Plotseling ongevraagd gefotografeerd?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Anoniem

Plotseling ongevraagd gefotografeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 00:00

Vandaag maakte ik zoiets aparts mee dat ik erg benieuwd ben naar hoe anderen hierover nadenken. Ik weet het in elk geval nog steeds niet.

Ik kwam vanavond even na tienen terug van stal, parkeerde de auto op de parkeerplaats achter huis en liep met mijn tassen richting de tuindeur. Halverwege de parkeerplaats fietste een jongen langs en ik zei hoi. Dat doe ik sowieso en ik dacht dat het mijn Marokkaanse buurjongen was.
Ik had al meteen door dat hij het niet was want de jongen fietste zonder iets te zeggen verder en bleef daarbij steeds achteromkijkend naar mijn blote benen staren. Ik kwam vies en bezweet terug van het paard met mijn stalschoenen aan en een korte broek tot halverwege mijn dijbenen dus veel was er niet te zien, beetje sneu als je daarop kickt, maar goed.

Tegen de tijd dat ik bij de tuindeur was was hij uit het zicht verdwenen (is achteraf gezien gewoon achter de boom bij mijn achterdeur gaan staan), en ik opende de deur en zette mijn tassen tegen de schuur. Ik draai me om om de open tuindeur weer dicht te doen en zie ineens die jongen naast de deuropening staan met zijn mobieltje omhoog gehouden. Ik zeg weer hoi en terwijl ik de deur sluit flitst zijn camera. Daarna gaf hij een trap tegen de inmiddels dichte tuindeur en toen fietste hij weer weg.

Ik vond het aan de ene kant best vleiend, zo'n 18jarige (?) jongen die foto's moet maken van een inmiddels bijna veertiger, maar tegelijkertijd vind ik het ook ontzettend sneu dat zo'n jongen dit nodig heeft. En mijn achterdeur had ook niets gedaan.
Dus wat moet je hier nou van denken?


Pieter25

Berichten: 3789
Geregistreerd: 15-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 00:12

Wat je hier van moet denken.. fiets up 8)7 /creepy zou ik voor gaan. Vooral het stukje

'ik draai me om om de open tuindeur weer dicht te doen en zie ineens die jongen naast de deuropening staan met zijn mobieltje omhoog gehouden. Ik zeg weer hoi en terwijl ik de deur sluit flitst zijn camera. Daarna gaf hij een trap tegen de inmiddels dichte tuindeur en toen fietste hij weer weg'

Dat is nou niet echt normaal 8)7

heidy_wilco

Berichten: 4474
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 00:13

Hij mag volgens mij niet eens ongevraagd een foto van jou nemen, maakt niet uit met wat voor reden (en zo te lezen had deze echt geen goede bedoelingen). Wat een asociaal persoon zeg, valt wat mij betreft onder stalken. Heb je een idee hoe hij eruit zag? Misschien kan je aangifte doen of hebben meer mensen in het dorp er last van.

*pum**pum**pum**pum**pum*

xFioon

Berichten: 4898
Geregistreerd: 15-09-06

Re: Plotseling ongevraagd gefotografeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 00:17

Zou hij niet snel een foto van je tuin hebben gemaakt om te kunnen kijken later of er wat te halen is? En of het dus de moeite waard is om die tuindeur te forceren?

Neem een kijkje in mijn kledingkast op Vinted: https://www.vinted.nl/member/33677517-fie28

                        • Bambi & Bandiet <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 00:17

Ik ben denk ik nogal goed van vertrouwen dus ik vind het ook vooral erg sneu voor hem dat hij dit nodig heeft, maar ik realiseerde me wel dat als hij echt kwaad had gewild hij gewoon achter mij aan de tuin in had kunnen wandelen terwijl ik de tassen wegzette. Die tassen zette ik maar 2 meter van de tuindeur vandaan tegen mijn schuurdeur, maar dat was blijkbaar al genoeg tijd voor hem om achter de boom/bosjes vandaan te komen en naar mijn achterdeur te lopen. Voortaan dus maar meteen na het binnenkomen weer omdraaien en de deur op slot doen voor ik de tassen wegzet. Een beetje sneu om zo te moeten denken, maar ik zie het maar als wake up call.

Aangifte klinkt ook weer zo zwaar. Bovendien zou ik echt niet meer kunnen zeggen hoe hij eruit zag omdat ik me zo verbaasde over zijn gedrag.

Anoniem

Re: Plotseling ongevraagd gefotografeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 00:19

@ xFioon: hij stond verdekt opgesteld naast de tuindeur zodat ik in beeld kwam zodra ik naar voren stapte om de deur dicht te duwen. Daardoor kon hij alleen mij en de eerste meter van mijn schutting fotograferen, als hij mijn tuin en huis had willen zien had hij recht voor de opening moeten staan.

Anoniem

Re: Plotseling ongevraagd gefotografeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 00:23

Voordeel van een goeie waakhond thuis...
Hoi..
* Hap*

Ik zou er in ieder geval wel een melding van maken bij de politie. Misschien is hij daar wel bekend.

Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Plotseling ongevraagd gefotografeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 00:30

Creepy.

Ik zou ook melding maken bij de politie via 0900-8844. Je weet maar nooit waarvoor het handig is.

Mocht hij het vaker doen en iedereen meld het , dan zal de politie vaker surveilleren. Als niemand het meld gebeurd dat niet. Mochten ze het nutteloos vinden dan hoor je het wel, maar dan heb je in ieder geval gedaan wat je kon.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 00:35

xFioon schreef:
Zou hij niet snel een foto van je tuin hebben gemaakt om te kunnen kijken later of er wat te halen is? En of het dus de moeite waard is om die tuindeur te forceren?

hier dacht ik dus ook aan. :7 :7 :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 00:41

Ketaki schreef:
xFioon schreef:
Zou hij niet snel een foto van je tuin hebben gemaakt om te kunnen kijken later of er wat te halen is? En of het dus de moeite waard is om die tuindeur te forceren?

hier dacht ik dus ook aan. :7 :7 :7


Dat was het dus niet, zie hierboven. 8-)
Het ging hem bij de foto echt om het lichaam, ik zou niet eens weten of mijn hoofd er wel op stond.

senna21

Berichten: 11810
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 00:46

Ik ben over het algemeen ook wel goed van vertrouwen, maar dit zou ik toch wel even melden bij de wijkagent. Malloot...

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Anoniem

Re: Plotseling ongevraagd gefotografeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 00:50

Ik ga morgen eens bellen met 0900 8844. Goede tip, daar had ik niet over nagedacht. Het was in mijn hoofd niet in het vakje bedreigend terecht gekomen maar vooral in het vakje Vreemd. Maar ik ben nu ook wel benieuwd naar wat de politie hiervan vindt en of het volgens hun het melden waard is of niet.

Palmera

Berichten: 9450
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Plotseling ongevraagd gefotografeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 01:02

Bijzonder. Wat een mafketel.

Anoniem

Re: Plotseling ongevraagd gefotografeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:10

Door de reacties in dit topic besloot ik gisteravond om het gewoon eens te mailen naar de wijkagent, dat vond ik makkelijker dan het telefonisch te melden omdat het meer een opeenstapeling van vreemde dingen was dan een duidelijk bedreigend moment en het daardoor ook wel een vrij lang verhaal werd.
Vanochtend werd ik teruggebeld door de politie met de mededeling dat ze het in een dossier zouden vastleggen en dat ik hiervoor best 112 had mogen bellen, en dat ik de volgende keer als ik de jongen weer zag ik dat ook moest doen.
Ik dacht dat 112 alleen was voor als je echt bedreigd werd, maar blijkbaar mag je het ook bellen als je je alleen maar bedreigd voelt, en zelfs als je je niet bedreigd voelt maar er wel iets erg vreemds gebeurd, zoals bij mij gisteren het geval was.
Ik dacht ik meld dat hier toch maar even, misschien hebben anderen daar ook wat aan.

secricible

Berichten: 25692
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Plotseling ongevraagd gefotografeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:15

Wat een vreemde situatie, goed dat je even belt.

En je verwarring om 112 herken ik. Nadat ik de dag na een mislukte tassenroof bij het bureau kwam en de agent me verdwaasd vroeg waarom ik geen 112 had gebeld antwoordde ik "hij heeft me niet bedreigd ofzo, het ging puur om mijn tas". De vroegere slogan van 112 ("112, daar red je levens mee") was niet zo goed gekozen. De slogan daarna ("112, daar pak je daders mee") ook niet. 112 mag je altijd bellen bij situaties die op dat moment actie vragen, ook een heterdaad of een ter plekke bedreigende situatie. Ik zou in jou geval ook niet aan 112 hebben gedacht.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Anoniem

Re: Plotseling ongevraagd gefotografeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:23

De agent zei inderdaad dat mensen helaas veel te weinig 112 bellen omdat ze die oude slogans nog in hun hoofd hebben en de eerste keer bellen altijd griezelig is. Gisteren is er bij mij niets ernstigs gebeurd, maar ze hadden wel graag meteen mijn wijk uit willen kammen om te kijken of ze de jongen terug konden vinden en even met hem te kunnen praten.

Anoniem

Re: Plotseling ongevraagd gefotografeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:28

Dat snap ik wel ja, dat ze even met hem willen kletsen.
Vreemd tiepje.
112 mag/moet je ook bellen als je bijvoorbeeld iemand ziet inbreken in een auto of huis. Dan kunnen ze er sneller bij zijn om de dader te pakken. Of als je (zoals ik meegemaakt heb) een dakloze voor je woning aantreft en niet weet of ie slaapt of stuk is.

Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 11:29

Bij heterdaad mag je 112 bellen en bij een verdachte situatie.

In geval van ts zat er al wat tijd tussen vandaar advies 0900 te bellen.

Goed dat je contact hebt opgenomen ts!
Laatst bijgewerkt door Nicje87 op 27-07-18 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110622
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 11:32

Idd een verdachte situatie. De komende tijd even in de gaten houden of je hem vaker ziet.
Heb je camera's hangen? Anders misschien een camera bij de achtertuin hangen voor de zekerheid.
Goed dat je het hebt gemeld! Het hoeft niet iets te zijn, maar better safe than sorry.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 11:37

Half jaar geleden hadden wij ook zoiets!
3x overdag een vreemde man naast ons erf, die iets onverstaanbaars begon te roepen en daarna ook echt 10 minuten nog bleef staan kijken terwijl ik of stalgenoot aan het longeren was, (en 1x over het hek wilde klimmen).
Toen toch ook maar een melding gemaakt en als die vent nog een keer er zou staan, dan moesten we direct 112 bellen, dan zouden ze komen kijken en die kerel zn legitimatie vragen etc.
Toen gelukkig niet meer gebeurd!

jibberjabber

Berichten: 785
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:05

Vervelende gebeurtenis en heel goed van je dat je alsnog de wijkagent hebt benaderd.
Heb je een buurt Whatsapp ? Zo ja, word er lid van en meld voortaan dergelijke dingen.
Een melding in een buurt Whatsapp verspreid zich zo razendsnel en dat maakt dat mensen met slechte bedoelingen sneller gesignaleerd worden. En je weet zelf ook wat er in je eigen omgeving speelt.

Handig lijstje (en noteer de/sommige no's even in je telefoon)

Spoed 112
Verdachte situatie: 112
Geen spoed: 090088844
Opsporingstiplijn: 0800-6070
Anoniem: 0800-7000
Red een dier: 144
Wijkagent: .....zelf even opzoeken en invullen...

http://www.bokt.nl/markt/ad/32393/bijzondere-oornetjes
"Moed betekent niet de afwezigheid van angst. Moed betekent angst voelen en toch je hart volgen!" Verberg nooit je angst in stilte !
Be like a duck. Remain calm on the surface and paddle like crazy underneath.

Corelli

Berichten: 9995
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Plotseling ongevraagd gefotografeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:13

Wijkagent gaat meestal ook via het 0900 nummer :j

MirandaMalik

Berichten: 9877
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:19

Laatst liep ik s'avonds met de hond langs het fietspad vlakbij huis, toen stond er een gast op de fiets.
Die ging zich telkens verstoppen als ik dichterbij kwam, was ook een beetje vreemd.
Ik liep gewoon naar huis, was gelukkig dichtbij, stond hij verderop achter een boom.
Maar mijn man was thuis, dat is een grote kerel, die die ging gelijk kijken, toen wist hij niet hoe snel hij weg moest komen! :Y)

Maar in jouw geval, stond je daar alleen en dan kun je ook niks.
En je weet nooit, kan gewoon een onschuldige gek zijn, maar hij kan ook een mes bij zich hebben.
Gewoon gelijk bellen dan, dat schrikt hem ook af voor de volgende keer!

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

BigOne
Berichten: 38179
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:20

Islamitisch jochie die jouw blote benen allah lastering vind is het eerste wat mij te binnen schiet.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

SplashIsLief

Berichten: 33029
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Plotseling ongevraagd gefotografeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:24

Wat een rare situatie. Goed dat je het gemeld hebt (en ons leert dat je dan 112 moet bellen :)) ).

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aniek_joefy, catharin, Cowgirl, dinek123, Grassh0pper, Ketly, Lau07, LCT, LiannePuthzy, LouLi, Marjo, Petra_O, rider, Roquen, Rubs, xoranlover, xPabloBokt en 193 bezoekers