het toch wel iets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:20

Onze hond heeft het geluk dat ze met mn vader mee naar kantoor mag, dus ligt heerlijk de hele dag binnen in de airco :D
Hier op kantoor ook al 2 honden van werknemers gehad die in een flat wonen, was allemaal geen probleem :)

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:21

ik ga niet meer zwemmen met haar in het vennetje bij ons in het bos, het water wordt er niet schoner op....

Balou_k

Berichten: 14055
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 13:22

Anoniem schreef:
Onze hond heeft het geluk dat ze met mn vader mee naar kantoor mag, dus ligt heerlijk de hele dag binnen in de airco :D
Hier op kantoor ook al 2 honden van werknemers gehad die in een flat wonen, was allemaal geen probleem :)


Wat fijn!! Het doet deugd om dit te lezen. Zo’n contrast met de verschillende honden die al op sterven na dood zijn gevonden in de auto de afgelopen weken.

Hier gaan we dus ook het meer niet meer in in verband blauwalg.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:22

Anoniem schreef:
Onze hond heeft het geluk dat ze met mn vader mee naar kantoor mag, dus ligt heerlijk de hele dag binnen in de airco :D
Hier op kantoor ook al 2 honden van werknemers gehad die in een flat wonen, was allemaal geen probleem :)



ohh dat is leuk, ik wil mijn hond ook wel meenemen naar mn werk.
Toch denk ik dat het thuis rustiger is voor haar :D

AnnemiekvM

Berichten: 8246
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:24

Ik heb voor de katten een natte handdoek neergelegd. Daar gaan ze wel op liggen.
Verder slapen ze de hele dag.

ZiekieLove

Berichten: 707
Geregistreerd: 22-05-09

Re: Wat doen jullie met dit weer voor de (huis)dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:33

Wij hebben een hondenbadje gemaakt in de tuin waar ze lekker kunnen afkoelen en spelen smiddags om toch een beetje energie kwijt te kunnen aangezien de middagwandeling nu natuurlijk niet doorgaat en ik wel een hele energieke hond heb.. paardjes staan lekker in de schaduw en spuit ik einde van de dag af en de cavia's hebben extra waterbakken en aircooler...
Afbeelding


Afbeelding

Balou_k

Berichten: 14055
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Wat doen jullie met dit weer voor de (huis)dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 13:34

Helaas hebben wij nagenoeg heen schaduw op stal. Mijn pony staat dus van 19/20 tot 9/10 buiten en in de middag nog een uurtje in de binnenbak. De stallen zijn goed geïsoleerd en lekker ‘fris’ momenteel. :)

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Wat doen jullie met dit weer voor de (huis)dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:36

Hier ligt de hond op het koelste plekje in huis (tegels) en ik maak hem ijsjes, is ie ook gek op!

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:37

Niets. Pony heeft een stukje schaduw in haar wei. Kat ligt gewoon te slapen op de hete zolder....

Ik check enkel hun water wat vaker.

tootje71

Berichten: 5097
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:40

Poes zat net keihard te miauwen dat ze naar buiten wilde en even niet opgelet en weg was ze nu hebben wij een enorme tuin met schaduw maar ga haar toch zo weer binnen zetten. Paarden staan onder een grote boom in de schaduw in de wind ....

Anoniem

Re: Wat doen jullie met dit weer voor de (huis)dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:44

Wij hebben inderdaad geluk dat de honden mee mogen, snap best dat dat niet bij ieder bedrijf (of iedere hond kan) :)

Mijn paard staat 24/7 buiten met schaduw, maar die staat gewoon vol in de zon :') Dus daar doe ik verder niet zoveel aan, ze lijkt er geen last van te hebben namelijk

Anoniem

Re: Wat doen jullie met dit weer voor de (huis)dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:50

Niks, ze zoeken zelf koelte wel op. Eentje moet ik alleen even afremmen dat ze niet continu speelt met de bal.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:51

Mijn ratjes hebben een zwembadje :)) Stenen ovenschaal zodat het niet omgestoten wordt, lekker met een laagje water erin. Vooral de twee jongsten die spelen er ook echt in, de twee oudsten spelen voor pannenkoeken en liggen de hele dag gestrekt :')