Teershampoo handwarm/koud water

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
te_kla1

Berichten: 147
Geregistreerd: 20-12-17

Teershampoo handwarm/koud water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 12:47

Gisteren heb ik teershampoo gekocht, voor de schilders op mijn shet zijn staart/manen. Op de verpakking staat 'wassen met handwarm water' omdat ik geen beschikking heb over stromend handwarm water en hij erg dikke manen heeft is stromend water toch wel makkelijk.

Nu mijn vraag zou ik hem nu ook gewoon kunnen wassen met koud water? Vooral omdat het nu zo warm is lijkt me dat kunnen.
Maar ik vraag me af of dat op één of manier de werking van de shampoo verminderd.

Ik kon hierover nergens een duidelijk antwoord vinden, vandaar dat ik het vraag.
Alvast bedankt

lianne125

Berichten: 1427
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:49

Ik doe het altijd met koud water. Werkt prima.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:49

Kan je warm water meenemen naar stal? Dan met koud water nat maken, shampoo erin, emmer koud met warm mixen en dan gebruiken om het in te schuimen en dan met koud uitspoelen.

Vaak reinigt het met warmer water beter

te_kla1

Berichten: 147
Geregistreerd: 20-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 12:54

lianne125 schreef:
Ik doe het altijd met koud water. Werkt prima.

Bedankt voor je snelle antwoord!
Keet schreef:
Kan je warm water meenemen naar stal? Dan met koud water nat maken, shampoo erin, emmer koud met warm mixen en dan gebruiken om het in te schuimen en dan met koud uitspoelen.

Vaak reinigt het met warmer water beter

Zoiets had ik ook in gedachten. Ik heb inderdaad warm water maar dat moet via emmers, stuk meer gepruts.. op deze manier valt het wel mee, dus dat kan ik altijd proberen! Bedankt voor de snelle antwoorden

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 22:34

Ik gebruik ook teershampo,maar gesoon met koud water :j

mxren
Berichten: 71
Geregistreerd: 04-02-15
Woonplaats: Gelderland

Re: Teershampoo handwarm/koud water

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 22:36

Je zou eventueel een soort jerrycan met heet (waterkoker) water mee kunnen nemen en dit mixen! Ik gebruik weleens teershampoo voor mijn eigen haar (eczeem) van de dokter, fijn spul is dat!

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: Teershampoo handwarm/koud water

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 22:41

Wij doen het ook altijd met koud, geen probleem. Zwavel-Teer shampoo vinden wij echt fijn werken op manen en staart van onze pony met zomereczeem, en ook om hoeven met wat rotstraal goed schoon te schrobben gebruik ik het :)

Bambelien
Berichten: 300
Geregistreerd: 30-07-18

Re: Teershampoo handwarm/koud water

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 09:44

Teershampoo kan heel prima met koud water hoor, ik gebruikte het ook met koud water. Het werkt dan echt niet minder goed!

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Teershampoo handwarm/koud water

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:09

Als je het maar tijd geeft om in te trekken na het goed in masseren, dat is het belangrijkste. En het warme water vergemakkelijkt het uitspoelen, that's all. Met koud gaat het net zo goed.

Wat wel zo is, is dat met warm water de poriën van de huid open gaan en dus de werkzame stoffen beter opnemen.